۱۷۵۶۳
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

نکاتی که یک کدبانو باید بداند

توصيه‌هاي طلايي براي خانه شما

اگر شما نيز در آرزوی داشتن یک خانه‌ پاکیزه و ایمن هستید، پیشنهاد می کنیم اين نكات را به دقت به خاطر بسپاريد

توصيه‌هاي طلايي براي خانه شما
توصيه‌هاي طلايي براي خانه شما

گرم‌شان كنيد

۱- بهترين راه شستن قابلمه‌ها و ماهيتابه‌هاي استيل آن است كه از آب گرم براي شست و شوي آن‌ها استفاده كنيد. پيش از شست و شو براي مدت كوتاهي ظرف‌تان را درون آب گرم خيس كنيد.


ازحوله نخي استفاده كنيد

2- درصورتي كه ظرف‌تان چرب نيست نيازي به خيس كردن ظرف نداريد آن را با ابر و ماده شوينده بشوييد و سريع آب‌كشي كنيد.

3- برخي از خانم‌ها از باقي ماندن لك آب به‌دليل وجود املاح معدني در برخي نقاط شكايت دارند. تنها راه پيشگيري از بروز اين مشكل آن است كه ظروف را بلافاصله پس از شستن با حوله نخي خشك كنيد.


سيم ممنوع

۴- درصورتي كه در خانه‌تان كباب‌پز يا سينك ظرف‌شويي داريد كه از جنس استيل تهيه شده مراقب باشيد براي شست و شوي آن‌ها از سيم ظرف‌شويي استفاده نكنيد.

۵- بهترين روش براي شست و شوي دستگاه‌هاي پخت و پز از جنس استيل آن است كه آن‌ها را با مواد شوينده ملايم و برس‌هاي بسيار نرمي كه ويژه سطوح استيل طراحي شده‌اند شست و شو دهيد.


چگونه تمیز کنید

6- اگر سينك آشپزخانه يا ديواره كباب پز شما لك شده، براي پاك كردن آن كافي است از محلول آب و سركه استفاده كنيد. سركه بهترين حلال براي از بين بردن لكه‌هاي چربي و غذاست.

7- اگر يخچال، اجاق گاز يا مايكروفر و دستگاه‌هاي ديگر شما در آشپزخانه سطح استيل دارند پيشنهاد مي‌كنيم با كمك شيشه‌شور سطح آن‌ها را براق و تميز نگه داريد.

8- يكي از شيوه‌هاي تميز نگه داشتن سطوح دستگاه‌هاي پخت و پز از قبيل گاز و هود آن است كه محلولي از الكل و آب را تهيه كرده و آن را با پنبه به بدنه دستگاه بماليد.


توصيه‌هاي طلايي براي خانه شما

براي آن‌كه ميكروب‌ها نابود شوند

۹- اگر به‌دنبال راهي براي پيشگيري از فاسد شدن و از بين رفتن موادغذايي هستيد، اين نكات را از دست ندهيد. با رعايت اين نكات از ابتلا به بسياري از بيماري‌ها و اختلال‌ها به‌دليل مصرف مواد‌غذايي مسموم پيشگيري مي‌كنيد.

۱۰- هميشه مراقب باشيد پيش از انتقال موادغذايي به ظروف دست‌هاي‌تان تميز باشد. وجود آلودگي و هرگونه ميكروب ممكن است در سطح غذا باقي بماند و موجب آلوده شدن ماده غذايي و فاسد شدن آن شود.

۱۱- حتما موادغذايي پخته شده را درون ظروف در بسته در يخچال نگهداري كنيد. نگه داشتن موادغذايي بدون پوشش، در يخچال موجب جذب باكتري‌هاي موجود در فضاي يخچال و مسموم شدن غذا مي‌شود.

۱۲- هرگز بعد از استفاده از تخته سبزي يا تخته گوشت آن را بدون شست و شو رها نكنيد. بلافاصله پس از كار، تخته را با آب گرم و مواد شوينده بشوييد.


توصيه‌هاي طلايي براي خانه شما

براي سلامت خانواده‌تان

۱۳- هرگز مواد‌غذايي مانند گوشت، مرغ و ماهي را در كنار ميوه‌ها و سبزي‌هاي نشسته در يخچال قرار ندهيد. اين كار موجب جذب آلودگي‌ها توسط انواع گوشت‌ها شده و در نهايت منجر به فساد گوشت مي‌شود.

۱۴- بهترين روش براي جاسازي انواع گوشت در يخچال آن است كه آن‌ها را در شرايط بهداشتي قطعه قطعه كرده و درون كيسه‌هاي تميز درون يخچال قرار دهيد.

۱۵- حتما تخته گوشت خود را از تخته سبزي جدا كنيد. اين كار به سلامت و بهداشت خانواده كمك مي‌كند.

۱۶- هميشه دقت كنيد، مواد‌غذايي را متناسب با شرايطي كه دارند درون يخچال يا فريزر قرار دهيد. به اين ترتيب موادي كه زودتر فاسدشدني هستند را نبايد براي مدت زمان زيادي در محيط طبيعي قرار دهيد.


توصيه‌هاي طلايي براي خانه شما

براي آن‌كه لك باقي نماند

۱۷- براي پاكسازي لكه‌ها هميشه راه‌هاي متنوعي وجود دارد. تنها كافي است دفترچه‌اي براي خود تهيه كنيد و شيوه‌هاي پاكسازي انواع لك‌ها را روي لباس‌ها در اين دفترچه ثبت كنيد. در اين صورت در مدت كوتاهي دايره‌المعارفي از شيوه‌هاي زدودن لك در خانه خواهيد داشت.

۱۸- براي پاك كردن لكه خون از روي لباس يا پارچه كافي است آن پارچه را براي مدت ۲۰ دقيقه درون آب و ۵ قاشق غذاخوري نمك خيس كنيد و سپس آن را با مواد شوينده بشوييد.

۱۹- لكه جوهري كه روي فرش يا موكت باقي مانده را با كمك ماست پرچرب از بين ببريد. يك قاشق ماست روي لكه بريزيد و اجازه دهيد يك دقيقه روي آن باقي بماند بعد با كمك قاشق ماست و لكه را از روي فرش جمع كنيد.

۲۰- اگر در خانه كودكي داريد كه از مدادشمعي استفاده مي‌كند و روي ديوارها يا مبلمان را با مدادشمعي نقاشي كرده بهترين كار استفاده از مقدار كمي سس مايونز براي پاك كردن مدادشمعي از روي سطح ديوار و مبلمان چوبي است.

۲۱- براي از بين رفتن لكه رژ لب از روي لباس كافي است مقدار اندكي خميردندان تك رنگ روي لكه بزنيد و فورا آن را با آب گرم بشوييد.

۲۲- براي از بين بردن لكه ايجاد شده از شير روي لباس محلولي ازآب و آمونياك تهيه كنيد و براي مدت ۱۰ دقيقه لباس را در اين محلول خيس كنيدو سپس بشوييد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

توصيه‌هاي طلايي براي خانه شما


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج