۱۷۶۳۸۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

خطر ازدواج با اتباع خارجی!

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: زنان خراسانی بیشتر در معرض خطر ازدواج با اتباع خارجی هستند.

خبرگزاری فارس: فهیمه فرهمندپور امروز با اشاره به بررسی پیامدهای ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی به عنوان یکی از مباحث قابل پیگیری در سال ۹۴، اظهار کرد: در این بررسی‌ها آن دسته از زنانی که بیشتر با اتباع کشورهای همسایه مانند افغانستان و ... ازدواج می‌کنند؛ مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ازدواج زنان ایرانی با افغانی‌ها به‌ویژه در سال‌های اخیر پیامدها و حاشیه‌های زیادی را به دنبال داشته است، افزود: بررسی این روند بیشتر در استان‌های مرزی اولویت دارد.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده ادامه داد: در این راستا زنان خراسانی بر اثر حاشیه‌نشینی و هم‌مرز بودن با کشور افغانستان بیشتر در معرض ازدواج با اتباع خارجی خطر هستند و بررسی این مسئله موارد مختلفی دارد که در صورت ناسرانجام شدن ازدواج مشکلات زیادی بروز می‌کند.

این مقام مسئول با اشاره به تولد بچه‌های اتباع خارجی در کشور به ویژه ازدواج‌های بدون ثبت قانونی، اظهار کرد: اینگونه موارد نیز در کشور پیامدهای فرهنگی و امنیتی زیادی به دنبال دارد.

فرهمندپور به تشکیل کارگروهی با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با این موضوع اشاره کرد و یادآور شد: در راستای رسیدگی به مبحث مذکور دستگاه‌های زیادی مانند ثبت احوال، معاونت امور زنان ریاست جمهوری، معاونت امور زنان وازرت کشور، وزارت خارجه و ... دخالت دارند.

به گفته وی، در کارگروه مذکور راهکارها شناسایی و بیان می‌شود و برای موانع اجرایی نشدن راهکارها نیز طرح‌ریزی صورت می‌گیرد.

این مسئول گفت: عملکردهای مذکور مربوط به سال ۹۳ است و ادامه این مباحث در سال آینده با اهتمام و بودجه بیشتری دنبال می‌شود.

وی ارائه مشاوره برای زنان مبنی بر فرزندآوری در راستای تحکیم خانواده را از دیگر برنامه‌های دفتر امور بانوان وزارت کشور در سال 94 عنوان کرد.

فرهمندپور گیلان را در ازدواج‌های زیر ۱۵ سال در رتبه ۲۷ کشوری معرفی کرد و متذکر شد: گیلان در شاخص‌های مختلف سواد، ازدواج و طلاق، بیکاری و اشتغال، تحصیلات عالیه و ... در رده‌های میانی و متوسط رو به بالا است و در بسیاری از شاخص‌های دیگر نیز بسیار جای کار دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج