جاباما
۱۷۵۹۰۲
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

Lexus RCF، آخرین سامورایی

کوپه جدید لکسوس RC F به گونه‌ای طراحی شده که در سرعت‌های بالا به بهترین نحو تعادل خود را حفظ کند و استحقاق حمل موتور نیرومند V۸ لکسوس را داشته باشد.

Lexus RCF، آخرین سامورایی
مجله تخت گاز: کوپه جدید لکسوس RC F به گونه‌ای طراحی شده که در سرعت‌های بالا به بهترین نحو تعادل خود را حفظ کند و استحقاق حمل موتور نیرومند V۸ لکسوس را داشته باشد. به‌دین ترتیب این مدل به نیرومندترین مدل V۸ که تا به حال توسط لکسوس ساخته شده تبدیل می‌شود. موتور ۵ لیتری آن ۴۷۱ اسب بخار قدرت در دور موتور۷۱۰۰ دور بر دقیقه و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور در دور موتور ۴۸۰۰ تا ۵۶۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند. یک جعبه دنده ۸ سرعته نیز به آن جفت می‌شود.

این مدل نسل دوم V۸ F از لکسوس است. RC F بهترین تکنولوژی‌ها و تیونینگ برتر سوپراسپرت V۱۰ LFA را به همراه دارد. از V۱۰ LFA تنها ۵۰۰ دستگاه ساخته شد.

Lexus RCF، آخرین سامورایی

RC F بسیار سریع، پرشتاب و خوش صدا است و لذتی بی‌حدومرز ارائه می‌کند. با این خودرو می‌توان بیش از پیش در جاده و پیست سرگرم شد. طراحی فوق‌العاده نیرومند این مدل آن‌را از مدل پایه‌اش یعنی RC متمایز می‌کند. یک پکیج بسیار آیرودینامیک‌تر برای آن در نظر گرفته شده تا نیروی تولیدی بیشتر را تحت کنترل بگیرد.

بالچه عقب اکتیو، سیستم تعلیق و ترمز ویژه، چرخ‌ها و لاستیک‌های بزرگ‌تر در این امر تاثیر بسزایی دارند. طراحی منحصربه‌فرد بدنه نیز به همان ‌اندازه که زیبا و حیرت‌انگیز است کاربردی است.

در این مدل شاهد به‌کارگیری سیســـتم مدیریت رانندگی VDIM هستیم که به رانندگان آماتور نیز کمک می‌کند تا سواری کنترل‌شده‌تری داشته باشند. در واقع این سیستم با پشتیبانی بیشتر آ‌نها را به محدوده‌ای وارد می‌کند که قبلا مخصوص حرفه‌ای‌ترها بود. سیستم‌های امنیتی دیگری نیز وجود دارند که ایمنی سرنشینان را در شرایط مختلف تضمین می‌کند.

Lexus RCF، آخرین سامورایی

ابعاد RC F به این ترتیب است: ۴۷۰۵ میلی‌مترطول، ۱۳۹۰ میلی‌متر ارتفاع و ۱۸۴۵ میلی‌متر عرض. در مقایسه با RC این مدل به دلیل چرخ‌های پهن‌ترش ۵ میلی‌متر عریض‌تر است. هم‌چنین تجهیزات آیرودینامیکی قسمت عقب آن را ۱۰ میلی‌متر کشیده‌تر کرده است. ارتفاع آن هم ۵ میلی‌متر کم‌تر است اما فاصله محوری چرخ‌های جلو و عقب در هر ۲ یکسان است. هر عنصر طراحی به نوعی ایرودینامیک را بالاتر می برد. حتی جلوپنجره آشنای لکسوس این هدف را دنبال می کند.

دریچه‌های خنک کننده‌های تعبیه شده در آن به خنک کننده‌های روغن می رسند. فرم L مانند پشت گل گیرهای جلو نیز علاوه بر این که زیبایی بصری خاصی به وجود آورده، طراحی را پویاتر کرده و حرف اول نام برند را تکرار می‌کند، در بهبود ایرودینامیک نیز نقش بسزایی دارد. کاپوت جلوهم بالاتر کشیده شده تا موتور را به خوبی در خود جای دهد و هم چنین ظاهر RC F را قوی‌تر نشان بدهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حاج بهروز

      واقعا زیباست ولی LFA یچیز دیگس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج