جاباما
۱۷۴۴۳۷
۱ نظر
۵۰۳۰
۱ نظر
۵۰۳۰
پ

راهنمای خرید سدان بزرگ: بنز E۲۰۰ و ب ام و ۶۵۰i

مرسدس Eکلاس یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین سدان‌های مرسدس بنز به شمار می‌آید که اتفاقا در ایران هم هواداران زیادی دارد.

راهنمای خرید سدان بزرگ: بنز E200 و ب ام و 650i
مجله تخت گاز:

بنز E200 سدان

مرسدس Eکلاس یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین سدان‌های مرسدس بنز به شمار می‌آید که اتفاقا در ایران هم هواداران زیادی دارد. نسل جدید E کلاس، یا بهتر است بگوییم نمونه فیس لیفت شده اتاق W212، به تازگی وارد کشور شده است. تمام نمونه‌های وارد شده از نوع E200 هستند که از پیشرانه ۴سیلندر ۲لیتری با قدرت ۱۸۴ اسب بخار بهره می‌برند.

قدرت این پیشرانه پیشرفته با توجه به حجم پایین بسیار مناسب است و بخشی از این توانمندی را مدیون توربوشارژرها با کارکرد مناسبش است. مصرف سوخت E کلاس و آلایندگی آن با وجود تکنولوژی Blue Direct بسیار بهبود پیدا کرده و مصرف آن در ۱۰۰ کیلومتر به ۵.۸لیتر رسیده است که برای چنین خودرویی بی نظیر است.

راهنمای خرید سدان بزرگ: بنز E200 و ب ام و 650i

طراحی Eکلاس جدید دستخوش تغییراتی شده است که وسعت این تغییرات در قسمت جلو خودرو به مراتب بیشتر از سایر نقاط است. چراغ‌های دوقلو جای خود را به چراغ‌های یک تکه با تکنولوژی LED داده اند که به عقیده بسیاری زیبایی قبل را از دست داده اند. همچنین طراحی چراق‌های عقب، جلو پنجره و سپرها هم تغییر کرده است، که همه این تحولات ، ظاهری به روزتر و مدرن تر را برای Eکلاس جدید به ارمغان آورده اند.

تغییرات اعمال شده در کابین نیز به هرچه لوکس تر شدن فضا کمک شایانی کرده است و با کابین کلاس C بی شباهت نیست. با قرار گرفتن در کابین Eکلاس، حسی مابین حس اسپرت کلاس C و حس لوکس Sکلاس به سرنشینان منتقل می‌شود. نکته جالب در کابین مدل جدید، اضافه شدن ساعت آنالوگ گران قیمت روی کنسول جلو است، که پیش از این فقط در سدان‌های بزرگ و مجلل مرسدس بنز دیده می‌شد.

سراسر کابین با پوشش چرم طبیعی پوشانده شده و کیفیت عالی متریال کابین کاملا قابل لمس است. نکته جالب در خصوص محصولات جدید مرسدس بنز این است که فهرست امکانات ایمنی و امکانات رایج، در همه کلاس‌ها تقریبا با هم برابر شده و این نکته یعنی مرسدس‌بنز با هر بودجه ای به مشتری احترام می‌گذارد. Eکلاس جدید نیز از این قاعده مستثنی نیست و با نگاهی به فهرست سامانه‌ها و آپشن‌هایش، تشابه قابل توجهی را با بنز کلاس S جدید احساس خواهید کرد. البته نمونه‌های وارد شده به کشور همگی از نوع پایه و یا نیمه فول آپشن هستند و از برخی امکانات بی‌بهره‌اند.

Eکلاس جدید، به پیروی از سنت دیرینه مرسدس بنز، در ایمنی حرف اول را می‌زند. مهم‌ترین و جالب ترین سیستم ایمنی به کاررفته در Eکلاس،سیستم Pre Safe است که به نوعی از تصادف پیشگیری می‌کند و با سایر سامانه‌های ایمنی خودرو در ارتباط است،که حتی توانایی تشخیص برخورد از عقب خودرو را هم دارد.

دو نوع جعبه دنده برای Eکلاس قابل سفارش است،یک نمونه ۶سرعته و دیگری گیرباکس ۷سرعته ۷G Tronic Plusدو کلاچه است که دسته دنده و اهرم‌های تعویض دنده پشت فرمان را هم شامل می‌شود. همچنین در این گیرباکس هوشمند خبری از مکث‌های رایج در جعبه دنده‌های قبلی بنز نیست.

راهنمای خرید سدان بزرگ: بنز E200 و ب ام و 650i

کمک فنرهای Eکلاس به خوبی نوسانات سطح جاده را کنترل می‌کنند و راحتی کامل را برای سرنشینان کابین جادار Eکلاس به ارمغان می‌آورند.اما جای خالی کمک فنرهای هوشمند ایرماتیک که در نمونه‌های ۸ سیلندر به طور استاندارد عرضه می‌شوند، در E۲۰۰ احساس می‌شود.

نزدیک‌ترین رقبای Eکلاس در ایران، ب‌ام‌و سری ۵ جدید و لکسوس ES جدید به شمار می‌آیند،که وارد شدن Eکلاس جدید در نمونه‌های پایه و با ضعیف‌ترین پیشرانه‌اش کار را برای رقبا راحت‌تر کرده است.

رقبای داخلی و خارجی

BMW ۵۲۸i

راهنمای خرید سدان بزرگ: بنز E200 و ب ام و 650i

Lexus ES۲۵۰

راهنمای خرید سدان بزرگ: بنز E200 و ب ام و 650i

Audi A۶

راهنمای خرید سدان بزرگ: بنز E200 و ب ام و 650i

پیشنهاد نهایی

شاید بتوان با نصف مبلغ پرداختی برای خرید Eکلاس، یک سدان آسیایی در همین کلاس انتخاب کرده که اکثر آپشن‌های Eکلاس را نیز شامل می‌شود(البته از نظر‌ایمنی و تکنولوژی موتور یک رده پایین​تر است)، انتخاب کرد. اما کسانی سراغ‌این خودرو می‌روند که حاضرند بهای خاص بودن را بپردازند. همان​هایی که نام و نشان خودرو برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است و اصالت برند و كيفيت یکی از مهمترین پارامترهایشان است.

راهنمای خرید سدان بزرگ: بنز E200 و ب ام و 650i

راهنمای خرید سدان بزرگ: بنز E200 و ب ام و 650i

راهنمای خرید سدان بزرگ: بنز E200 و ب ام و 650i

ب ام و ۶۵۰i گرن کوپه

ب‌ام‌و سری۶ جدید در دو گونه کوپه و ۴ درب (گرن کوپه) تولید می‌شود. که نمونه گرن کوپه این خودرو، اولین تجربه ب‌ام‌و در ساخت کوپه‌های چهار در است. کلاسی که با تولید نسل اول بنز CLS معرفی شد. ب‌ام‌و گرن کوپه به عنوان یکی از گران‌قیمت‌ترین محصولات ب‌ام‌و در ایران، رقبات تنگاتنگی را با رقبایی نظیر بنز CLS و پورشه پانامرا تجربه می‌کند.

راهنمای خرید سدان بزرگ: بنز E200 و ب ام و 650i

طراحی ظاهری گرن‌کوپه در عین سادگی، بسیار هماهنگ و خشن است و چهره یک کوسه خشمگین را در ذهن بیننده تداعی می‌کند. نمای این ظاهری گرن‌کوپه کاملا مشابه سری ۶ کوپه است و تنها کشیده‌تر شده و دو در اضافه در عقب دارد. چراغ سوم ترمز به صورت خطی نازک بالای شیشه عقب قرار گرفته است. همچنین تغییر حالت دادن آرم ب‌ام‌و روی درب صندوق بار و بیرون آمدن دوربین دید هنگام دنده عقب گرفتن، از دیگر ظرافت‌های طراحی این خودرو است.

در کابین گرن‌کوپه، همان جو خاص حاکم بر کابین سایر محصولات ب‌ام‌و حکم فرماست. فضای کابین در عین طراحی ساده‌ای که دارد، بسیار لوکس و شکیل است و رنگ‌بندی‌های در نظر گرفته شده برای کابین گرن‌کوپه در نوع خود جالب است. صندلی‌های جلو بسیار راحت و در بر گیرنده هستند و مشکلی از نظر فضای سر و پا در این قسمت احساس نمی‌شود. اما صندلی‌های ردیف عقب داستان متفاوتی دارند و به خاطر فرم فست بک و شیب زیاد شیشه عقب خودرو، ساییده شدن سر سرنشینان با سقف اجتناب ناپذیر است.

این در حالی است که فضای صندلی‌های ردیف عقب نیز به خاطر امتداد یافتن کنسول میانی در ردیف عقب محدودتر شده است و در کل فضای عقب کابین گرن کوپه چندان راحت نیست. یکی از نکات جالب توجه هنگام بستن درب‌های عقب، سیستم مکش درب‌هاست که تنها در خودروهای فوق لوکس و گران قیمت دیده می‌شود. صفحه کیلومتر شمار نیز طراحی جذابی دارد و هم‌چون سایر محصولات جدید ب‌ام‌و، هنگام تعویض حالت رانندگی تغییر رنگ و حال می‌دهد. تنظیم صندلی‌های گرن‌کوپه به صورت برقی انجام می‌شود و صندلی‌های جلو به گرمکن، سردکن ، ماساژور و سیستم حافظه مجهز شده‌اند.

اما از سیستم تنظیم گودی کمر در CLS دیده می‌شود خبری نیست. در عوض گرن‌کوپه از سامانه هد آپ دیسپلی و سقف پانوراما برخوردار است که این موارد در مرسدس بنز CLS دیده نمی‌شوند.

راهنمای خرید سدان بزرگ: بنز E200 و ب ام و 650i

ب‌ام‌و گرن‌کوپه از نظر قابلیت‌های فنی و قوای پیشرانه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و از این نظر یک سر و گردن بالاتر از CLS قرار می‌گیرد. ب‌ام‌و ۶۵۰ از یک پیشرانه ۸ سیلندر ۴۳۹۵ سی‌سی برخوردار است. همه این‌ها باعث شده تا گرن‌کوپه ظرف ۴.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این قدرت توسط گیرباکس ۸ سرعته هوشمند، بدون هیچ مکثی به هر دو دیفرانسیل گرن کوپه منتقل می‌شود. حالات رانندگی در سه برنامه ECO، SPORT و COMFORT قابل تنظیم است.

رقبای داخلی و خارجی

Benz CLS

راهنمای خرید سدان بزرگ: بنز E200 و ب ام و 650i

Quattroporte

راهنمای خرید سدان بزرگ: بنز E200 و ب ام و 650i

Porsche Panamera

راهنمای خرید سدان بزرگ: بنز E200 و ب ام و 650i

پیشنهاد نهایی

گرن کوپه بیشتر مناسب جوان ها و یا خانواده های کم جمعیتی است که پرداخت رقم نجومی برای این اتاق ب ام و آنها را آزرده نمی کند. فعلا تعداد بسیار کمی از این خودرو در خیابان ها تردد می کنند و این نکته می تواند آن عده ای را که قلبشان برای خاص بودن می تپد به خرید گرن کوپه ترغیب کند.سواری گرن‌کوپه در کل راحت و نرم است، اما وجود برخی تکان‌ها و خشکی کمک فنرها با توجه به ماهیت اسپرت خودرو قابل توجیه است.

راهنمای خرید سدان بزرگ: بنز E200 و ب ام و 650i

راهنمای خرید سدان بزرگ: بنز E200 و ب ام و 650i

راهنمای خرید سدان بزرگ: بنز E200 و ب ام و 650i
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آخه این مطالبو برا کیا می نویسی؟
      حدود قیمت یک میلیارد تومن؟؟؟
      حتما خواننده های مجله بین چندراهی گیر می کنند که کدومو بخرن...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج