۱۷۶۶۶۰
۱ نظر
۵۰۳۲
۱ نظر
۵۰۳۲
پ

سـوناتا ۲۰۱۵ فول آپشن

اگر از سوناتا به عنوان پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین سدان هیوندای در‌ایران نام ببریم، بی‌راه نگفته‌ایم. سوناتا نخستین بار در اواسط دهه ۸۰ میلادی معرفی شد.

سـوناتا 2015 فول آپشن
مجله تخت گاز: اگر از سوناتا به عنوان پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین سدان هیوندای در‌ایران نام ببریم، بی‌راه نگفته‌ایم. سوناتا نخستین بار در اواسط دهه ۸۰ میلادی معرفی شد. نسل قبلی (نسل ششم) سوناتا تغییرات زیادی را نسبتا به مدل‌های قبلی تجربه کرد و زبان جدید طراحی هیوندای در‌این مدل معرفی شد. نسل ششم سوناتا با وجود تحولات گسترده و طراحی پر زرق و برقش زودتر از مدل‌های قبل بازنشسته شد و جای خود را به نسل هفتم داد.

سوناتا جدید در سال ۲۰۱۴ تحت عنوان مدل ۲۰۱۵ معرفی شد. عرضه سوناتا جدید در‌ایران، با شروع فروش ‌این خودرو در دنیا هم‌زمان شده است و از‌این نظر، سوناتا جدید یکی از جدیدترین و به روزترین خودروهای بازار به شمار می‌آید که البته فعلا بیشتر به صورت شخصی وارد کشور می‌شود.

سـوناتا 2015 فول آپشن

طراحی ‌این مدل نسبت به قبل تجملی‌تر و پخته‌تر شده است. طراحی قسمت جلو بی‌شباهت و به نسل جدید جنسیس سدان نیست. طراحی چراغ‌های عقب نیز بیننده را به یاد چراغ‌های کیا اپتیما قبل از فیس‌لیفت می‌اندازند. در طراحی پروژکتورهای روی سپر جلو نیز از پروژکتورهای مدل قبلی الهام گرفته شده است. در چراغ‌های جلو سوناتا از لامپ‌های LED استفاده شده است. شاسی سوناتا جدید از نو طراحی شده و طول و عرض بیشتری نسبت به قبل دارد. طراحی مجدد شاسی در‌این مدل، ۵۱ درصد مقاومت پیچشی و ‌ایمنی بیشتر را نسبت به قبل برایش به ارمغان آورده است.‌ این در حالی است که مدل‌های قبلی سوناتا از نظر ‌ایمنی ‌ایرادی نداشتند و موفق به کسب امتیاز کافی از موسسات ‌ایمنی شده بوند.

به پیروی از طراحی جدید بدنه، طراحی کابین نیز به کلی تغییر کرده است و نقطه مشترکی با نسل قبلی ندارد. قالب طراحی کابین ساده‌تر و قدیمی‌تر از قبل شده و فرم طراحی کابین از حالت سیالی و شیب‌دار نسل ششم فاصله گرفته و به سمت طراحی کلاسیک ذوزنقه‌ای شکل رفته است. کنسول جلو اما هم‌چنان شلوغ است و از تعداد زیادی دکمه تشکیل شده است. بخش میانی کنسول جلو به سمت راننده متمایل شده است و از‌این نظر ارگونومی‌ بهتری نسبت به قبل دارد. ارتقا کیفیت متریال کابین نسبت به قبل قابل لمس است. تریم چوبی کابین زیبا و با کیفیت است و چرم صندلی‌ها نسبت به قبل مرغوب‌تر هستند. سوناتای جدید از نظر آپشن چیزی از رقبا کم ندارد و نسبت به قیمتش راضی کننده است. نمایشگر ۸‌ اینچی لمسی در‌این مدل کیفیت مناسبی دارد، صندلی‌های جلو به صورت برقی تنظیم می‌شوند و به سیستم حافظه مجهز شده‌‌اند. هم‌چنین در مدل‌های فول آپشن، گرمکن صندلی عقب نیز به چشم می‌خورد. سقف پاناروما نیز به زیبایی هرچه بیشتر کابین و نمای ظاهری کمک شایانی می‌کند.

سـوناتا 2015 فول آپشن

سوناتا جدید با دو پیشرانه ۲ لیتری و ۲.۴ لیتری در بازارهای جهانی عرضه می‌شود. پیشرانه ۲ لیتری‌ این خودرو ۲ ویرایش مختلف دارد. یک نمونه از‌ این پیشرانه قادر است ۱۴۹ اسب بخار قدرت تولید کند و دیگری ۱۶۶ اسب بخار قدرت در اختیار راننده قرار می‌دهد. مدل‌های وارد شده به کشور اما از نوع ۲.۴ لیتری با قدرت ۱۸۵ اسب بخار هستند. برای ‌این سدان لوکس دو نوع گیرباکس شش سرعته دستی و اتوماتیک قابل سفارش است. سواری سوناتا جدید نسبت به قبل نرم‌تر است و خشکی مدل قبلی را ندارد.

با توجه به پیشینه مناسب سوناتا در‌ایران و موفقیت‌های نسل قبلی ‌این خودرو در کشور، پیش‌بینی می‌شود سوناتا جدید با طراحی لوکس‌تر و زیباتر نسبت به قبل، مقبولیت بالایی داخل کشور داشته باشد.

رقبای داخلی و خارجی

Kia Optima

سـوناتا 2015 فول آپشن

Nissan Teana

سـوناتا 2015 فول آپشن

Honda Accord

سـوناتا 2015 فول آپشن

پیشنهاد نهایی

سوناتا جدید با ظاهری نزدیک به برادر بزرگ ترش جنسیس، افرادی را که بودجه شان به خرید جنسیس نمی رسد را نیز راضی می کند. کیفیت متریال کابین دوچندان شده است. ظاهر جا افتاده و شکیل تر سوناتا جدید نسبت به قبل، باعث شده تا افراد مسن تر نیز به سوی آن جذب شوند.

سـوناتا 2015 فول آپشن

سـوناتا 2015 فول آپشن

سـوناتا 2015 فول آپشن
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Am Ir

      نه که فکر کنین پول ندارما!!نه!!فقط چون گفتی سواریش یه کم خشکه نمیخرم!!از امکانات پراید و مزایاش لطفا مطلب بزارید... :دی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج