۱۷۶۹۰۱
۵۲۹۲
۵۲۹۲
پ

همه چیزهایی كه باید درباره سریال ابله بدانید

موفقیت سریال شاهگوش یك بار دیگر سریال‌های شبكه خانگی را به اوج برگردانده و كارگردان‌ها و تهیه‌كنندگان دوباره به آن روی خوش نشان داده‌اند.

همه چیزهایی كه باید درباره سریال ابله بدانید
مجله زندگی ایده آل - الناز دیمان: موفقیت سریال شاهگوش یك بار دیگر سریال‌های شبكه خانگی را به اوج برگردانده و كارگردان‌ها و تهیه‌كنندگان دوباره به آن روی خوش نشان داده‌اند؛ محبوبیتی كه با قهوه تلخ به سرعت آمد و با قلب یخی از بین رفت و شاهگوش كمی آن را احیا كرد. حالا باید دید سریال پربازیگر «ابله» به كارگردانی كمال، كارگردان خوشنام و همیشه موردتوجه سینما می‌تواند به بهبود وضعیت آن كمكی كند یا نه؟

شروع فیلمبرداری این سریال مصادف بود با مراسم اختتامیه مجموعه «شاهگوش» و در همان جمع تهیه‌كنندگان سریال خبر از تولید سریال جدید«ابله» دادند و بازیگران و عوامل آن را معرفی كردند. جالب اینكه برخی از بازیگران سریال «شاهگوش» مانند احمد مهران‌فر، محسن تنابنده و هانیه توسلی در سریال «ابله» هم حضور دارند و مانند سریال «شاهگوش» نقش‌های اصلی این سریال را ایفا می‌كنند.

داستان سریال «ابله» درباره نویسنده‌ای به نام هوشنگ است كه فیلمنامه و داستان‌های پلیسی و جنایی می‌نویسد و به خاطر تخیل قوی‌ای كه دارد وارد ماجراهای جالب و البته مخاطره‌انگیزی می‌شود تا اینكه این تخیل قوی به نوعی وارد زندگی‌اش می‌شود و با موقعیت‌هایی مواجه می‌شود كه نمی‌داند اینها جزء تخیلاتش است یا واقعیتی است كه با آن زندگی می‌كند. لوكیشن‌های اصلی این سریال خانه‌ای قدیمی در محله طرشت و باغی بزرگ در دروس است. در یكی از روزهای سرد آذرماه سری به این گروه پرتلاش زدیم و گپی كوتاه با عوامل سریال داشتیم.

همه چیزهایی كه باید درباره سریال ابله بدانید

محمد مسعود: باكیفیت پرفروش خواهیم بود

محمد مسعود، تهیه‌كننده سریال «ابله» به تجاری بودن كار در شبكه نمایش خانگی اشاره می‌كند و هزینه‌های تولید سریال‌های این شبكه را سنگین و بازگشت سرمایه را ضروری می‌داند. او اولویت نخست در سریال «ابله» را توجه به كیفیت عنوان می‌كند.

فیلمنامه جذاب و گیرا

متن و فیلمنامه سریال را من همراه آقای تبریزی مطالعه كردم و آن را دوست داشتیم. متن این سریال را آقای طالب‌زاده نوشته‌ و داستان گیرا و جذابی دارد. سپس به سرمایه‌گذار ساخت این سریال را پیشنهاد كردیم و پس از موافقت تولید سریال را شروع كردیم.

من سال‌هاست با آقای تبریزی همكاری می‌كنم و در سریال «سرزمین كهن» نیز افتخار همكاری با ایشان را داشتم فكر می‌كنم این رضایتمندی دوطرفه است كه همكاری‌مان تا به‌حال ادامه داشته است.

شبكه نمایش سخت‌تر از تلویزیون

كار در شبكه نمایش خانگی به مراتب سخت‌تر از تلویزیون است چون كار در شبكه نمایش خانگی به بیزینس شباهت دارد و بازگشت سرمایه برای سرمایه‌گذار خیلی مهم است. در واقع كاری كه سرمایه‌گذار برای تولید سریال در شبكه نمایش می‌كند فعالیتی اقتصادی است و بازخورد مالی آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

كیفیت اولویت اصلی

تمام تلاش‌مان را برای بالا بردن كیفیت كار كرده‌ایم و امیدواریم مخاطبان نیز كار ما را دوست داشته باشند. در واقع كیفیت كار برای‌مان در اولویت قرار دارد. همچنین سریال از تبلیغات مناسب و خوبی برخوردار است و سعی می‌كنیم قبل از عرضه سریال، مخاطبان آشنایی نسبی با این سریال و عوامل و حال و هوای آن داشته باشند.

دستمزدها بالاست

هزینه تولید در شبكه نمایش خانگی از تولید سریال‌های تلویزیونی بالاتر است. شاید به این خاطر كه نگاه عوامل به این سریال‌ها هم از همان مسئله كه پیش‌تر عنوان كردم و به بیزینس بودن این نوع تولید اشاره كردم سرچشمه می‌گیرد؛ مثلا دستمزد بازیگران در این نوع كار بالاتر از استانداردهای تلویزیونی است و این به‌خاطر همان تجاری بودن كار در شبكه نمایش خانگی است.

مجید اسكندری: ارزشش را داشت

مجید اسكندری هنرمند با سابقه عرصه گریم در سریال «ابله» طراحی گریم‌ها را بر عهده دارد. به گفته او گریم‌های سریال سنگین و زمانبر است اما نتیجه كار طوری است كه ارزش این همه زحمت گریمورها و صبر و حوصله بازیگران را دارد.

گریم‌های سنگین بهنام تشكر و محسن تنابنده

گریم‌های سریال «ابله» اغلب سنگین هستند و زمانبر؛ مثلا آقای تنابنده نقش یك پیرزن را در این سریال دارند و ما باید گریم واقعی یك خانم مسن را روی صورت او اجرا كنیم یا آقای بهنام تشكر در سریال نقش یك پیرمرد حدود ۸۰ساله را دارند و باید چهره او را بسیار از سن واقعی‌اش مسن‌تر نشان دهیم.

گریم‌های چهار ساعته

آقایان بهنام تشكر و محسن تنابنده در این سریال سنگین‌ترین گریم‌ها را دارند و زمان متوسط گریم‌شان حدود سه تا چهار ساعت طول می‌كشد. در این گریم‌ها بیشتر از تكنیك قطعه استفاده شده است به این معنی كه ابتدا قطعه‌سازی می‌كنیم و سپس آنها را روی صورت بازیگران قرار می‌دهیم.

گریم، یاریگر بازیگر

همكاری بازیگران با گروه گریم واقعا عالی است و ساعت‌ها زیر دست گریمورها با صبر و حوصله بی‌تحرك می‌مانند. خوشبختانه بازیگران این سریال گریم‌های‌شان را دوست دارند و وقتی برای اولین‌بار چهره گریم شده‌شان را دیدند برای‌شان جالب بود. وقتی گریم بازیگران آن چیزی باشد كه از نقش در ذهن داشتند، مطمئنا به بازی آنها و درآوردن حس نقش نیز كمك می‌كند. سینما كاری گروهی است و همه عوامل مكمل یكدیگر هستند و گریم نیز بخشی از سینماست. نتیجه زحمت گریمور هم وقتی نشان داده می‌شود كه تمام گروه یكدست باشند و تلاش كنند كار در نهایت خروجی با كیفیت و خوبی داشته باشد.

بهادر مالكی، یک‌سریال پراز انرژی مثبت ساخته‌ایم

بهادر مالكی، صداپیشه شخصیت دوست‌داشتنی فامیل دور در سریال ابله برای دومین‌بار پس از فیلم طبقه حساس با كمال تبریزی همكاری كرده است. مالكی در این سریال نقش جوانی به نام رضا موتوری را دارد كه كاراكتر اصلی سریال را در تعقیب و گریزهایش همراهی می‌كند.

رضا موتوری‌ام

در این سریال نقش یك جوان موتوری به نام رضا را دارم كه پا به پای هوشنگ (شخصیت اصلی) در تعقیب و گریزها شركت کرده و هوشنگ را در تعقیب سوژه‌هایش همراهی و كمك می‌كند. كاراكتر رضا، شخصیتی جالب است كه بیشتر در عوالم خودش سیر می‌كند. این نقش را در میان سایر كاراكترهای این سریال خیلی دوست دارم. تا به‌حال دو ماه از همكاری من با این گروه می‌گذرد و احتمالا تا عید نوروز نیز در خدمت‌شان خواهم بود.

ماجراهای من و مهران

تجربه كار با آقای تبریزی تجربه‌ای لذت‌بخش است. من در فیلم «طبقه حساس» هم با ایشان همكاری داشتم. ایشان كارگردانی صبور و اخلاق‌گرا هستند و از ایده‌ها و پیشنهادهای خوب استقبال می‌كنند و همین موضوع همكاری با ایشان را بسیار راحت و جذاب می‌كند. در این سریال بیشتر با آقای مهران احمدی همبازی هستم و در واقع پارتنر اصلی من در این سریال اوست. همكاری با وی عالی بود. مهران احمدی انرژی مثبت فوق‌العاده‌ای دارد و پارتنر كم‌نظیری محسوب می‌شود. امیدوارم من نیز برایش همكار و پارتنری خوب بوده باشم.

كیفیت باید بالا باشد

كار برای شبكه نمایش خانگی از این جهت سخت است كه اگر محصول ارائه شده رضایت‌بخش نباشد، شاید مخاطبان هم دیگر آن را دنبال نكنند چون بالاخره كارهای شبكه نمایش خانگی را مردم خود انتخاب می‌كنند و از این جهت با تلویزیون فرق دارد. سریال‌های شبكه نمایش خانگی حتما باید آنقدر گیرا و جذاب باشند تا مخاطب را به تماشای قسمت‌های بعدی و پیگیری داستان ترغیب كنند. امیدوارم سریال «ابله» نیز بتواند رضایت تماشاگرانش را جلب كند.

هانیه توسلی: از ابله راضی‌ام

هانیه توسلی در سریال «ابله» نقش دختری به نام پریسا را دارد و به گفته خودش بازی در این نقش كمدی برایش چالشی بسیار بزرگ بوده است. پریسا دختری پرجنب و جوش و شاداب است که نقش اصلی زن در سریال «ابله» محسوب می‌شود.

همه چیزهایی كه باید درباره سریال ابله بدانید

دختری به نام پریسا

در سریال «ابله» نقش دختری به اسم پریسا را بازی می‌كنم. پریسا، دختری بسیار شیطون و پرجنب و جوش و اكتیوست که در تلاش است زندگی‌اش را به نحوی كه دوست دارد تغییر دهد.

آقای تبریزی بی‌نظیر

خوشبختانه در این ۱۴ سال حضورم در سینما با كارگردان‌های بسیار خوبی همكاری داشته‌ام. اغلب كارگردان‌هایی كه با آنها كار كرده‌ام افراد خوش‌برخورد و خوش‌اخلاقی بوده‌اند و آن دسته كمی كه شاید در نظر اول خوش‌اخلاق به‌نظر نرسند هم در نهایت سختگیری‌های منطقی داشته‌اند که نباید به حساب بداخلاق بودن‌شان گذاشت. اما آقای تبریزی واقعا خوش‌اخلاق‌ترین كارگردانی است كه با ایشان همكاری كرده‌ام. ایشان بسیار پرانرژی و كاربلد هستند. من در سال دوم ورودم به سینما نیز با ایشان تجربه همكاری در فیلم «گاهی به آسمان نگاه كن» را داشتم كه تجربه بسیار خوبی بود. اغلب فیلم‌های آقای تبریزی را دوست دارم و فیلم‌های«مارمولك» و« لیلی با من است» فیلم‌های مورد علاقه‌ام است كه فضای گرمی در آنها جاری است.

پشت صحنه درجه یك

برای بازیگران، كار در شبكه نمایش خانگی با سریال‌های تلویزیونی چندان تفاوتی ندارد اما شاید بتوان این‌طور گفت كه سریال‌های شبكه نمایش خانگی برخی از محدودیت‌های سریال‌های تلویزیونی را ندارد؛ محدودیت‌هایی كه شاید در سریال‌های تلویزیونی به‌خاطر پخش سراسری و وجود حساسیت‌ها منطقی هم به‌نظر برسد. مدیوم شبكه نمایش با سینما و تلویزیون تا حدی فرق دارد اما برای من به عنوان بازیگر در نهایت كار در شبكه نمایش خانگی با سایر مدیوم‌ها متفاوت نیست و همیشه سعی می‌كنم نقش را درست ایفا كنم و به آنچه مد نظر كارگردان و خودم بوده برسم. با اكثر بازیگران این سریال همبازی هستم و پشت صحنه بسیار خوب و درجه یكی داریم و از تداركات تا گروه گریم و بازیگران و خود كارگردان همه عالی هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج