جاباما
۱۷۳۹۷۹
۶۶ نظر
۶۰۴۶
۶۶ نظر
۶۰۴۶
پ

روده تان عصبی است؟ فالوده سیب بخورید!

گاهی بعد از انجام اندوسکوپی، آزمایش‌های مکرر خون، عکس از دستگاه گوارش و پیگیری‌های مکرر بیماران، هیچ دلیل خاصی برای درد، سوء هاضمه، نفخ، اسهال و یبوست و... یافت نمی‌شود و در نهایت چنین بیمارانی یک جواب دریافت می‌کنند: «مشکل شما عصبی است!»

هفته نامه سلامت - دکتر علی اکبر حاج آقا محمدی* : گاهی بعد از انجام اندوسکوپی، آزمایش های مکرر خون، عکس از دستگاه گوارش و پیگیری های مکرر بیماران، هیچ دلیل خاصی برای درد، سوء هاضمه، نفخ، اسهال و یبوست و... یافت نمی شود و در نهایت چنین بیمارانی یک جواب دریافت می کنند: «مشکل شما عصبی است!»

این جواب برای بسیاری از بیماران قانع کننده نیست ولی واقعیت را باید پذیرفت چون بیشتر اختلال ها و حتی بیماری های گوارشی، ریشه در اعصاب و روان انسان ها دارند. واقعیت این است که مشکلات عصبی- گوارشی متعددند و در این مطلب، به ۸ نمونه از آنها اشاره می شود.

روده تان عصبی است؟ فالوده سیب بخورید!

کولیت اولسروز

علت بیماری کولیت اولسروز ناشناخته است. این بیماری معمولا برای اولین بار با علائم اضطراب و استرس بروز می کند و از آن به بعد مشکلات بیمار شعله ور می شود. در روده این بیماران زخم های متعددی وجود دارد. بیماران از درد شکمی و اسهال خونی شکایت دارند. بیماری درمان قطعی ندارد ولی قابل کنترل است. کاهش اضطراب و استرس نقش مهمی در کنترل بیماری دارد.

درد قفسه سینه

گروهی از بیماری های گوارشی که با مشکلات روحی- روانی فرد مرتبطند، دردهای قفسه سینه هستند که اغلب با دردهای قلبی اشتباه گرفته می شوند. در بررسی های بیشتر و بعد از ردشدن مشکلات قلبی و ریوی معلوم می شود منشاء آن استرس است که باعث انقباضات قوی در مری و درد قفسه سینه شده است.

گیرکردن لقمه

مشکلات روحی- روانی، باعث اختلال در حرکت مری نیز می شوند. اختلال حرکتی مری باعث می شود فرد موقع بلع غذا احساس کند لقمه در آن ناحیه گیر کرده است. البته در این مواقع، حتما باید مری از نظر وجود زخم و تومور بررسی شود.

گلوبوس

فرد با شکایت چیزی در گلو به پزشک مراجعه می کند. این افراد موقع غذاخوردن مشکلی ندارند ولی همیشه حس می کنند چیزی در گلویشان وجود دارد. این حالت را بیشتر در افرادی که اضطراب و استرس شدید دارند، مشاهده می کنیم.

سوءهاضمه

اختلال شایع گوارشی دیگری که می توان عنوان کرد؛ سوءهاضمه است. حدود ۱۰ درصد از افراد جامعه از این اختلال رنج می برند. افراد متبلا به سوءهاضمه دچار درد مبهم در قسمت فوقانی شکم، سیری زودرس، تهوع و بی اشتهایی هستند. این علائم مهم اند و بیمار باید اندوسکوپی و از نظر میکروب هلیکوباکتر پیلوری بررسی شود، چون بیماری هایی مانند زخم و سرطان معده همین علائم را ایجاد می کنند. وقتی بیمار به طور کامل بررسی شد و مشکلی نبود تشخیص سوءهاضمه مطرح می شود.

زخم معده

شاید مشکلات روحی- روانی مستقیما باعث زخم های دستگاه گوارشی نشوند ولی علائم آن را تشدید می کنند پس برطرف کردن اضطراب و استرس به بهبود علائم کمک بیشتری می کند.

لرزش تا تپش سر معده

اگر بیماری با این شکایت به پزشک مراجعه کند، باید به ضربان رگ آئورت شک کرد. این نوع از تپش اغلب ریشه در اضطراب و استرس بیماران دارد. حتی افرادی که خیلی لاغر هستند، اگر به همان ناحیه دست بزنند ضربان را کاملا لمس می کنند.

نشانگان روده تحریک پذیر

این افراد در ناحیه زیرشکم و پهلو درد دارند که با غذاخوردن و مشکلات عصبی تشدید و با دستشویی رفتن بهتر می شود. احساس نفخ و وجود اسهال و یبوست در بیماران نیز به طور شایع دیده می شود. نشانگان روده تحریک پذیر، صرفا یک بیماری روده ای- عصبی است و خطری بیمار را تهدید نمی کند. ولی باعث آزار بیمار می شود.

روده تان عصبی است؟ فالوده سیب بخورید!

• سلامت روده مستلزم سلامت روان است

کم کردن اضطراب و استرس نیاز به تغییرهای اساسی در دیدگاه انسان ها دارد. اغلب چنین بیمارانی شخصیت های خاص و حساسی دارند. باید وسواس های شخصیتی کنار گذاشته شود. ثابت شده تغییر دیدگاه به سوی مثبت نگریستن، ورزش، فعالیت های تفریحی، رفتن به طبیعت، مشغول شدن به کارهایی که به آنها علاقه داریم، تغذیه سالم، استفاده از غذاهای طبیعی و خواب کافی، انجام ورزش های آبی و گرفتن دوش ولرم کمک زیادی به کاهش اضطراب و استرس می کند.

نگاه متخصص طب سنتی

روده تان عصبی است؟ فالوده سیب بخورید

دکتر لیلا شیربیگی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران: کافی است فردی که با اشتها در حال خوردن غذاست خبر ناگهانی و بدی بشنود یا به هر دلیلی عصبانی شود، این وضعیت به سرعت باعث می شود از اشتها افتاده و حتی دچار تهوع و استفراغ شود پس به راحتی می توان پی برد این دو سیستم چقدر به هم نزدیک اند و چقدر زود از یکدیگر تاثیر می پذیرند به همین دلیل است که وقتی بیماری با مشکل گوارشی به ما مراجعه کند حتما شرایط روحی و روانی او را جویا می شویم و وقتی هم ثابت شود فرد مضطرب یا پراسترس باشد، بخشی از درمان را به کنترل تنش عصبی اختصاص می دهم، اما تصویه مفید، عملی و ساده ای که تقریبا برای تمام مبتلایان به بیماری گوارشی عصبی وجود دارد، خوردن فالوده سیب است.

سیب باعث تقویت دستگاه گوارش می شود ولی بعضی از افراد با خوردن سیب دچار نفخ می شوند، برای جلوگیری از نفخ توصیه می کنیم سیب زرد بزرگی را پوست بگیرید، رنده و با ۲ قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کنید تا خاصیت نفاخی آن از بین برود. فالوده سیب باید قبل از خواب میل شود. اثر فالوده سیب روی سیستم گوارشی یک شبه ایجاد نمی شود و بیماران باید حداقل ۲ هفته به طور مداوم از آن استفاده کنند. نکته دیگری که طب سنتی به آن اعتقاد دارد، بوییدن سیب خوشبو است. ثابت شده رایحه سیب در انسان ها آرامش ایجاد می کند. اگر فردی فالوده سیب دوست ندارد، می تواند خورش سیب یا به درست کند.
* فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • fatemehmosavi

      طرف سمت راست شکمم ینی یمت راست پهلوم خیلی خیلی درد میکنه چیکار کنم؟

    • بدون نام

      سلام خوب بود ممنون منم نفخ ویبوست دارم که بیشتر نفخ خیلی اذیتم میکنه غذام خیلی کمه میوه هم میخورم ولی نفخ میکنم دکتر قرص کولوفک تجویز کرده که کمی کم شده از شدت نفخ ولی یبوستم بیشتر شده مدام آب میخورم دیگه واقعا درمونده شدم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انجير دواي درد شما
        كاهو
        هم خوبه

      • عباس

        سلام آقای دکترمن تاحالاپیش هردکتری توی شهرستان گرگان رفتم که همه میگن کولیت عصبی داری اینواخرین دکتر که کلونوسکوپی کرده بودمنوگفت.هردارویی هم که دادن اثری ندارهجزیه دونه کلیدنیوم سی که روزی ۸تا دونه

    • سحر

      راستش من روده عصبی دارم واقعا کلافم کرده همش احساس میکنم تو شکمم میجوشه دل درد زیاد میگیرم و چون اغلب عصبی هستم استرس دارم بدون دلیل استرس میگیرم میشه راهنماییم کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درمان روده عصبی یا سندرم روده یا کولیت روده فقط با مراجعه به دکتر اعصاب و روان

    • رضا

      با سلام.من یه جون 28سال ام ک بیش از ده سالیست دچار بیماری روده ای شدم.دردهای شدید شکمی نفخ های شدید طاقت فرسا.یبوست مزمن و گاها اسهال های خفیف کلافه ک چه عرض کنم از زندگی نامیدم کرده.اعتماد بنفسم رو از دست دادم.نمیتونم بیش از بیست دقیقه تو جمع بشینم نفخ امون ام نمیده.اا حالا بیست پزشک هم مراجع کردم جواب نگرفتم.واقعا کسی هست کمکم کنه؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • عباس

        سلام من۳۰سالمه که الان ۴ساله که پیش هردکتری متخصصی میرم میگن کولیت عصبی داری وکلونوسکوپی هم کردم میگن رودت عصبیه هردارویی تواین چندسال خوردم خوبم نکرد. تنها دارویی که ارومم میکنه کلیدنیوم سی هستش اونم ۷تا دونه هرروزبایدبخورم دیگه خسته شدم به نظرتون چکارکنم راهنمایی کنید البته استرس هم دارم حسه بدی دارم همش کمکم کنیدچکارکنم.تنهاچیزی که حال خوشی بهم میده کلیدنیوم سی .اینم بگم که زخم معده و التهاب معده هم دارم واسیدبالا.لطفاراهنمایی

    • پری

      سلام کسی هست ؟

    • منوچهر راجع کولیت عصبی و تاثیر سیگار

      با سلام وعرض ادب، اینجانب به تشخیص فوق تخصص گوارش ،کولیت عصبی دارم،عنوان نمودم که روزی چندنخی سیگارمیکشم درصورتیکه برایم مضرباشدترک کنم ،که عنوان شد برای مورد شما بد نیست . سوال، تاثیر سیگاربر روی کولیت ،بخاطرآرمش اعصاب است یا جنبه دیگری دارد .باتشکروسپاس فراوان

    • غلامرضا

      با سلام و خسته نباشيد
      فالوده سیب را چگونه باید درست کرد و چه موقع باید خورد

    • حسین

      قرص لوپرامید روزی 1 عدد دوای روده عصبی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام ایا این قرص جواب میده

    • Binam

      سلام.من حدود ۶ساله که دچار درد در ناحیه سمت شکم رو دارم.یه رگ داخل شکمم مث قلب تپش داره وقتی دردم میگیره پاهام بیحس میشن زانوهام درد میکشن.تو این ۶سال تمام افراد دوروبرم ازم خسته شدن چون اخلاقم خیلی مزخرف شده و همش توخودمم.مدام استرس و اضطراب دارم.خیلی لاغر شدم.تورخدا کمکم کنید اینقد دارو بهم دادن که خسته شدم ازشون
      یکی نیس بگه چیکار کنم؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من عین شما هستم همش حس میکنم دارم میمیرم

      • محبوب

        من یبوست شدید میگیرم بعد تو نافم مث نبض همش میزنه دردم خیلی شدیده و باید ۱۰روزی بستری بشم از شدت درد هر چیم مسکن میزنن فایده نداره ۳ساله این مشکلو دارم تشخیص نمیدن چیه وقتی یبوست میشم داروهای ملین میخورم اسهال ک میشم دردم کمتر میشه

    • بدون نام

      درمان روده عصبی مراجعه به دکتر اعصاب و روان

    • بی نام

      سلام من ۳۰ سالمه و۱ ساله که دچار اسهال شدم اندوسکوپی وکلونوسکوپی کردم مشخص شد کولیت زخمیه هر دکتری میرم جواب نمی گیرم رو کردم به طب سنتی گفته سنجد وعرق سقز بخور نمی دونم چی کار کنم نفخم هم زیاده کمکم کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        كوليت زخمي با درمان طولاني مدت خوب ميشه ممكن لازم باشه تا چند سال داور مصرف كنيد قرض مزالازين با تجويز پزشك مناسب اين بيماري است من پس از پنج مصرف دارو خوب شدم

    • بی نام

      سلام من کولیت زخمی دارم ومی دونم از استرسه شوهرم عرق می خوره ومن دچار دل پیچه ونفخ می شم لطفا راهنماییم کنید

    • الهه

      من خیلی بدبختم چنساله پدرم درومده از اسهال

    • محمد

      سلام من ۸ساله حالت تهوع دارم جای شلوغ نمیتوانم برم اگربامعده پربرم حالم بد میشه وهچی هم نمی توانم بخورم

    • بدون نام

      سرترالین (اسنترا خارجیش است) و کلونازپام واسه آرامش کلی و روده تحریک پذیر خوبند.
      البته کلونازپام اعتیاد آوره.

      پاسخ ها

      • رویا دهقان

        سلام . من خودم حدوده ۸ ماهه از این مشکل به عذابم . و همش هم از اعصابم هست . به محضه اینکه عصبی بشم درد میخواد منو بکشه . لطفا عصبی نشید . غذای چرب و یا سرخ شده تا حده امکان نخورید فست فود و انواع سس ها رو نخورید . نوشابه و نوشیدنی های گاز دار نخورید . لبنیات خامه ای و پر چرب نخورید . از خوردن چیپسو ... خود داری کنید . مشروبات رو مصرف نکنید . از جاهایی که اعصابتون رو متشنج میکنه دوری کنید .من فعلا قرص آساکول و کلردیازپوکساید مصرف میکنم که واقعا بهتر شدم. امروز یه روش شنیدم که گفتن واقعا معجزه میکنه و بیمارایی بودن که چند سال دکتر میرفتن و جوابی نگرفتن . میخوام خودم انجام بدم شما هم انجام بدید امیدوارم که واقعا خوب بشیم . اول خوردن سنجد در روز از ۴ عدد تا ۱۲ عدد. دوم خوردن پودر هسته ی انار به عنوان عصرانه . سوم خوردن سیاه دانه همراه با غذا. چهارم خوردن به اول صبح . پنجم خوردن سیب رسیده و زرد بعد از غذا یا قبل از خواب . اینها که گفتم شنیدم که کولیت های زخمی رو هم درمان میکنه که همراه با خون روش هست

      • بدون نام

        کاملا درسته ولی حتما روان پزشک تجویز کنه.

    • آرش

      من از سن 16 سالگی دچار این مشکل هستم الان هم که کارمندم وقتی قراره برم داخل جلسه ایی یا جایی قرار باشه سخنرانی کنم داستان دارم تنها دارویی که جواب گرفتم بروفن هستش که شنیدم خیلی مضره ولی چاره ایی ندارم روزهایی که جلسه دارم یا سخنرانی مجبورم بخورم خیلی اذیت میشم واقعا برای علوم پزشکی باید تاسف خورد

      پاسخ ها

      • گرفتار

        اره منم مدتها کلیدینیوم سی میخوردم اما بروفن خیلی اثرش قویتره فقط و فقط برفن سرو صداشو خفه میکنه منم هر وقت بخوام جلسه یا میهمانی برم مجبورم بروفن بخورم نه که ابروریزی میشه

    • محمد

      سلام من روده ام عصبی شده از امروز بدنم کم کم شروع به ورم کرده برای مثال پاهام ورم کرده آیا این دو به هم مرتبط هستن؟

    • علی

      باعرض سلام سمت راست شکمم روده انگاریه چیزی میچرخه حدود۳ساله میشه.آزمایش خون.سونوگرافی.مدفوع. انجام دادم خداروشکرسالمه ولی گفت عصبی.استرس داری.لطف کنیدراهنمایی کنید.میخوام هرکاری انجام بدم به فکرروده ام می افتم نمیتونم کاری انجام بدم.

    • یوسف

      از راهنمایی هایتان سپاسگذارم.نزدیکی هشت ماه هست من هم بر اتر استرس اضطراب معده درد روده درد گرفتم.از دکتر میترسم چون یکبار اسهال شدید گرفتم رفتم آسمایش مدفوع گرفتم سنوگرافی هم کردم گفتند روده ات عفونت کرده سه تا سرم زدن بعلاوه چند تا قرص دتدن اسخالم خوب شد ولی درد روده ام هرگز رفتم مشهد دکتر اعصاب و روان گقتن رودهات عصبی هسنن چهار قلم دارو نوشتن برای دو ماه گفت دوباره بیا یکروز قرص ها رو خوردم خیلی اذیت شدم دیگه مصرف نکردم هر کتری میکنم یه حس بهم میگه این داروها رو نخور ولی همیشه از ناحیه روده راستم درد میکشم همیشه حالت ترس و تسنرس دارم از شکم درد و کمر درد دارم میمیرم.لطفا راهنمایم کنید

    • بینام

      خداشاهده من سه سال عصب روده داشتم انگار توی شکمم زلزله بود صدا میدادن درد داشتم اسهال شدید
      یه روز رفتم یه شیره تریاک کشیدم اندازه 15 تا 20 دود
      خدا شاهده الان اثری از مریضی نیست

      پاسخ ها

      • محبوب

        جدی میگید

    • علی

      من شیره کشیدم خوب نشدم کلک

    • بدون نام

      سلام من 5ساله دچاراین مریضی شدم همجارفتم هردکتری بگی رفتم الان استرس اضطراب زیادی دارم

      پاسخ ها

      • ابوالفضل

        سولفاسالازین.عسل.سیب.سنجد.خوبه

    • سعید

      سلام وقتی عصبی میشم سمت چپم درد میکنه علت چیست کارم خیلی سخته تو استرس کاری زیاده همه میگن علت اونه ازشما خواهش میکنم راهنمایم کنید

    • نسترن اکبری

      با سلام و عرض ادب.
      من تکواندو کارم و از دوران نوجوانی رژیم های بی برنامه میگرفتم برای کاهش وزن. تا اینکه روده هام دچار مشکل شد. با یه ذره آب خوردن شکمم ورم میکرد
      الانم دلپیچه شدید دارم. بیرون روی و حالت تهوع هم دارم.
      هر دکتری میرم چیزی نمیگه که بتونه کمکم کنه.
      من ورزش حرفه ای میکنم خیلی اذیتم میکنه این موضوع اگه میشه کمکم کنید.

    • پیمان

      سلام منم اینقد استرس کشیدم تا روده هام نابود شدن ولی بلوط پخته امتحان کنید عالیه هم برا درمان اسهال هم معده کلا داخلی عالیه

    • بدون نام

      سلام منم چندسالدرگیربودم ولی خوب شدم یک ما صبح ناشتابابونه دم کنید میل کنیدوبعدازخوردن ربع ساعت آروم درازبکشید بخداخوب میشید خواهش میکنم امتحان کنید

    • بدون نام

      سلام من از سن 21سالگی دچاره این مریضی شدم .الان 33سالمه خوب نشدم دور نافم کل شکمم مستانم درد شدید میگیره کل بدنم خورد میشه استخونام.حالت تهوع تب و لرز شدید میگیرم از همه چیز همه کس بدم میاد .تا یک روز کامل باید بخوابم استراحت کنم تا خوب بشم .هر دکتری رفتم جواب نگرفتم.شما بگید من چیکار کنم؟

      پاسخ ها

      • نادر توکلی

        سلام..من هم مثل شما هستم اسارس کاری دارم. کارن رو نمیتونم ترک کنم چون سرمایه کار ندارم..ولی من حدود دوماه پیاده روی صبح داشتم دارد هم میخوردم وسط دارد هم ازت کردم خوب خوب شدن .ولی ورزش رو ترک کردم وداروها رو دوباره درگیر شدم.حدود هشت ساله با این مریضی میسوزم ومیسازم.اویل بود چند روزه داشتم ولی الان درد یک روزه .ولی دگزامتازون تنها داروی میسکن من است .هیچی حواب نمیده..تا ،حد بیهوشی وتب شدید رفتم بار کترولاک زدم

    • بدون نام

      سلام منم شش ماهه نفس تنگی دارم سمت چپ سوزش درد دارم معدم دردمیکنه ازهمه بدتر تنگی نفس شب روز نمیتونم بخابم شونه چپم میسوزه موندم چیکارکنم لطفا راهنمای کنید

    • بدون نام

      سلام آقای دکتر من چند سالیست مشکل معده دارم اندسکوپی گرفتم چند ماهی خوب شده بودام ولی پرهیز نکردن دوباره معده ورودهام درد میکنه وسر درد شدید هم دارم باید چیکار کنم ممنون

    • شاهرخ

      سلام ,ورزشی ام , گروه خونی او مثبت ,مینور زخم معده , کم خونی , اخرین باری که دکتررفتم کشف شد اعصاب رودهام اختلال داره ,باشرایط زندگی حال چطور ارامش داشته باشم ,اسهالهای عودکننده میگیرم ,درمان قطعی نشدم , ممنون میشم کمکم کنید

    • شادن

      این بیماری یه درد بی درمونه من هر کاری که دکترا گفتن کردم دکتر اعصاب هم رفتم نتیجه نداد الان ۱۱ساله باهاش درگیرم موقتا ناپدید میشه ولی دوباره بر میگرده از نفخ و درد شکم شروع میشه بعد حالت تهوع تنگی نفس گرفتگی عصله و نهایتابا درد قفسه سینه و کتف درد خاتمه پیدا میکنه ان شالا.... همتون خوب بشین که بد دردیه

    • بدون نام

      بابونه بخورید

    • شاهرخ

      عزیزان مریض مند سلام ,منم دست کمی از مشگلات گوارشی شماندارم ,اندسکوپی ها وکلونوسکپی وداروها انچنان درمانی نشدم ولی ادم سختگیر وخشنی ام ,ورزشی ام ,کوه میرم ,ورزشهای سنگین حالموخوب میکنه ,میدونم ادم عصبی ام ,وتاثرپزیرم ,راننده جنگ بودم موج گرفتم ,ولی هنوز احساس جوانی ومدام ضمن کار از ورزش غافل نیستم ,لطفا شما هم علارغم هرمشگل بطورمستمرورزش کنید ,وعرق بریزید سمومبدن از بین میره ,ضمنا با دوستان کمدیورزش کنید,ارزوی سلامتی واسه همه

    • صابر

      سلام من خودمم مشکل روده داشتم نفخ دردپاین شکم یبوست وبیخوابی ولی 40روزصبح ناشتابابونه دم کنیدوبخوریدتانیم ساعت چیزی دیگه نخورید10روزنخوریددوباره40روزبخوریدهرمشکلی که گوارشتون داشته باشه خوب میشه ازجملع میکروب معده برای همتون ارزوی تن درستی سلامتی میکنم

    • مرضیه

      سلام من از سال ۸۰ از زیر دلم تا بالا نافم بدجور درد میگیره تا بخواد خوب بشه تقریبا یه ۴ روزی طول میکشه زیر شکمم مثل سنگ سفت میشه و اشتها به هیچ غذایی ندارم میشه پیش هر دکتریم رفتم دیگه خسته شدم از این شکم درد میشه راهنماییم کنید ممنون میشم

    • مرضیه

      از سال ۸۰ با مشکل شکم درد مواجه شدم از زفر شکم تا بالا ناف میشه ممنون میشم راهنمایی کنید

    • زهره زین العابدین

      سلام من چندسال پیش داروی گیاهی روندانسته برای چربی خونم استفاده کردم روی قوطی نوشته بودعوارض داروسیستم عصبی ممکنه کسی پیداکنه سوزش معده گرفتم قلبم به تپش افتادمغزسرم هم منقبظ ومنبسط شدازاون به بعدچندباردکتررفتم لرزش سرمعده داشتم فاموتیدین وداروهای زخم معده دکترتجویزکردم خوردم کامل خوب نشدم هنوز هم لرزش سرمعده رادارم نمی دونم چه کارکنم

    • زهره زین العابدین

      سلام من لرزش سرمعده دارم هردکتری رفتم قرص های زخم معده به من دادند الان چندسال می گذردهنوز لرزش سرمعده دارم چه کارکنم دیگه خسته شدم

    • حسین

      من رودهام نفخ می کنه هر چی میخورم فورا حالت نفخ و پر شدن روده ها رو دارم درضمن 48 سالمه خواهش می کنم به من جواب دهید چکار کنم خوب بشم البته داروی سرترالین و تری فلوئوپرازین هم مصرف می کنم ولی خوب نمیشه

    • محمد

      سلام دوستان هرچهارساعت 4عددمیخک بخورید هفته دوم بعدازناهاروشام بخورید واسه روده عصبی عالیه

    • روژان

      سلام من ۲۰سالمه الان نزدیک دوساله دائم روده هام صدا میدن دل درد دارم صبح هرروز حالت تهوع و استفراق کلافه شدم بیست تا دکتر رفتم میگن رودت عصبیه ۱۳کیلو وزن کم کردم دستپاچه میشم

    • روژان

      سلام من ۲۰سالمه الان نزدیک دوساله دائم روده هام صدا میدن دل درد دارم صبح هرروز حالت تهوع و استفراق کلافه شدم بیست تا دکتر رفتم میگن رودت عصبیه ۱۳کیلو وزن کم کردم دستپاچه میشم

    • روژان

      سلام من ۲۰سالمه الان نزدیک دوساله دائم روده هام صدا میدن دل درد دارم صبح هرروز حالت تهوع و استفراق کلافه شدم بیست تا دکتر رفتم میگن رودت عصبیه ۱۳کیلو وزن کم کردم دستپاچه میشم

    • بهادر

      سلام وقت همگی به خیر دوستان عزیز برای روده عصبی چیه قرصی خوبه ؟؟؟

    • بهادر

      سلام وقت همگی به خیر دوستان عزیز برای روده عصبی چیه قرصی خوبه ؟؟؟

    • بدون نام

      سلام به امید شفای همه مریضا در این روز های عزیز من آزمایش مدفوع دادم میگن روده ات عصبی هست اسهال شدید دارم خونی دیگه از بس دستشویی رفتم خسته شدم فعلا به من کپسول گیاهی داد دکتر یه صبح یه شب پناه بر خدا

    • مجدمی

      من خیلی وقته اسهال دارم اسهالم هم چربه وقتی دچاراسهال میشم شکم دردشدیدوحالت تهوع بیحال میشم وقتی اسهالم تمام شد بعدش سوزش ادرارشدیدپیدامیکنم هردکتری رفتم خوب نشدم میگن روده ات عصبیه لطفا راهنماییم کنین ممنونم

    • M

      با سلام
      منم این بیماری رو داشتم و با رژیم غذایی ۹۰ درصدش رو کم کردم
      نه نیازی به دکتر مغز و اعصاب داری و نه دارو
      فقط باید با برنامه غذایی کنترلش کنی
      ببین چه چیزایی برات خوب هستن و چه چیزایی بد

    • بدون نام

      سلام من روده عصبی دارم 22سالمه دانشگاه رو وسطش ولش کردم جون از جونم واسم واجب تر نبود سره جلسه امتحان قفل میکرد درد شدید تا استخونام درد میکرد تو مهمونیا سعی می کنم غذای ساده رو بخورم زمانی که بدنم بگه از غذا دست بکش تو دهنم هم غذا باشه قورتش نمیدم چون بعدش درد دارم سفر نمیرم اگه برم هفته اول رو مریضم تا دکتر برم یه سرم بزنه چنتا آمپول تا یکم جمع و جور بشم هرکجا احساس کردید حالتون به هم میخوره از اون مکان بیایید بیرون تا بد تر نشدید

    • یاسینی

      سلام . مشکل من اینه وقتی عصبی یا استرس بگیرتم دلپیچه میگیرم وزیاد میرم دستشویی و سوزش ادرار میگیرم رفتم دکتر قرص ارامبخش برام نوشت لطفا راهنمایی کنید

    • سعیدبیرانوند

      دارو افغانی درمان همه ی دردهاست

    • سلام من دکتر دندان پزشکی ام

      من از سن ۱۸سالگی بیماری کلیت یا سندروم تحریک پذیر .حالا همتون با نشانهای بدش اشنا هستید من بیش از ۳۰بار و بیش از ۱۰ دکتر عوض کردم حتی با یکی از پروفسورهای ایرانی که در خارج از کشور بوده تماس گرفتم ولی راهنمایی های کرده که در نتیجه بهم فهموند که درمانی برای این بیماری ناشناخته وجود نداره
      تنها چیزی که جواب میده آرامش ....دوستان سعی کنید باهاش کنار بیاد من حدود ۱۲ملیون پول قرص از نوع خارجیش دادم خدا شاهده جوابی نکرفتم الانم دارم ورزش ذهنی انجام مید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج