۱۷۴۳۰۳
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

قلعه‌نویی تا می توانست از همه انتقاد کرد

سرمربی تیم فوتبال استقلال بعد از پیروزی مقابل سپاهان ضمن صحبت در مورد این بازی به انتقاد شدید از منتقدان خود پرداخت.

خبرگزاری فارس: امیر قلعه‌نویی بعد از پیروزی ۲ بر یک تیمش در چارچوب هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال ایران مقابل سپاهان گفت: این بازی را به لیگ فوتبال ایران تبریک می‌گویم دو تیم به خصوص استقلال که حاکم میدان بود تبریک می‌گویم. در گردش توپ خوب بودیم و کمترین خطر روی دروازه‌ ما ایجاد شد. این برد را به هوادران تبریک می‌گویم که ۱۰ هفته از من خسته شدند.

امیر قلعه‌نویی در مورد انتقاداتی که به حمید درخشان به خاطر انتقاد از کی‌روش مطرح شده است، عنوان کرد: حمید درخشان کاپیتان تیم ملی بوده که سال‌ها زحمت کشیده است. شما نگاه کنید ببینید به خاطر یک انتقاد چه بلایی سر او آوردند. ما باید بدانیم که نباید به هر قیمتی زندگی کنیم. ما زندگی می‌کنیم که قیمت پیدا کنیم نه اینکه به هر قیمتی زندگی کنیم. برخی نشان دادند که به چه شکلی می‌خواهند به هر جایی برسند.

وی افزود: به ذوب‌آهن به خاطر پیروزی مقابل پرسپولیس تبریک می‌گویم اما به حمید درخشان هم تبریک ویژه‌ای می‌گویم به خاطر اینکه در بدترین شرایط کشور و موقعی که درون جنگ بودیم و هیچ چیزی در فوتبال نبود او تا ۳۷ سالگی در تیم ملی ایستاد و زحمت کشید. درخشان کاپیتان تیم ملی بود. ای کاش یک ذره با قلم‌مان برای ایرانی‌ها بنویسیم.رسانه ملی از ساعت ۲۱ پنجشنبه تا ۲ بامداد جمعه در اختیار آقایان بود. واقعا برای آقایان متاسفم فکر می‌کردم با تغییراتی که انجام شده در ساختار برنامه‌ها عدالت به وجود بیاید اما دیروز هر کاری که خواستند علیه ما کردند. درخشان هم دوره و کاپیتان من در تیم ملی بوده است. اصلا او انتقادی هم وارد دانسته آیا باید این بلا را به سرش بیاوریم.

قلعه‌نویی تاکید کرد: آیا این رفتارها درست است؟ مگر این برخوردها قبل از این با من نشده است؟ آدم در این فوتبال حالش از بعضی‌ها به هم می‌خورد. می‌خواهند به هر قیمتی به هر جایی که می‌خواهند برسند. این موارد را در تشکیلات خودمان می‌گویم و به دیگران کاری ندارم. برای درخشان دلم سوخت. ۱۲ سال است علیه من می‌نویسند و دیگر تطبیق پذیری‌ام با این مسئله خوب شده و عادت کردم اما چرا برای درخشانی که سال‌ها زحمت کشیده و در نداری کشور و پرسپولیس تلاش کرده، اینگونه می‌نویسند. آقایان می‌خواهند استقلال را آنقدر ضعیف کنند که آدم‌های خودشان را بگذارند.

وی در ادامه صحبت‌های خود تصریح کرد: این شوهایی که دیروز برگزار کردند چرا در زمان افشین قطبی و علی دایی برگزار نشد؟ زمان دایی یک اشتباه فردی در بازی با عربستان توپ را درون دروازه‌ برد و دیدید چه بلایی سر دایی آوردند. یک عده مسلمان عمروعاصی و آدم‌هایی که خودشان و میکروفونشان آلوده است هر کاری که دوست دارند می‌کنند.چطور کارلوس کی‌روش در روز بازی ما مقابل مس کرمان وقتی بهرام شفیع میکروفن در اختیارش می‌گذارد یک ساعت علیه من و فتح‌الله‌زاده صحبت می‌کند و کسی چیزی نمی‌گوید. چون او اجنبی و چشم‌آبی است این کار ایرادی ندارد؟ امیر قلعه‌نویی گفته در یک تورنمنت شانس هم لازم است و مثال بازی آرژانتین و آلمان را بیان کرده. چطور می‌شود این مسئله از لحاظ روحی روانی تیم را دچار مشکل کند؟ یک کلمه قلعه‌نویی بیان کرد او مقصر شد؟ ما نفهمیدیم بنجامین ویلیامز مقصر بوده یا امیر قلعه‌نویی. باز خدا سردار کمالی و مسئولان نظام وظیفه که زحمت کشیدند و شرایط کار را فراهم کردند خیر بدهد.

سرمربی استقلال در ادامه صحبت‌های خود یادآور شد: ایران و نسل ایرانی همه جا حرف اول را می‌زند. شما چند قدم آنطرف‌تر بروید و ببینید ایرانی در همه جا سربلند است. امثال پروفسور سمیعی و ۲ هرار نفر دیگر را می‌توانم نام ببرم. شما بستر را برای کی روش فراهم کنید تا او به فوتبال ما کمک کند اما نه اینکه پدر مربی ایرانی را دربیاورید. آیا شما دلتان نسوخت که امید ابراهیمی با این کیفیت یک دفیقه در جام ملت‌های آسیا بازی نکرد. آن کسی که صد در صد مخالف قلعه‌نویی است در این باره صحبت کند. آیا حیف نبود سجاد شهباززاده که ادینهو را کنار بگذارید بهترین مهاجم لیگ است را با خودشان به مسابقات نبرند؟ روزگار همین است و عده‌ای برای رسیدن به مقصدشان قداست و کرامت اهمیتی برایشان ندارد و می‌خواهند به هر قیمتی زندگی کنند.

قلعه‌نویی در پاسخ به سؤالی در رابطه با اینکه بیژن ذوالفقارنسب نتوانست در برنامه دیروز یک پلی‌میکر معرفی کند، اظهار داشت: مگر می‌شود پلی‌میکر نداشته باشیم؟ آیا محمد نوری پلی‌میکر نیست؟ هادی عقیلی و محمدرضا خلعتبری حق‌شان نبود که در لیست تیم ملی باشند؟ هر کسی با آنها باشد هیچ اما اگر کسی با آنها نباشد نابود می‌شود. کجای دنیا بازیکن از پله هواپیما بیرون می‌آید درگوش رئیس فدراسیون و مسئولان می‌گوید یا نامه می‌دهد که سرمربی را نگه دارند. آیا بازیکن ۲۰ ساله باید برای تیم ملی تصمیم بگیرد؟ بعد از جام جهانی برای این مسئله همه جا رفتند و فقط دست شان به بیت رهبری نرسید. کی و کجا این اتفاقات افتاده که برای نگه داشتن مربی به دفتر ریاست جمهوری و نزد وزیر بروند. خجالت بکشید.کی‌روش مربی بزرگی است و به این کارها نیاز ندارد. شما این کارها را می‌کنید تا آمارتان بالا برود. ببینید چه جوی به راه انداختند و چه کارهایی که نمی‌کنند.

سرمربی استقلال در ادامه خاطرنشان کرد: از ساعت ۲۱ رسانه ملی برنامه‌اش را آغاز کرده. علی ضیا پشت میز نشسته و در اولین سؤال خود می‌پرسد آیا امیر قلعه‌نویی تو را کشف کرده که می‌گوید تو کشف او هستی؟ مگر من کریستف کلمپ هستم که کسی را کشف کنم. حالا آزمون شده آمریکا که بخواهیم او را کشف کنیم. من کی گفتم او را کشف کردم؟ شما برنامه دیشب را با برنامه‌ای که برای من برگزار شد، مقایسه کنید. واقعا جای تاسف دارد صادق هدایت نامه‌ای در مورد دکتر مصدق نوشت که کاملا حال و روز امروز ماست.

قلعه‌نویی در رابطه با عملکرد بازیکنان ملی‌پوش استقلال مثل امیر حسین صادقی و امید ابراهیمی در بازی امروز خاطرنشان کرد: بله راضی بودم. از کارلوس کی‌روش تشکر می‌کنم . بازیکنان از لحاظ بدنی کاملا آماده بودند اما هر وقت به یاد جام ملت‌های آسیا و جام جهانی می‌افتم دلم برای امید ابراهیمی می‌سوزد. ای کاش او را به استقلال نمی‌آوردم.گر ابراهیمی به من منتسب نمی‌شد هم در جام جهانی و هم در جام ملت‌ها بازی می‌کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که دوندگی بازیکنان استقلال در بازی امروز خوب بود، گفت: جا دارد از مهریزی، پرویز کماسی و حیدری تشکر کنم. البته گل‌هایی که در گذشته می‌خوردیم روی اشتباهات فردی بود و همان زمان بدن بازیکنان مشکلی نداشت. کار بدنی را بر اساس برنامه خودم انجام دادیم و مهریزی بیشترین مسئولیت را در این تغییرات داشت.امروز هاشم بیک‌زاده برای بازی کردن دو دل بود و ما سیستم را از ۳-۳-۴ به ۲-۴-۴ تغییر دادیم و یعقوب کریمی را پست هافبک چپ استفاده کردیم.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که او همیشه گفته نظر مردم برایش مهم است و حالا مردم دوست دارند کی‌روش در تیم ملی بماند، خاطرنشان کرد: مگر ما گفتیم او نماند. طرف صحبت ما کی‌روش نیست بلکه تیم پشتیبانی اوست. من اعتقاد دارم کی‌روش مربی بزرگی است اما از لحاظ آمار و شرایط فنی پیشرفتی نداشتیم اگر به من می‌گفتند تا در جلسه دیروز حاضر شوم و رو در رو صحبت‌هایم را بگویم قبول می‌کردم اما این طور مواقع وقتی به ما داده نمی‌شود.

وی افزود:‌با کسی قهر نیستم و کسی که ایران و ایرانی را دوست دارد و به آنها خدمت می‌کنم دستش را می‌بوسم اما برخی آقایان به دنبال منافع خودشان هستند.

سرمربی استقلال در پاسخ به سؤالی در مورد اینکه کارلوس کی‌روش اعلام کرده اگر بستر و امکانات برای تیم ملی فراهم نشود او درخواست تفاهم‌نامه جدایی از تیم ملی شده است،اظهار داشت: کی‌روش ۴ سال تجربه کار در ایران به دست آورده و می‌تواند به ما کمک کند ولی افکاری که پشت سر او قرار دارد پاک نیست و به فوتبال لطمه می‌زند. هر انسانی ایراداتی دارد اما وقتی این مسائل را فهمید باید آنها را اصلاح کند. کی‌روش چه جایگاهی دارد که می‌گوید من و حمید درخشان نباید روی نیمکت مربیگری بنشینیم. کی‌روش نه در این حد و جایگاه هست که بخواهد چنین تشخیصی بدهد البته این از اشکال مدیریت است که او چنین صحبتی می‌کند. اگر صفایی فراهانی و داریوش مصطفوی مدیر این فوتبال بودند آیا او چنین حرفی می‌زد؟ البته علی کفاشیان در فوتبال زحمات زیادی کشیده اما در مدیریت تیم ملی ضعیف بوده است.

قلعه‌نویی در پاسخ به سؤال دیگر در مورد موضوع کاپیتانی استقلال و خریدهایی که انجام داده است، گفت: روزنامه‌ای که مقاله ناپاک در مورد اختلاف استقلال و اختلاف دروازه‌بانان می‌نوشت بدانند امروز بازوبند کاپیتانی را به امیرحسین صادقی دادیم اما خود امیرحسین بازوبند را به رضا عنایتی داد. خریدهای استقلال خوب بوده و اگر ما محسن مسلمان را جذب می‌کردیم و او در کار فنی به کرار جاسم کمک می‌کرد شرایط بهتر هم می‌شد. میلاد نوری، سلیمان‌فلاح، وحید طالب‌لو و ... خریدهای خوبی بودند اما اگر یک هافبک طراح هم پیدا کنیم، امیدمان به آینده بیشتر می‌شود.

وی در رابطه با کیفیت حذف تیم ملی خاطرنشان کرد: یک سؤال دارم. در برنامه دیشب صحبت‌های من را قطع کردند و ۲-۳ دقیقه از آن حذف شده است. اما آن چیزی که خودشان دلشان می‌خواسته نشان دادند. یک سؤال دارم مگر زمان برانکو ایوانکوویچ در جام ملت‌های ۲۰۰۴ تیم ایران در اواسط مسابقه ۱۰ نفره نشد و در ضربات پنالتی در مقابل چشم هواداران چین میزبان با ضربه چیپ یحیی گل‌محمدی حذف نشدیم. آن باخت و حذف حماسه نبود؟ عراق ضعیف‌ترین تیم دوران خود بود و به قول عبدالله ویسی ۱۰ نفره هم باید این تیم را شکست می‌دادیم. افکار ناپاکی که پشت کی‌روش است این مسائل را مطرح می‌کند. چرا بررسی نمی‌کنند که زمان افشین قطبی شب قبل از بازی چه خیانتی شد. چرا نمی‌روند این مسائل را دربیاورند.اصغر حاجیلو و منصور رشیدی می‌توانند بگویند چه شده تا معلوم شود چه خیانت‌هایی انجام شد. چطور آن نتیجه برانکو حماسه نشد و او را هم خیانتکار کردند. در خیلی جاهای دنیا رسانه ملی تاثیر زیادی دارد اگر ۸۷ درصد رای به رضایت از کی‌روش دادند به خاطر تاثیر رسانه ملی است.به طور مثال در مورد تاثیر رسانه ملی می‌توانم اشاره به مناظره حسن روحانی کنم که در کنار مدیریت و مسائل دیگر تاثیر زیادی در جذب آرای مردم برای انتخابات رئیس‌جمهوری داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجید

      با اینکه پرسپولیسیم اما درود به شرفت امیر خان. واقعا دیگه زیادی گنده کردن کیروش رو.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج