۱۷۶۶۶۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

ب‌ام‌و X۳ مدل ۲۰۱۵، با شتاب مناسب

از X۳ باید به عنوان یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین شاسی بلندهای ب‌ام‌و نام برد که نسل پیشین آن در‌ایران بسیار پر طرفدار شده بود.

ب‌ام‌و  X3  مدل 2015، با شتاب مناسب
مجله تخت گاز: از X3 باید به عنوان یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین شاسی بلندهای ب‌ام‌و نام برد که نسل پیشین آن در‌ایران بسیار پر طرفدار شده بود. ب‌ام‌و X3 جدید از اولین ب‌ام‌و‌های سری جدید بود که قدم به‌ایران گذاشت تا موفقیت‌های نسل پیشین را تکرار کند. حالا مدتی است پرشیا خودرو اقدام به وارد کردن مدل فیس‌لیفت ۲۰۱۵ X3 کرده است. از تفاوت‌های جزیی مدل فیس‌لیفت شده نسبت به مدل ۲۰۱۳، می‌توان به فرم جدید دیفیوز سپر عقب، مه‌شکن‌های روی سپر عقب با حالتی جدید و‌آینه‌های جانبی زیباتر اشاره کرد. داستان طراحی قسمت جلو اما متفاوت است و حجم وسیعی از تغییرات را تجربه کرده است.

ب‌ام‌و  X3  مدل 2015، با شتاب مناسب

چراغ‌های جلو X۳ فیس‌لیفت شده تغییر شکل داده‌‌اند و هم‌چون سایر مدل‌های جدید ب‌ام‌و، به جلو پنجره‌های کلیوی متصل شده‌‌اند. در‌این قسمت، X۳ به برادران بزرگ تر خود نظیر X۴ و X۵ جدید نزدیک شده است و همان شباهتی را که در طراحی قسمت عقب سدان‌های ب‌ام‌و شاهد هستیم، در طراحی قسمت جلو شاسی بلندهای‌این شرکت نیز به چشم می‌خورد. ‌این در حالی است که‌این سبک طراحی ب‌ام‌و در نظر خیلی از طرفداران خوشایند نیست. هم‌چنین سپر جلو به کلی تغییر شکل داده تا فرم جدید دماغه خودرو هماهنگ شود. با تمام ‌این تغییرات، وقتی X۳ جدید را در کنار رقیب سرسختش GLK فیس‌لیفت قرار می‌دهیم، طراحی بنز کهنه کار را به مراتب زیباتر و هماهنگ تر از X۳ می‌یابیم.

فضای کابین X۳ جدید نسبت به مدل ۲۰۱۳ تغییری نکرده است. تنها فضای پایین دسته دنده و فرم ماوس سیستم iDRIVE در مدل جدید کمی‌تغییر کرده‌‌اند. تریم‌های چوبی کابین ظریف و با کیفیت کار شده‌‌اند و چرم صندلی‌ها مرغوب و بادوام است. فضای صندلی‌های جلو بسیار راحت است و زیر پایی آنها به منظور راحتی بیشتر ‌‌اندکی تغییر وضعیت می‌دهد. فضای ردیف عقب هم‌چون سایر شاسی بلندهای جمع و جور، متوسط است. وقتی در صندلی‌های ردیف عقب قرار می‌گیریم، گودی زیادی صندلی‌ها باعث می‌شود تا فضای ‌این قسمت بزرگ‌تر و جادارتر احساس شود. نکته مثبت در طراحی کابین X۳ ، عدم شباهت آن با سایر شاسی بلندهای ب‌ام‌و است.‌این در حالی است که تفاوت کابین سدان‌های ب‌ام‌و به حداقل رسیده است و گاهی تشخیص مدل‌های مختلف آنها از روی طراحی کابین بسیار سخت می‌شود!

هم‌چون سایر محصولات جدید ب‌ام‌و در‌ایران، X۳ جدید نیز در دو مدل ۲۰i و۲۸i وارد کشور شده است. ۲۸i به عنوان قوی ترین مدل X۳ در‌ایران، قادر است ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.‌ این ب‌ام‌و ۲ دیفرانسیل از یک جعبه دنده ۸ سرعته تیپ‌ترونیک فوق‌العاده دقیق با عملکرد عالی برخوردار است.‌این گیرباکس که در سایر محصولات جدید ب‌ام‌و نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، در دنیا یکی از بهترین‌هاست و تنظیمات آن جوری انجام شده است که هم‌چون سایر گیرباکس‌های اتوماتیک در حالت دستی و در دورهای بالا در تعویض دنده‌ها دخالتی نکند. نکته مثبت پیشرانه X۳ جدید، نحوه عملکرد توربو است که در دورهای پایین چالاکی مناسبی برای‌این خودرو به ارمغان می‌آورند.

ب‌ام‌و  X3  مدل 2015، با شتاب مناسب

برنامه رانندگی برای‌این خودرو از میان چهار حالت نرمال، کامفورت، اسپرت و اسپرت پلاس قابل انتخاب است. در حالت نرمال و کامفورت عملکرد سیستم تعلیق و کمک فنرها بسیار نرم و راحت است و خشکی و تکان‌های سابق را ندارد. در حالت‌های اسپرت نیز همه چیز برای قدرت‌نمایی ب‌ام‌و چموش فراهم می‌شود. در‌این حالت فرمان و کمک فنرها سفت‌تر می‌شوند و دنده‌ها در دورهای بالاتر تعویض می‌شود.

رقبای داخلی و خارجی

Benz GLK

ب‌ام‌و  X3  مدل 2015، با شتاب مناسب

Toyota RAV۴

ب‌ام‌و  X3  مدل 2015، با شتاب مناسب

Kia Sorento

ب‌ام‌و  X3  مدل 2015، با شتاب مناسب

پیشنهاد نهایی

از X۳ جدید نمی‌توان انتظار قابلیت‌های آفرود و خارج جاده‌ای داشت، اما به عنوان یک شاسی‌بلند جمع و جور، برای تردد در شهرهای شلوغ بسیار مناسب است و مصرف سوخت قابل قبولی دارد. البته قیمت نسبتا بالای آن در مقایسه با سایر رقبا، نکته منفی به حساب می‌آید.

ب‌ام‌و  X3  مدل 2015، با شتاب مناسب

ب‌ام‌و  X3  مدل 2015، با شتاب مناسب

ب‌ام‌و  X3  مدل 2015، با شتاب مناسب
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج