۱۷۶۹۵۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

رونق اجاره لباس و زیورآلات در یونان

یونان همچنان در میان بحران قرار دارد و اقتصادش در رکودی عمیق به خواب رفته است. با این وجود گوشه کوچکی از اقتصاد این کشور درحال شکوفایی است و کالاهای لوکس در این کشور بسیار محبوب شده‌اند. به‌نظر می‌رسد این بار کسب وکاری که به یونان و مردمش کمک می‌کند با وجود بحران اقتصادی، هنوز هم شیک به‌نظر بیایند درحال شکوفایی است.

روزنامه شهروند: یونان همچنان در میان بحران قرار دارد و اقتصادش در رکودی عمیق به خواب رفته است. با این وجود گوشه کوچکی از اقتصاد این کشور درحال شکوفایی است و کالاهای لوکس در این کشور بسیار محبوب شده‌اند. به‌نظر می‌رسد این بار کسب وکاری که به یونان و مردمش کمک می‌کند با وجود بحران اقتصادی، هنوز هم شیک به‌نظر بیایند درحال شکوفایی است.

به‌عنوان مثال فروشگاهی به نام «استاربگز» در این کشورکیف‌های برند طراحان مشهور مد را اجاره می‌دهد و راه‌حلی قابل قبول به زنانی ارایه می‌کند که با وجود فقر بتوانند ظاهری ثروتمند داشته باشند.

«اولیانااسپیریوپولوس» صاحب «استاربگز» می‌گوید: اغلب زنانی که از شرکت‌هایی مانند ما لباس، کیف، کفش و لوازم دیگر اجاره می‌کنند، تمایل دارند متشخص به‌نظر بیایند و مورد توجه باشند. آنها می‌خواهند ظاهر خیلی خوبی داشته باشند و البته از لحاظ اقتصادی از پس هزینه‌های آن بربیایند.

بله هزینه‌های ظاهر خوب در این کشور بسیار مهم است، آن هم در شرایطی که یونان از لحاظ اقتصادی در جاده ناکجاآباد قدم گذاشته و آینده آن مشخص نیست. استاربگز کیف‌های طراحانی مانند «شانل»، «لویی ویتون» و «گوچی» را به بهای ٦٠ دلار کرایه می‌دهد. این درحالی است که فرد برای خرید هرکدام از این کیف‌ها باید ١٨٠٠ دلار هزینه کند، بنابراین اجاره آنها معقولانه‌تر است. «جان اسپیلیوتاکیس» مدیرارشد استاربگز نیز می‌گوید: مردم برای مراسمی مانند عروسی و غسل تعمید کیف اجاره می‌کنند، زیرا در این مراسم باید ظاهری آراسته داشته باشند.

اما آیا افرادی که کیف‌ها را اجاره می‌کنند، وانمود می‌کنند، صاحب آن هستند؟ اسپیلیوتاکیس می‌گوید: بعضی به دوستانشان می‌گویند که کیف اجاره کرده‌اند، برخی هم این کار را نمی‌کنند اما طبعا هیچ‌کس نمی‌پرسد کیفی که دست شماست اجاره‌ای است یا خیر!
برای طرفداران ورشکسته و فقیر مد در یونان که ترجیح می‌دهند لباس و زیورآلات‌شان فقط به خودشان تعلق داشته باشد، در آتن گزینه دیگری فراهم شده است.آنها می‌توانند لباس‌های دست‌دوم مانند، بلیز، کت، پالتو، پیراهن و شلوا و حتی لباس عروس را از فروشگاهی که«کیلوشاپ» نامیده می‌شود، بخرند.

«جورج داناکاس» یکی از مالکان این فروشگاه می‌گوید: ما مقادیر بسیار کلان لباس‌های دست دوم یا مازاد طراحان مد جهانی را برحسب کیلو می‌خریم. بنابراین عادلانه‌تر است که آنها را به صورت کیلویی به مشتریان فقیرمان در یونان بفروشیم.

لباس‌های این چنینی عموما سالم هستند اما ازآنجا که به‌طور فله خریده شده‌اند و احتمالا ١٠، ٢٠ یا ٣٠‌سال از عمرشان می‌گذرد، بهای پایینی دارند. به‌عنوان مثال شلوار جین برند ٥٠١ Levis را می‌توان به بهای کمتر از ٢٠ دلار و یک بلوز برند «تامی هلفیگر» را فقط به بهای ١٠ دلار خرید.
«سابین داناکاس» یکی دیگر از مالکان کیلوشاپ ادعا می‌کند که این کسب وکار با وجود بحران رونق دارد.

او می‌گوید: مردم یونان اغلب روز خود را خارج از خانه می‌گذرانند. ممکن است در خانه‌ای بسیار ساده زندگی کنند اما وقتی بیرون می‌روند، تمایل به خودنمایی دارند.

او با خنده ادامه می‌دهد: این موضوع به‌خصوص در دوران بحران اقتصادی بیشتر به حقیقت نزدیک می‌شود. آنها تمایل دارند ظاهر خوبی داشته باشند و اگر بتوانند با هزینه کمی ظاهرشان را تغییر دهند، بسیار خوشحال خواهند بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج