۱۷۶۰۰
۱۷۹ نظر
۱۵۵۶۶
۱۷۹ نظر
۱۵۵۶۶
پ

اين چند اشتباه ساده، شما را می كُشد!

آیا داروی خود را با آبمیوه می‌خورید؟ آیا تا به حال یک کپسول را باز کرده‌اید؟ آیا مجبورید چند دارو را با هم بخورید و این موضوع موجب نگرانی شما شده است؟ اگر این‌طور است حتما این مطلب را بخوانید!

مجله سیب سبز: زماني كه صحبت از مصرف دارو مي‌شود، اكثر ما مي‌دانيم انجام بعضي كارها مي‌تواند تاثير آن‌ها را كمتر يا بيشتر كند به همين دليل پزشكان در مورد چگونگي استفاده و دوز مصرفي بعضي از داروها دستورات ويژه‌اي مي‌دهند. براي مثال تعدادي از داروها را فقط بايد بعد از ناهار يا شام مصرف كرد اما بعضي ديگر حتما بايد هنگام خالي بودن شكم مورد استفاده قرار گيرند.

اما اين تمام ماجرا نيست؛ حقايق شگفت‌انگيزي در مورد مصرف بعضي داروها وجود دارد كه نه‌تنها مي‌تواند اثر آن‌ها را كمتر يا بيشتر كند بلكه توجه نكردن به اين نكات ممكن است عواقب بسيار بدي به همراه داشته باشد. چند ماه پيش بود كه يك زن ۶۷ ساله در كشور انگلستان فقط به‌دليل استحمام بعد از مصرف يك داروي خاص جان خود را از دست داد. اين زن از يك برچسب دارويي استفاده مي‌كرد كه روي پوست قرار مي‌گرفت و داروي مسكن فنتانيل را به‌تدريج وارد بدنش مي‌كرد اما گرماي حمام باعث افزايش سرعت جذب دارو از طريق پوست شد و در نهايت با ايست قلبي به زندگي اين زن پايان داد.
نمونه‌هاي مشابه با اين اتفاق كم نيستند. در بسياري موارد ديگر هم حمام كردن موجب افزايش شديد سرعت جذب داروهاي مسكن از طريق پوست شده و حتي فرد بيمار را بي‌هوش كرده است. توجه به همين موارد نشان مي‌دهد، هنگام استفاده از داروها بايد به‌تعدادي از نكات مهم توجه ويژه نشان داد؛ اين نكات نه‌تنها به افزايش كارايي داروها و سرعت درمان كمك مي‌كند بلكه در مواردي جان يك شخص را از خطر مرگ حتمي نجات مي‌دهد.
اين چند اشتباه ساده، شما را می كُشد!
با اين داروها نبايد دوش گرفت

هنگام استفاده از برچسب‌هاي دارويي كه روي پوست قرار مي‌گيرند به‌هيچ عنوان نبايد به حمام رفت. گرماي حمام موجب گشاد شدن رگ‌هاي بدن و افزايش سرعت گردش خون در آن‌ها مي‌شود. مشخص است كه در اين حالت دارو با سرعت بيشتري جذب شده و به سمت اندام‌هاي حياتي بدن حركت مي‌كند.

اين موضوع به‌خصوص در مورد مصرف بعضي از انواع مسكن‌ها مانند فنتانيل (fentanyl)، اكسي كودون (oxycodone) و بوپرنورفين (buprenorphine) ممكن است خطرناك باشد. به غيراز حمام كردن، قرار گرفتن در معرض آب و هواي گرم هم همين تاثير را دارد البته بسياري از برچسب‌هاي ديگر مانند برچسب‌هاي ترك سيگار كه اين روزها زياد مورد استفاده قرار مي‌گيرند نيز در برابر گرما همين اثر را به همراه خواهند داشت.

توجه داشته باشيد قرار گرفتن داروها در برابر گرما مي‌تواند باعث بروز تغييرات فيزيكي در آن‌ها شده و اثرشان را از بين ببرد. موارد زيادي اتفاق افتاده كه به اين دليل دارو فاسد شده و به جاي درمان فرد بيمار را روانه بيمارستان كرده است. دقيقا به همين دليل است كه روي بسته بسياري از داروها تاكيد شده كه حتما بايد آن‌ها را در جاي خشك و خنك نگهداري كرد.

دماي بسيار سرد هم تاثير بدي روي بعضي از داروها دارد، براي مثال با قرار گرفتن انسولين در معرض دماي انجماد، مولكول‌هاي آن نابود مي‌شوند؛ به اين ترتيب اين دارو اثر خود را از دست مي‌دهد و بيماران ديابتي ديگر نمي‌توانند با كمك آن قند خون خود را كنترل كنند.

كپسول‌ها بايد در شكم باز شوند نه در دهان!

يكي از اشتباهات مهلكي كه بعضي از ما قبل از مصرف دارو انجام مي‌دهيم، شكافتن كپسول‌هاست. بعضي از كپسول‌ها پوشش خاصي دارند كه مي‌تواند شيوه وارد شدن دارو در جريان خون بدن را كنترل كند.

براي مثال پوشش اين كپسول‌ها به آرامي در داخل معده حل شده و به‌تدريج دارو را به بدن وارد مي‌كند اما اگر شما اين پوشش را باز كرده و اقدام به مصرف دارو كنيد، تمام حجم دارو يكباره وارد جريان خون مي‌شود كه اين كار ممكن است عواقب بسيار وحشتناكي به همراه داشته باشد.

متاسفانه بعضي از كودكان هنگام خوردن كپسول، آن را مي‌جوند و با آسيب وارد كردن به روكش دارو باعث تخليه يكباره محتويات آن در بدن مي‌شوند. بعضي ديگر از داروها هم فقط بايد در داخل اسيد معده آزاد شوند و تماس آن‌ها با دهان يا گلو، به اين قسمت‌ها آسيب وارد مي‌كند.

يكي از داروهايي كه حتما بايد مراقب روكش آن بود، مورفين است؛ از مورفين براي آرام كردن دردهاي بسيار شديد استفاده مي‌شود اما براي آن‌كه بيمار بهترين نتيجه را از مصرف آن بگيرد، دارو بايد به آرامي وارد جريان خون شود. يا روكش دارويي مانند نيفديپين (Nifedipine) كه براي كنترل فشار خون و درمان آنژين مورد استفاده قرار مي‌گيرد، به هيچ عنوان نبايد آسيب ببيند. در غير اين صورت مصرف اين كپسول باعث سردرد و سرگيجه شده و حتي مي‌تواند منجر به سكته يا حمله قلبي شود.

هيچ‌گاه نبايد قرص‌هايي كه به يكديگر چسبيده‌اند، تغيير رنگ داده يا تكه‌تكه شده‌اند را مصرف كرد. به احتمال زياد اين قرص‌ها در معرض رطوبت يا گرماي زياد قرار گرفته‌ و خاصيت خود را از دست داده‌اند. چك كردن تاريخ انقضاي داروها كه روي بسته آن ثبت مي‌شود نيز در بسياري موارد شما را از مسموميت‌هاي دارويي حفظ مي‌كند.

مصرف آبميوه با دارو، يك اشتباه مهلك

بسياري از بيماران قلبي براي تنظيم ضربان قلب خود يك داروي رقيق‌كننده خون به نام وارفارين (warfarin) را مصرف مي‌كنند. متاسفانه اين دارو به كرنبري و آب آن واكنش مي‌دهد.

اين ميوه مقادير زيادي اسيد ساليسيليك دارد كه باعث رقيق شدن خون مي‌شود. رقيق‌شدن بيش از حد خون ممكن است خونريزي داخلي را به همراه داشته و جان انسان را در معرض خطر جدي قرار دهد.

مصرف آب گريپ فروت و بعضي ديگر از مركبات مانند پرتقال مي‌توانند با آنزيم‌هاي بدن واكنش داده و باعث تجزيه شدن دارو در سيستم گوارشي شوند. مركبات تركيباتي دارند كه بعضي از آنزيم‌هاي مفيد در بدن را از كار مي‌اندازند و به اين ترتيب داروهاي كاملا بي‌خطر را تبديل به تركيبات خطرناك مي‌كنند.گريپ فروت همچنين روي داروهاي فشار خون و آنتي‌هيستامين‌ها هم تاثير بدي دارد و عملكرد آن‌ها را از حالت طبيعي خارج مي‌كند.
اين چند اشتباه ساده، شما را می كُشد!
آب پرتقال و آب سيب هم ممكن است با مصرف همزمان با هم بعضي از داروهاي ضد‌سرطان مثل etoposide، celiprolol، talinolol و تعدادي از آنتي بيوتيك‌ها مانند ciprofloxacin و ciprofloxacin واكنش ‌نشان‌بدهد. البته كارشناسان معتقدند در بسياري موارد مصرف تكه‌هاي كوچك ميوه همراه با داروها خطري به همراه ندارد اما اگر در اين مورد هنوز شك داريد، بهتر است حتما با پزشك خود در اين مورد مشورت كنيد. اين موضوع به‌خصوص در مورد داروهايي كه براي درمان بيماري‌هاي خاص مورد استفاده قرار مي‌گيرند، اهميت بيشتري دارد.

بعضي‌ داروها را نبايد با هم خورد

زماني كه شما 2 يا چند دارو را با هم مصرف مي‌كنيد بايد منتظر تركيب‌شدن آن‌ها با هم در سيستم گوارشي خود باشيد. با اين‌كه در بسياري موارد اين موضوع خطري به همراه ندارد اما موارد زيادي بوده كه بيماران به‌دليل توجه‌نكردن به اين نكته سر از بيمارستان درآورده‌اند. يك دارو ممكن است عملكرد يك داروي ديگر را تغيير داده و حتي مانع جذب آن در بدن شود. اين حالت به‌خصوص براي داروهايي كه براي پيشگيري از شرايط خطرناك مانند حمله قلبي و سكته تجويز مي‌شوند، اهميت بسيار بالايي دارد. اگر چند دارو كه ‌عوارض مشابه يكساني دارند با هم مصرف شوند، خطر اعتياد به عوارض آن داروها فرد را تهديد مي‌كند. براي مثال مصرف داروي وارفارين به همراه بعضي از آنتي‌بيوتيك‌ها ممكن است اثر آن‌را بيشتر كرده و در بدن اختلال ايجاد كند.
بعضي داروهاي ديگر هم كه براي درمان رفلاكس معده و كم‌كردن اثر اسيد معده مورد استفاده قرار مي‌گيرند، ممكن است به داروهاي رقيق‌كننده خون واكنش نشان دهند. اين عامل ممكن است موجب بروز خونريزي داخلي و جراحت در بدن شود. تركيب داروهايي كه براي بيماري‌هاي قلبي، فراموشي، درمان آلرژي و بي‌خوابي تجويز مي‌شوند و استفاده همزمان آن‌ها مي‌تواند به‌شدت براي سلامت بدن خطرناك باشد. افرادي كه به‌طور همزمان 2 يا 3 عدد از اين داروها را با هم مصرف مي‌كنند با احتمال 3برابر بيشتر از ديگران ممكن است ظرف مدت 2 سال جان خود را از دست بدهند. اين افراد همچنين بيشتر از ديگران در تمركزكردن دچار مشكل مي‌شوند و از دست دادن قدرت حافظه در بسياري از آن‌ها امري شايع است.

استفاده از قاشق چاي‌خوري ممنوع

يكي ديگر از اشتباهاتي كه متاسفانه بسياري از والدين دچار مي‌شوند، دارو دادن به فرزندشان با قاشق چاي‌خوري است اما به‌دليل آن‌كه اندازه قاشق‌هاي چاي‌خوري با هم تفاوت زيادي دارند، ممكن است كودك بيش از حد لازم دارو دريافت كرده و دچار مسموميت شود. قاشق‌هاي چاي‌خوري ظرفيت‌هاي متفاوتي از ۲.۵ ميلي‌ليتر تا ۷.۳ ميلي‌ليتر دارند كه اين نشان مي‌دهد، كودكان ممكن است دوزهاي مختلفي از دارو را با استفاده از اين قاشق‌ها دريافت كنند. به جاي آن، والدين بايد از قاشق‌هاي خاصي كه به همراه دارو ارائه مي‌شود، استفاده كنند يا قاشق‌هاي خاص را از داروخانه‌ها تهيه كنند كه درجه‌بندي دارند. آن‌ها همچنين بايد توصيه‌هاي نوشته شده روي بسته داروها يا دستور داده شده توسط پزشك را به دقت رعايت كنند تا مطمئن شوند فرزندشان به ميزان كافي و درستي دارو دريافت مي‌كند.

والديني كه از قاشق‌هاي چاي‌خوري بزرگ استفاده مي‌كنند، در بعضي موارد تا ۱۹۲ درصد بيشتر از قاشق چاي‌خوري كوچك به كودك‌شان دارو مي‌دهند. برخي قاشق‌هاي غذاخوري نيز اندازه‌اي ۲برابر قاشق‌هاي ديگر دارند. استفاده از اين قاشق‌ها نه تنها ممكن است باعث شود كودكان بيش‌ازحد مورد نياز دارو دريافت كرده و حتي دچار مسموميت شوند بلكه در برخي موارد به‌دليل كوچك بودن اندازه قاشق آن‌ها ممكن است مقدار دارو كافي نبوده و روند درمان كودك را طولاني‌تر كند.
اين چند اشتباه ساده، شما را می كُشد!
جنين احتياجي به داروي شما ندارد

تحقيقات نشان مي‌دهد، بسياري از زنان باردار داروهايي را مصرف مي‌كنند كه براي سلامت فرزندان‌شان مضر است و ممكن است باعث بروز نقص‌هاي مادرزادي در آن‌ها شود. براي مثال داروهاي درمان آكنه، ‌افسردگي، آنتي‌بيوتيك‌ها و بسياري داروهاي ديگر كه براي درمان بيماري‌هاي قلبي استفاده مي‌شوند ممكن است براي جنين خطرات زيادي به همراه داشته باشد و به همين دليل زنان باردار بايد با مشورت با پزشك خود از مصرف اين داروها پرهيز كنند. نزديك به ۵۶ درصد از زنان در طول دوران بارداري خود ناچار به استفاده از دارو مي‌شوند.

چرا در تابستان اثر دارو كمتر مي‌شود؟

حتما شما هم حس كرده‌ايد در فصل‌هاي بهار و تابستان كه تابش نور خورشيد شديدتر است، اثر داروهاي مصرفي‌تان كم مي‌شود؟ اين موضوع عجيبي نيست، زيرا در اين فصل‌ها بدن به واسطه قرار گرفتن در معرض نور خورشيد ويتامين D بيشتري مي‌سازد. اين ويتامين سرعت تجزيه مواد دارويي را افزايش داده و به اين ترتيب اثر آن‌ها را كاهش مي‌دهد.

به‌طور كلي بايد توجه داشت شيوه عملكرد داروها در بدن انسان در فصول سرد و گرم كه شدت نور خورشيد كم يا زياد مي‌شود، تفاوت زيادي با هم دارند. در فصل تابستان كه گرم‌ترين زمان سال است اثر برخي از داروها بين ۷ تا ۱۷ درصد كمتر مي‌شود و به همين دليل شايد شما در اين مواقع احساس كنيد كه از داروهاي خود نتيجه كافي را نمي‌گيريد. به‌ همين‌دليل اگر شما هم حس مي‌كنيد با گرم‌تر شدن هوا داروهاي‌تان اثر كمتري روي شما دارند، مي‌توانيد با پزشك خود در اين مورد مشورت كنيد اما به هيچ‌وجه خودتان مقدار داروي مصرفي را افزايش ندهيد!

من به دارويم خوش‌بين نيستم!

اگر يك بيمار به دارويي كه براي درمان بيماريش مصرف مي‌كند اعتقاد نداشته باشد، ميزان تاثير آن كمتر مي‌شود. تعداد زيادي از مطالعات نشان داده است ميزان باور و اعتقاد يك بيمار نسبت به داروي مصرفي حتي اگر يك مسكن ساده باشد، مي‌تواند تاثير آن را افزايش داده و حتي آن را به‌طور كامل بي‌تاثير كند.
اين چند اشتباه ساده، شما را می كُشد!
مغز انسان توانايي‌هاي شگفت‌انگيز زيادي دارد و حتي مي‌تواند ميزان تاثير يك دارو را بيشتر كند يا تاثير آن را به‌طور كامل از بين ببرد. متاسفانه افرادي كه به بيماري‌هاي مزمن مبتلا هستند و بايد داروي خود را طي يك دوره بسيار طولاني مصرف كنند بعد از مدتي نسبت به ميزان تاثير دارو احساس منفي پيدا مي‌كنند و از درمان خود نااميد مي‌شوند اما همين اشتباه باعث مي‌شود طول مدت درمان آن‌ها چند برابر شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • 120

      کجای این مطلب از کشتن گفته؟؟؟؟
      بازم تیتر زدین؟

    • amirmahdi

      مطالب عالی بودند

    • mehri

      مزخرف بود چیزی بگین که بشه استفاده کرد

    • فاطمه

      اینجا چیزی از مرگ ناشی از مسمومیت دارویی نوشته نشده.

    • ندا

      من که از بچگی با قاشق سوپ خوری همه شربتامو خوردم الانم زنده ام.

    • شیدا

      با چندتا قرص استامینوفن میشه مرد؟

      پاسخ ها

      • RV

        نمیدونم والا...بخورین تا جایی که میتونین بعدش ببینین تو چندمین قرص کشنده میشه!!!

      • رامین

        نه من دو بسته خوردم نمردم

      • فاطمه

        دوست منم دو بسته خورد نمرد فقط داغون شد

    • سپهر

      من ۳۰ تا استامنیفن و۶ تا پروفن خوردم هنوز زنده ام

      پاسخ ها

      • Shokofe

        ما 110تا قرص کپسول 500خوردیمم چیزیمون نشد بعد تو استاامینوفن میخوری؟

    • بابک

      باید قرص برنج یا قرص.....بخورید.منم هستم

      پاسخ ها

      • علی احمد

        ایا اگر این دارو خورده شود فرد دچار سکته قلبی میشود من الان میگیرم ومی خورم ایا جواب می ده

      • Maryam

        قرص برنجو ازکجاگیربیاریم

    • زهرا

      منم هستم راستی اون قرص های سکده قلبی روبخوریم مطماباشین میمیریم شماواسه چی میخوای خودتوبکشی بذارحدس بزنم یاخیانت یاعشقت دوست نداره یاعاشق شدی نمیتونی برسی ؟؟

      پاسخ ها

      • رامین

        سلام ن بابا حالا دیگ کار ما ازاین بچه بازیا گذشته مشکل مادیاته

      • باران

        عطاریاااااا

      • بدون روح

        چطور میتونیم به کما برویم اکر کسی جوابشو میدونه بگه لطفا یا اینکه چکار کنیم که بدون درد و خیلی سریع بمیریم؟؟

      • بدون نام

        کجا پیدا میشه تابخورم واقعن بخوری میمیری از این زندگی خسته شدم باید هر طور شده بمیرم

    • مرگ

      ببینی اگه میخوایین بمیرین 40 تا هسته ی گیلاس بخوریم یا هلو اگه 40 تا یا 50 تا بخوریم دچار مسمومیت و مرگ می شو

      پاسخ ها

      • hana

        مگه میشه اولین باره میشنوم

      • گلی

        ایا ادم چه داروی بخوره که بمیره

      • گلی

        اره چرا نمیشه میخوام کمی بدونم

    • علی

      اگه بخورم حتما میمیرم

      پاسخ ها

      • Mahdieh

        نخور.

    • لیالیلا

      من از دست شوهرم‌خسته شدم میخوام بکوشمش ۲۶ ساله دد

      پاسخ ها

      • Shko

    • محی

      کاش میشد خیلی راحت مرد ن همیشه هم خیانت باعث مرگ نیست منم خیلی وقته دنبال داروییم ک بشه با خوردنش مرگو طبیعی جلوه داد اما هنوزم ک هنوزه پیداش نکردم یایه دارویی ک ببره تو کما

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پیداکردی منم خبرکن

      • بدون نام

        اگه پیدا کردی منم خبر کن خیلی دوست دارم بمیرم همه از دستم راحت شن غیر قابل تحمل شدم برا همه دوباراينکار.کردم ولی نمردم هيچيم نمیشه ار

      • ساغر

        منم میخوام

      • maede

        پیدا کردی به منم بگو خاهش میکنم

    • faezeh

      سلام ببخشید اگه دارویی یه روزتوماشین جلوی شیشه نه... پایین تورکاب باشه دارومسموم میشه؟

    • faezeh

      سلام ببخشید اگه دارویی یه روزتوماشین جلوی شیشه نه... پایین تورکاب باشه دارومسموم میشه؟

    • مهدیه1382

      من از بچگی تا الآن اصلا قرص نخوردم چون نمیتونم قرص بخورم،قرص تلخه و باعث میشه حالت تهوع بگیرم.قرص های ژله ای و کپسولی هم از گلوم پایین نمیره...اگه مریض بشم،فقط شربت استامینوفن میخورم.

      پاسخ ها

      • Mobina

        اینا هم یه چی میگن دیگه اگه اونجوری باشه الان باید هممون میمردیم

    • محمد

      ی دارو معرفی کن ک ب یک دقیقه نکشه زود بمیرم نمیخوام پام ب بیمارستان برسه بعد زنده بمونم

      پاسخ ها

      • گلی

        اگه پیدا کردین به منم بگو

      • تنها

        قرص برنج برای همه جواب میده

      • بدون نام

        آخخخخ آرزومه بمیرم

      • سمی

        قرص برنج

      • بدون نام

        اهان پیدا کردی واسه منم بفرست اسمشو

      • بدون نام

        خب از کجا قرص برنج بیاریم

      • امیر

        مرگ موش

    • بدبخت

      من فقط میخواام برا یمدت بیمارستان بستری باشم چ غلطی کنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاش من ی قرص پی ا میکردم

      • فاطی

        پیدا کردی ب منم بگو خدا خوشش میاد

      • Mobina

        شیاف بخور

    • X

      برید سم سوسک بخورید ۴۰ ثانیه شما را میکشد اما درد داره ولی برید بایه سرم /امپول یکم باد وارد رگتون کنید قلبتون ایست میده بدون درد میمیرید

      پاسخ ها

      • آمنه

        هر راهی رفتم نمردم

      • بدون نام

        راست میگی

      • بدون نام

        اخش این راه خوبی بود دادی

      • بدون نام

        قرص سوسک خوبع ادمو پیکشه من میخورم اخش

      • Mobina

        اینا درد داره یدونه بدون دردشو معرفی کن

    • عاطفه

      قرص برنج بهترین راه ولی اگه پشیمون بشین برگشت نداره دیگه

    • خسته

      راهی نیست بعدش خودکشی قابل تشخیص نباشه ؟ نمیخوام اطرافیان بعد مرگم سرزنش کنن خودشون رو

    • مریم

      س چ قرصی بخورم ک ببره توکما بعدزنده بمونم

      پاسخ ها

      • یاسمین

        واییییی اگر پیدا کردی ب منم بگو چ قرصی هس ک حداقل یک هفته یک ماه ببره کما بعدش زنده بمونم؟؟؟؟

    • ندا

      سلام من ساعت یک ظهر یه قرص خوردم ساعت سه رفتم اون یکی قرصمو بخورم که اشتباهی بازم همون قرصی که ساعت یک خوردم بازم از همون خوردم یعنی برام مشکلی پیش میاد؟؟؟ قرصی که خوردم داکسی سایکلین بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بعد ۲۴ ساعت اینده میمیری

    • نازی

      س من میخوام فقط واسه چند ساعت بیهوش شم چی بخورم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آلپرازولام 1درصد . نزدیک 20ساعت میخوابی بیهوش

    • نازی

      س من میخوام فقط واسه چند ساعت بیهوش شم چی بخورم

    • شبنم

      تو رو خدا یه قرصی معرفی کنید که باعث مرگ بشه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قرص برنج

      • وروجک

        قرص برنج گیر نمیاد خودم خواستم با قرص برنج‌خودمو بکشمگفتن دیگه کسی نمیاره هرکسی هم بیاره تو عطاریا جریمه میشه و برخورد میشه

    • سگ جان

      خیلی وقت است تصمیم به خود کشی دارم اماتا حالا عرضه این کار را پیدا نکرده ام بعد از پدرم زندگی برایم غیر قابل تحمل شده

      پاسخ ها

      • Mobina

        اولا ک مامانت چشمش ب توعه نکن اینکارو دوما ک اگه خاستی
        بمیری قرص برنج پیدا کردی ک چ بهتر اگه نکردی برو شربت استامینفون با شیر بخور شاید اصر کنه

    • بدون نام

      ترامادول ی خشتب

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینم نمیکشه

    • باران

      عسل طبیعی باجوش شیرین جواب میده آنی خودم خاستم اماجراتشونداشتم دلم برای خانوادم سوخت

      پاسخ ها

      • Mobina

        منم ب خانوادم فکر میکنم پشیمون میشم

    • ساناز

      گاهی نه عشق وعاشقی نه چیزی ادم واقعا خسته میشه نمیدونه از چی شایدم از خودش

      پاسخ ها

      • سوگند

        عار دقیقا همینه

    • ناشناس

      شماها چتونه
      واس عمری که خدابهتون داده چزا توکارش دخالت میکنید
      خدا خواسته که نمردید
      خداروشکر کنید جای کفر کردن.
      اونوقت معجزشو میبینید

      پاسخ ها

      • من

        شما نفست از جای گرم در میاد لازم نکرده نظر بدی

      • Fatemeh

        میشه بگی از کدوم خدا حرف میزنی؟

      • Mobina

        دیگه چقد صبر کنیم دیگه نمیتونیم بسه بخدا مگه یع آدم چقد میتونه تحمل کنه

      • M

        اصلا مگه خدایی وجود داره؟
        اگه هم وجود داشته باشه حواسش به شماهاست

      • بدون نام

        تو از کدوم خدا حرف میزنی مثل اینکه خیلی شادی تو زندگیت که به اینا اعتقاد داری

    • سحر

      من از همتون با تجربه ترم ..خودکشی اشتباههِِ.... بدترین نوع خودکشی با قرص برنجه.... خیلی درداور و سخته ...خواستین خودتوت راحت کنید اول به خانواده و مادرتون فکر کنید ِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِ.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خانوادن فوقش تا یک سال ناراحتن او لباس مشکی بعدش فراموش،ما چی تا اخر عمرمون باید اذیتت بشیم و ناراحت یکی بایدفکر ما باشه

      • Aliyeh

        هه از دست همونا میخاییم خودکشی کنیم بعد به اونا فکر کنیم مگه اونا به ما فکر میکنن

    • مهرداد

      این صحبت ها فقط احتمالات هستن شایدم درست نباشه شاید برای یک فرد جواب بده واسه یکی جواب نده بدن همه ی انسانها باهم فرق میکنه قدرت جذب گردش خون ضربان قلب بزرگی معده پیچیدگی رگ ها همه از این تفاوتهاست

    • مهرداد

      این صحبت ها فقط احتمالات هستن شایدم درست نباشه شاید برای یک فرد جواب بده واسه یکی جواب نده بدن همه ی انسانها باهم فرق میکنه قدرت جذب گردش خون ضربان قلب بزرگی معده پیچیدگی رگ ها همه از این تفاوتهاست

      پاسخ ها

      • مریم ص

        قرص چی بخورم

    • یسنا

      من یک دارو کشنده میخوام

      پاسخ ها

      • تنها

        فقط قرص ترامادول یا برنج

      • بدون نام

        اگه خدا ادمو نکشه صدتا قرص هم بخوریم چیزی نمیشه

    • بی نام

      یشینن دس بخونین

    • بدون نام

      منم دوس ذارم

    • بدون نام

      چی بخوری میری تو کما

    • مبینا

      همه ی داروها رو بخورین تا بمیرین

      پاسخ ها

      • Mobina

        ایول
        قانع شدم

    • سارا

      میخام بمیرم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من رفتم فعلا کاری ندارین

    • سارا

      میخام بمیرم

    • تنها

      بابا این حرفا چیه همش سرکاریه

    • Ngn

      س چی بخورم واس چن ساعت کامل بیهوش باشم؟
      هیچی نفهمم و بد از چند ساعت بیدار شم؟

      پاسخ ها

      • آسو

        بیامنوبخور
        این حرفاچیه بابا
        بروسمت خدا
        باخلوص نیت
        دورکعت نمازبخون وباهاش دردودل کن ب خداهم آروم میشی هم ب حاجتتون میرسین
        ب خداتوکل کردن عشق بهت میده

      • بدون نام

        اگ پیداکردی به منم بگو اسمشو خیلی دنبالشم

    • محمد قلی

      توچی سرت میشع

    • Mahii

      اسو جان دمت گرم واقعا بقیه فک کردن اون دنیا خبریه
      نترسید اون دنیا بیشتر از این دنیا عذاب . بابا لعنتیااا خدا بهتون فرصت زندگی کردن داده چتونه اره هر کس یه مشکلی داره ولی قرار نیست خودکشی کنید
      میدونستید خودکشی بزرگترین گناااااهههه با خدا خودت برو راز و نیاز کن بهش اعتماد کن به خودش قسم ارومت میکنه یه بار اطمینان کن به خدا پشیمون نمیشید چرا خودتونو باختید به خدا امید داشته باشید . اخه کماااا!!میدونید این کارارو بکنید خانوادتون چقدر عذاب میکشند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من به خدایی که ازش حرف میزنی اعتماد کردم اما هر روز بد تر شد
        من نه شکست عشقی خوردم نه چیزی
        خیلی وقتا ادما تو زندگیشون چیزی رو از بهترین کساشون میبینن و میشنون که نمیتونی باور کنی پس چرا خدا کاری نمیکنه
        مطمئن باش وجود نداره
        پس بهترین راه مرگه

      • M

        اگه آروم نشدم چی...؟

    • یلدا

      درس نخواندم یه داروی بگین فردا حالم بد شه

    • سپیده

      چی بخورم وقتی بیدار شدم هیچی یادم نیاد؟خواهش میکنم جوابم رو بدین

    • هیراد

      هر کاری میکنید نمیرید چون همه چی تموم میشه ولی فقط مرگه که آغاز دیگه ای نداره. .کاش اینقدر که به فکر مرگ حتمی هستید دنبال راه چاره میگشتید. جای تیغ و بهم نشون داد و گفت بلاخره خودمو میکشم با بغض گفت بعد من هوای خانوادمو داشته باش کسی که سالها به فکر مرگ بود. هزار تا راه حل هست شما ضعیف نیستید فقط فکر میکنید راهی نیست.آدما موجودات قدرتمندین ولی همه چیزو نمیدون. گاه با یه راه حلی که به ذهنمون نرسیده میتونیم.بمونید و انتقام بگیریداز دنیا.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میتونه ادم از عزیز ترین کسش انتقام بگیره

      • Mobina

        ایول بابا

    • فولادی

      سلام.کسی که دوس داری بمیری،خدااون دنیامنتظرته وبیتابه که توواردبهشتش بشی.خودت رولایق بهشتش کن،بعدبه فکرخودکشی باش.وقتی لایق شدی خداخودش زودترازتوبه فکرکشتنت میوفته چون بیتابته واونجاس که برات معنی خودکشی عوض میشه.خدمت به مردم وخانواده،تحصیل علم و مال،زیبای ظاهرت برای نزدیکا،شستن توالت خانه مادر.لبخندبه مردم وحیوانات وگیاهان،دردودل کردن بانیازمندان،بخشیدن دراوج فقروبیپولی،درد کشیدن وقهقهه زدن و دلبری کردن با خداوند جان.ایناواست میشن مصادیق خودکشی.

    • رها

      کسی میدونه قرص برنج از کجا میشه پیدا کرد؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • م

        آره از عطاریا میتونی پیدا گمی

      • وروجک

        زحمت نکش اصلا گیر نمیاد خودم خواستم با قرص برنج خودکشی کنم‌کل عطاریارو گشتم هیچکس نداشت چون اجازه ندارن و هرکسی قرص برنج بیاره جریمه میشن و برخورد میشه باهاشون گفتن بخاطر خودکشی های اخیر ک همه با قرص برنج خودشو میکشه

    • محمد

      اخر با تیغه خدمو میکشم ها جوابمو بدید

      پاسخ ها

      • Mobina

        جواب چیو بدیم؟؟

    • فاطمه

      من سه ساله شب و روز خدا رو صدا زدم کمک خواستم انواع و اقسامددعاها و نمازها رو امتحان کردم نصف شب نماز شب میخوندم الآن هم گاهی میخونم اما فرجی نشد و افسرده و ناامیدم به این نتیجه رشیدم بمیرم طوری که طبیعی جلوه کنه.قطعا اون دنیا زجراش کمتر از این دنیایه وگرنه به قبرستون نمیگفتن ارمستان.تنها نگرانیم بچمه.کاش مشد باهم بریم

      پاسخ ها

      • Mobina

        دیوونه تو بچه داری ینی چی فکر خودت نیسی فکر اون بچه طفل معصومت باش تو باید ب خاطر بچت بمونی و زندگی کنی باید با سختیا بجنگی تو نباید خودتو ببازی حالا منو بگی باز یه چیزی من 15 سالمه هیچی واسه از دست دادن ندارم ولی تو چی تو بچه داری دیوونه بفکرش باش

    • .......

      کاش یه راهی واسه مردن من بود واقعا تو قسم میخورم اگه راهی بود انجامش میدادم شیش ساله هرچی قرص میخورم نمیمیرم والا به کی بگیم نمیخوایم زنده باشیم بعضیا میگن چرا میخوای

    • سمیرا

      من یه بار خواستم خودکشی کنم
      رفتم از اون قرصهایی که برای تهوع واستفراغ ونمیدونم دیگه چی خوبه
      اینقدر خردم بعد منتظر موندم بمیرم ولی هر چند دقیقه به دستشویی هجوم می اوردم
      بعد مدتی فهمیدم چیکار کردم روبه خدا گفتم
      میدونم توهم داری بهم میخندی
      خلاصه این هم از خودکشی ما جای مردن پیش خدا ضایع شدیم خوبه کسی نمیدونست

    • Hosein hami

      سلام من ترامادول انداختم سرگیجه شدید تپش قلب شدید گرفتم فشارمم تا 15میره دلیل این چیه هر بار مرفین ب بدنم برسه این اتفاق برام میفته ب بیمارستان منتقل میشم اگه کسی دلیل اينو ميدونه بگه واقعا مهمه برام

      پاسخ ها

      • Mobina

        تو راحت میتونی خودکشی کنی خوش ب حالت

    • بدون نام

      من می خام بمیرم نمی دونم چی کار کنم شماها از خدا بخواهید شاید هدف یکی تو نو قبول کرد که من بخوابم صبح بیدار نشوم

      پاسخ ها

      • سارا

        منم همینطور

    • Sevin

      منم ناامیدم قرص برنجم دارم ولی مطمعن نیستم ک بخام بخورم ی قرص ک ی مدت کما ببره سراغ دارین؟

    • Eli

      با مصرف بیش از حد استامینوفن چه اتفاقی میوفته؟

      پاسخ ها

      • Mobina

        هیچی اگه ماییم با این شانس گوهمون هیچیمون نمیشه حالا هیجا شانس نداریما رسید ب اینجاشانس دار شدیم

    • انیتا

      من هسته ی گیلاس رو نمیتونم بخورم . چه کار کنم که بمیرم

    • نفس

      چجوری رگمو بزنم ازتیغ میترسم

    • تینا

      منم میخوام واسه چند روزی برم تو کما بعدش هیچکس و یادم نیاد کسی و چیزی سراغ داره خواهش میکنم کمکم کنید من کسی و ندارم باهاش درد دل کنم حداقل نباشم

      پاسخ ها

      • باران

        تینا جون الان خوبی عزیزم؟ دوس داری باهم صحبت کنیم سبک شیم؟ مردن راه حل خوبی نیست

      • Mobina

        آجی بمیرم الهی اگه رفیق خاستی رو من حساب کن عزیزم

      • مریم

        فدات شم ناراحت نکن خودتو خاستی بیا با خودم دردو دل کن عزیزدلم

    • بدون نام

      سلام قرص برنج کشنده ترین قرص شناخته شده دقیقادوم محرم بودیکی ازرفیقام استفاده کردبه زندگی خاتمه دادولی ازشکل جسدمعلوم بودخیلی اذیت شده تاتموم کرده داخل اینستاکلمه طایفه ایسپره جستجوکنیداین یک طایفه است اونجا یه عکسهایی ازجونهای این طایفه است که میتونی ببینی چطور دارفانی رووداع گفتندمشاهده میکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کجاگیرمیاد

    • روانی

      ترامادول اثری نداره نخورین ۳ بار خوردم طوریم نشد

      پاسخ ها

      • پری

        قرص برنج کجاگیرمیاد

    • بدون نام

      باچه.قرصی ب کمامیریم یابیهوش واسه چندوقت میشیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره به منم معرفی کنید با چه قرصی به کما میره آدم

    • نیوشا

      باچه قرصی به کما میریم؟فقط میخوام چند ساعتی رو کما باشم ولی زنده بمونم
      لطفا جواب بدید

    • روح

      قرص برنج بهتره يا سيا نور

      پاسخ ها

      • عسل

        قرص برنج درد داره ولی سیانور نه در اون حد

    • بدون نام

      سلام یه قرصی میخوام که یکی دوهفته بیهوش باشم اگ میشناسید معرفی کنید

    • امیر

      اگه می خوای خودکشی کنید شورته عشقتون روچندثانیه جلوه بینی تون بگیرید ازبویش بیهوش می شید وبه کما می روید خخخخخ

    • مریم

      فک کردم فقط خودم ب سیم اخر زدم و میخوام بمیرم دنبال قرصم....چقد زیادیم ماشالله

    • بدون نام

      برعکس همه من از دستت شوهرم میخوام خودکشی کنم

    • zahra

      سه تا الپرازولام 1..یجا بخورم چیگار میکنه؟؟؟؟؟

    • دیونه

      من دلم میخواد زندگیمو تموم کنم فقط
      ب هرشکلی ک شده

    • ابلیس

      سلام بهترین راه خودکشی خوردن قطعه بزرگ ذغال سنگ 7 الی 14 سانتی متر.بعدش متوجه میشی چطور مردی بدون هیچ علامتی!...

    • ابلیس

      فقط باید مداوم ذغال سنگ سیاه مصرف کنین.بعد مدتی سکته قلبی میگیرین.علایمش درد معده است ولی با آزمایش علامتی نداره.!!...

    • آیدا

      گچ حل کنید تو اب تو رودتون خشک میشه و تمام در عرض ۱۰مین

    • پری

      چی بخورم ک فقط واس چند ساعت بیمارستان بستری بشم بیهوش بشم ولی زنده بمونم؟؟ میخام یکیو بترسونم فقط

      پاسخ ها

      • یاسمین

        منم دقیقا همینکارو میخام بکنم اگه پیدا کردی ب منم بگو

    • بی نا

      میخوام یه قرص ارزون و اینکه تو میناب پیدا شه ادم رو بکشه

    • بدون نام

      اینایی ک میسازن دارو هست یا زهر هلاهل ...ادمکشای بی وجدان پول پرستای بی دین

    • من

      چقد بده ا همه چی خسته شی دلم یه خواب طولانی میخاد

    • رامین نجیبی

      از زندگی سیر شدم میخوام فقط برم برای همیشه بخوابم و کسی رو اذیت نکنم و از دنیای بی مزه هم خلاص شم فقط طبق ساده و طریقه یی که کسی شک نکنه

    • Elham

      دوستان من خودم ی زمانی میخواستم خودکشی کنم البته هنوزم تو این فکر مردن هستم انواع قرص از ترامادول بگیر تا برنج و خیلی چیزای دیگه دارم اما نمیخورم بحث ترسیدن نیست اگه ترس داشتم هیچوقت با تیغ بدنمو خط خطی نمیکردم
      ولی هربار که خواستم این کار لعنتیو کنم فقط به مادرم فکر میکنم بعد پشیمون میشم
      بنظر من دوباره بلند شین از همونجایی که زمین خوردین و به روزگار نشون بدین که محکم تر از این حرفا هستین اینم بگم من همش 16سالمههه

    • ذذذ

      سیانورم هستا

    • مهدی

      خودم میخام بکشم

    • هستی

      ای کاش یه چیزی بود که بدون درد و بدون این که بفهمم به زندگی لعنتیم خاتمه میداد زودتر

    • هستی

      ای کاش یه چیزی بود که بدون درد و بدون این که بفهمم به زندگی لعنتیم خاتمه میداد زودتر

    • هستی

      ای کاش یه چیزی بود که بدون درد و بدون این که بفهمم به زندگی لعنتیم خاتمه میداد زودتر

    • هستی

      ای کاش یه چیزی بود که بدون درد و بدون این که بفهمم به زندگی لعنتیم خاتمه میداد زودتر

    • هستی

      ای کاش یه چیزی بود که بدون درد و بدون این که بفهمم به زندگی لعنتیم خاتمه میداد زودتر

    • بدون نام

      واقعا کجای این مطالب دز مورد مردن بود

    • پری

      سلام
      درسته مطالب اصلا راجب خودکشی نبود اما ماشالا انقد راه کار یاد دادین حس میکنم نصف این جمع مردن ، همه مشکلاتی دارن ک ب روحشون آسیب زده اما اگه فکر میکنید خودکشی مشکلات و حل میکنه کاملا اشتباه میکنید ی دوستی داشتم ک بخاطر زیدش خودشو دار زد جز اینکه پشت سرش هزارتا حرف بود و پسره عین خیالش نبود هیچی دیگ واسش نداشت خودکشی گناه بزرگیه ک بخشیدنی نیست اون دنیا بخاطر همین کارتون عذاب میکشید چون دست بردین تو سرنوشتی ک خدا واستون نوشته

    • درسا

      با پرش از ارتفاع میخام به روزهای تکراریم پایان بدم.یه نوشته هم نوشتم که با خوندش بفهمن که باعث مرگم اونا بودن نه کسی که دوسش داشتم

    • بدون نام

      سلام
      میخواستم ببینم قرصی هست که آدم باهاش بره کما
      خوردن ۱۰ تا ایبوبروفن ذ

      پاسخ ها

      • شقایق

        همه دنبال همینن . اگه پیدا کردی به منم بگو

    • تنها

      کاش حداقل یکی بود مارو میفهمید

    • سحر

      من نمیخوام بمیرم فقط میخوام واسه ی مدتی برم کما چی خوبه؟

    • معصومه

      سلام دوستان به نظر من مشکلات یه آدم هر چقدرم بزرگ باشه ارزش خودکوشی نداره بلخره زندگی همیشه روی خوبشو به ما نشون نمیده روز های بدبلخره میگذره هممون میدونیم که اون جوری که دلمون میخواد نمی تونیم زندگی کنیم به نظرمن همیشه راه فرار بهترین راه ممکن نیست باید بازندگی ساخت اینم بگم که هرکسی که باعث بشه یه لحظه ما به خودکشی فکر کنیم ارزش سگ روهم نداره

    • زینب

      من میخوام واسع یه مدت برم کما یابیهوش شم قصد مردن ندارماااا ولی میخوام مامان بابامو بترسونم تا بدونن عمرانسان کوتاهه هرلخظه ممکنه بمیره همین

    • سحر

      خسم:)میخام فراموشی بگیرم...چیکار کنم؟!

    • سپیده

      خسته شدم چه قرصی بخورم ک زود بمیرم

    • maede

      من همه راها رو رفتم و نمردم یکی بگه یه کاری کنم بمیرم

      پاسخ ها

      • shamisa

        میخوای قبل از هر چیزی باهم صحبت کنیم ؟

    • محمد

      سیانور از کجا گیر بیارم ؟؟میگن ۲۰ثانیه نمیکشه تموم میکنه همه چیو خواهش میکنم کسی میدونه بگه فقط میخام زود راحت شم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج