۱۷۴۴۲۶
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

رضا عنایتی: ذاتاً کاپیتانم

رضا عنایتی که حالا تصمیم گرفته با استقلال دوباره به روزهای خوب گذشته باز گردد از زندگی پرهیاهویش و آینده صحبت کرد.

رضا عنایتی: ذاتاً کاپیتانم


هفته نامه تماشاگر: مثل قالی کاشان می ماند و هرچه از عمرش می گذرد روبورس تر است. رضای آقای گل این روزها می خواهد فوتبالش را با پیراهن آبی کنار بگذارد. عنایتی که حالا تصمیم گرفته با استقلال دوباره به روزهای خوب گذشته باز گردد از زندگی پرهیاهویش و آینده در گفت و گو با تماشاگر صحبت کرد. عنایتی که چهار فرزند دارد می خواهد آن ها هم مثل خودش فوتبالیست شوند. اما اولویت اولش درس آن هاست. عنایتی که از زندگی اش راضی است درباره استقلال و حاشیه هایی که هنوز نیامده بر سر بازوبند کاپیتانی صحبت کرد و گفت می خواهد استقلال را که شرایط مناسبی ندارد رهبری کند. او معتقد است کاپیتانی در ذات اوست.

رضا عنایتی: ذاتاً کاپیتانم

استقلال نوسان داشت، آمدم کمک

از اینکه دوباره پیراهن آبی را بر تن کردی چه حسی داری؟

- حس من خوب است و همیشه برای استقلال و هواداران خویش احترام قائل هستم. من خاطرات خوبی با هواداران استقلال داشته ام. بنا به اتفاقاتی که برای من و استقلال رخ داد تصمیم گرفتم به استقلال برگردم.

اما در روزهای اوج به استقلال بازنگشتی؟

- روزهای اوج خودم را نمی دانم اما در شرایطی بازگشتم که استقلال نوسانات زیادی داشت. دوست داشتم بیایم کمک کنم و حالا هم حس خوبی دارم.

چقدر به موفقیت استقلال و خودت امیدوار هستی؟

- من همیشه در زندگی به آینده امیدوار بودم و هستم. من و استقلال تلاش مان را می کنیم و همه چیز دست خداست. هدف هر دوی ما این است که کارمان را با جدیت پیش ببریم تا به نتیجه دلخواه که قهرمانی در لیگ است دست پیدا کنیم.

من پل ارتباط بازیکنان با امیر هستم

فکر می کنی بتوانی رهبر خوبی برای استقلال باشی؟

- همیشه سعی کرده ام اینگونه باشم. من ذاتا کاپیتان هستم. نبوده که با صحبت هایم جواب نگیرم. سعی می کنم این رابطه را در استقلال هم برقرار کنم؛ رابطه بازیکنان با یکدگیر در داخل و خارج زمین. بازیکنان همیشه احترام مرا حفظ کرده اند. به نظر من باید این رابطه میان بازیکنان باشد تا یک تیم به موفقیت برسد.

اما شاید یک عده موضع بگیرند؟

- استقلال بزرگ است و آدم های درونش هم بزرگ هستند. باید کاری کنیم که همه ما با هم هماهنگ شویم. درست است در یک مجموعه نظرات مختلف وجود دارد، اما باید در درون خانواده حل و فصل شود. من سعی می کنم بین باشگاه و بازیکنان باشم. هدف من این است یک پل ارتباطی میان کادر فنی و بازیکنان باشم؛ چه در داخل زمین و چه بیرون از آن.

دیگر حال و حوصله جوانی را ندارم

تا چه زمانی می خواهی برای استقلال بازی کنی و فکر نمی کنی به خواسته هایت مانند چند سال قبل نرسی؟

- عرض کنم که قرارداد من با استقلال یک فصل و نیم است. درباره آینده فوتبالم نمی توانم از الان نظر بدهم اما یک روزی فوتبال هم تمام می شود.

پس قصد داری با پیراهن آبی، فوتبال را کنار بگذاری یا اگر نشد به تیم های دیگر خواهی رفت؟

- این شتری است که در خانه هرکسی می خوابد. به هر حالدر هر شغلی که باشید باید یک روز بازنشسته شوید. می خواهم این سال های آخر با قدرت فوتبالم را انجام دهم. همیشه سالم زندگی کرده ام و با تمرینان مستمری که دارم می خواهم خوب از فوتبال کنار بروم و این اتفاق هم در صورتی رخ می دهد که یکسری مسائل را مراعات کنم.

دیگر رضا عنایتی ۱۰ سال پیش نیستی؟

البته این تغییر طبیعی است. برای هرکسی این تغییر شخصیت، طبیعی است. من دیگر حال و حوصله جوانی را ندارم اما سعی کرده ام رفتارم تغییر نکند و همان عنایتی سابق باشم. تلاش می کنم آن انتظاری را که هواداران از من دارند برآورده کنم، اما دو اشتباه در زندگی ام کردم.

خودت فکر می کنی رضا عنایتی چقدر نسبت به گذشته که مصاحبه های جنجالی می کرد عوض شده است؟

- من نباید در این باره حرفی بزنم. بهتر است از دوستان و هم بازیانم بپرسید. واقعا نمی دانم چه جوابی بدهم. بهتر است از دیگران و اطرافیانم بپرسید. هرکسی دوست دارد در زندگی تغییر کند و امیدوارم اگر تغییر کرده باشم مثبت باشد و همه از من راضی باشند.
حالا که به گذشته برمی گردی از خودت راضی هستی؟

غیر از یکی، دو مورد که می توانستم تصمیم بهتری بگیرم از گذشته ام پشیمان نشدم. درباره آن دو مورد هم می توانستم راه حل بهتری پیدا کنم، اما از زندگی شخصی و فوتبالی ام راضی هستم.

آن دو مورد را می خواهی شفاف تر بگویی چه چیزهایی بوده است؟

- نمی خواهم بازش کنم، چون گذشته است.

خیلی ها می گویند مسائل دوران واعظ آشتیانی و بعد هم سپاهان دوباره برای رضا عنایت رخ می دهد؟

- آن زمان که از امارات برگشتم واقعا جز استقلال دوست نداشتم در تیم دیگری بازی کنم و یک نیم فصل بازی کردم که آن مسائل به وجود آمد و دوباره به امارات برگشتم و زمانی که مجددا به ایران آمدم هنوز آن مجموعه سر کار بودند؛ برای همین تصمیم گرفتم به سپاهان بروم.

اما رابطه خوبی با هوادارن سپاهان نداشتی. فکر نمی کنی در استقلال هم چنین مساله ای پیش بیاید؟

- اصلا به این مسائل فکر نمی کنم. آن قدر بین من و هوداران رابطه عاطفی است که مطمئن هستم اتفاقات سپاهان به وجود نخواهدآمد. رابطه من و هواداران استقلال دوطرفه است.

رضا عنایتی: ذاتاً کاپیتانم

فیلم ماه عسل را برای بچه هایم می گذارم

رضا عنایتی حالا که در این شرایط قرار گرفته چقدر از گذشته اش برای فرزندانش می گوید؟

- حتما بزرگ شدند برای شان خواهم گفت و فیلم حضورم در برنامه ماه عسل را برای شان می گذارم تا ببینند. من همیشه به جوان ترها از سختی هایی که کشیده ام می گویم تا بدانند با چه شرایطی به اینجا رسیده ایم. زندگی ما فوتبالیست ها به خصوص نسل ما واقعا سخت بود و زندگی راحتی نداشتیم. باید خیلی کار می کردیم تا هزینه های زندگی روزمره مان را به دست آوریم.

و درباره سختی های با همبازی هایت هم زیاد صحبت می کنی؟

- بله؛ چون می خواهم جوان ترها تجربه نکنند و درس بگیرند.

از زندکی که الان داری راضی هستی؟

- بله؛ راضی هستم و برای من دیگر بس است.

دوست نداری تابستان ها بچه هایت را سر کار بفرستی؟

- دوست ندارم فکر کنند تامین هستند. آن ها باید برای آینده شان تلاش کنند. از الان به گونه ای با آن ها رفتار کرده ام که روی پای خودشان بایستند اما تابستان هم سر کار نمی فرستم شان. در وهله اول باید درس بخوانند و بعد ورزش و سایر علاقمندی های شان.

چقدر فشار فوتبال را در زندگی ات دخالت می دهی؟

- من هرگز مشکلات و سختی ها را به داخل خانه نمی برم. سعی می کنم درباره فوتبال در خانه زیاد صحبت کنم. چون آن قدر این چهارتا شر هستند که وقت نمی کنم به فوتبال فکر کنم.

چقدر رضا عنایتی در برابر مسائل استقلال سکوت می کند یا نه اگر لازم باشد افشاگری هم می کند؟

- مطمئن باشید جایی که حرف ناحق بزنند سکوت نخواهم کرد. من برایم ارزش ها مهم است و هرگز کوتاه نمی آیم. شاید با رسانه ها مصاحبه نکم اما فکر نکنید اگر حق خوری کنند، سکوت می کنم.

رضا عنایتی: ذاتاً کاپیتانم

توقع عنایتی ۲۵ ساله را نداشته باشید

فکر می کنی بتوانی با گل هایت خاطرات آن نیم فصل را از یاد هواداران ببری؟

- مطمئنا تلاشم را می کنم و هواداران هم شرایط مرا درک می کنند. من دیگر آن رضای ۲۵ ساله نیستم و هواداران هم نباید توقعه رضای ۲۵ ساله را از من داشته باشند. من چه بازی کنم و چه نکنم، تلاش می کنم تا به استقلال کمک کنم. همه می دانند من فوق العاده استقلالی هستم. من به جایی آمدم که چند سال از آن دور بودم و حالا هم احساس می کنم اگر باشم می توانم کمک کنم.

اما هنوز نیامده ای، ماجرای کاپیتانی برایت حاشیه ساز شده است؟

- زمان خیلی مسائل را مشخص می کند. اگر ببینم عده ای می خواهند از آب گل آورده ماهی بگیرند تصمیم جدیدی خواهم گرفت. نمی گذارم ماجرای بازوبند، استقلال را به حاشیه ببرد.

اما قلعه نویی گفته تو را برای کاپیتانی و اینکه رهبری داخل زمین ندارد آورده است؟

- این بحث یک بحث قدیمی است. وقتی رفتم امارات بعد از سه بازی، بازوبند کاپیتانی را به من دادند بدون آنکه من در جریان باشم. من اگر در جریان بازی حرف نزنم نمی توانم بازی کنم. من یا حرف زدن با هم بازیانم به آن ها روحیه می دهم. من همیشه در جریان بازی سعی می کنم به هم تیمی هایم آگاهی محیطی بدهم و با بچه ها ارتباط برقرار کنم.

همه جز یک نفر در پدیده خوب بودند

به نظر می رسد زیاد در مشهد دوام نیاوری؟

- مشهد زادگاه من است و همیشه از زندگی در مشهد لذت می برم. من مشهد را هیچ زمان فراموش نمی کنم و هر زمان فرصت شود به مشهد می روم.

در پدیده خودت را موفق می دانی؟

- حتما خوب بودم که استقلال مرا خواست. ما در پدیده، یک نیم فصل فوق العاده داشتیم. به غیر از یک نفر با همه خوب بودم و تیم آرامش داشت. وقتی به یک پیشنهاد خوب بر می خورید خواسته های تان هم بزرگ تر می شود و اگر بحث استقلال نبود هرگز از پدیده جدا نمی شدم.

گویا خانواده از اینکه پیشنهاد استقلال را پذیرفته ای ناراحت هستند؟

- خانواده که از دست من عاصی شده اند. هر فصل از این شهر به آن شهر و حالا فکر کنید در دوره مربیگری، این موضوع بدتر هم می شود. واقعا من از همسرم تشکر می کنم که با این شرایط سخت با من کنار می آید.

خودت را مثل بازیکنان آمریکای جنوبی گرفتار بچه های زیادی کرده ای؟

- (خنده) واقعا زندگی با چهار پسر شر هم خوب است و هم سخت. خصوصا سن و سال شان هم نزدیک به یکدیگر است.

همسرت بابت بازگشت به استقلال چه واکنشی نشان داد؟

- بنده خدا که حرفی نمی زند و همیشه تابع تصمیمات من بوده و تنها سعی می کند به من در کارها کمک کند. او با آرامشی که به زندگی می دهد باعث شده تا عمر فوتبالی ام زیاد شود.

رضا عنایتی: ذاتاً کاپیتانم

زندگی با چهار بچه شر لذتبخش است

حالا چرا این قدر بچه دوست داری؟

- چون خانواده من پرجمعیت بودند، همیشه دوست داشتم دور و برم شلوغ باشد. وقتی اطراف شما شلوغ باشد احساس بهتری از زندگی دارید. من عاشق این هستم که وقتی خانه ام یا بچه ها مشغول باشم.

با شربازی های دوقلوها و آن دوتای دیگر چطور کنار می آیی؟

- آن ها هم ورزشکار هستند و هم شلوغ.

و حتما مثل خودت اهل درس هم نیستند؟

- نه خدا را شکر در این زمینه به من نرفته اند. البته دوقلوها از سال دیگر به مدرسه می روند. معین هم که تاج سر است و به برادرهای کوچک ترش خیلی کمک می کند.

همه شان اهل فوتبال هستند؟

- همه شان استعداد فوتبالی دارند اما معین فوتبالی تر است و از بین دوقلوها، آریا که دو دقیقه کوچکتر است به کارهای برقی بیشتر علاقه دارد.

از بین چهارتا، یک رضا عنایتی دیگر در می آید؟

- اتفاقات و علاقه شان مشخص می کند. دوران کودکی با بزرگسالی فرق می کند. باید دید آینده چه می شود.

دوست داری در رفاه بزرگ شوند یا مثل خودت سختی بکشند؟

- در درجه اول باید درس شان را بخوانند. اول درس و بعد به دیگر کارها برسند. الان دوره زمانه عوض شده و مثل زمان ما نیست که هم درس بخوانند و هم کار کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      خیلی خوش قیافست..دوستش دارم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج