۱۷۷۵۶۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

کار وزارت‌ اطلاعات خفه‌ کردن مردم‌ نیست

وزیر اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات کارش را در خفه‌کردن صدای گلوله دشمن می‌بیند نه صدای مردم.

خبرگزاری مهر: حجت‌الاسلام سید محمود علوی شامگاه دوشنبه در جشن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که از سوی جبهه پیروان خط امام و رهبری و مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم در مسجد امام زین‌العابدین(ع) قم برگزار شد، با انتقاد از برخی بداخلاقی‌هایی که در کشور می‌شود اظهار کرد: هتک حرمت‌ و شایعه پراکنی کنیم و دروغ بگوییم برای اینکه رقیب سیاسی را به زمین بزنیم، بعد بگوییم می‌خواهیم انقلاب اسلامی را حفظ کنیم.

وی گفت: برخی‌ها حرکت‌هایی کردند که مقام معظم رهبری آن حرکت‌ها را تقببیح کردند. تا قبل از تقبیح حضرت آقا فکر می‌کردند هنر کرده‌اند.

وزیر اطلاعات ادامه داد: الان بولتن‌هایی به دست ما می‌رسد که محتوای آن دروغ صد در صد است. این افرد چطور می‌خواهند با دروغ گفتن، ولایت و اسلام و انقلاب را حفظ کنند.

بهترین کار اطلاعاتی در چارچوب حلال و حرام الهی است

وی خاطرنشان کرد: برای ما در وزارت اطلاعات چیزی که مهم است کار اطلاعاتی و خدمت به مردم در چارچوب قانون و اخلاق اسلامی است. اینکه برخی‌ها فکر می‌کنند با رعایت اخلاق نمی‌شود کار اطلاعاتی کرد اشتباه می‌کنند، بهترین کار اطلاعاتی در چارچوب حلال و حرام الهی است.

حجت‌الاسلام علوی ارتقای احساس امنیت در بین مردم، دانشجویان و اصناف را برای وزارت اطلاعات مهم دانست و اظهار کرد: ما دوست داریم هر صنفی مشغول کارش باشد تا کار مملکت پیش برود و مردم نفس بکشند.

ضربه محکم به گروه‌های تروریستی

وی با بیان اینکه وزارت اطلاعات کارش را در خفه کردن صدای گلوله دشمن می‌بیند نه صدای مردم، تصریح کرد: در دو سه روز اخیر دو گروه تروریستی که معلمان را به شهادت رسانده بودند و کارهای تروریستی می‌کردند، در سراوان با همت سربازان امام زمان و همکاری نیروهای دیگر ضربه محکمی خوردند و توان آنها پایین آمد، آن وقت زمانی که معلمان عزیز ما به شهادت رسیدند عده‌ای استفاده سیاسی می‌کردند.

وی تاکید کرد: دلمان می‌خواهد دیگر کسی را در حرم حضرت و حرم امام رضا و حرم امام، به نیت دفاع از انقلاب مورد وهن قرار ندهند.

دولت دنبال به حاشیه راندن گروه‌های سیاسی نیست

به گفته وزیر اطلاعات این دولت دنبال به حاشیه راندن هیچ گروه سیاسی نیست بلکه به دنبال این است که همه زیر پرچم رفیع مقام معظم رهبری جمع شوند و در راستای اهداف انقلاب اسلامی حرکت کنند.

وی گفت: به تعبیر رئیس جمهور، امروز در کشور یک پرچم برافراشته است و آن هم در دست مقام معظم رهبری است و ما زیر این پرچم حرکت می‌کنیم.

وزیر اطلاعات اضافه کرد: ما اگر بخواهیم بر دشمن غالب شویم و در عرصه مبارزات هسته‌ای، کارها را با عزت و عظمت به پایان برسانیم باید زیر پرچم ولایت حرکت کنیم.

وی ادامه داد: همدیگر را نقد کنیم ولی در نقد، شخصیت همدیگر را خرد نکنیم. دولت با آغوش باز از انتقاد باز و مشفقانه استقبال می‌کند.

مدیون ۲۲ بهمن‌ها هستیم

وزیر اطلاعات در ابتدای سخنان خود اظهار کرد: اگر انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷ به پیروزی رسید ۲۲ بهمن‌های پیاپی این انقلاب را تضمین کرد و ما مدیون ۲۲ بهمن هستیم.

وی با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب به خصوص شهدای خیابان چهارمردان قم اظهار کرد: کار حضرت امام هم متفاوت از کار همه آنهایی است که انقلاب کردند.

وی ادامه داد: انقلاب حضرت امام ویژگی‌‌هایی داشت که دنیا را به حیرت افکند و نظریه پردازان در عرصه انقلاب‌ها دچار چالش شدند.

حجت‌الاسلام علوی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران و رهبری امام راحل متکی به ملاک‌ها و ارزش‌های نظریه‌پردازان غربی نبوده، حضرت امام شاگرد مکتب امام صادق(ع) بوده و قیام و رهبری‌های ایشان دارای خصوصیات ویژه‌ای است.

وی گفت: حضرت امام در نقطه یاس که هیچ تحلیل گری شرایط را برای قیام و انقلاب مناسب نمی‌دیده دست به قیام زده است، در حالی که چه در سال‌های ۴۱ و ۴۱ و چه در سال‌های ۵۶ و ۵۷ هیچ کدام از انقلاب‌های دیگر چنین وضعیتی ندارد.

به گفته وزیر اطلاعات، حضرت امام اصلا توان، نیروها و آدم‌های رژیم توجه نداشته به دلیل اینکه بر پایه آموزه‌های اسلامی دست به حرکت انقلابی زدند.

امام تکلیف محور بود

حجت‌الاسلام علوی تکلیف‌محوری را ویژگی حضرت امام ذکر کرد و افزود: کسی که به ادای تکلیف فکر می‌کند نتیجه گرفتن و پیروزی برای او مهم نیست.

وی تاکید کرد: شاه بعد از رحلت مرحوم آیت‌الله بروجردی دست به اصلاحات آمریکایی زد و در آن زمان زمینه حرکت انقلابی در بین روحانیون، بازاری‌ها، دانشجویان و سیاسیون که تنور انقلاب را گرم می‌کردند، فراهم نبود.

وی گفت: امام در شرایطی قیام کرد که همه تحلیل می‌کردند یک فریاد هم‌فریادی پیدا نمی‌شود. حضرت امام اول خلاء رهبری واحد را با تشکیل شورای ۹ نفره از علما و مراجع تقلید پر کردند، بعد با فریادهایش علمای بلاد را فراخوان کردند، سپس بازاری‌ها را دعوت به مبارزه در صحنه قیام کردند و در مرحله بعد دانشجویان را تشویق به واردشدن در محیط مبارزه دینی کردند.

وی آمریکا و شوروی را از حامیان جدی شاه ذکر کرد و افزود: حضرت امام با یک تاکتیک حساب شده عقبه خارجی رژیم را می‌شکند.

وزیر اطلاعات اضافه کرد: حضرت امام همچنین ابهت بت داخلی یعنی شاه را خرد کرد و صلابت او را شکست و رژیم را به قدرت پوشالی تبدیل کرد.

امام نیروهای مسلح را متعلق به مردم می‌دانست

حجت‌الاسلام علوی پیاده کردن احکام اسلامی را مهم‌ترین هدف حضرت امام ذکر کرد و افزود: امام برای اینکه عزت و کرامت امت اسلام حفظ شود دست به حرکت انقلابی زدند.

وی با بیان اینکه حضرت امام فرهنگ شهادت را در رگ‌های مردم نهادینه کردند، گفت: تفاوت دیگری که بین حضرت امام و رهبران سایر انقلاب‌ها وجود دارد این است که رهبران انقلاب‌های دیگر در کنار ضلع سیاسی، یک بازوی نظامی تشکیل می‌دادند تا رژیم سیاسی کشور را زمین‌گیر کنند ولی حضرت امام، ارتش و نیروهای مسلح را متعلق به کشور و مردم می‌دانستند و هیچ گاه مقابل نیروهای مسلح قرار نگرفتند.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: حضرت امام وقتی ۱۲ بهمن به ایران آمدند سوار بر هلی کوپتری شدند که فرمانده‌اش منصوب شاه بود. بعد در اولین سخنرانی‌اش ته مانده‌های سیاسی را به باد انتقاد می‌گیرند و دولت را غیرقانونی اعلام می‌کنند، اما فرماندهان ارتش را سفارش به آگاه شدن می‌کنند.

وی مختصات انقلاب اسلامی را ویژه دانست و تاکید کرد: انقلابی که برای اجرای احکام اسلام به پا شده برای حفظ نمی‌شود پا روی احکام اسلام گذاشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج