۱۷۷۴۷۶
۳ نظر
۵۰۱۱
۳ نظر
۵۰۱۱
پ

الو ... دکتر!

الو ... دکتر!
مجله زندگی ایده آل:

پسرم زیاد از حد دستشویی می‌رود!

پسر ۲۴ ساله‌ام نسبت به میزان آبی كه می‌نوشد زیاد دستشویی می‌رود، آیا مشكل خاصی دارد؟

دكتر عباس بصیری، جراح و متخصص كلیه و مجاری ادراری، استاد دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی:

الو ... دکتر!

این حالت هم می‌تواند طبیعی و هم غیرطبیعی باشد. درواقع بعضی‌ها به‌طور عادتی، زیاد ادرارش می‌كنند اما اگر واقعا تعداد دفعات و مقدار ادرارشان زیاد است بهتر است یك آزمایش قند خون و یك آزمایش ادرار بدهد. اگر جواب این آزمایش‌ها طبیعی بود یعنی ادرار كردن او عادتی است و مشكلی ندارد.

۰۹۱۳۰۰۰۰۵۵۳

گلویم حفره‌های بدبویی دارد!

دختری ۱۹ ساله هستم. در انتهای گلویم حفره‌هایی باز شده که مواد سفید و بدبو در آنجا جمع می‌شوند. هنگام صحبت كردن دهانم بوی خیلی بدی می‌دهد و از این موضوع خجالت می‌كشم. باید چه‌كار كنم؟

دكتر محسن نراقی، بورد فوق تخصصی جراحی پلاستیك و ترمیمی صورت، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران:

بوی‌ بد دهان‌ علامت‌ است‌ نه‌ بیماری‌. این بو‌ اصولا از نواحی‌ مختلف‌ مجرای‌ تنفسی‌ ـ گوارشی‌ فوقانی‌ ناشی‌ می‌شود. علت‌ بوی‌ بد دهان ممكن‌ است‌ موضعی‌ یا سیستمیك‌ باشد. در ۹۰ درصد از موارد منشأ این بو از داخل‌ حفره‌ دهان‌ است‌. بهداشت‌ ناكافی‌ دهان‌ شایع‌ترین‌ علت‌ قابل‌پیش‌گیری‌ در این زمینه است‌. درواقع وجود پوسیدگی‌ها، پلاك‌ دندانی‌ و ذرات‌غذایی‌ باعث‌ افزایش‌ رشد باكتری‌ها و ‌تولید گازهای‌ بد بو می‌شود.

افرادی كه‌ دچار این مشكلات‌ هستند، باید به‌ حفظ بهداشت‌ دهان‌ خود تشویق‌ شوند و به‌ صورت‌ دوره‌ای جهت‌ تمیز كردن‌ دندان‌ها تحت‌ معالجه‌ دندانپزشكی‌ قرار گیرند. از دیگر علل‌ شایع‌ بوی‌ بد دهان‌، كاهش‌ جریان‌ بزاق ‌است‌ كه‌ از پاكیزگی‌ طبیعی‌ دهان‌ جلوگیری‌ می‌كند و باعث‌ افزایش‌ رشد باكتری‌ها می‌شود. بوی‌ بد دهان‌ هنگام صبح‌ معمولا به‌ علت‌ كاهش‌ ترشح‌ بزاق‌ است‌ و در افرادی‌ كه‌ از راه‌ دهان‌ تنفس‌ می‌كنند، بسیار شدیدتر است‌.

اضطراب هم‌ ممكن‌ است‌ باعث‌ كاهش ‌ترشح‌ بزاق‌ و متعاقب‌ آن‌ بوی‌ بد دهان‌ شود. برای‌ حفظ رطوبت‌ دهان‌، نوشیدن آب كافی‌ در طول‌ روز ضروری‌ است‌. لوزه‌های‌ حفره‌ای یا به‌اصطلاح كریپتیك نیز‌ به‌ علت‌ نگه داشتن‌ تكه‌های غذا و درنتیجه‌ افزایش‌ رشد باكتری‌ها در ایجاد بوی‌ بد دهان‌ سهم‌ دارند. ذراتی‌ كه‌ در لوزه‌های‌ كریپتیك‌ مدفون‌ می‌شوند، سفید و سخت‌ هستند و موجب‌ التهاب‌ لوزه‌ها می‌شوند.

اگر به این مشكل دچار هستید توصیه می‌شود پس از هر وعده غذا با آب نمك بسیار رقیق گلوی خود را شست‌وشو دهید. در موارد بسیار محدود كه بافت لوزه‌ها دچار التهاب مزمن و شدید بوده و به كانونی برای تجمع و تكثیر باكتری‌ها تبدیل شده باشد، با صلاحدید پزشك متخصص ممكن است نیاز به برداشتن لوزه باشد. با استفاده از تكنولوژی‌های جدید جراحی ممكن است این عمل بدون استفاده از چاقوی جراحی انجام شود. از طرفی، حلق پشت بینی‌ هم می‌تواند محل‌ تكثیر باكتری‌ها باشد و باعث‌ ایجاد بوی‌ بد دهان‌ شود.

سینوزیت‌های‌ مزمن‌، مسدود بودن مادرزادی سوراخ پشتی بینی به صورت یك طرفه و وجود اجسام‌ خارجی‌ در بینی‌ نیز می‌توانند عامل بوی‌ بد باشند. كودكان نیز اگر دچار ترشحات چركی و بدبوی یك‌طرفه بینی شوند، باید از لحاظ وجود جسم خارجی مورد بررسی قرار گیرند. علاوه بر اینها، هر حالتی‌ كه‌ باعث ‌اختلال‌ در پوشش‌ مخاط طبیعی‌ بینی‌ شود (نظیر لاغری شدید مخاط بینی) ممكن‌ است‌ موجب‌ افزایش‌ رشد باكتری‌ها و بوی‌ بد دهان‌ شود. استفاده غیرمجاز از قطره‌های بینی نیز باعث رینیت‌ دارویی‌، افزایش‌ رشد باكتری‌ها و بوی‌ بد می‌شود. اولین‌ علامت‌ تومورهای‌ حفره‌ بینی می‌تواند بوی دهان باشد. ضایعات‌ برونش‌ و ریه‌ و عفونت‌هایی‌ مثل‌ برونشیت‌ نیز در ایجاد این بو دخیل هستند.

۰۹۱۲۰۰۰۰۲۲۲
پیلاتس برای من سنگین است؟

دختری 14 ساله هستم. دو روز است كه با یك سی‌دی آموزش پیلاتس مشغول تمرین روزانه این ورزش شده‌ام تا وزنم را كاهش دهم اما روز اول متوجه احساس گرفتگی در ناحیه وسط شكمم شدم طوری كه هنگام برخاستن، نشستن، خندیدن و حتی كوچك‌ترین ضربه درد شدیدی دارم. آیا این ورزش برای من سنگین است و ادامه آن برایم مشكل ایجاد می‌كند؟

دكتر فتانه اكبری، متخصص طب فیزیكی و توانبخشی:

الو ... دکتر!

ورزش پیلاتس قطعا برای شما نامناسب نیست اما ممكن است از سطح سنگینی آن را شروع كرده باشید. به عبارتی این سطح در حد توان‌تان نبوده و باید از سطوح پایین‌تری شروع به ورزش كنید، بنابراین باید شدت و مدت حركات را كمتر كنید تا در حین ورزش احساس درد و خستگی زیادی پیدا نكنید و بعد از اتمام آن هم دچار درد و گرفتگی عضلانی نشوید. شدت ورزش را هم می‌توانید به تدریج در جلسات بعدی افزایش دهید. پیلاتس یكی از ورزش‌های خوب و بی‌ضرر محسوب می‌شود.

۰۹۳۶۰۰۰۰۴۳۱

چقدر صبر كنم تا باردار شوم؟

بعد از پنج سال باردار شدم اما در هفته ششم سقط داشتم چون به گفته دكترم جنین، قلب نداشت. در حال حاضر دارو مصرف می‌كنم. آیا برای بارداری بعدی باید خیلی صبر كنم؟

دكتر شیرین قاضی‌زاده احسایی، فوق تخصص زنان و زایمان و استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران:

بعد از سقط معمولا یك فاصله دو ماهه برای حاملگی بعدی كفایت می‌كند. سعی كنید قبل از باردار شدن از تركیبات ویتامین مثل اسید فولیك و ویتامین B استفاده كنید و با سموم كمتری در تماس باشید. بهتر است برای نوشیدن آب و تهیه غذا از دستگاه تصفیه آب یا آب معدنی استفاده كنید. مواد غذایی‌تان هم باید حتما كم‌چرب باشند از جمله لبنیات، گوشت و. . . درواقع ثابت شده است سمومی كه در كشاورزی، دام‌داری و. . . به‌كار می‌روند بیشتر در بافت‌های چربی ذخیره می‌شوند،

بنابراین با مصرف مواد غذایی كم‌چرب می‌توان تا حدودی از این سموم در امان ماند. علاوه براین، ثابت شده است كه مصرف لبنیات كم‌چرب باعث جذب بهتر كلسیم می‌شود، همچنین توصیه می‌شود استفاده از تلفن بی‌سیم را به حداقل برسانید، به‌خصوص در یك تا دو ماه اول بارداری تا از اشعه‌های احیانا مضر آن دور بمانید. سعی كنید از مواد غذایی، میوه‌ها و گوشت‌های ارگانیك استفاده كنید. در محصولات ارگانیك مواد هورمونی، آنتی‌بیوتیك‌ها و سموم كمتری به كار رفته است. یك بار سقط خیلی جای نگرانی ندارد، درواقع حدود ۲۰ درصد از حاملگی‌ها بار اول سقط می‌شوند. بنابراین نیازی به ارزیابی‌ها و آزمایشات گران‌قیمت و پیچیده ندارید؛ رعایت توصیه‌های ذكر شده در بالا می‌تواند برای‌تان مفید باشد.

۰۹۱۵۰۰۰۰۹۸۰

چرا وزنم كم نمی‌شود؟

خانمی ۲۵ ساله هستم و بیماری تیروئید دارم. هر روز وزنم در حال زیاد شدن است. بارها رژیم گرفتم اما دوباره طی یك هفته وزنم بر می‌گردد. آیا با داروی خاصی می‌توانم وزنم را كاهش دهم؟

دكتر محمدرضا مهاجری، متخصص داخلی، فوق تخصص غدد و دانشیار دانشگاه علوم پزشكی تهران:

یكی از بیماری‌های تیروئید، كم‌كاری تیروئید است كه با افزایش وزن، خواب‌آلودگی، ضعف، بی‌حالی، ریزش موها و اختلالات قاعدگی خود را نشان می‌دهد و معمولا با مصرف دارو تحت كنترل در می‌آید، بنابراین در قدم اول باید ببینیم كه آیا كم‌كاری تیروئیدتان اصلاح شده است یا خیر.

اگر براساس آزمایشات و معاینه كلینیكی مشخص شود كم‌كاری برطرف شده است، افزایش وزن‌تان دیگر ارتباطی با غده تیروئید نداشته و باید با رژیم غذایی و كاهش مصرف فست‌فودها و چربی‌های اشباع آن را كنترل كنید، همچنین باید از فیبر غذایی بیشتری ازجمله سبزیجات و میوه‌ها استفاده كنید چراكه فیبر معمولا جذب نمی‌شود و فقط حجیم است و باعث احساس سیری می‌شود.

الو ... دکتر!

علاوه بر اینها باید شیوه زندگی خود را تغییر داده و فعالیت بدنی، پیاده‌روی و ورزش‌تان را افزایش دهید. حداقل روزی نیم ساعت در روز یا به‌طور متوسط ۱۵۰ دقیقه در هفته باید ورزش كنید. در مواقع استثنایی اگر چاقی با رژیم غذایی كنترل نشود، شاید بتوان به صورت موقت و زیر نظر پزشك از بعضی داروهای كاهنده وزن استفاده كرد.

۰۹۱۱۰۰۰۰۹۴۲

چطور كمتر از سنم به نظر برسم؟

دختری ۲۰ ساله هستم و صورتم كشیده است. می‌خواهم سنم كمتر به نظر برسد. به چند دكتر فك هم مراجعه كردم و همگی گفتند فكم هیچ مشكلی ندارد، آیا با این حال می‌توانم جراحی فك انجام دهم؟

دكتر سامان كلباسی، متخصص جراحی فك و صورت:

اول از همه باید از نزدیك بررسی شوید تا مشكل‌تان به‌طور دقیق مشخص شود. كسانی كه صورت كشیده دارند معمولا یا فك پایین‌شان خیلی جلو است و به سمت پایین رشد كرده یا اسكلت صورت‌شان اینگونه است. به نظر می‌آید شما مشكل فك پایین و بالا نداشته باشید كه در این صورت بهتر است جراحی انجام ندهید. البته می‌توان با بعضی راهكارها مثل افزایش برجستگی گونه یا عقب بردن چانه، تا حدودی كشیدگی صورت را كاهش داد.

درواقع هرچه چانه در خانم‌ها عقب‌تر باشد سن‌شان هم كمتر به‌نظر می‌رسد و بچگانه‌تر می‌شود. به هر حال باید از نزدیك بررسی شوید تا بتوان راجع به وضعیت‌تان قضاوت كرد.
09120000215

چشم چپم از حدقه بیرون زده است!

سه سال پیش چشمم را عمل كردم. در این سه سال چشم چپم بزرگ شده و از حدقه بیرون می‌زند. حتی از درد چشم، پلك چپم تنبل شده و كنترلی روی باز و بسته شدن آن ندارم. دكترم می‌گوید جراحی‌اش مشكلی نداشته است. پزشكان دیگر هم علت آن را پیدا نمی‌كنند. باید چه‌كار كنم؟

دكتر غلامرضا خاتمی‌نیا، فوق تخصص چشم‌پزشكی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز:

شما باید سی‌تی‌اسكن یا ام‌آر‌ای انجام دهید. گاهی وجود تومور در پشت چشم باعث بیرون‌زدگی چشم می‌شود كه در این صورت حتما باید مورد بررسی و درمان قرار گیرید.

09370000128

با جراحی قدبلند می‌شوم؟

لطفا در مورد عمل جراحی افزایش قد توضیح دهید. این عمل چه خطراتی دارد؟ آیا جراحی تنها راه برای افزایش قد در سن 24 سالگی است؟

دكتر سیدمحمد جزایری، جراح و متخصص ارتوپدی و دانشیار دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی:

اول از همه باید بدانید بعد از سن رشد (در دخترها 14 تا 15 سالگی و در پسرها 15 تا 16 سالگی) رشد طولی استخوان‌ها متوقف می‌شود، بنابراین تمامی تبلیغات در این زمینه غیرواقعی هستند و فقط می‌خواهند از مردم سودجویی كنند. در رابطه با جراحی افزایش قد، فقط برای بیمارانی كه اندام‌های معیوب دارند، فلج اندام دارند، بیماری‌های مادرزادی دارند، استخوان‌شان انهنا دارد و كوتاه شده یا به‌طور كلی استخوان‌شان كوتاه است، می‌توان این جراحی را انجام داد. در این جراحی با كمك دستگاه‌هایی استخوان شكسته می‌شود، سپس در داخل استخوان میله‌هایی تعبیه می‌شود كه به یك پیچ وصل هستند و پزشك می‌تواند از طریق آن پا را به تدریج هر بار نیم تا یك میلی‌متر بلند كند.

الو ... دکتر!

افزایش قد با این روش بیش از چهار تا پنج سانت امكان‌پذیر نیست و اگر بخواهیم بیشتر از این قد را بلند كنیم به عروق، اعصاب و نسوج نرم فشار وارد می‌كنیم. این عمل همچنین می‌تواند عوارض خطرناكی داشته باشد، به‌خصوص در سن ۲۴ سالگی كه دیگر رشد قد متوقف شده اصلا معقول نیست. علاوه بر این، برای این كار دو عمل لازم است چراكه هر پا در جلسه‌ای جداگانه باید جراحی شود. یكی از عوارض مهم این عمل، عفونت است. درمان عفونت استخوان نیز بسیار مشكل است چه بسا شاید تا آخر عمر فرد را درگیر كند، همچنین ممكن است پا به داخل یا خارج زاویه پیدا كند، استخوان در آن قسمت بچرخد و امتداد آن به هم بخورد.

۰۹۳۸۰۰۰۰۵۱۹

حالم هر روز بدتر می‌شود!

دختری ۱۹ ساله‌ام که درگیری فكری زیادی دارم. بعضی اوقات در تنهایی گریه می‌كنم. احساس می‌كنم حالم هر روز بدتر می‌شود. آیا به مشاوره روانشناس احتیاج دارم؟

حسن عسگری‌فر، روانشناس:

اول از همه فراموش نكنید كه مشاور و روانشناس فقط در زمینه مشكلات حاد و بحرانی كار نمی‌كنند بلكه مشاور فردی است كه بیرون از فكرتان می‌تواند شما را به خوبی ارزیابی كرده و البته قضاوت هم نكند. به این ترتیب چشم‌های شما را نسبت به موقعیتی كه در آن هستید بازتر می‌كند.

پس الزاما فقط بیماران نیستند كه نزد مشاور می‌روند بلكه كسانی كه نسبت به موقعیت‌ها و تحلیل‌های خود دچار تعارض هستند هم از مشاور كمك می‌گیرند تا بهترین راه‌ها برای كنترل خشم یا تعارضات و تفكرات غلط خود را بیاموزند. درگیری‌های ذهنی و تمایلات شما برای تنها بودن، گریه كردن و احساسات امروزتان ممكن است محصول تجربه‌ای بد و آزاردهنده مثل درگیری‌های خانوادگی، شكست عشقی، درگیری‌های مالی، اعتماد به نفس پایین یا یك حادثه آسیب‌زای دیگر باشند.

اگر این شرایط مدت مشخص و محدودی داشته باشد و پس از مدتی برطرف شود، چندان نگران‌كننده نیست اما اگر طولانی شود، باید از یك متخصص كمك بگیرید. فراموش نكنید هرگاه بحران‌های روحی و فردی آنقدر وسیع شوند كه عملكردهای معمول فردی و اجتماعی‌تان را زیر سؤال ببرند و شما را از شرایط زندگی متعارف خارج كنند، علامتی از بیماری هستند.

كسی كه كار می‌كند و حالا میلی به كار كردن ندارد، كسی كه تحصیل می‌كند و می‌خواهد دیگر ادامه ندهد و حتی حمام رفتن، نظافت و غذا خوردنش دچار مشكل می‌شود باید نسبت به آن نگران باشد و خود را نیازمند كمك حرفه‌ای بداند، بنابراین اگر علائم اضطرابی و میل به تنهایی و گریه كردن در شما شدت گرفته و از جمع دوستان و فامیل و ارتباط و درددل كردن با دیگران به‌شدت پرهیز می‌كنید حتما باید به روانشناس مراجعه كنید.

۰۹۳۲۰۰۰۰۵۹۱

چرا اخلاق نامزدم تغییر كرده؟

چند ماه پیش اخلاق نامزدم كاملا تغییر كرد طوری كه سریع عصبی می‌شد و به همه چیز بدبین و شكاك شده بود. بعد از اینكه هیچ دلیل خاصی برای این تغییر پیدا نكردم احساس كردم دلیلش پودر، مكمل، قرص و آمپول‌هایی است که در باشگاه مصرف می‌كند. به نظر شما اخلاق او به خاطر مصرف این مواد تغییر كرده است؟

دكتر كتایون خوشابی، روانپزشك و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران:

به‌طور قطع و یقین نمی‌توان چنین اظهارنظری كرد. به هر حال این داروها و مكمل‌ها كه برای نیروزایی در باشگاه‌ها مصرف می‌شوند ممكن است عوارض متعددی داشته باشند كه البته این عوارض صد درصد شناخته‌شده نیستند.

الو ... دکتر!

اما خیلی مواقع تغییرات خلق و خو، پرخاشگری و بروز عصبانیت می‌توانند از عوارض این داروها باشند. درصورتی كه فكر می‌كنید رفتار شما باعث ایجاد سوء‌ظن و شك در نامزدتان نشده است، باید راجع به این مسئله به‌طور واضح با او صحبت كنید و بپرسید آیا سابقه مصرف این داروها و مكمل‌ها را به‌طور مرتب دارد یا خیر. درصورتی که پاسخ او مثبت بود حتما باید همراه نامزدتان نزد پزشك بروید تا بتوانید او را از عوارض مصرف طولانی‌مدت این داروها آگاه كنید.

۰۹۱۲۰۰۰۰۲۱۱
چطور اضطرابم را کاهش دهم؟

خانمی 28 ساله‌ام که چند سال است وقتی دچار استرس می‌شوم یا قبل از دوره عادت ماهانه، ناخن‌هایم را می‌خورم یا موهای سرم را می‌كنم. پروپرانولول هم مصرف كردم اما تاثیری نداشته است. باید چه‌كار كنم؟

دكتر كتایون خوشابی، روانپزشك و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران:

علائمی كه مطرح كردید نشانه «اختلال عادتی» است كه معمولا با استرس تشدید می‌شود. ترك این عادت كار راحتی نیست و توصیه نمی‌شود كه برای رفع آن به صورت مرتب از دارو استفاده كنید. درواقع تضمینی وجود ندارد كه بتوانید با مصرف داروهای ضداضطراب این عادت را ترك كنید. در عوض، مشغول كردن دست‌ها هنگام استرس می‌تواند كمك‌كننده باشد، همچنین درصورتی كه ناخن‌های‌تان را با دندان می‌جوید، می‌توانید از لاك تلخ و بی‌رنگ مخصوص ترك این عادت استفاده كنید. در صورتی كه از داشتن چنین عاداتی خیلی ناراحت هستید بهتر است بیشتر از راهكارهای رفتاری استفاده كنید تا دارو. اگر هم اضطراب‌تان خیلی زیاد است حتما به روانپزشك مراجعه كنید و زیر نظر او از داروهای ضداضطراب استفاده كنید.

09150000978

موقع درس خواندن سردرد می‌گیرم!

دختری 16 ساله‌ام که هنگام درس خواندن سردرد شدید می‌گیرم یا اینكه خوابم می‌گیرد، دلیل آن چیست؟

پوریا پاكرو، روانشناس:

الو ... دکتر!

این علائم نوعی مقاومت ذهنی به‌شمار می‌آیند. درواقع مكانیسم‌های دفاعی ما خودشان را به شكل‌های جسمانی هم نشان می‌دهند و ممكن است باعث خواب‌آلودگی، خستگی، منگی، عدم تمركز و. . . شوند. به احتمال زیاد شما تحت فشارهای فكری و اضطراب هستید.

همچنین ممكن است فردی نتیجه‌گرا باشید و با رسیدن به نتایج نامطلوب نسبت به خود احساس بدی پیدا كنید، بنابراین ترجیح می‌دهید اصلا قدمی بر ندارید تا با نتیجه نامطلوب روبه‌رو نشوید. شاید هم فرد كمال‌گرایی باشید و توقعات‌تان از خودتان زیاد باشد، در این صورت ممكن است خود را تحت فشار قرار دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید، بنابراین با فشارهای فكری، ناخودآگاه نسبت به درس خواندن مقاومت نشان می‌‌دهید و از آن فرار می‌كنید.

۰۹۱۲۰۰۰۰۲۲۳
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سلام. آیا داروی گیاهی خاصی برای درمان مگس پرانی هست واینکه مگس پرانی با سینوس چشمی ارتباطی دارد .

    • فتانه

      من سی سالمه که به تازگی دچار یبوست شدم که اول با درد و خونریزی همراه بود الان فقط درد دارمللطفا راهنمایی کنین که چی استفاده کنم تا خوب بشم ممنون

    • گلی خانم

      سلام من از سمت راست پایین ترین نقطه شکممم دردگرفته تا بالای منطقه شرمگاهی..ایاعفونته یا اپاندیس؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج