۱۷۶۵۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

افزایش۳۰دلاری قیمت نفت با بستن تنگه هرمز

صندوق بین المللی پول در گزارشی با هشدار نسبت به تحریم نفتی ایران از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا اعلام کرده است که در صورت بسته شدن تنگه هرمز قیمت نفت در بازارهای جهانی بیش از ۳۰ دلار افزایش خواهد یافت.

برترین ها: صندوق بین المللی پول در گزارشی با هشدار نسبت به تحریم نفتی ایران از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا اعلام کرده است که در صورت بسته شدن تنگه هرمز قیمت نفت در بازارهای جهانی بیش از 30 دلار افزایش خواهد یافت.

صندوق بین المللی پول در گزارشی که چهارشنبه هفته گذشته به نشست معاونان وزرای دارایی گروه بیست در مکزیک ارایه کرده با هشدار نسبت به عواقب تحریم نفتی ایران از سوی آمریکا واتحادیه اروپا اعلام کرده است که تحریم نفتی ایران که کاهش حدود ۱ و نیم میلیون بشکه ای نفت در بازارهای جهانی را سبب خواهد شد ، موجب افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت نفت خواهد شد.

به نظر می رسد صندوق بین المللی پول ادعاهای عربستان و برخی دیگر از کشورهای عربی درباره جبران کمبود نفت ایران در بازار را چندان جدی نگرفته و در گزارش اخیر این موسسه مالی بین المللی آمده است که کمبود نفت ایران در بازارهای جهانی قابل جایگزین نخواهد بود.

سندوق بین المللی پول هشدار داده است که چنین وضعی در اوضاع کنونی بحران اقتصادی در جهان با بالا بردن قیمت نفت سبب زیان اقتصادی کشورهای وارد کننده نفت از جمله غرب خواهد شد.

همچنین در این گزارش با اشاره به تهدیدات ایران مبنی بر بستن تنگه هرمز تاکید شده است که در صورت بسته شدن تنگه هرمز با ایجاد اختلال در صدور نفت کشورهای منطقه خلیج فارس به بازارهای جهانی قیمت نفت بیش از ۳۰ دلار در هر بشکه افزایش خواهد یافت.

منبع: عصرایران
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج