۱۷۶۲۵۹
۴ نظر
۵۰۱۲
۴ نظر
۵۰۱۲
پ

جاهایی که قبل از ۳۰ سالگی باید دید (۳)

مکان های بسیار زیبایی در دنیا وجود دارند که همه آدم ها باید از آنها دیدن کنند. اما برخی از مکان ها را باید تا قبل از ۳۰ سالگی دید. چه مکان هایی؟ جاهایی که در این مطلب به شما معرفی کرده ایم. با ما همراه باشید.

جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید  (3)
برترین ها: مکان های بسیار زیبایی در دنیا وجود دارند که همه آدم ها باید از آنها دیدن کنند. اما برخی از مکان ها را باید تا قبل از 30 سالگی دید. چه مکان هایی؟ جاهایی که در این مطلب به شما معرفی کرده ایم. با ما همراه باشید.

مطلب مرتبط:

جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید (2)



Palenque, Mexico

پالنکه - مکزیک

پالنکه، نام یک شهر باستانی از شهرهای مربوط به تمدن مایا بوده که امروز بقایای آن در جنوب مکزیک وجود دارد. بنای این شهر به قرن هفتم میلادی باز می‌گردد و به دوره کلاسیک تمدن مایا مربوط است. پالنکه جزو میراث جهانی یونسکو است.

جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید  (3)

شهر امروزی پالنکه از نظر تقسیمات کشوری مکزیک در استان چیاپاس در جنوب این کشور واقع شده‌است. رودخانه اوسوماسینتا از کنار آن عبور می‌کند. این شهر در ارتفاع ۱۵۰ متری از سطح دریا واقع شده است. شهر پالنکه نمونه کوچک‌تر شهرهای تیکال و کوپان است. این شهر دارای معابد و بناهای سنگی عظیم است، اما مساحتی به نسبت کمتر از سایر شهرهای معروف مایاها دارد.

پیاده روی، کوهنوردی و تماشای جنگل های زیبا و سرسبز از جمله مواردی هستند که وقتی زیر ۳۰ هستید، می توانید از هیجان آنها در مکزیک لذت ببرید.

South Africa

آفریقای جنوبی

کشور آفریقای جنوبی همان طور که از نامش پیداست در جنوبی‌ترین نقطه قاره آفریقا واقع شده است. کشوری که در درون خود کشوری دیگر را جای داده است. آفریقای جنوبی تاریخ متفاوتی را نسبت به دیگر کشورهای آفریقایی تجربه کرده است. مهاجرت اروپایی‌ها به آن و موقعیت استراتژیک دریایی آن سبب شد تاریخ پرفراز و نشیبی را داشته باشد.

جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید  (3)

آفریقای جنوبی دارای تعدادی از قدیمی‌ترین آثار باستانی موجود در قاره آفریقا است. تاریخ کتبی آفریقای جنوبی با شرح دریانوردان اروپایی که از راه‌های بازرگانی هند شرقی می‌گذشتند شروع می‌شود.

Black Rock City, Nevada

شهر صخره سیاه - نوادا

این شهر پر از تجربه های سورئالی و هیجان‌انگیز است که برای نسل جوان جذابیت بیشتری دارد.

جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید  (3)

Great Wall of China

دیوار بزرگ چین

دیوار چین، طولانی‌ترین و بزرگ‌ترین سازه مهندسی تدافعی نظامی از لحاظ زمان ساخت در جهان است. این دیوار در نقشه جغرافیایی چین ۷ هزار کیلومتر امتداد یافته‌است. این اثر در سال ۱۹۸۷ در فهرست میراث جهانی ثبت شد.

برخی از بخش‌های دیوار چین بخوبی حفظ شده‌است از جمله دیوار «بادلینگ» در نزدیکی بیجنیگ دیوار «سی ما تای»، دیوار «موتیان یو»، دروازه‌شان حای گوان در انتهای شرقی دیوار چین است که نخستین دروازه چین نامیده می‌شود و دروازه «جایوگوان» در انتهای غرب در گان سو، این بخش‌ها همچنین از مکان‌های بسیار مشهور و دیدنی دیوار است و گردشگران زیادی در تمام سال از آنها بازدید می‌کنند.

جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید  (3)

دیوار چین تجسم درایت و رنج و زحمت میلیونها چینی در دوره باستان چین است. این اثر پس ازهزاران سال از بین نرفته و دارای دلربایی فناناپذیر و سمبل روحیه ملیت چین است. سال ۱۹۸۷ میلادی دیوار چین به عنوان «سمبل ملیت چین» در فهرست میراث جهانی ثبت شد.

Whistler Mountain, Canada

کوه ویستلر - کانادا

اگر عاشق ورزش های زمستانی هستید، از اسکیت روی یخ گرفته تا اسکی و سایر ورزش ها، کوه های ویستلر آدرنالین شما را به بالاترین حد ممکن خواهند رساند.

جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید  (3)

Victoria Falls, Zambia and Zimbabwe

آبشارهای ویکتوریا - زامبیا و زیمباوه

آبشار ویکتوریا آبشاری است طبیعی در جنوب قاره آفریقا که روی رودخانه زامبزی و بر روی خط مرزی زامبیا و زیمبابوه قرار گرفته است. آبشار ویکتوریا با ارتفاع ۱۰۸ متر، عریض ترین آبشار جهان شناخته می‌شود. همچنین عرض دو سوی آبشار ویکتوریا به ۱۷۰۰ متر می رسد.

جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید  (3)

دیوید لیوینگستن، کاشف مشهور اسکاتلندی در سال ۱۸۵۵ میلادی، اولین کاشف غربی بود که آبشار ویکتوریا را پیدا کرد و آن را به افتخار ملکه ویکتوریا، آبشار ویکتوریا نامید. این آبشار در زبان بومیان منطقه «موسی اوآ تونیا» خوانده می‌شود که به معنی «مه خروشان» است.

Alaska

آلاسکا

آلاسکا ۱۵ پارک ملی دارد که هر کدام حکم یک گالری از تکامل طبیعی زمین را دارد. همچنین این ایالت بیش از ۲۰ کوه از بزرگ‌ترین کوههای آمریکا را در خود جای داده‌است که به هنگام فصل زمستان میزبان علاقه‌مندان به ورزشهای زمستانی است.

جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید  (3)

در پارک و منطقه حفاظت شده ملی دنالی بیش از ۱۰ هزار یخ رود در آلاسکا واقع است که هر کدام جلوه خود را دارد. همچنین در پارک و منطقه حفاظت شده ملی دریاچه کلارک ده‌ها هزار دود کش تماشایی آتشفشانی در دره‌های پارک‌های ملی آلاسکا که در اثر تقابل آب و مواد مذاب تبدیل به چشمه‌های جوشان و آب گرم شده‌اند که سالانه هزاران بازدید کننده دارند.

از بزرگ‌ترین محل‌های سرگرمی و تفریح می‌توان به پاتوق فور (Fur Rendezvous) در انکوریج اشاره کرد. و نیز می‌توان به حراج‌های موسوم به فور (پاییزه)، مسابقه سگهای سورتمه ران (sled-dog races)، آتش بازی، و بازی‌های صحرایی اشاره کرد.

همچنین هر ساله در ماه مه در فایربانکس هنرهای برفی نظیر مجسمه سازی با برف نیز اغلب پرطرفدار و با رقابت عالی و دارای ابتکارات چشمگیری است. نیز در شهر کوچک نوم در این ماه شناگران جسور و دارای استقامت بالا در آب‌های بسیار سرد از دریای برینگ تا شهر نوم مسابقه برگزار می‌شود.

Singapore's Hawker Centers

مراکز خرید ارزان قیمت در سنگاپور

جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید  (3)

هنگامی که جووان هستید و م یخواهید با کمترین هزینه ها همه تفریحات را انجام دهید، هیچ جایی بهتر از مراکز خرید hawker سنگاپور نیستند. فود کورت در فضای باز با غذاهای ارزان قیمت و متنوع که می توانید انواع غذای محلی را در آنجا امتحان کنید.
The Ganges River, India and Bangladesh

رود گنگ - هند و بنگلادش

جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید  (3)

گنگ، بزرگ‌ترین رود شبه‌قاره هند و دارای ۲۵۱۰ کیلومتر طول است. این رود از ایالت اوتارانچاند در کشور هندوستان و از مرکز کوه‌های هیمالیا سرچشمه می‌گیرد و سراسر شمال هند و نیز کشور بنگلادش را سیراب می‌کند و سپس از طریق یک دلتا به خلیج بنگال می‌ریزد. در کنارهٔ رود گنگ مزرعه‌های حاصل‌خیز و شهرهای بزرگی قرار گرفته‌اند. این رود برای پیروان آیین هندو نوعی تقدس دارد.

New York, New York

نیویورک - نیویورک

هیچ جای دنیا به اندازه نیویورک برای سپری کردن وقت جوانی و زیر ۳۰ مناسب نیست. این شهر مملو از هیجان، زندگی، شادی، غذاهای خوشمزه و ... است.

نیویورک پرجمعیت‌ترین شهر آمریکا و قلب اقتصادی این کشور به حساب می‌آید. نیویورک در دهانه رودخانه هوستون به روی اقیانوس اطلس قرار دارد و دارای ۵ منطقه است که ایالت نیویورک را تشکیل می‌دهند.

جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید  (3)

جاذبه‌های فرهنگی شهر نیویورک در سطح جهانی شهرت دارند، از جمله می توان به تندیس آزادی هدیه‌ای که از طرف کشور فرانسه به این شهر داده شد هر ساله پذیرای بسیاری جهانگرد است، پارک مرکزی نیویورک که گرانترین زمین‌های شهر نیویورک در دور تا دور آن قرار دارند با مساحت ۳۴۲ هکتار از بزرگترین پارک‌های درون شهری جهان است که سالانه حدود ۲۵ میلیون نفر از آن دیدن می‌کنند. این پارک بزرگ محل برگزاری مسابقات و نمایش‌های زیادی در طول سال نیز می‌باشد، ساختمان داکوتا که دارای سابقه‌ای تاریخی برای فرهنگ کشور آمریکا است در نزدیکی پارک مرکزی قرار دارد، کتابخانه عمومی شهر نیویورک از بزرگ‌ترین کتابخانه‌های عمومی جهان است و موزه گوگنهایم، موزه تاریخ طبیعی آمریکا و موزه متروپولیتن نیویورک که در مجاورت پارک قرار دارد محتویاتی دارند که در جهان نظایرشان را نمی‌توان یافت و همچنین موزه هنر مدرن که در بخش منهتن قرار دارد و به عنوان تاثیرگذارترین، موزه مرتبط با هنرهای مدرن در جهان یاد می‌شود اشاره کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ای بابا ما هنوز کیشو ندیدیم - 28 سالمونم هس.

    • saeide

      ایشالا ک میرم . یعنی مطمئنم ک میرم .
      نع بابای پولدار نع چیزی / یه لیسانسه بیکارم اما امید دارم ک میرم .
      چون قانون راز واقعیه ..
      میرررررررررررم
      ایشالا همتون هم میرین و کل جهان رو میبینین .

      پاسخ ها

      • saeide

        چرا پرچمم ایران نیس !!!!!!!!!!!!!!!!

    • ایرانی

      با کدوم پول و سرمایه اونم تو این گرونی تو خواب ببینیم این آرزو رابايد به گور برد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج