۱۷۵۹۰۳
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

اسپانیا؛ زیباروی اروپایی: والنسیا

بعد از کشور بزرگ فرانسه، اسپانیا دومین کشور بزرگ اروپا به شمار می رود. شهرت اسپانیا برای آثار باستانی، بناهای تاریخی و زیبایی های طبیعی آن است. همین موارد، سالانه میلیون ها گردشگر را از نقاط مختلف دنیا به سمت اسپانیا جذب می کنند.

اسپانیا؛ زیباروی اروپایی: والنسیا
برترین ها: بعد از کشور بزرگ فرانسه، اسپانیا دومین کشور بزرگ اروپا به شمار می رود. شهرت اسپانیا برای آثار باستانی، بناهای تاریخی و زیبایی های طبیعی آن است. همین موارد، سالانه میلیون ها گردشگر را از نقاط مختلف دنیا به سمت اسپانیا جذب می کنند.

مطلب مرتبط:

سفر به اسپانیا؛ زیباروی اروپایی


اسپانیا؛ زیباروی اروپایی: والنسیا

یکی از شهرهای زیبای این کشور، والنسیا است. در ادامه این مطلب، جاذبه های گردشگری والنسیا را برایتان معرفی کرده ایم.

والنسیا

والنسیا، سومین شهر بزرگ اسپانیا پس از مادرید و بارسلونا است. این شهر در ساحل شرقی شبه‌جزیره ایبری، در کنار رودخانه توریا و بالای خلیج والنسیا در دریای مدیترانه قرار دارد. والنسیا با دارا بودن تقریباً ۱۶۹ هکتار اراضی تاریخی، یکی از مراکز تاریخی بزرگ اسپانیا به حساب می‌آید، این میراث تاریخی و فرهنگی این شهر را به یکی از مقاصد محبوب گردشگران تبدیل کرده است. از بین این آثار می‌توان به کلیسای جامع اسپانیا، برج‌های سرانو، لونخا دلا سدا (جزو میراث جهانی یونسکو از ۱۹۶۰ میلادی) و شهر هنرها و علوم اشاره کرد.

والنسیا دارای آب و هوای نیمه استوایی بر روی مرز میان آب و هوایی مدیترانه‌ای و آب و هوا نیمه خشک با زمستان‌های معتدل و گرمای طولانی است.

این شهر از نظر آثار تاریخی یکهزار سال قدمت دارد.

برج «ال میگولِت»

بنای «ال میگولِت»، برج ناقوس است. این برج در میان محلی ها با نام «تورِ دل میکالِت میگولِت» شناخته می شود. این برج نیز همچون کلیسای جامع والنسیا، به سبک گوتیک معماری شده است. زیربنای این برج به شکل هشت ضلعی است و با احتساب زیربنا، ارتفاع آن بیش از ۵۰ متر است. جالب اینجاست که محیط این هشت ضلعی نیز همین ۵۰ متر است. این برج چهار طبقه دارد که ارتفاع هر ۴ تا یکسان است. آخرین طبقه برج ناقوس والنسیا، ۸ دریچه یا پنجره دارد که سالن ناقوس نامیده می شود. هر کدام از پنجره ها در یکی از اضلاع هشت ضلعی بنا ساخته شده اند. نام این برج از بزرگ ترین زنگ و ناقوس آن زمان به نام «میگوئل» گرفته شده است. این ناقوس حدود ۱۰ تن وزن دارد و قدمت آن به سال ۱۵۳۲ میلادی بر می گردد.

داخل برج ناقوس حدود ۲۰۷ پله مارپیچ وجود دارد. این پله از پایینی ترین بخش ساختمان تا بالای ناقوس ادامه دارند. از بالای برج ناقوس می توان نمای زیبایی از شهر والنسیا و دریا را دید و لذت برد.

کلیسای «ایگلسیا د سان خوآن دل هوسپیتال»

«ایگلسیا د سان خوآن دل هوسپیتال»، یکی از قدیمی ترین کلیساهای شهر والنسیاست. زمین این کلیسا، اهدایی از طرف پادشاه «جِیمی» است. تاریخ دقیق ساخت کلیسای «سان خوآن دل هوسپیتال»، سال ۱۲۶۱ میلادی است. این کلیسا از جمله جاذبه های تاریخی و بسیار زیبای شهر والنسیا به شمار می رود و سالانه افراد بسیاری را به سمت خود می کشاند.

اسپانیا؛ زیباروی اروپایی: والنسیا

این کلیسا میان دو میدان مشهور و قدیمی شهر والنسیا واقع شده است. این میدان ها، «ناپولس ای سیلیکا» و «سن ویسنت فِرِر» نام دارند. معمار این کلیسا، آن را به سبک باروک ساخته است. داخل کلیسای «سان خوآن دل هوسپیتال»، محرابی به نام محراب «سانتا باربارا» میان دیگر محراب ها خودنمایی می کند. این محراب به سبک دوره گوتیک نقاشی و آراسته شده است.

کلیسای «ایگلسیا د سان خوآن دل هوسپیتال»، یک حیاط زیبا دارد که به سبک باروک طراحی و ساخته شده است. این حیاط با کاشی های سرامیکی زیبایی تزئین شده است که صلیب را به تصویر می کشند. برج ناقوس کلیسا نیز در حیاط قرار دارد. این برج در قرن ۱۷ میلادی ساخته شده است.

در میان ساختمان های مختلف این کلیسا، قسمت کوچکی وجود دارد که در واقع یک محراب است. این محراب، ستون های متقارن و چندضلعی و مناره مخروطی دارد.

اسپانیا؛ زیباروی اروپایی: والنسیا

قسمت اصلی کلیسا، فضایی حدود ۳۶ در ۱۹ متر را به خود اختصاص داده است. این بخش با آجر و سنگ پوشیده شده است. این کلیسا همچنین، سقف گنبدی چندضلعی نیز دارد که بسیار زیبا طراحی و نقاشی شده است. کلیسای «ایگلسیا د سان خوآن دل هوسپیتال» در قرن ۱۳ میلادی ساخته شده است. طراحی و معماری های دوره گوتیک نیز در طراحی این کلیسا به تعدد دیده می شوند. از جمله می توان به پنجره ها و ستون های ساخته شده به سبک گوتیک اشاره کرد. محراب های این کلیسا به طرز زیبایی با ستون هایی در اطراف آنها احاطه شده اند و شکلی مستطیلی به آن بخشیده اند. همه دیوارهای سنگی این کلیسا نیز رنگ آمیزی و نقاشی شده اند.

داخل سالن اصلی کلیسا در طول جنگ های داخلی کشور اسپانیا از بین رفته است. این جایی است که محراب «سانتا باربارا» قرار دارد و می توان آثار باقی مانده از شهبانوی یونان - کانستنس آگوستا- را پیدا کرد.

کلیسای جامع

اسپانیا؛ زیباروی اروپایی: والنسیا

کلیسای جامع والنسیا که با نام های «لا کاتردال» و «کلیسای جامع باسیلیک متروپولیتن » نیز شناخته می شود در میان محلی های والنسیا با Seu شهرت دارد. بیشتر قسمت های این کلیسا به سبک گوتیک ساخته شده است. از دیگر سبک های معماری این کلیسا باید به نئوکلاسیک، هنر رنسانس، معماری رومی ها باستان والنسیا و همچنین باروک اشاره کرد. در کلیسای جامع از انواع آثار هنرهای زیبا و بهترین و قدیمی ترین نقاشی های قرن چهارده از شبه جزیره ایبری نگهداری می شود.

اسپانیا؛ زیباروی اروپایی: والنسیا

شهر علوم و هنر

شهر علوم و هنر، یک مجتمع فرهنگی بزرگ با معماری مدرن و خیره کننده است. سالانه افراد بسیاری از نقاط مختلف جهان از این مجتمع دیدن می کنند. ساخت این بنای معماری زیبا در تاریخ ۹ اکتبر سال ۲۰۰۵ میلادی تکمیل شده است.

اسپانیا؛ زیباروی اروپایی: والنسیا

مجتمع «شهر علوم و هنر»، از تعدای ساختمان های در هم با معماری پیچیده و مدرن تشکیل شده است. بخش های مختلف این مجتمع به سالن های نمایش، تئاتر، اپرا و موسیقی اختصاص دارد. از جمله آنها می توان به سینمای IMAX اشاره کرد. این سینما ویژگی های تصویری و صوتی فوق العاده ای دارد. شهر علوم و هنر حدود ۷۰ متر ارتفاع دارد. برج های بلند و زیبای والنسیا نیز بخش های دیگر این مجتمع فوق العاده جذاب و در عین حال عجیب هستند. این برج ها در سه ارتفاع ۳۰۸، ۲۶۶ و ۲۲۰ متر ساخته شده اند.

این شهرک در مساحتی حدود ۳۵۰ هزار متر مربع و توسط سانتياگو کالاتراوا طراحی شده است. شهر علوم و هنر در رودخانه خشک شده توریا ساخته شده است. این رودخانه در سال ۱۹۵۷ میلادی در جریان یک طغیان مهیب خشک شده است.

اسپانیا؛ زیباروی اروپایی: والنسیا

«شهر علوم و هنر» والنسیا از ۴ ساختمان مجزا تشکیل شده است. ساختمان افلاک نما که شامل سالن نجوم و ستاره شناسی است، سالن تئاتر IMAX و ایزریوم است از جمله آنهاست. موزه علوم نیز یکی دیگر ساختمان های این مجتمع است. موزه علوم شهر علوم و هنر والنسیا نیز یکی از موزه هایی است که بازدیدکننده ها می توانند به اقلام موجود در آنجا دست بزنند. «پائولو د لِ آرت رینا سوفیا» نیز سالن اپرای والنسیا و پارک بزرگ آبی «اقیانوس شناسی» نیز از دیگر بخش های این مجتمع هستند.

سالن اپرا «پائولو د لِ آرت رینا سوفیا»

«پائولو د لِ آرت رینا سوفیا»، بزرگ ترین و زیباترین سالن اپرای شهر والنسیاست. این سالن اپرا نه فقط در اسپانیا بلکه در همه دنیا نیز بعد از سالن اپرای سیدنی، بزرگ ترین سالن اپرای دنیا به شمار می رود. این سالن توسط سانتیاگو کالاتراوا طراحی و ساخته شده و فضایی حدود ۵۵ هزار مترمربع را اشغال کرده است. سالن اپرای «پائولو د لِ آرت رینا سوفیا»، به منظور اجرای هنرهای نمایشی طراحی شده است. یعنی علاوه بر اپرا، موسیقی، رقص و تئاتر نیز در آن اجرا می شود.

اسپانیا؛ زیباروی اروپایی: والنسیا

این سالن یکهزار و ۸۰۰ صندلی و ظرفیت ۴هزار نفر در سه سالن مجزا را دارد. معماری سالن هنر رینا سوفیا واقعا خیره کننده و زیباست. اندازه و مساحت این سالن نیز به اندازه معماری آن شگفت آور است. امکانات فوق العاده ای که در این سالن اپرا وجود دارند، آن به یکی از بهترین سالن هنرهای نمایشی در جهان تبدیل کرده است. کیفیت برنامه ریزی در این سالن عالیست. سالن اپرای رینا سوفیا در والنسیا از نظر زیبایی، امکانات و معماری در ردیف سالن های بزرگ و معروف جهان در سیدنی، میلان، وین و لندن قرار دارد.

اسپانیا؛ زیباروی اروپایی: والنسیا

«پائولو د لِ آرت رینا سوفیا»، بیش از ۷۰ متر ارتفاع دارد. این خانه اپرا به ۴ سالن مجزا تقسیم می شود. همه سالن ها با مدرن ترین و بهترین امکانات و فناوری ها تجهیز شده و برای اپرا، نمایش های موزیکال و تئاتر مناسب هستند. سالن اصلی خانه اپرا در مرکز و قلب این بنا قرار دارد. همان طور که اشاره کردیم، سالن اصلی ظرفیت یکهزار و ۸۰۰ نفر تماشاگر را دارد و به طور اختصاصی برای نمایش اپرا، رقص های باله کلاسیک، اجرا گروه موسیقی ارکستر سمفونیک، رقص های معاصر و اجرای تئاتر طراحی شده است.

موزه علم پرنس فیلیپ

موزه علم پرنس فیلیپ در شهرک فوق العاده جذاب علوم و هنر شهر والنسیا به شکل اسکلت نهنگ ساخته شده است. جذابیت این موزه در این است که بازدیدکننده ها می توانند همه وسایل و اقلام موجود در آن را با دست لمس کنند. کمتر موزه ای در دنیا پیدا می شود که چنین اجازه ای به بازدیدکننده ها بدهد.



این ساختمان جذاب از دیوارهای شیشه ای و سکوهای معلق ساخته شده است. در موزه علم پرنس فیلیپ، همچنین مکانی برای کودکان ۴ تا ۷ ساله وجود دارد. آنها می توانند در یک ماشین جوجه کشی بزرگ، مراحل از تخم درآمدن یک جوجه را تماشا کنند. همچنین صفحه نمایش بزرگی نیز وجود دارد که می توانند کارتون تماشا کنند.

موزه علم که شبیه اسکلت نهنگ است فضایی حدود ۴۱ هزار مترمربع را به خود اختصاص داده است.

در ساختمان افلاک نمای شهر علوم و هنر والنسیا نیز ساختمان ها و سالن های زیبایی همچون سالن نجوم و ستاره شناسی، سینما IMAX و لِیزریوم دارد. سینمای IMAX نمایشگری به بزرگی بیش ار ۹۰۰ متر مربع دارد. این ساختمان به شکل چشم انسان طراحی و ساخته شده و منعکس کننده نمای دریاچه است. این چشم می تواند باز و بسته نیز بشود. این ساختمان نیز زاییده افکار جالب سانتیاگو کالاتراوا است.

پارک اقیانوس شناسی

اسپانیا؛ زیباروی اروپایی: والنسیا

پارک اقیانوس شناسی، بزرگ ترین مرکز دریانوردی در سراسر اروپاست. این ساختمان در واقع یک آکواریوم بزرگ است که در آن بیش از ۴۵ هزار نمونه از ۵۰۰ گونه مختلف جانوران دریایی نگهداری می شوند. از جمله این جانوران می توان به نهنگ بلوگا، کوسه ماهی، پنگوئن، شیر دریایی، دلفین، لاک پشت های دریایی، خرچنگ عنکبوتی و ... اشاره کرد.

پارک آبی اقیانوس شناسی، ۹ برج در دو طبقه در زیرآب دارد. رفتن به زیر آب از میان پله های مارپیچ شیشه ای و تونل ها، احساس هیجان انگیزی به بیننده القا می کند. حیوانات دریایی این پارک بسیار جالب توجه هستند. به طور مثال، خرچنگ عنکبوتی موجود در این پارک بسیار شگفت انگیز است به طوریکه تا ۴ متر رشد پیدا می کند.

اسپانیا؛ زیباروی اروپایی: والنسیا

پارک اقیانوس شناسی به طور کلی به ۱۰ قسمت اصلی تقسیم بندی می شود که هر کدام انواع زیبایی های دریایی را به نمایش می گذارند. بعلاوه اینها، رستوران ها، مغازه ها و سالن های زیبایی نیز در این پارک وجود دارند. از جمله آنها می توان به رستورانی در زیر آب اشاره کرد که بسیار هیجان انگیز است.

صومعه «سان میگوئل د لو رِیِز»

صومعه «سان میگوئل د لو رِیِز»، در قرن ۱۶ میلادی توسط فردی به نام دوک کالیبری کشف و پیدا شده است. این صومعه قدیمی و کهنسال متعلق به سیسترسی هاست و به سبک معماری رنسانس ساخته شده است. بسیاری از تاریخ نویسان برای این عبادتگاه ارزش و احترام بسیاری قایل هستند زیرا به گفته آنها این بنا، نمونه صومعه El Escorial است.

اسپانیا؛ زیباروی اروپایی: والنسیا

سنگ بنای این ساختمان را دوک و اسقف در سال ۱۵۴۸ میلادی گذاشته اند. روند ساخت و تکمیل صومعه که از سال ۱۶۰۱ میلادی آغاز شده بود، تا قرن ۱۷ میلادی به طول انجامید. اصلاحات بعدی نیز در قرن ۱۹ میلادی اعمال شدند.

اسپانیا؛ زیباروی اروپایی: والنسیا

صومعه «سان میگوئل د لو رِیِز»، در حال حاضر به کتابخانه تبدیل شده است. طراحی و معماری این صومعه بسیار تماشایی است و ارزش دست‌کم یک بار بازدید را دارد. معماری این ساختمان به سبک معماری رنسانس است. داخل این صومعه یک کلیسا وجود دارد که درست در وسط صومعه ساخته شده است. ارتفاع این کلیسا حدود ۴۱ متر است. به همین دلیل، دومین کلیسای بلند شهر والنسیا در کشور اسپانیاست.

موزه هنرهای زیبا سان پیو پنجم

اسپانیا؛ زیباروی اروپایی: والنسیا

موزه هنرهای زیبای سان پیو پنجم، یکی از بهترین موزه های هنرهای زیبا در کشور اسپانیاست. این موزه در نزدیکی باغ های سلطنتی والنسیا واقع شده است. در این موزه انواع مجسمه های بسیار زیبا و مشهور برای هنرمندان بزرگ نگهداری می شود. تابلوهای نقاشی موجود در این موزه نیز جزو نفیس ترین آثار تجسمی باقی مانده از دوران گوتیک است. در این موزه علاوه بر آثار هنری بسیاری قدیمی، آثار هنرمندان معاصر را نیز می توان پیدا کرد. نمای ظاهری این موزه نیز به خودی خود زیبا و جذاب است.

اسپانیا؛ زیباروی اروپایی: والنسیا

موزه هنرهای زیبا سان پیو پنجم، برای معماری و آثار هنرهای تجسمی زیبایش در جهان شهرت دارد. سالانه گردشگران زیادی که از نقاط مختلف جهان به والنسیا مسافرت کرده اند، از این موزه دیدن می کنند. البته این موزه مورد نوسازی قرار گرفته است و جذاب تر شده است.

پلازا دل مارکادو

کاخ مارکادو، متشکل از سه ساختمان مجزاست که هر کدام مورد استفاده خاصی دارند و به ترتیب با نام های «لونجا د لا سدا»، «سانتوس خوآنس» و «مرکادو سنترال» شناخته می شوند.

سه بخش مجزای کاخ مارکادو، دلیل جذب گردشگران به این بنای تاریخی هستند. نخستین بخش آن، «لونجا د لا سدا» یا «مناره ابریشم» است که به سبک گوتیک طراحی و ساخته شده است. این بنا به عنوان میراث بشریت یونسکو شناخته و معرفی شده است. دومین ساختمان این کاخ، کلیسای زیبایی به نام «سانتو خوآنس» است که به سبک معماری باروک طراحی و ساخته شده است. سومین بخش آن نیز فروشگاه بزرگ موادغذایی تازه به نام «مرکادو سنترال» است که ساختمانی بسیار مدرن و زیبا دارد. نمای اصلی کاخ مارکادو را ساختمان لونجا تشکیل داده است. در سمت چپ آن نیز کمی از بنای «سانتو خوآنس» دیده می شود. در مقابل آن، فروشگاه مرکزی بزرگی که بسیار رنگارنگ است، قرار دارد که گنبدهای سرامیکی، آهنی و شیشه ای دارد.

اسپانیا؛ زیباروی اروپایی: والنسیا

«لونجا د لا سدا»، که با عنوان بازار ابریشم نیز شناخته می شود یکی از بهترین نمونه های معماری به سبک گوتیک است. این بنا از نظر طراحی در میان دیگر بناهای معماری گوتیگ، سرآمد همه است. یونسکو نیز این ساختمان را به عنوان میراث بشریت شناخته و معرفی کرده است. این بنا شبیه قلعه های باستانی قرون وسطی است و دیوارهای آن نیز همچون قلعه ها سنگی است.

«سانتوس خوآنس» یا «سان خوآن دل مرکادو» یکی از قدیمی ترین کلیساهای شهر والنسیا در کشور اسپانیاست. این کلیسا، گنبدی عظیم با نقاشی های دیواری بسیار زیبا دارد. این نقاشی ها بر زیبایی معماری کلیسا افزوده اند. سانته خوآن، کلیسای سلطنتی سنت جان است. این کلیسا بسیار زرق و برق دار و به معنای واقعی کلمه کلیسای سلطنتی است. این کلیسا به سبک باروک ساخته شده است. در سال ۱۹۴۷ میلادی، کلیسای «سانتوس خوآنس» به عنوان بنای تاریخی ملی معرفی شد.

«مرکادو سنترال»، یکی از شاهکارهای معماری مدرن شهر والنسیاست. این بازار رنگارنگ و زیبا، فضایی حدود ۸ هزار متر مربع را به خود اختصاص داده است. در این فروشگاه انواع میوه جات، سبزیجات و گوشت تازه فروخته می شود.

قلعه سرانوس

قلعه سرانوس به سبک معماری گوتیک طراحی و ساخته شده و در طول تاریخ استفاده های مختلفی از آن شده است. در حال حاضر، از این قلعه به عنوان موزه تجهیزات دریایی استفاده می شود. قلعه سرانوس، بزرگ ترین دروازه شهری در سراسر قاره اروپاست که به سبک گوتیک طراحی شده است.

اسپانیا؛ زیباروی اروپایی: والنسیا

طراح و سازنده قلعه سرانوس، فردی به نام «پی‌یر بالاگور» است. اصولا طراحی های گوتیک به این بزرگی ساخته نمی شوند، اما این برج به خوبی ترکیبی از اندازه بزرگ و طراحی گوتیک است که نظر بسیاری از مردم را به خود جلب می کند. «تورِ د سِرانوس»، در شمالی ترین بخش شهر والنسیا واقع شده است. تاریخ ساخت و تکمیل این قلعه به سال ۱۳۹۸ میلادی بر می گردد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شادی

      سلام،
      ممنون از اطلاعات مفید تین صغحه درباره شهر والنسیا،
      اگر تصاویر بیشتری به مطالب شما اضافه شود، تاثیر‌گذاری آن‌ بیشتر خواهد شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج