۱۷۴۵۲۷
۶۷۲۰
۶۷۲۰
پ

قلم به دست های کوچک

کودکانی که نویسنده های مشهوری شدند

وقتی آنها شروع به نوشتن کردند، هیچ کس باور نمی کرد که آنچه آنها روایت می کنند، در مدت کوتاهی به جدول پرفروش ها راه پیدا کند و آنها مشهورترین نویسنده های جهان شوند.

کودکانی که نویسنده های مشهوری شدند





مجله همشهری سرنخ - نفیسه فراهانی: وقتی آنها شروع به نوشتن کردند، هیچ کس باور نمی کرد که آنچه آنها روایت می کنند، در مدت کوتاهی به جدول پرفروش ها راه پیدا کند و آنها مشهورترین نویسنده های جهان شوند. آنها با وجود سن کم، رکورددار شدند و به اوج رسیدند. البته بعضی از آنها، نویسندگی را در همان کودکی رها کردن اما برخی دیگر همچنان قلم در دست دارند و می نویسند.

دوقلوهای نویسنده

کودکانی که نویسنده های مشهوری شدند

«جیوتی» و «سورش گوپتارا» دوقلوهای هندی هستند که نخستین کتاب فانتزی ۷۰۰ صفحه ای خود را زمانی که ۱۱ ساله بودند، نوشتند.

آنها ۱۰ بار کتاب را بازنویسی کردند تا اینکه بالاخره وقتی ۱۷ ساله شدند، کتاب منتشر شد. کتاب برادران دوقلو در لیست پرفروش ترین کتاب های علمی - تخیلی، رتبه دوم را در هندوستان به خود اختصاص داد و حتی قراردادهایی برای ترجمه این کتاب به زبان های دیگر بسته شد.

وقتی کتاب برادران دوقلو به زبان ایتالیایی منتشر شد، این کتاب ۶۰ هزار یورو فروخت و ترجمه آلمانی کتاب هم تقریبا همین قدر فروخت.

نویسنده گینسی

«کریستوفر بیل» شش ساله بود که روزها بعد از ناهار خوردن به اتاق خوابش می رفت و شروع به نوشتن داستان می کرد و همین نوشته ها به صورت کتابی ۵ فصلی در سال ۲۰۰۶ در لندن چاپ شد، شخصیت های داستان حیواناتی هستند که برای زندگی به دنبال شهر دیگری می گردند.

کریستوفر بیل، به این ترتیب جوان ترین نویسنده ای است که نامش در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است. پیش از این، رکورد جوان ترین نویسنده متعلق به یک پسر برزیلی بود.

کتاب یک هفته ای

«الک گریون» تنها ۹ سال داشت که کتاب نوشتن را آغاز کرد. او پس از نوشتن کتابش یک ناشر پیدا کرد و نوشته هایش را به چاپ رساند.

کتاب گریون درباره چگونگی دوستیابی بود. ایده نوشتن این کتاب زمانی به فکر گریون رسید که وی بسیاری از همشاگردی هایش را می دید که در پیدا کردن دوست مشکل دارند. کتاب گریون جزو پرفروش ترین کتاب های نیویورک بود و این در حالی است که وی فقط یک هفته برای نوشتن آن زمان گذاشته بود.

تفریح تابستانی

«جک مارسیونت» اولین کتاب خود را سال ۲۰۱۲، یعنی زمانی که تنها ۱۲ سال داشت نوشت. کتاب او درباره پسری بود که به مدرسه جدیدی می رود و در آنجا کارهای بزرگی انجام می دهد. وقتی جک نوشتن کتابش را به پایان رساند، در اینترنت به دنبال ناشر گشت و چند روز بعد دو ناشر پیدا کرد.

کتاب جک در رتبه هفتمین کتاب پرفروش سال قرار گرفت. جک پسری با اراده است و درباره اینکه یک نویسنده مشهور شده می گوید: «می دانم که در نوشته هایم برای مردم پیامی دارم.»
جک می گوید هنگام نگارش این کتاب میی دانسته که کتابش تبدیل به پرفروش ترین کتاب های سال می شود. مادر جک همیشه او و خواهرش را تشویق می کرد تا در تابستان ها کتاب بنویسند و جک این تفریح را جدی گرفت و تبدیل به نویسنده مشهوری شد.

شاعر انگلیسی

کودکانی که نویسنده های مشهوری شدند

«سن الکساندر پوپ» - اهل انگلیس - یک شاعر بسیار مشهور است. او ۱۲ ساله بود که اولین شعر خود را در سال ۱۷۰۰ سرود. وی در دوران کودکی اش همیشه بیمار بود و از انحنای ستون فقرات رنج می برد، ضمن اینکه آسم و سردردهای همیشگی او را رها نمی کرد.

از آنجا که پوپ در کودکی بیمار بود، نمی توانست مثل هم سن و سال هایش هر روز به مدرسه برود و فقط خواندن و نوشتن بلد بود.

اولین کتاب اشعارت پوپ، سال ۱۷۰۹ منتشر شد و در ۲۱ سالگی وی به شهرت رسید. سال ۱۷۱۱ کتاب دیگری از وی منتشر شد و پوپ به موفقیت چشمگیری دست یافت.

نویسنده ای با سه آرزو

کودکانی که نویسنده های مشهوری شدند

«متی استپانیک» با بیماری خاص اختلال ماهیچه ای متولد شد. او همیشه می بایست با خودش مخزن اکسیژن حمل می کرد و تا سن ۱۴ سالگی که از دنیا رفت روی صندلی چرخدار می نشست اما با اینحال، این شرایط متی را از رسیدن به آرزوهایش باز نداشت.

او از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ سفیر انجمن بیماران مبتلا به اختلال ماهیچه ای بود و چندین کتاب نوشت که در میان آنها، پنج جلد تبدیل به پرفروش ترین کتاب های سال شد.

متی فقط سه سال داشت که شعر گفتن را شروع کرد تا بلکه بتواند غم از دست دادن برادرش را تحمل کند. سال ۲۰۰۱ بود که کتاب شعر متی منتشر شد. متی سال ۲۰۰۴ در حالی از دنیا رفت که به سه آرزوی خود یعنی منتشر شدن کتابش، ملاقات با یتیمان و صحبت درباره صلح رسیده بود.

شهرت در ۱۴ سالگی

کودکانی که نویسنده های مشهوری شدند

«فلاویا بوجور» اولین کتاب خود را در سن ۱۲ سالگی نوشت و ۱۴ سال بیشتر نداشت که کتاب داستانی اش منتشر شد. بوجور در رومانی متولد شده و در فرانسه بزرگ شده است. سال ۲۰۰۴ اولین کتابی که بوجور نوشت ۲۰ هزار نسخه فروش داشت و به ۳۳ زبان زنده دنیا ترجمه شد.

نویسنده ای که غلط می نوشت

کودکانی که نویسنده های مشهوری شدند

«دیزی آشفورد» یکی از مشهورترین کودکان نویسنده جهان است که سال ۱۸۹۰ در ۹ سالگی اولین کتاب خود را نوشت اما با اینحال کتاب دیزی تا ۱۹۱۹ چاپ نشد.

سبک نوشتار دیزی بسیار خاص و کودکانه است، ضمن اینکه اودر قسمت هایی از نوشته ها علامت گذاری های اشتباه کرده و همین باعث شده تا کتاب جذاب تر باشد.

البته این تنها کتاب منتشر شده از دیزی نبود. دیزی چهار سال بیشتر نداشت که از پدرش خواست داستانی را که در ذهن دارد برای او بنویسد. دیزی داستان را بلند بلند برای پدرش می خواند و او می نوشت، به این ترتیب اولین داستان دیزی، سال ۱۹۸۳ منتشر شد.

دیزی وقتی بزرگتر شد نویسندگی را ادامه نداد، شاید او از اشتباهات املایی که در نوشته هایش داشت خجالت می کشید و حتی یک بار شروع به نوشتن زندگینامه اش کرد اما هر آنچه که نوشته بود را پاره کرد و دور انداخت.

کم سن ترین نویسنده

یک روز «دوروتی استریت» از مادربزرگش می پرسد که زمین چگونه به وجود آمد و مادربزرگش داستانی در این باره برای او تعریف می کند، داستانی که خودش ساخته بود.

نام «دوروتی استریت» به عنوان جوان ترین نویسنده ای ثبت شده که داستان هایش منتشر شده است - البته نام او در کتاب رکوردهای گینس ثبت نشده است.

دوروتی وقتی چهارساله بود داستانی که مادربزرگش برای او تعریف کرده بود را نوشت، نکته عجیب این است که او در سن چهارسالگی خواندن و نوشتن بلد بود. پدر و مادرش، وقتی داستانی که دخترشان نوشته بود را خواندند، آن را برای یک ناشر فرستادند و سال ۱۹۶۴ وقتی دوروتی شش ساله بود، کتاب او منتشر شد.

نویسنده باهوش

کودکانی که نویسنده های مشهوری شدند

«نانسی بی فان» نام یک نویسنده آمریکایی - چینی است که سال ۱۹۹۳ در پکن متولد شد. او وقتی هفت ساله بود، همراه خانواده اش به نیویورک مهاجرت کردند.

۱۱ ساله بود که شروع به نوشتن اولین رمان خود کرد و یک سال بعد آن را به پایان رساند. وقتی نوشتن رمان تمام شد، نانسی آن را به نشر «هارپر کالینز» فرستاد و به این ترتیب در سال ۲۰۰۷ اولین رمان دختر نوجوان منتشر شد.

کتاب نانسی پرفروش ترین کتاب سال نیویورک شد تا جایی که یک سال بعد تجدید چاپ شود. در برنامه تلویزیونی «اپرا وینفری» این مجری، نانسی را یکی از باهوش ترین کودکان جهان معرفی کرد.

هر چند کتاب نانسی طرفداران بسیاری دارد اما منتقدان عقیده دارند که بسیاری از بخش های کتاب از داستان دیگری تقلید شده و در خمیرمایه داستان خلاقیتی وجود ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج