۱۷۶۲۴
۳ نظر
۵۰۱۲
۳ نظر
۵۰۱۲
پ

به موهاي‌تان سس بزنيد يا نه؟ موها را از بالا به پايين شانه كنيد يا بر عكس؟ هر چند ماه يك بار به آرايشگاه برويد؟

خانم‌ها، چي فكر مي‌كرديد چي شد!

بايد بدانيد تصوراتي كه در ذهن‌تان درمورد سلامت موها داريد چقدر درست است؟

خانم‌ها، چي فكر مي‌كرديد چي شد!
خانم‌ها، چي فكر مي‌كرديد چي شد!

احتمالا مي‌دانيد كه شستن هر روزه موهای‌تان می‌تواند آن‌ها را خیلی خشك كرده و به موهای شما آسیب برساند. متخصصان توصیه كرده‌اند، تنها ۲ تا ۳ بار در هفته موهای خود را با شامپو یا صابون بشویید. بیان این مسئله، ممكن است ما را به این فكر وادارد كه به كدام یك از باورهای قدیمی رایج نباید اعتماد كنیم؟ برای رفع این مشكل، در مورد ۸ عقیده رایج در میان عموم مردم، با متخصصان مو گفت‌وگو كرديم. برای این‌كه از آنچه آن‌ها در مورد مسائل مربوط به درمان و مراقبت از موهای چرب گرفته تا اطلاعاتی درباره بافت طبیعی موهای خود، گفته‌اند آگاه شوید، این مطلب را به دقت بخوانید.


سس‌هايي براي موهاي شما

باور ۱ - برای نرم شدن موها، زیاد از مایونز و روغن زیتون استفاده كنید.

با این‌كه بسیاری از موادی كه در آشپزخانه به كار می‌روند مانند مایونز و روغن زیتون، خاصیت مرطوب‌كنندگی دارند. مالیدن انبوهی از مواد به موها، به معنای داشتن موهای ابریشمی و نرم نیست. داگ دی‌كانیو، متخصص مو در كلينيك دبلو در نیویورك‌سیتی، می‌گوید: «موفقیت این درمان به نوع و جنس موهای شما بستگی دارد. اگر موهای شما نرم، لخت یا كم‌پشت باشد، در نتیجه استفاده از این مواد موهای شما چرب و سنگین خواهد شد اما اگر موهایی پرپشت، زبر و خیلی خشك دارید، تا وقتی به‌طور دائم و صحیح از مایونز و روغن زیتون استفاده كنید، اين می تواند یك پیشنهاد كم‌هزینه برای نرمی موهای‌تان باشد.» اين متخصص توصیه می‌كند هنگامی كه موهای‌تان تمیز و نم‌دار است، یك قاشق سوپ‌خوری از این مواد را به تمام موهای خود بزنید و حداقل حدود 30 دقیقه آن را روی موهای خود نگاه داشته و سپس با یك شامپوی ملایم سر خود را بشویید.


تنوع طلب نباشيد

باور 2 - برای رسیدن نتیجه بهتر هر چند وقت یك‌بار شامپو و نرم‌كننده خود را عوض كنید.

اگر به‌نظرتان رسید كه شامپو و نرم‌كننده‌ای كه استفاده می‌‌كنید دیگر مانند قبل خوب نیست، برای خریدن نوع تازه آن زیاد عجله نكنید. برخلاف تصورات عموم مردم، مو به محصولات تقویت‌كننده عادت نمی‌كند و این‌كه افراد پس از مدتی استفاده از آن‌ها از موهای كدر خود انتقاد می كنند و باقی شامپوی خود را استفاده نمی‌كنند، اصلا درست نیست. دی‌كانیو می‌گوید: «برخی از شامپو‌ها و نرم‌كننده‌هایی كه به‌صورت نصفه رها می‌كنید و دیگر از آن‌ها استفاده نمی‌كنید، ممكن است در استفاده طولانی مدت تاثیرات و نتایج خود را آشكار سازند.» در ضمن يادتان باشد هر ۲ هفته یك‌بار از یك شامپوی پاك‌كننده براي از بین بردن مواد اضافی روی موهای خود استفاده كنید تا با این عمل شاهد نتایج خوبی از محصولات مورد علاقه خود باشید.


هر ۲ ماه يك بار به آرايشگاه برويد

باور۳ - كوتاه كردن مو، رشد آن را سریع‌تر می كند.

تا زمانی كه موهای خود را با شیوه‌ای مناسب تمیز و سالم نگه دارید، كوتاه كردن موها به‌صورت ماهانه باعث پرپشت و بلند شدن موهای‌تان نخواهد شد. جنی چو، متخصص زيبايي در مد سوآو پروفشنالز، می‌گوید: «میانگین رشد ماهانه مو، صرف‌نظر از كوتاه كردن یا نكردن آن، حدود نیم اینچ یا یك سانتی‌متر است. با این‌كه كوتاه كردن پایین موها از آسیب دیدن آن‌ها جلوگیری می‌كند و استحكام و سلامت آن را بیشتر می‌كند اما این عمل سبب رشد سریع‌تر ساقه مو نمی‌‌شود.» اگرچه موهای سالم تا زمانی كه حالت خشكی، آسیب‌دیده و موخوره نداشته باشند، ممكن است بلندتر جلوه كنند. پس هر 8 تا 12 هفته یك‌بار رفتن به سالن آرایشگاه برای كوتاه كردن موها، مانند كلیدی است برای رسیدن به موهایی سالم و بلند.


چطور از چربي دور مي‌شويد

باور 4- موی چرب دارید از نرم‌كننده استفاده نكنید.

موی چرب بر اثر تولید بیش از حد غده‌های چربی پوست سر، كه ماده‌ای موم شكل و چربی از بافت سر تولید می‌كند، ایجاد می‌‌شود. پس ‌مصرف نكردن نرم‌كننده مو راه حل این مشكل نیست. در عوض او پیشنهاد می كند، افرادی كه موهای چربی دارند، ریشه و كف سر خود را با یك شامپوی پاك‌كننده و پایین موها را با یك شامپوی مرطوب‌كننده بشویند. از نرم‌كننده هم تنها برای ساقه و پایین موی خود استفاده كنند و كف سر را به آن آغشته نكنند. اگر موهای شما خشك است، به كار بردن شامپوهای مخصوص موهای خشك می‌تواند به جذب چربی اضافه موی شما كمك كند. از آن‌جایی كه چربی می‌تواند روی وسایلی كه موهای خود را با آن آرایش می كنید باقی بماند و دوباره روی پوست سر شما پخش شود، دی‌كانیو توصیه می‌كند كه موهایی كه داخل برس‌های شما باقی می‌مانند را با استفاده از یك شانه دندانه‌دار تمیز كنید. برای پاك كردن و از بین بردن چربی بر روی آن‌ها نیز شانه‌ها و برس‌های خود را در ظرفی حاوی آب گرم و مقداری شامپو خيس كرده و سپس با آب گرم آن‌ها را شستشو داده و بگذارید تا خشك شوند.


شانه زدن بلد هستيد؟

باور ۵ - همیشه موهای خود را از بالا به پایین شانه بزنید.

با این‌كه در تمام آگهی‌های بازرگانی مخصوص محصولات مو نشان داده می‌شود، خانم‌ها موهای خود را از ریشه تا پایین شانه می‌كنند اما شانه زدن موهای خیس با این روش در واقع می‌تواند به آن‌ها آسیب برساند. از با عجله شانه كردن رشته‌های مو از بالا به پایین بپرهیزید. جني‌چو پیشنهاد می‌كند، شانه كردن مو را از قسمت پایین آن آغاز كنید تا كارتان راحت‌تر شود. این عمل فشار كمتری بر ریشه موهای شما وارد كند. اگر شانه كردن را از قسمت بالایی مو آغاز كنید، موها در پایین به هم گره می‌خورند و ایجاد دردسر می‌كنند. هنگام شانه زدن با دست دیگر قسمت بالای موی خود را كه گره خورده بگیرید تا به ریشه موهای‌تان فشار نیاید و كشیده نشود زیرا در غیر این صورت ممكن است موهای‌تان كنده شود.


كوتاه كنيد

باور 6 - همه قسمت‌های مو به یك میزان رشد می‌كنند.

تا به حال توجه كرده‌اید كه چرا تقارن موهایی كه تازه كوتاه شده‌اند پس از كمی رشد كردن از بین می‌رود؟ طبق گزارش دكتر جوال شلزینگر، عضو انجمن تائید متخصصان پوست و رئیس افتخاری انجمن جراحی پوست و زیبایی، میزان رشد مو در هر قسمت از اعضای بدن متفاوت است كه این قانون موهای سر را هم شامل می‌شود. مو برای رشد ۳ مرحله داشته و هر قسمت از بدن شما مرحله زمانی متفاوتی دارد. در حالی كه شما نمی‌توانید برای یكسان كردن زمان رشد موهای خود كاری انجام دهید، تنها كار ممكن این است كه مدل‌موهای خود را با كوتاه كردن یكسان نگاه دارید.


ناگهان مو فرفري شده‌ايد؟

باور ۷ - هیچ چیز نمی‌تواند جنس طبیعی موهای شما را تغییر دهد.

ممكن است این مسئله ذهن شما را هم درگیر كرده باشد كه چرا موهای طبیعی صاف و لخت شما ناگهان موج‌دار و فر می‌شوند؟ طبق عقیده دكتر شلزینگر، جنس موها در گذر زمان پایدار نیست. جنس مو به میزان چرخه رشد، تقویت كردن و داروهایی كه مورد استفاده قرار می‌گیرند، مربوط است. وقتی موهای اصلی ما از نظر اصولی مرده باشند، پوست سر و ریشه موها هنوز زنده هستند. داروهای تجویزی بر استحكام ریشه مو تاثیر می‌گذارند و می توانند سبب فر شدن یا تغییر رنگ موها شوند. به علاوه، برخی از داروها هم می‌توانند ریشه مو را سست كنند و سبب از دست رفتن موها شوند، همانند اتفاقی كه هنگام شیمی درمانی روی می دهد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

خانم‌ها، چي فكر مي‌كرديد چي شد!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Sanaz

      واقعا چی فکر میکردیم چی شد ؟!!
      این آخریه در مورد من صدق میکرد .

      پاسخ ها

      • سی سی

        منم همین طور! موهام که....اصلا داغون شده موهام!

    • الهه

      موهام زیادی لخت و خشکه بد حالت شده راهنماااااااااااااااااایی لطفا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج