۱۷۷۴۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

یک زن در صدر اقتصاد جهان

شریل سندبرگ، مدیرعامل ارشد فیس بوک دیگر به تنها زن حاضر در هیات مدیره بودن عادت کرده؛ اما این حقیقت را دوست ندارد.

یک زن در صدر اقتصاد جهان

هفت صبح: شریل سندبرگ، مدیرعامل ارشد فیس بوک دیگر به تنها زن حاضر در هیات مدیره بودن عادت کرده؛ اما این حقیقت را دوست ندارد.

روز چهارشنبه او در اجلاس سالانه انجمن اقتصاد جهانی در داووس، یکی از بزرگ ترین اجلاس های محرک و تکان دهنده جهان به عنوان یکی از شش رئیس هیات رئیسه مشترک حضور یافت. پنج عضو دیگر هم قاعدتا مرد هستند.

یک زن در صدر اقتصاد جهان

زنان قدرتمند دیگری هم در میان شرکت کنندگان حضور داشتند: از جمله آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که قرار بود در آغاز مراسم سخنرانی کند، کریستین لاگارد، مدیرعامل صندوق بین المللی پول اما هنوز هم جمع کثیری از حضار را مردان تشکیل می دهند.

سندبرگ که یک بار برای عقد قراردادی در جلسه ای در نیویورک حضور یافته بود، وقتی محل سرویس بهداشتی را از یکی از آقایان حاضر در جمع پرسید، آن جنتلمن با خجالت در پاسخش گفت نمی داند محل سرویس بهداشتی کجاست.

سندبرگ با خودش فکر کرد آیا آنها تازه به این دفتر نقل مکان کردند اما به سرعت پاسخش را یافت: نه، یک سال از حضورشان در آن دفتر می گذشت. پس پرسید: «یعنی من اولین زنی هستم که طی یک سال گذشته برای عقد قرارداد به دفتر شما آمده ام؟» مرد در پاسخ گفت: «شاید شما اولین زنی هستید که می خواهید از سرویس بهداشتی استفاده کنید!»

اگر سندبرگ خودش مسئول انتخاب اعضای هیات مدیره بود حتما تغییراتی به وجود می آورد. در اجلاس سال گذشته داووس، او جلسه ای برای ترویج مشارکت زنان ترتیب داد، موضوعی که ا میدوار است بار دیگر هم در آنجا مطرح کند؛ در این میان قدرتمندترین انسان های جهان را هم به دوستان فیس بوکی خود بیفزاید.

او داستان نیویورکش را در سخنرانی اجلاس فناوری جهان در داووس تعریف کرد و همچنین خواستار برابری جنسی هم شد: «تعداد خانم ها خودش گویای مطلب است. در میان ۱۹۰ سران کشورها تنها ۹ زن هستند. تنها ۱۳ درصد از اعضای پارلمان در سرتاسر جهان را زنان تشکیل می دهند. این آمار از سال ۲۰۰۲ کوچک ترین تغییری نکرده و در مسیر غلط در حال حرکت است.»

به گزارش برترین ها سندبرگ در دانشگاه هاروارد در رشته اقتصاد تحصیل کرده و همانجا بود که موردتوجه لارنس سامرز، وزیر سابقه خزانه داری آمریکا قرار گرفت. سامرز در آن زمان رئیس دانشگاه بود. زمانی که سندبرگ تصمیم گرفت پایان نامه خود درباره نقش اقتصاد در سوءاستفاده از ازدواج را آغاز کند.

سامرز به عنوان مشاور به او کمک کرد. در سال ۱۹۹۱ سامرز اقتصاددان ارشد بانک جهانی شد و سندبرگ را به عنوان دستیار تحقیقاتی اش استخدام کرد. سندبرگ سرانجام پس از تکمیل تحصیلاتش در رشته MBA در هاروارد، به عنوان رئیس ستاد سامرز، پیش از پیوستن به اعضای کابینه کلینتون فعالیت می کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج