۱۷۴۹۰۹
۵۰۲۱
۵۰۲۱
پ

فرش شناس باشیم

همه چیز درباره خرید فرش

روزگاری که فرش‌های لاکی با طرح‌ها و نقش‌های گوناگون انتخاب نخست به عنوان کفپوش تمام خانه‌ها بودند چه زود گذشت. کف خانه‌های امروز ما کمتر رنگ فرش دستباف به خود می‌بیند و سنگ و سرامیک و پارکت، نتیجه علاقه و تمایل مردم به مبله و مدرن کردن خانه‌ها است.

برترین‌ها: روزگاری که فرش‌های لاکی با طرح‌ها و نقش‌های گوناگون انتخاب نخست به عنوان کفپوش تمام خانه‌ها بودند چه زود گذشت. کف خانه‌های امروز ما کمتر رنگ فرش دستباف به خود می‌بیند و سنگ و سرامیک و پارکت، نتیجه علاقه و تمایل مردم به مبله و مدرن کردن خانه‌ها است. با وجود این، باز هم فرش، نقش پررنگی در خانه‌های برخی ایرانیان دارد. اگر جزو این دسته افراد هستید باید بدانید دوام، نقش و طرح و رنگ آن‌ها حرف اصلی را می‌زند.

اینکه چه نقشی و چه طرحی مناسب خانه شما است و چه تاثیری در فضای خانه و روحیه افراد خانواده دارد از اهمیت زیادی برخوردار است. علاوه بر این، فرش باید زیبا و مناسب با سلیقه خریدار باشد. زیبایی آن که قابل دیدن است و به راحتی می‌توان تشخیص داد، اما تشخیص مواردی مانند دوام فرش که با نوع الیاف و موادی که در فرش به کار رفته است، ارتباط مستقیم دارد، کار آسانی نیست. اگر قصد دارید عید امسال فرش نو در منزل پهن کنید همین روز‌ها زمان مناسبی برای خرید فرش است.

همه چیز درباره خرید فرش

تابلوفرش‌ها

از جمله وسایل تزئینی که برای زیباسازی خانه استفاده می‌شود، تابلوفرش‌ها هستند. تابلو فرش‌ها سهم عمده‌ای در زیبایی خانه‌ها به عهده دارند. تابلوفرش‌ها انواع گوناگونی دارند که هنگام خرید باید مدنظر داشته باشید. همیشه سعی کنید تابلوفرشی که می‌خرید، داراش نقش‌های سنتی با رنگ‌های سرد باشد. رنگ‌هایی که در خانواده رنگ آبی قرار می‌گیرند، گزینه‌های خوبی هستند. نقش‌های سنتی یادآور احساس‌هایی از گذشته‌های به یادماندنی است که به طور معمول حس گذشته نگر انسان را تقویت و برانگیخته می‌کند. تابلوفرش‌ها را در جا‌هایی نصب کنید که علاوه بر زاویه دید مناسب، نمای زیبایی نیز به خانه شما بدهند.

همه چیز درباره خرید فرش

دقت کنید که نقش تابلوفرش و فرشی که در اتاق پهن کرده اید، باید در تناسب با هم باشند. تابلوفرش‌ها را در مجموعه به دو روش می‌توانید به دیوار نصب کنید. یکی روش میخکوب کردن است و دیگری چسباندن که البته تکنیک میخکوب کردن، شیوه بهتری است؛ به این دلیل که ممکن است مواد شیمیایی موجود در چسب باعث فساد فرش شود. علاوه بر این اگر تابلو فرش را به روش میخکوب کردن نصب کرده باشید، می‌توانید آن را به راحتی در مواقع لزوم، از جای خود جدا و تمیز کنید و هر زمان که خواستید برای تغییر دکوراسیون جای آن را تغییر دهید.

الیاف فرش‌ها

یکی از راه‌های تشخیص طبیعی یا مصنوعی بودن الیاف فرش ها، سوزاندن تکه‌ای از مواد به کار رفته در آنهاست که بعد از سوختن، شکل و حالت و بوی خاصی دارد و براساس آن می‌تواند طبیعی یا مصنوعی بودن آن را شناخت، اما این امکان برای مردم عادی و در فروشگاه‌های فروش فرش، فراهم نیست و آن‌ها چاره‌ای ندارند جز اینکه بر تجربه خود و شهرت قالی فروش تکیه کنند.

هنگام خرید یک فرش، به رنگ، نقش و کیفیت آن باید توجه کنید. رنگ‌هایی مثل آبی، سرمه‌ای و طلایی، از جمله رنگ‌هایی هستند که در ایجاد حس آرامش، صمیمیت و امنیت در خانواده نقش پررنگی دارند.

فرض کنید با خستگی زیاد از محل کار خود برگشته اید و به دنبال جایی برای استراحت هستید، چه چیزی بهتر از یک زمینه آبی و سرمه‌ای می‌تواند آرامش بخش باشد؟

همه چیز درباره خرید فرش

اگر نقش فرشی که انتخاب می‌کنید، برگرفته از طبیعت باشد، به صورت ناخودآگاه، آن حس آرامش حضور در طبیعت به شما منتقل می‌شود. در روزگاری که فرصت گشت و گذاری بی دغدغه و راحت محدود و اندک است، بد نیست که گاهی کف اتاق خانه خود دراز بکشید و آهوان خرامان سبزه زار‌های رویایی فرش خانه را دنبال کنید!

نقش‌های پرطرفدار که شاید مردم بار‌ها از آن‌ها استفاده کرده اند، اما حتی نام آن‌ها را هم نمی‌دانند، لچک ترنج، خشتی یا قاب قابی، محرابی، افشان و گل فرنگ است. کمتر پیش می‌آید که مردم عادی از نام نقش چیزی بپرسند و به طور معمول براساس آنچه دیده اند و در ذهن دارند، قالی خود را انتخاب می‌کنند. البته به رنگ آن بیشتر اهمیت می‌دهند و سعی می‌کنند که رنگ آن را در تناسب با دیگر وسایل اتاق انتخاب کنند. کرم قهوه ای، سرمه ای، لاجوردی و لاکی، رنگ‌های پرطرفدار امروزی هستند.

فرش‌ها علاوه بر اینکه وسیله‌ای برای پوشاندن کف خانه هستند، به عنوان ابزاری برای زیباسازی خانه نیز به کار می‌روند. استفاده از هر رنگ و طرحی، جلوه خاصی به منزل شما خواهدداد. رنگ‌های روشن معمولا باعث می‌شوند که فضای خانه بزرگ‌تر به نظر برسد و این مسئله مناسب خانه‌هایی با متراژ پایین است. رنگ‌هایی مانند سرمه‌ای ممکن است فضا را بسته و تنگ نشان دهد، اما حس صمیمیت و امنیت را افزایش می‌دهند.

شست و شوی فرش‌ها

گاهی اوقات شست و شو و تمیز کردن فرش‌ها به یکی از سخت‌ترین کار‌های خانه تبدیل می‌شود. حتی در خلوت‌ترین و کم رفت و آمدترین خانه ها، باز هم امکان کثیف شدن فرش‌ها وجود دارد. برای مثال آلودگی آشپزخانه روی فرش‌ها تاثیر می‌گذارد و شفافیت آن‌ها را از بین می‌برد. البته شستن زیاد فرش‌ها هم کار درستی نیست. چون از عمر و کیفیت آن می‌کاهد. با این وجود شستن یک بار در سال فرش‌ها برای تمیز بودن و زیبا به نظر رسیدن آن‌ها لازم است.

همه چیز درباره خرید فرش

به تازگی شرکت‌های تولید فرش، شست و شوی سالانه فرش را نیز در بخش گارانتی گنجانده اند که با خرید از این شرکت‌ها کار شما به مراتب آسان‌تر می‌شود. با این وجود، بعضی از مردم بهترین و سالم‌ترین راه برای شستن فرش‌ها را شستن خانگی می‌دانند. شستن فرش با دست مطمئن‌تر از شستن با دستگاه است. اما با توجه به فضای کوچک خانه‌ها و همچنین مصرف بیش از حد آب و نبود فضای کافی و مناسب برای خشک کردن فرش، بهتر است این کار را بر عهده مراکز شست و شوی فرش بسپاریم. زیرا خشک شدن فرش و به ویژه مکان و شیوه‌ای که برای خشک کردن فرش در نظر گرفته می‌شود، بسیار مهم است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج