۱۷۴۰۵۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

برنامه گالری‌ ها در روزهای زمستانی تهران

گالری‌ها و مراکز هنری با برگزاری نمایشگاه‌های متعدد از هنرهای تجسمی میزبان علاقه‌مندان به هنر در دومین‌ماه زمستان هستند.

خبرگزاری ایسنا: گالری‌ها و مراکز هنری با برگزاری نمایشگاه‌های متعدد از هنرهای تجسمی میزبان علاقه‌مندان به هنر در دومین‌ماه زمستان هستند.

نگارخانه «اثر» در آخرین نمایشگاه سال ١٣٩٣، نمایش متفاوتی از هنر را به تماشا می‌گذارد. در این نمایشگاه چیدمان «پاپیه ماشه» رضا لواسانی که نمایشی از زندگی است، در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. این نمایش که حاصل سه سال زندگی هنرمند است، در ادامه‌ی نمایش‌های قبلی او، بازنمایاننده‌ی باور دائم او به زایش و ادامه چرخه حیات است که به زبان ویژه دیداریش، طراحی و اجرا شده است.

این نمایشگاه ساعت ١٦ تا ٢١ جمعه ١٠ بهمن در نگارخانه «اثر» واقع در خیابان ایرانشهر، خیابان برفروشان، روبه‌روی خانه هنرمندان، شماره ١٦ افتتاح می‌شود.

گالری ایده پارسی

نمایشگاهی از آثار نگارگری چند هنرمند جوان با تم آثار دوره صفوی در گالری «ایده پارسی» برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه، بیش از ۲۰ اثر در زمینه‌ی نگارگری، تذهیب و گل‌ومرغ از چند هنرمند جوان که کارشناسی‌ارشد نگارگری دارند، به‌نمایش گذاشته می‌شود. تم اصلی کارهای این نمایشگاه، مکتب نگارگری دوره‌ی صفوی است.

الناز صباغ‌پور، یاسمن یوسفی، حمیرا عبدی، آزاده گمینیان، مونا ملاحی، عذرا کیانی، الناز سحرخیز و حسین شمس نصرتی هنرمندان حاضر در نمایشگاه «مشق مکتب صفوی» هستند.

این نمایشگاه از ۱۰ تا ۱۵ بهمن‌ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در گالری «ایده پارسی» به نشانی خیابان شریعتی، خیابان کلاهدوز، نرسیده به سه‌راه نشاط، کوچه الله‌وردی آذر، شماره ۲۸، میزبان علاقه‌مندان به هنرهای سنتی ایران است.

گالری ایده

کتاب «۱۰۰ پرتره از جهان پهلوان تختی» بهزاد شیشه‌گران همزمان با نمایشگاهی شامل این آثار در گالری «ایده» رونمایی می‌شود.

این آثار که با تکنیک‌های مختلف هنری اعم از پاستل، زغال، ترکیب مواد، گواش، کلاژ و ... با موضوع پرتره‌های این پهلوان معاصر ایران خلق شده‌اند، سعی در ارائه‌ی تصویری خلاقانه مبتنی با نگرش هنری بهزاد شیشه‌گران دارند.

مراسم رونمایی از کتاب «۱۰۰ پرتره از جهان پهلوان تختی» ساعت ۱۷ روز جمعه ۱۰ بهمن برگزار می‌شود و نمایشگاه این آثار تا ۲۲ بهمن‌ماه در گالری «ایده» واقع در خیابان خردمند شمالی، کوچه ۱۸، شماره ۲۶ ادامه دارد.

گالری پنجره

خط‌ نقاشی‌های پیمان پیروی ۱۰ بهمن‌ماه روی دیوار گالری «پنجره» می‌رود. این نمایشگاه با نمایش ۴۸ اثر خط نقاشی برپا می‌شود.

این آثار که با دو تکنیک اکریلیک روی بوم و اکریلیک روی مقوا خلق شده‌اند، در ابعاد کوچک و بزرگ به‌نمایش گذاشته می‌شود. کوچک‌ترین اثر این نمایشگاه ۲۵*۲۵ و بزرگ‌ترین اثر ۱۰۰*۱۵۰ است.

این نمایشگاه تا ۱۵ بهمن‌ماه در گالری «پنجره» برپا است و علاقه‌مندان می‌توانند ساعت ۱۶ تا ۲۰ هر روز از این نمایشگاه واقع در ظفر، خیابان فرید افشار، انتهای کوچه بابک شرقی، بن‌بست بابک، شماره ۲۹، طبقه دوم دیدن کنند.

نگارخانه کمال‌الدین بهزاد

سه هنرمند نقاش ایرانی مقیم آلمان نمایشگاهی از آثار خود را در نگارخانه‌ی «کمال‌الدین بهزاد» تهران برگزار می‌کنند.

این نمایشگاه همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب در دهه‌ی فجر برگزار می‌شود و شامل آثاری از سه هنرمند مقیم آلمان است. خسرو خاور، علیرضا جوادی و کاظم حیدری این سه هنرمند هستند که قرار است برای افتتاح نمایشگاه در ایران حضور پیدا کنند.

نمایشگاه آثار تجسمی ایرانیان مقیم آلمان که به همت اداره کل ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و همکاری نگارخانه بهزاد برپا می‌شود، صبح روز یکشنبه ۱۲ بهمن‌ماه ساعت ۱۱ در این نگارخانه به نشانی بلوار کشاورز، نبش خیابان ۱۶ آذر، شماره ۲۸۴ افتتاح می‌شود و تا ۱۶ بهمن‌ماه هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

گالری مس‌نگار

نمایشگاه «آرایه‌های لودویک برزگر نظری» در گالری «مس‌نگار» برگزار می‌شود. این نمایشگاه با هدف تحسین و ترویج هنر مشبک‌کاری و با نمایش آثار و آرایه‏‏‌های لودویک برزگر نظری، روز جمعه ۱۰ بهمن‌ماه در این گالری افتتاح خواهد شد.

این نمایشگاه به‌مدت چهار روز در گالری «مس‌نگار» واقع در مجتمع پارک پرنس، واحد تجاریِ شماره ۵ به نشانی تهران خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز شمالی، کوچه حکیم اعظم برپا خواهد بود.

گالری مژده

گالری «مژده» میزبان نمایشگاه «نقطه صفر» با آثار چهار هنرمند می‌شود. این نمایشگاه عصر جمعه، ١٠ بهمن‌ماه با نمایش آثار حامد بهروزکار، مینو ایران‌پور، پریچهر طیبی و علی هنرور آغاز به کار می‌کند که شاید گونه‌ای نگرش انتزاعی به هستی، فصل مشترک این آثار باشد.

«نقطه صفر» تا ١٦ بهمن در گالری «مژده» واقع در سعادت‌آباد، علامه شمالی، خیابان ۱۸ شرقی، شماره ۲۷، واحد ۱ برپا خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از آن دیدن کنند.

گالری آتبین

علی ندایی مجموعه‌ای از آثار خود را که الهام‌گرفته از اسطوره‌های شاهنامه هستند، در گالری «آتبین» به‌نمایش گذاشته است. نمایشگاه «اسطوره‌های خاموش» شامل شش اثر است که برخی از این کارها چند لته‌ای هستند و همه‌ی آن‌ها با تکنیک اکریلیک کار شده‌اند. اسطوره‌های خلق‌شده در این نقاشی‌ها، الهام گرفته‌شده از شاهنامه هستند، اما محتوای جنگ‌ها و نبردهای آن‌ها با روایت‌های شاهنامه کاملا متفاوت است.

نمایشگاه «اسطوره‌های خاموش» از ۳ تا ۱۴ بهمن از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری «آتبین» واقع در خیابان ولیعصر، چهارراه پارک‌وی، انتهای کوچه تورج، کوچه خاکزاد، شماره ۴۲ میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

گالری عقیلی

آثار پیشکسوتان و بزرگان هنر نقاشی ایران به همت انجمن مجموعه‌داران ایران در گالری «عقیلی» به‌نمایش گذاشته می‌شود. در این نمایشگاه آثاری از سهراب سپهری، ژازه تباتبایی، مرتضی ممیز، جلیل رسولی، جلال‌الدین سلطان کاشفی، صادق تبریزی، گیزلا وارگا سینایی، محمد ناصری‌پور، محمدعلی حیدریان، فریده لاشایی، کوروش شیشه‌گران، منوچهر نیازی، علی‌اکبر صنعتی، رحیم نوه‌سی، غلامعلی ذابحی، رسام ارژنگی، ویگن مرادیان، محمدرضا منزه، فرح نوتاش، حسین بختیاری، فرامرز پیلارام، رضا بانگیز، میترا اسپهبد، هاروتیان میانسیان و رعنا فرنود به‌نمایش درخواهد آمد.

بسیاری از این آثار برای اولین‌بار است که بر دیوار یک گالری قرار می‌گیرند. این نمایشگاه که با همکاری گالری عقیلی، انجمن مجموعه‌داران و سایت ایوانا (نخستین پایگاه خبری حوزه هنرهای تجسمی ایران) برگزار می‌شود، جمعه ۱۰ بهمن‌ماه ساعت ۱۶ افتتاح می‌شود و تا ۱۵ اسفند نیز ادامه خواهد داشت.

گالری «عقیلی» در شهرک غرب (قدس)، خیابان سیمای ایران، روبه‌روی بیمارستان لاله، خیابان پنجم، گذر فروردین، پلاک ۱۲ قرار دارد. بازدید از این نمایشگاه در روزهای بعدی از ساعت ۱۵ تا ۱۹ خواهد بود.

گالری ساربان

گالری «ساربان» میزبان نمایشگاهی از تازه‌ترین آثار جواد صادقی خواهد بود. این نمایشگاه شامل ۲۵ اثر از آخرین تجربه‌های این هنرمند است که در ابعاد مختلف با تکنیک ترکیب مواد روی بوم، خلق شده‌اند. کوچک‌ترین اثر ارائه‌شده در این نمایشگاه ۶۰*۳۰ سانتی‌متر و بزرگ‌ترین آن‌ها ۱۵۰*۱۱۵ سانتی‌متر است.

نمایشگاه «خط روی خط» جمعه ۱۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۳ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ افتتاح می‌شود و تا ۲۰ بهمن هر روز (به‌جز سه‌شنبه‌ها) میزبان علاقه‌مندان در گالری «ساربان» به نشانی خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره ۸ است.

گالری فروزان

آثاری از ۱۸ هنرمند پیشکسوت و جوان معاصر در گالری «فروزان» به‌نمایش درآمده است. این آثار در حوزه‌ی هنرهای نقاشی، نقاشی‌خط و مجسمه‌سازی هستند و از هر هنرمند بین یک تا سه اثر برای نمایش در این نمایشگاه قرار داده شده است. هنرمندان این نمایشگاه هم از بین هنرمندان پیشکسوت هستند و هم هنرمندان جوان‌تر.

غلامحسین نامی، مسعود عربشاهی، صادق تبریزی، محسن وزیری‌مقدم، رضا مافی، فریده لاشایی، شهریار احمدی، پویا آریان‌پور، علی ندایی، علی شیرازی، فاطمه امدادیان، نصرت‌الله مسلمیان، منوچهر معتبر، صداقت جباری، محمدابراهیم جعفری، مهسا کریمی‌زاده و آزاده رزاق‌دوست هنرمندانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه حضور دارد.

«۱۸ نگاه از هنرمندان معاصر ایران» از ۲۶ دی تا ۱۴ بهمن‌ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در گالری «فروزان» به نشانی خیابان ولیعصر، چهارراه میرداماد، ساختمان اسکان، برج یک مسکونی، میزبان علاقه‌مندان به هنر است.

موزه هنرهای معاصر تهران

نمایشگاه آثار سیزدهمین دوسالانه عکس در موزه هنرهای معاصر تهران از پنجم تا ۲۰ بهمن‌ماه از ساعت ۱۰ الی ۱۹ روزهای یک شنبه تا جمعه در موزه هنرهای معاصر واقع در خیابان کارگر شمالی، جنب پارک لاله درحال برگزاری است.

تماشاخانه ایرانشهر

نمایشگاه عکس سی‌و‌سومین جشنواره‌ی تئاتر فجر از یکم بهمن‌ماه در «تماشاخانه ایرانشهر» برپا می‌شود. نمایشگاه عکس این دوره از جشنواره شامل دو بخش مسابقه‌ی عکس سالانه‌ی تئاتر ایران و انگاره‌نگاری است. در بخش مسابقه‌ی سالانه تئاتر ایران، از میان ۶۷۵ اثر رسیده، ۳۲ عکس از نمایش‌های اجراشده در سال‌های ۹۲ و ۹۳ انتخاب و به تماشا گذاشته شده‌اند.

همچنین ۱۵ عکس از آثار ۷۵ عکاس در بخش انگاره‌نگاری که تلفیقی از عکس و متون ادبیات نمایشی است، روی دیوار این نمایشگاه می‌روند. نمایشگاه عکس سی‌و‌سومین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر، از یکم تا دوازدهم بهمن‌ماه، هر روز از ساعت ۹ تا ۱۶ میزبان بازدیدکنندگان است.

گالری ایگرگ

نخستین نمایشگاه عکاسی از پروژه‌ی «جهان نگریسته» با نمایش آثاری از ۱۷ هنرمند برپا شده است. این پروژه‌ی یک ساله بر آن است تا با برگزاری نمایشگاه‌هایی از دوره‌های مختلف کاری هنرمندان در هر ماه، به جهان شخصی آن‌ها دست یابد.

این نمایشگاه‌ها که به‌صورت دوره‌ای و با موضوعات عکاسی و نقاشی برگزار می‌شوند، آثار دوره‌های مختلف چند هنرمند ثابت را در ۱۲ نمایشگاه در طول یک سال در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهند.

در نخستین نمایشگاه «جهان نگریسته» آثاری از کورش ادیم، آرمان استپانیان، مهرداد افسری، آبنوس البرزی، شهریار توکلی، شهرزاد چنگلوایی، تورج خامنه‌زاده، نادر داودی، علی ورامیار، ملیکا شفاهی، بهنام صدیقی، بیژن صیفوری، امین طلاچیان، علیرضا فانی، امیرعلی قاسمی، فرزانه قدیانلو و کتایون کرمی به‌نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه از ۲۶ دی تا ۱۶ بهمن‌ماه (به‌جز شنبه‌ها) از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «ایگرگ» به نشانی خیابان ایرانشهر، کوچه مهاجر، پلاک ۲۸، زنگ دوم میزبان علاقه‌مندان به هنر عکاسی است.

موزه هنرهای معاصر فلسطین

نمایشگاه خوشنویسی «محمدحسن دانشگرنژاد» با عنوان «ارمغان نی» در موزه هنرهای معاصر فلسطین برپا شده است. در این نمایشگاه ۴۰ اثر خوشنویسی با شیوه نستعلیق و خط‌ نقاشی به‌نمایش گذاشته می‌شود.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۱۱ بهمن‌ماه هر روز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۵ به غیر از روزهای تعطیل به نشانی میدان فلسطین، خیابان طالقانی، خیابان برادران شهید مظفر، تقاطع بزرگمهر شماره ۷۴ مراجعه کنند.

گالری نگاه

یک نمایشگاه گروهی نقاشی با نمایش تابلوهایی فیگوراتیو از ۱۹ هنرمند جوان در گالری «نگاه» گشایش می‌یابد. در نمایشگاه «واریاسیون ذهنی» ۱۹ اثر از ۱۹ هنرمند جوان با تکنیک اکرلیک و رنگ روغن به‌نمایش گذاشته خواهد شد. این هنرمندان دانشجویانی هستند که یا تازه فارغ‌التحصیل شده‌اند یا در مقطع کارشناسی ارشد نقاشی مشغول به تحصیل هستند.

یلدا ابراهیمی، تینا باطنی، ستوده پیله‌وری، سهیلا پولادزاده، عباس تیماره، مریم حسینی، فرزانه رضویان راد، حمید زارع، الهه شیرزاد، بیتا علی‌آبادی، عالیا عابدینی، آزاده عمادی، المیرا فروهر، سمیرا فطانت، مریم قادری، آیدا میرزایی، افسانه مظفر نژاد، مریم مجتهدی و غزاله نسودی هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.

نمایشگاه «واریاسیون ذهنی» از دوم تا ۱۴ بهمن‌ماه از ساعت ۱۴ تا ۲۰ (به‌جز شنبه‌ها) در گالری نگاه به نشانی لواسان، ابتدای بلوار اصلی، خیابان شکوفه، خیابان نگار، کوچه گلزار، شماره ۳۲ میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج