جاباما
۱۷۶۳۱۳
۲ نظر
۵۰۷۴
۲ نظر
۵۰۷۴
پ

HARLEY ۲۰۱۵

سوار بر هارلی دیویدسونِ ۴۰ هزار دلاری

در بین محصولات هارلی دیویدسون که برای سال ۲۰۱۵ آماده شده، یک مدل به دلیل مشخصات بارزی که دارد بیش از سایرین جلب توجه می‌کند و مدل مورد بحث چیزی نیست جز CVO Road Glide Ultra که البته مشخصات منحصر به فرد این محصول نیز با قیمت منحصر به فردی همراه است.

سوار بر هارلی دیویدسونِ 40 هزار دلاری
مجله تخت گاز - سامیار راشد: در بین محصولات هارلی دیویدسون که برای سال 2015 آماده شده، یک مدل به دلیل مشخصات بارزی که دارد بیش از سایرین جلب توجه می‌کند و مدل مورد بحث چیزی نیست جز CVO Road Glide Ultra که البته مشخصات منحصر به فرد این محصول نیز با قیمت منحصر به فردی همراه است. قیمت در نظر گرفته شده برای این مدل خارق‌العاده، 39 هزار دلار است درحالی‌که برای مقایسه، بد نیست بدانید که قیمت مرسدس بنز CLA برای نسخه پایه، تنها 30 هزار دلار است. البته نباید فراموش کرد که این مبلغ را برای یک موتورسیکلت خاص می‌پردازید و می‌توانید به جای نسخه CVO، 2 دستگاه Road Glider معمولی را خریداری کنید.

اما اینکه چه چیز باعث شده است تا این موتورسیکلت، 40 هزار دلار ارزش داشته باشد، بدون شک سؤالی است که ذهن همگان را به خود مشغول می‌کند. زمانی که هارلی دیویدسون، طیف مدل‌هاي تورینگ خود را برای سال 2014 تحت Project Rushmore مورد بازنگری قرار داد، به مدل Road Glider بي‌توجهی شد و برای سال 2015، این برند قصد دارد تا این مدل را به یک تورینگ بي‌رقیب در دنیای موتورسیکلت‌ها تبدیل کند.

سوار بر هارلی دیویدسونِ 40 هزار دلاری

امکانات و مشخصات

اولین اقدام، تدابیر آیرودینامیکی بود که دماغه کوسه مانند این موتورسیکلت، حاصل آزمایشات طولانی در تونل باد است. چراغ‌های جلو نیز به لطف استفاده از ۲عدد لامپ انعکاسی LED، از نوردهی بیشتری نسبت به قبل برخوردار هستند. ‌هم‌چنين سیستم صوتی آن با ۲ خروجی و توان ۲۵ وات به ازای هر کانال، نسبت به گذشته کیفیت بهتر و صدای بلندتری را ارائه می‌دهد. نشیمن‌گاه آن نیز از نو طراحی شده است و از زیر آرنجی‌هاي کشویی بهره می‌برد.

لیست مشخصات و امکانات CVO، بي‌پایان است. اما از برجسته‌ترینِ آنها می‌توان به صندوق بار در پشت سرنشین اشاره کرد که چراغ ترمز و چراغ‌های راهنما نیز روی آن قرار دارند. این موتورسیکلت به یاری بادشکن ۳۴ سانتی‌متری، جریان هوا را بهتر از نسل پیش با بادشکن ۱۸ سانتي‌متري، به سمت عقب هدایت می‌کند ضمن اینکه بادشکن‌هاي طرفین نیروی محرکه، هوا را از جلو پاهای هدایت کننده و سرنشین عبور می‌دهد. در زیر بادشکن و در بهترین راستای دید سرنشین، صفحه نمایش تمام رنگی قرار دارد که می‌تواند اطلاعات و هشدار‌هاي صوتی را از طریق ۴ خروجی با توان خروجی ۷۵ وات به ازای هر کانال، به اطلاع سرنشین برساند. ‌هم‌چنين این صفحه نمایش۵/۶ اینچی، سیستم ناوبری سه بعدی، رادیو CB، بلوتوث و اتصال USB را نیز در دل خود جای داده است.

سوار بر هارلی دیویدسونِ 40 هزار دلاری

دستگیره‌هاي ارگونومیک CVO به قطر ۳ سانتي‌متر که نسبت به قبل، عقب تر آمده اند و ارتفاع آنها بیشتر شده، هم‌چون صندلی راحت سرنشین، از سیستم گرمایش بهره می‌برد که دمای نشيمنگاه برای سرنشین عقب و هدایت کننده موتورسیکلت، به‌صورت مجزا قابل تنظیم است. سیستم قفل برقی و سیستم امنیتی H-D که به‌صورت استاندارد روی CVO نصب می‌شود، آن‌را از دست سارقین مصون نگاه می‌دارد.

علاوه بر این، ترمزهای ABS نصب شده روی این هارلی دیویدسون، آن‌را در یک چشم بر هم زدن، به حالت سکون در می‌آورند که البته نباید نقش تایرهای دانلوپ آن‌را در این امر بي‌تأثیر دانست.

آزمایش رانندگی

تا به اینجا، مشخصات هارلی دیویدسون CVO بیش از آنکه به یک موتورسیکلت شبیه باشد، شبیه به یک رولزرویس است اما باید به سواری و هندلینگ آن نیز پرداخته شود که به این منظور، این موتورسیکلت به جاده‌هاي شمال کالیفرنیا برده شد تا در مسیری ۲۶۰ کیلومتری آزموده شود. از نظر سواری، حقیقتأ هیچ ایرادی را نمی‌توان به آن وارد دانست، در CVO احساس می‌کنید که همه چیز بهتر از Road Glider معمولی مونتاژ شده است و حس کامل‌تری را به سرنشین انتقال می‌دهد. Road Glider به خودی خود، موتورسیکلتی راحت است اما CVO، ابعاد کشف نشده‌اي از راحتی را در یک موتورسیکلت گشوده که سوار بر هیچ موتورسیکلت دیگری نمی‌توانید آن‌را تجربه کنید.

دستگیره‌ها، نشيمنگاه و همه چیز بسیار راحت و در تعامل خوبي‌با یکدیگر حس می‌شود و بادشکن جلو باعث شده تا صدای باد، حتی در سرعت‌هاي بالا به حداقل برسد و سرنشینان بتوانند به راحتی از سیستم صوتی با کیفیت CVO لذت ببرند.

سوار بر هارلی دیویدسونِ 40 هزار دلاری

برای یک سفر طولانی مدت که شاید روی موتورسیکلت، طاقت فرسا بنظر برسد، CVO یک گزینه مطلوب و عالی است. ارتفاع این موتورسیکلت از زمین در حد مناسبي‌ قرار دارد که پیچیدن با آن‌را سهولت می‌بخشد. ترمزهای قدرتمند آن جای هیچ‌گونه نگرانی را برای ایستایی باقی نمی‌گذارند و سیستم تعلیقش نیز با وجود اینکه تنها ۶/۷ سانتي‌متر قابلیت تنظیم ارتفاع دارند، عملکرد بي‌نظیری را از خود نشان دادند.

اما آنچه که باعث شده تا CVO به این حد از کمال برسد، عملکرد بي‌نقص نیروی محرکه آن است. افت و خیز بسیار نرم نیروی محرکه و دورگیری آرام و یکنواخت، باعث شده اصلأ حس نکنید که این موتورسیکلت به نیروی محرکه بنزینی و گيرباكس دستی مجهز است. در هر سرعتی که اهرم گاز را بچرخانید، CVO به‌صورت یکنواخت به سرعت خود می‌افزاید. علاوه بر این، با وجود استفاده از خفه کننده‌ها برای کاهش صدای نیروی محرکه، CVO همواره با صدایی دلنشین، گوش‌هاي سرنشینان را نوازش می‌کند.

عاشقان دلباخته

تنها ۳ ایراد جزئی می‌توان به این موتورسیکلت وارد دانست. اول آنکه این نسخه خاص، نسبت به Road Glider معمولی، ۴۵ کیلوگرم سنگین‌تر بوده و فاقد دنده عقب است که یک ضعف بزرگ به شمار می‌آید. دوم آنکه هوای داغ خارج شده از رادیاتورهای جانبی، در حالت ایستا، می‌تواند ساق پای سرنشین را کباب کند و سوم، دستگیره‌هاي نسبتأ بزرگ آن است که اگرچه نمی‌توان آنها را ناراحت تلقی کرد، از راحتی کافی برخوردار نیستند و می‌توانستند بسیار راحت‌تر از این طراحی شوند. بحث قیمت نیز با در نظر گرفتن تمام ویژگی‌هاي ممتاز CVO، یک عنصر منع کننده از خرید آن است. اما این موتورسیکلت حتی با داشتن ضعف‌هاي جزئی و قیمت گزافی که دارد، می‌تواند طرفداران هارلی دیویدسون را به طرفداران دوآتشه این برند تبدیل کند و حتی افرادی که موتورسیکلت‌ها را زیر سؤال می‌برند، به عاشقان دلباخته این برند، مبدل سازد.

سوار بر هارلی دیویدسونِ 40 هزار دلاری
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آرش دلون

      من تک ترین موتور طرح هارلی دیویدسون ساخت ژاپن رو دارم که اینقدر زیباست جرأت نمیکنم بیرون از منزل جایی پارکش کنم
      خوبیش اینکه چون 250cc هست پلاک ملی داره و با وجود وزن ۲۲۰ کیلویی و طول ۲/۴ متری میشه بدون نگرانی از توقیفش در خیابانهای شهر تردد کرد
      ۵ دنده ۱۶۰ کیلومتر سرعت
      رنگش نقره ای و تماما روکش کرومه
      واقعا عاشقشم اما indian یک چیز دیگریه

      پاسخ ها

      • ali

        خوش بحالت
        ما که باید حسرت بخوریم
        یعنی ی موتورم واسه من جوون زیاده ؟؟؟
        تو این کشور ی چیز خوب پیدا نمیشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج