۱۷۴۶۱۶
۴ نظر
۵۰۱۵
۴ نظر
۵۰۱۵
پ

جاهایی که قبل از ۳۰ سالگی باید دید (۲)

مکان های بسیار زیبایی در دنیا وجود دارند که همه آدم ها باید از آنها دیدن کنند. اما برخی از مکان ها را باید تا قبل از ۳۰ سالگی دید. چه مکان هایی؟ جاهایی که در این مطلب به شما معرفی کرده ایم. با ما همراه باشید.

جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید  (2)
برترین ها: مکان های بسیار زیبایی در دنیا وجود دارند که همه آدم ها باید از آنها دیدن کنند. اما برخی از مکان ها را باید تا قبل از 30 سالگی دید. چه مکان هایی؟ جاهایی که در این مطلب به شما معرفی کرده ایم. با ما همراه باشید.

مطلب مرتبط:


Rome, Italy

رم - ایتالیا

رم را نیز همانند دیگر پایتخت های مشهور دنیا، نمی توان با یک سفر گشت و همه جاذبه های آن را به یکباره دید. اما در سفرهای پیش از ۳۰ سالگی خود، حتما مسافرت به این شهر را در دستور کار قرار دهید.

جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید  (2)

شهر رم نه تنها مرکز کشور ایتالیاست، بلکه پرجمعیت ترین و بزرگ ترین شهر این کشور نیز هست. رم یک شهر تاریخی واقعا زیباست که در آن انواع مقبره ها، قصرهای دوران رنسانس، کلیساهای عصر باروک و معابد باشکوه قرار دارند.

رم، مکان های گردشگری متنوعی دارد که از جمله آنها باید به موارد زیر اشاره کرد:

موزه واتیکان

این موزه در شهرک واتیکان در شهر رم واقع شده است و یکی از بزرگ ترین موزه های جهان به شمار می رود. موزه واتیکان، آثار هنری، تاریخی و مجسمه های بی نظیری در خود جای داده است. این موزه در سال ۱۵۰۶ میلادی توسط پاپ ژولیوس دوم بنا نهاده شده است.

کولوسئوم

یکی از باشکوه ترین و عظیم ترین آمفی تئاترهای روم باستان بوده است. این استادیوم، ظرفیت حدود ۵۰ هزار تماشاگر را داشته است و بیشتر برای رویدادهای عمومی، مسابقات گلادیاتورها و مراسم رسمی مورد استفاده قرار می گرفته است. این آمفی تئاتر در حال حاضر یک یاز جاذبه های اصلی شهر رم به شمار می رود.

قصر رومی

قصر قدیمی رومی میان کاپیوتولاین هیل و پالاتین هیل واقع شده است. این ساختمان، در واقع قصر یکی از امپراطورهای رومی بوده است.

پانتئون

قدیمی ترین معبد شهر رم است که قدمت آن به سال ۲۷ پیش از میلاد مسیح یعنی حدود ۲ هزار سال پیش می رسد. این بنا از جمله ساختمان های تاریخی این شهر به شمار می رود و ارزش تاریخی دارد. در گذشته این معبد، محلی برای پرستش خدایان بوده است.

موزه کاپیتولاین

این موزه به گروهی از بناهای باستانی و موزه های هنری در منطقه کاپیتولاین هیل در رم گفته می شود. این موزه در سال ۱۴۷۱ میلادی، بعد از کشف مجموعه برنزهای باستانی پاپ سیکتوس چهارم پیدا شد.

علاوه بر اینها، مکان های دیگری نیز در شهر رم وجود دارند که بازدید از آنها برای گردشگران بسیار ارزشمند است. از جمله آنها می توان به فوواره های تروی، وایا کاندوتی، وایا ونتو، پله های اسپانیایی، ویلا گیلیا، کلیسای جامع سن جان لاتران، کلیسای جامع دی سانتا ماریا موگیور، قصر کوئیرینال، کامپو دی فیوری و قصر باربرینی اشاره کرد.

The Taj Mahal, India

تاج محل - هند

جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید  (2)

همه آدم های روی کره زمین باید یک بار در مقابل تاج محل بایستند و زیبایی معماری آن را از نزدیک مشاهده کنند.

تاج محل به دستور شاه جهان برای یادبود از همسرش ممتاز محل که در سال ۱۶۳۱ فوت کرد بنا شده‌است. وى از شوهرش درخواست کرد که بعد از مرگش دوباره ازدواج نکند و براى او مقبره‌اى بسازد.

شاه تصمیم گرفت بعد از مرگ همسرش با ساخت بنایی زیبا و عظیم همسرش را جاودانه کند. از اینرو آرامگاهی زیبا در کنار رود جمنا ساخت.

وی قصد داشت برای خود نیز آرامگاهی در کران دیگر رود جمنا بسازد و این دو بنا را با پلی به یکدیگر متصل کند تا نشانه‌ای برای پیوند همیشگی او و همسرش باشد.

شاه می‌خواست بر خلاف نمای تاج محل که از مرمر سفید بود، آرامگاه خودش از مرمر سیاه ساخته شود اما این آرامگاه هیچ‌وقت ساخته نشد.

تاج محل جزو فهرست‌ تازه‌ از عجایب‌ هفتگانه‌ جهان‌ است و برای‌ انتخاب‌ عجایب‌ هفتگانه‌ دنیا از بیش‌ از شصت‌ میلیون‌ نفر در سراسر دنیا نظر سنجی‌ شده‌ است.‌‌

Barcelona, Spain

بارسلونا - اسپانیا

جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید  (2)

بارسلونا شهری قدیمی است که قدمت آن به حدود ۲ هزار سال پیش بر می گردد. به همین دلیل سازه ها و بناهای تاریخی بسیاری در این شهر هست که افراد مختلف را از کشورهای مختلف جهان به سمت خود می کشاند. در ضمن، آب و هوای بارسلون نیز بسیار عالی است. زمستان های معتدل و تابستان خشک دارد.

بارسلونا، پارک ها و ساحل های بسیاری دارد. در مجموع می توان گفت این شهر ۶۸ پارک شهرداری دارد که شامل پارک های طبیعی، گیاه شناسی، معمولی و پارک های جنگلی است. در کنار این پارک ها، ۷ ساحل نیز دارد که برای گردشگران بسیار جداب هستند. علاوه بر این مناظر باید به موزه ها، ساختارهای معماری شگفت انگیز و کلیساها اشاره کرد.

The World Cup

جام جهانی

جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید  (2)

رفتن به جام جهانی برای جوانان های زیر ۳۰ سال یکی از بهترین گزینه ها است. اگر می توانید، تا پیش از اینکه به دهه سوم زندگی خود قدم بگذارید، در کشوری که جام جهانی در آن برپا است حاضر شوید و از هیجانات بیشمار آن لذت ببرید.

Galápagos Islands, Ecuador

جزایر گالاپاگوس - اکوادور

جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید  (2)

جزایر گالاپاگوس گروه-جزیره‌ای آتشفشانی در اقیانوس آرام، در ۹۲۶ کیلومتری غرب اکوادور است و به قدری هیجان دارند که مسافرت به آنجا برای افراد سن بالا توصیه نمی شود.

جزایر گالاپاگوس و آبهای اطراف آن یکی از استان های اکوادور و همچنین یک پارک ملی و یک منطقه محافظت شده دریایی را تشکیل می دهند.

شهرت این جزایر بخاطر گونه های جانوری و گیاهی منحصر بفردی است که در این جزایر یافت می شوند. ۱۸ جزیره اصلی (جزایر دارای وسعتی بالاتر از ۱ کیلومتر مربع) در گروه جزیره گالاپاگوس وجود دارند

Salzburg, Austria

زالتسبورگ - اتریش

جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید  (2)

زالتسبورگ، چهارمین شهر بزرگ اتریش است و در دامنه کوه‌های آلپ قرار دارد. این شهر زادگاه ولفگانگ آمادئوس موتسارت است. جشنواره موسیقی زالتسبورگ هرسال در این شهر برگزار می‌شود. مرکز تولید نوشیدنی‌ انرژی‌زای ردبول در این شهر است. برای لذت بردن از مناظر کوهستانی تا قبل از سی سالگی به آنجا سفر کنید.

The Himalayas

هیمالیا

جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید  (2)

کوه های هیمالیا در نپال جزو مناظر شگفت‌انگیز طبیعت هستند. هیمالیا در واقع، مرتفع‌ترین کوه‌های زمین یا به‌طور عامیانه بام دنیا هستند. این رشته‌کوه، خط جداکنندهٔ شبه‌قارهٔ هند از فلات تبت است.

Pacific Coast Highway, California

بزرگراه ساحل اقیانوس آرام

جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید  (2)

بزرگراه ساحلی کالیفرنیا یکی از زیباترین مناظر را دارد و رانندگی در این جاده، خاطره های خوبی بر جا می گذارد. البته باید رانندگی طولانی در جاده را دوست داشته باشید تا این مسیر برایتان جذاب باشد.

New Zealand

نیوزیلند

جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید  (2)

این کشور زیبایی های خیره کننده ای دارد. نیوزیلند فاصله زیادی با دیگر خشکی‌های کره زمین دارد، به طوریکه استرالیا نزدیکترین همسایه این سرزمین در دو هزار کیلومتری آن قرار دارد، دریای میان این دو کشور به دریای تاسمان معروف است.

Iceland

ایسلند

جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید  (2)

جمهوري ايسلند شمالي‌ترين کشور اروپا و کشوري است جزيره‌اي در شمال اقيانوس اطلس. پايتخت و بزرگ‌ترين شهر آن ريکياويک و جمعيت اين کشور ۳۲۰ هزار نفر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مجله جون قبل از مرگ باید دید نه قبل از 30 سالگی اخه ما که بابای مایه دار نداریم بفرستتمون اینجاها خوش باشیم که.......اخه تو این روزا کدوم 30 ساله ای پیدا میکنی که ....بهتره چیزی نگم

    • بدون نام

      قبل از سی سالگی ؟ من تا 30 سالگی تو دانشگاه بودم و هی مدرک می گرفتم ! بعد هم چند سال دنبال کار می گشتم . الان هم با حقوقم بتونم قبض آب و برق و گاز رو بدم هنر کردم ! هه

    • مهیار

      من 25 سالمه تا حالا شمال هم نرفتم عزیزم . همین که سر ماه حقوقم و میگیرم و به خونوادم میدم تا محتاج کسی نباشن باید خدارو شکر کنم مجله جان . این مکان هارو تو خوابم هم نمیبینم چه برسه برم اونجا واسه تفریح.

    • shirin

      اینجور جاها پول میخواد میفهمی؟؟؟ پوووووول

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج