۱۷۶۲۵
۵ نظر
۵۰۰۴
۵ نظر
۵۰۰۴
پ

قابل توجه خانم‌هاي باردار

مادران مضطرب دخترزا مي‌شوند!

پژوهش‌هاي جدید نشان داده، اضطراب و استرس زیاد ابتدای بارداری ممكن است احتمال به دنیا آوردن نوزاد پسر را كاهش داده و ریسك زایمان قبل از موعد را افزایش دهد

مادران مضطرب دخترزا  مي‌شوند!
مادران مضطرب دخترزا  مي‌شوند!

پژوهشگران اظهار داشتند، نتایج پژوهشی درباره تاثیرات زلزله سال ۲۰۰۵ در شیلی روی خانم‌های باردار نشان داده كه اضطراب زياد در دوران بارداري، حتی استرس داشتن در مورد مسائل مختلفی همچون فقر و... می‌تواند تاثیر مستقیم روی جنسيت جنين داشته باشد. پژوهشگران گواهی‌های تولد همه نوزادانی كه بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ در پايتخت شيلي متولد شده‌اند، كه بیش از ۲۰۰ هزار نفر در سال بوده اند، را تجزیه و تحلیل كرده‌اند. بررسی سوابق این تولدها اطلاعاتی درباره این نوزادان و مادران‌شان عرضه كرده است كه نشان می‌‌دهد این مادران به چه میزان به مركز اصلی زلزله‌ای كه به بزرگی ۷.۹ ریشتر رخ داد، نزدیك بوده‌اند.


دختر زايي بيشتر مي‌شود؟

حالا دست‌اندركاران این پژوهش دریافته‌اند، وقوع حادثه‌اي پر اضطراب مثل زلزله در طول 3 ماهه اول بارداری، نسبت تولد نوزادان پسر به دختر را كاهش می‌دهد.

دكتر «كارین كلینهاس»، استاد روان‌پزشكی و متخصص بیماری‌های زنان و دارای مدرك دكترای محیط‌زیست در دانشگاه نیویورك، مي‌گويد: «به‌طور كلی، تعداد نوزادان پسر زنده متولد شده بیشتر از نوزادان دختر است. نسبت متولدان پسر به دختر، تقریبا 51 به 49 است. این به آن معناست كه از هر 100 تولد، 51 نفر از آن‌ها پسر خواهند بود اما نتایجی كه ما در تحقيقات‌مان به دست آورده‌ایم نشان‌دهنده كاهش 8/5 درصدی این نسبت بود. يعني نسبت به 45 تولد پسر به هر 100 تولد تغيير كرده بود به‌طوری كه اكنون نسبت متولدان دختر به پسر در پايتخت شيلي بیشتر شده است كه این یك تغییر قابل توجه در آمارگیری است.»


چرا پسر‌ها كم مي‌آورند؟

شاید این دستاورد مربوط به پژوهشی كه پیش از این انجام شده بود، باشد كه جنین‌های پسر در مقایسه با جنین‌های دختر بیشتر رشد می‌كنند و نیاز به دریافت منابع بیشتری از مادر دارند، از این رو احتمال سقط جنین هنگام وجود استرس افزایش می‌یابد. به علاوه جنین‌های پسر ممكن است نسبت به دخترها درشت هیكل‌تر باشند و شاید كمتر توانایی تطبیق رشد خود را با محیط پراسترس در رحم داشته باشند.

همچنین این پژوهش نشان داده، خانم‌های بارداری كه در ماه دوم یا سوم بارداري خود وقوع زلزله را تجربه می‌كنند، بارداري‌‌های كوتاه‌تری دارند و احتمال این كه نوزاد نارس به دنیا بیاورند نیز بیشتر است.


اضطراب يعني زايمان زودتر

پژوهش‌ها نشان داده است، دوران بارداري زنان اهل شیلی كه در ماه دوم بارداری خود وقوع زلزله را تجربه كرده‌اند، در مقایسه با زنانی كه در قسمت‌هایی از شیلی زندگی می‌كرده‌اند كه دور از مركز زلزله قرار داشته، به‌طور میانگین تا 2 روز كمتر بوده است و دوران بارداری كسانی كه در ماه سوم در معرض زلزله بوده‌اند، به‌طور میانگین حدود 3 روز كمتر بوده است. بیش از 90 نفر از 100 زنی كه در ماه سوم بارداري در معرض زلزله بوده‌اند، نوزادان نارس زایمان كرده‌اند كه 4/3 درصد نسبت به میزان طبیعی كه حدود 6‌نفر در هر 100 نفر بوده است، افزایش داشته. این تاثیرات در بین نوزادان دختر بسیار قابل توجه بوده كه درصورت وقوع زلزله در ماه دوم بارداری مادر، نزدیك به 4 درصد در تولدهای پیش از موعد افزایش داشته و چنانچه در ماه سوم این اتفاق رخ داده باشد، 8/3 درصد افزایش داشته است.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

مادران مضطرب دخترزا  مي‌شوند!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بابک

      تولد دختر از همون اولش با ترس و اضطراب است.

    • بدون نام

      be nazar man dokhter rahmat ast

    • ؟

      یعنی چی که در مورد یه اطلاعیه در سرفصل اون انگار دارین هشدار میدین؟؟؟اینو یادمون باشه که وجود همه ی انسان های روی زمین به زنا وابستست.

    • hiva

      takzib mikonam!!!!!

    • یاسی

      اتفاقا به نظر من کاملا برعکسه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج