۱۷۴۶۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

تكنولوژي فكر چيست- قسمت اول

گنجي كه درون شما پنهان است

دانشمندان معتقدند، هر انساني پر از استعدادهاي كشف نشده است و تكنولوژي فكر مي‌تواند اين استعدادها را به شكوفايي برساند

گنجي كه درون شما پنهان است
گنجي كه درون شما پنهان است

بياييد كمي درباره فكر كردن، فكر كنيم! شايد وقت آن رسيده باشد كه بپذيريم فكر كردن هم يك نوع تكنولوژي است و بايد تكنولوژي فكر كردن را ياد بگيريم. مثلا بدانيم انديشه‌هاي ما پديده‌هاي پويايي هستند كه دائم تغيير مي‌كنند و مي‌توانند بهتر يا بدتر شوند.انديشه‌ها اندوخته‌هاي راكد و ثابتي نيستند كه گاهي سراغ‌شان برويم و كمي از آن را برداريم تا استفاده كنيم. بايد ياد بگيريم مثل يك بچه كنجكاو به تمام گوشه و كنارهاي ذهن‌مان سرك بكشيم و استعدادهاي‌مان را كشف كنيم. باور كنيد هنوز در اعماق اندوخته توانايي‌هاي شما استعدادهاي كشف‌نشده‌اي وجود دارد كه اگر بتوانيد پيداي‌شان كنيد زندگي‌تان متحول مي‌شود. يادتان باشد دنياي شتاب‌زده امروز ديگر به كساني كه دانش و معلومات صرف و محدود دارند نيازي ندارد. حالا ديگر نوبت كساني است كه خلاقيت و نو‌آوري را چاشني دانش مي‌كنند.


مغز‌هايي بزرگ‌تر از سوئيس

اگر مي‌خواهيد حجم اطلاعاتي را كه مغز شما مي‌تواند در خودش جاي بدهد حدس بزنيد، ارتفاع يك ساختمان 100 طبقه را تصور كنيد يا مساحت كشور سوئيس را كه حدود 41هزار كيلومتر مربع است را يازده برابر كنيد. شك نداشته باشيد كه مغز شما به همين بزرگي است. بررسي‌ها و مطالعات جديد دانشمندان در اين حوزه نشان مي‌دهد، انسان در طول تاريخ فقط از 5 تا 7 درصد توانايي و ظرفيت خود استفاده كرده است. يعني انساني كه عصر كشاورزي را تجربه‌ كرد، وارد جهان صنعتي با نماد دودكش‌هاي بزرگ شد و اكنون در دوره الكترونيك با نوپديده‌هايي مانند كامپيوترها و ربات‌ها به سر مي‌برد فقط توانسته است 7‌درصد از توانايي‌هايش را به كار بگيرد. البته وزن مغز انسان بيش از 650 تا 700 گرم نيست ولي حجم اطلاعاتي كه مي‌تواند در خود جاي دهد تا دل‌تان بخواهد شگفت‌انگيز است.

در دنياي مديريت و از ديدگاه پيشگامان اين موضوع، 3‌عامل نقش مهمي در توليد دارد؛ سرمايه، تكنولوژي و نيروي انساني. نكته جالب توجه اين است كه نيروي انساني بيشترين سهم را دارد يعني 64 درصد. ژاپني‌ها در كتابي كه درباره توسعه اقتصادي كشورشان دارند، مي‌نويسند: «ما براي صنعتي شدن، منابع مادي نداشتيم ولي منابع انساني شايسته توانست كشور ما را صنعتي كند.»


اين به شانس ربطي ندارد

تكنولوژي فكر يا به عبارت بهتر طراحي ذهن ربطي به نبوغ ذاتي ندارد. مطمئن باشيد شانس هم هيچ نقشي در اين ماجرا ندارد. يعني نمي‌توانيد منتظر باشيد كه تصادفي اتفاق بيفتد و استعدادهاي شما شكوفا شود. بهترين راه اين است كه خودتان دست به كار شويد و با آموزش صحيح استعداد‌ها و توانايي‌هاي بالقوه را بالفعل كنيد. هيچ‌كس به اندازه خود شما نمي‌تواند در اين كشف و شكوفايي موثر باشد.


گنج خودت را پيدا كن

در وجود همه ما استعداد‌ها و توانايي‌هايي وجود دارد كه هنوز به‌وجود آن‌ها پي‌نبرده‌ايم. خيلي از ما حتي درست و حسابي خودمان را نمي‌شناسيم و تصوير روشن و واضحي از شخصيت‌ خود نداريم. همين است كه فرويد ريشه خيلي از رفتارهاي انسان را در بخش ناهوشيار و ناخودآگاه ذهن مي‌داند. در حقيقت رفتارها و وضعيت رواني انسان در هر لحظه فقط به آنچه در ضمير خودآگاه و هوشيارش مي‌گذرد وابسته نيست. بلكه عوامل ديگري وجود دارد كه ضمير ناهوشيار و ناخودآگاه پنهان است و منشا بعضي از رفتارها مي‌شود. جالب است بدانيد نسبت خودآگاهي و ناخودآگاهفي يا بخش هوشيار و ناهوشيار ضمير انسان مانند كوه يخي است كه يك دهم آن بيرون از آب و در معرض ديد است و 90‌درصد آن زير آب قرار گرفته و ديده نمي‌شود. در بخش پنهان كوه يخي ضمير شما گنج‌هاي بسياري وجود دارد كه تا سراغ آن‌ها نرويد پيدا نخواهند شد. شايد وقت آن رسيده باشد كه كند و كاو را شروع كنيد و اين همه گنج را بيابيد تا موفقيت‌هاي تازه‌اي را تجربه كنيد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

گنجي كه درون شما پنهان است


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج