۱۷۷۵۹۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

از تازه های سلامت چه خبر؟

آیا می‌دانستید شما به نسبت همسرتان واكنش‌هاي آلرژيك شديدتري را نشان مي‌دهيد؟ رويترز از زبان محققان نوشته است كه خانم‌ها واكنش‌هاي آلرژيك را بسيار شديدتر از آقايان تجربه مي‌كنند.

از تازه های سلامت چه خبر؟
مجله سیب سبز:

خبر بد براي خانم‌ها

آیا می‌دانستید شما به نسبت همسرتان واكنش‌هاي آلرژيك شديدتري را نشان مي‌دهيد؟ رويترز از زبان محققان نوشته است كه خانم‌ها واكنش‌هاي آلرژيك را بسيار شديدتر از آقايان تجربه مي‌كنند. دليلش هم از نظر پژوهشگران، وجود هورمون استروژن است و هورمون‌هاي زنانه باعث تشديد اين علائم مي‌شوند و حتي زمان بروز اين علائم را هم طولاني‌تر مي‌كنند.

از تازه های سلامت چه خبر؟

وزنه برداشتن شكم را آب مي‌كند

دستگاه‌هاي دراز و نشست خانگي را فراموش كنيد. شما براي آب كردن چربي‌هاي شكم‌تان تنها به دو وزنه نياز داريد. محققان مي‌گويند اگر هر روز تمرين‌هاي وزنه‌زني را انجام دهيد، چربي‌هايي كه به‌خاطر بالا رفتن سن دور شكم شما انباشته مي‌شوند، از بين مي‌روند و ديگر هم سراغ شكم‌تان نمي‌آيند. به نوشته مديكال نيوز تودي، هر چه سن شما بالا برود، عضلات بدن‌تان كمتر مي‌شود و چربي‌هاي بيشتري در بدن‌تان جا خوش مي‌كند، به همين دليل حتي اگر هنوز شكم در نياورده‌ايد، بهتر است تمرين‌هاي وزنه‌برداري را شروع كنيد.مطمئنيد تيروئيد نداريد؟

خستگي هر روزتان را به پاي حجم بالاي كارتان ننويسيد. محققان مي‌گويند اغلب كساني كه احساس خستگي مفرط مي‌كنند، به اختلال در ترشح هورمون تيروئيد دچار هستند. به نوشته ساينس ديلي، حدود ۱۰درصد خانم‌ها از بيماري‌هاي غده تيروئيد رنج مي‌برند و از آنجا كه شيوع اختلال عملكرد غده تيروئيد در زنان ۱۰ برابر آقايان است، احتمال اينكه شما هم به اين بيماري دچار شده باشيد، كم نيست. پس در صورت احساس خستگي مزمن، حتما آزمايش خون بدهيد.

راز جواني كشف شد! بايد دوچرخه بخريد!

نه پر كردن يخچال‌تان از سبزيجات و نه ترك كردن سيگار، هيچ كدام نمي‌تواند به اندازه انتخاب دوچرخه به‌عنوان وسيله نقليه باعث جوان ماندن شما شود. به گزارش ديلي ميل، محققان بر اين باورند كه دوچرخه‌سواري، بيشتر از هر ورزشي مي‌تواند جواني‌تان را ماندگار كند و از جسم شما در گذر زمان محافظت كند. محققان مي‌گويند عضلات دوچرخه‌سوارها حتي در دوره ميانسالي مثل عضلات جوان‌هاست و اين ورزش مي‌تواند نه‌تنها بدن، بلكه ذهن شما را هم جوان نگه دارد.

خطر فلج شدن صورت در كمين شماست

اگر دچار ميگرن هستيد، مراقب اين خطر جدي باشيد! محققان تايواني مي‌گويند احتمال اينكه شما به فلج صورت دچار شويد، دو برابر ديگران است. رويترز نوشته اين اختلال موقتي سيستم عصبي، در ميان ميگرني‌ها شايع‌تر است و گذشته از اين، شما بيشتر از ديگران در معرض دچار شدن به پاركينسون، مشكلات شنوايي و بينايي، كمردرد، فشارخون و مشكلات گوارشي هستيد. بله! متاسفانه بيماري‌ای كه هنوز علتش كشف نشده، مي‌تواند شما را با اين همه مشكل دست به گريبان كند.

دماغ‌تان را گرم نگه داريد

درست است كه در فصل زمستان، سرماخوردگي بيشتر از هر زماني سلامت شما را تهديد مي‌كند، اما اين تهديد شايع را مي‌توان با راه‌حل‌های ساده‌اي كمرنگ كرد. ديلي ميل نوشته است كه به باور محققان، گرم نگه داشتن بيني، كليد سرما نخوردن در زمستان است. محققان مي‌گويند برخلاف تصور بسياري از افراد كه بستن شال‌گردن و پوشيدن كلاه را به‌عنوان راه فرار از اين بيماري انتخاب مي‌كنند، تنها با پوشاندن بيني‌تان مي‌توانيد خطر سرما خوردن در فصل سرما را كاهش دهيد.

از تازه های سلامت چه خبر؟

همين امروز استعفا دهيد

اگر در بخشي استخدام شده‌ايد كه شما را به كار كردن در شيفت شب موظف مي‌كند، همين امروز استعفا دهيد. درحالي كه پيش از اين محققان مي‌گفتند شب كاري خطر چاق شدن را براي‌تان به‌همراه مي‌آورد، بررسي‌هاي جدید ثابت كرده كار كردن در شيفت شب، مي‌تواند شما را به سرطان يا بيماري‌هاي قلبي دچار كند.

محققان مي‌گويند درحالي كه ژنتيك در ابتلا به سرطان نقش مهمي را بازي مي‌كند، اما سبك زندگي ناسالم بيشتر از هر چيز مي‌تواند به تكثير كشنده سلول‌هاي شما منجر شود و كار كردن در شيفت شب هم يكي از اشتباهاتي است كه مي‌تواند شما را به سرطان مبتلا كند. پس در اولین فرصت برای اصلاح سبک زندگی‌تان اقدام کنید. با مشاور تغذیه در این باره صحبت کنید و ورزش را در برنامه روزانه‌تان بگنجانید تا عوامل بیرونی ابتلا به سرطان را مدیریت کنید.

تبلت بازی در اتاق كودك ممنوع!

اگر كودك‌تان صبح‌ها خسته از خواب بيدار مي‌شود يا اينكه شب‌ها خوب نمي‌خوابد، قبل از آنكه نگران سلامتش شويد و از متخصص كودكان براي معاينه‌اش وقت بگيريد، تبلت را از اتاقش بيرون بياوريد. ساينس ديلي نوشته است كه به باور محققان، بچه‌هايي كه با خود گوشي هوشمند يا تبلت را به اتاق‌شان مي‌برند، حداقل ۲۱دقيقه نسبت به همكلاسي‌هاي‌شان كمتر مي‌خوابند.

اين درحالي است كه بچه‌هايي كه در اتاق‌شان تلويزيون دارند هم ۱۸دقيقه كمتر از آنهايي كه در اتاق‌شان این جعبه جادويي را ندارند، مي‌خوابند. به عقيده محققان اگر فرزندتان را از استفاده شبانه از تبلت، تلفن هوشمند يا تلويزيون محروم كنيد، لطف بزرگي در حقش مي‌كنيد.

سيگاري‌ها كر مي‌شوند

بسياري از افراد مي‌گويند اگر در گوش كسي كه دچار عفونت گوش شده دود سيگار را فوت كنيد، درمان مي‌شود. اما محققان معتقدند سيگار نه‌تنها كمكي به از بين رفتن مشكل نمي‌كند، بلكه مي‌تواند عامل ابتلاي مصرف‌كنندگانش به عفونت گوش هم باشد. ساينس ديلي نوشته كه قرار داشتن در معرض دود سيگار، در گوش مياني مايع توليد مي‌كند و افراد به عفونت‌هاي مكرر گوش و حتي كاهش شنوايي دچار مي‌شوند.

بهترين زمان براي ترك سيگار

هر بار كه تصميم مي‌گيريد سيگار را كنار بگذاريد، شكست مي‌خوريد و پس از يك ترك ناموفق دوباره اين آتش را روشن مي‌كنيد. ديلي ميل نوشته كه محققان بهترين زمان براي ترك سيگار خانم‌ها را پيدا كرده‌اند. پژوهشگران مي‌گويند اگر خانمي قبل از شروع عادت ماهانه‌اش براي ترك سيگار اقدام كند، احتمال موفقيتش در اين تصميم بيشتر خواهد بود. آنها مي‌گويند ترك سيگار براي خانم‌ها دشوارتر از آقايان است اما اگر زنان درست قبل از شروع عادت ماهانه‌شان از سيگار كشيدن دست بردارند، به احتمال بيشتري مي‌توانند براي هميشه اين دود را ترك كنند.

سيگاري‌ها ايمپلنت نكنند

اگر اهل مصرف دخانيات هستيد، پول‌تان را براي ايمپلنت كردن دندان دور نريزيد. دكتر غلامرضا غزنوي، عضو هيات‌مديره انجمن ايمپلنتولوژي ايران به ايرنا گفته که دخانيات تاثيری منفي روي ايمپلنت مي‌گذارد و افرادي كه سيگار مي‌كشند يا سراغ انواع ديگر دخانيات مي‌روند، نمي‌توانند ايمپلنت موفقي داشته باشند.

از تازه های سلامت چه خبر؟

می‌خواهید لاغر باشید

بي‌خيال كالري شويد

براي لاغر شدن مدام ماشين‌حساب دست‌تان است و كالري‌هايي كه دريافت كرده‌ايد را محاسبه مي‌كنيد؟ ماشين‌حساب را كنار بگذاريد و بي‌خيال شمردن كالري‌ها شويد. محققان مي‌گويند نه ميزان انرژي‌اي كه در طول روز دريافت كرده‌ايد و نه حجم غذاي‌تان بلكه شيوه غذا خوردن‌تان در چاق شدن شما تاثيرگذار است. به گزارش ديلي ميل، توانايي بدن‌تان در هضم درست مواد غذايي مي‌تواند به كاهش وزن شما منجر شود. از نظر پژوهشگران، اگر مواد غذايي را خام مصرف كنيد يا سراغ آنهايي برويد كه سخت هضم مي‌شوند، خيلي زود اضافه وزن‌تان را از دست مي‌دهيد، اما اگر در هر وعده غذايي سراغ مواد پخته شده برويد يا خوراكي‌هاي پروسس شده مثل سوسيس و كالباس را استفاده كنيد، هر روز چاق‌تر مي‌شويد.

گذشته از اين، درحالي كه سبك زندگي مخرب دليل بيشتر از ۷۵درصد مرگ‌هايي است كه به‌خاطر مشكلات قلبي اتفاق مي‌افتد و چاقي به‌عنوان يكي از اصلي‌ترين دلايل بيمار شدن قلب و مرگ شناخته مي‌شود، محققان قانون‌هاي ساده‌اي را براي كم كردن چنين خطري پيدا كرده‌اند. آنها مي‌گويند اگر بيشتر از ۷ ساعت در هفته تلويزيون نبينيد، سيگار نكشيد و سبزيجات را به رژيم غذايي‌تان وارد كنيد، به‌خاطر ايستادن قلب‌تان در جواني جان خود را از دست نمي‌دهيد.

اين بيماري سراغ باهوش‌ها نمي‌رود

درحالي كه تا همين چند سال پيش، مادران جواناني كه به جنون جواني يا اسكيزوفرنيا دچار مي‌شدند، هوش فرزند خود را به‌عنوان متهم اصلي ابتلا به اين بيماري معرفي مي‌كردند، پژوهشگران به‌تازگي به نتايج متفاوتي دست يافته‌اند. به نوشته ‌ام‌اس‌ان، محققان مي‌گويند كه هوش بالا نه‌تنها نمي‌تواند احتمال ابتلا به اين بيماري رواني را بيشتر كند، بلكه حتي خطر دچار شدن به آن را كمتر هم مي‌كند. اسكيزوفرنيا بيماري‌اي است كه مي‌تواند زندگي مبتلايانش را فلج كند و ميان آنها و اجتماع فاصله‌اي جبران‌ناپذير بيندازد؛ بيماري‌اي كه گرچه ژنتيك مي‌تواند در بروزش دخيل باشد اما دليل اصلي ابتلا به آن هنوز ناشناخته مانده و در اغلب موارد روانپزشكان در درمان آن ناتوانند.

ماست بخوريد ديابت نمي‌گيريد

براي ايمن شدن در برابر ديابت نوع دو، تنها پرهيز از خوردن قند و شيرينی كافي نيست. شما مي‌توانيد با مصرف برخي مواد غذايي، احتمال ابتلا به اين بيماري را پايين بياوريد. يكي از خوراكي‌هاي ضدديابتي كه مي‌توانيد مصرف كنيد، ماست است. مديكال نيوز تودي نوشته كه محققان آمريكايي به اين نتيجه رسيده‌اند كه اگر به رژيم غذايي سالم‌تان ماست هم اضافه كنيد، احتمال ديابتي شدن‌تان را به شكل قابل‌توجهي كاهش مي‌دهيد.

به گفته آنها اگر هر روز يك وعده ۲۸ گرمي ماست بخوريد، خطر ابتلا به اين بيماري را ۱۸درصد كاهش مي‌دهيد چراكه ماست سرشار از كلسيم، منيزيم و اسيدهاي چربي است كه مي‌تواند احتمال ابتلا به ديابت نوع دو را پايين بياورد. محققان مي‌گويند اگر در بدن شما توازني ميان چربي‌ها و آنتي‌اكسيدان‌ها ايجاد شود، خطر دچار شدن‌تان به اين بيماري شايع كمتر مي‌شود.

برايش پيانو بخريد تا باهوش شود

اين روزها در هر خياباني مي‌توان يك آموزشگاه موسيقي پيدا كرد و حتي اغلب مهدكودك‌ها و بسياري مدارس، آموزش موسيقي را در برنامه‌هاي‌شان جا داده‌اند. به گزارش مديكال نيوز تودي، محققان اعلام كرده‌اند كه ياد گرفتن موسيقي، واقعا در بيشتر كردن توانايي مغز كودكان موثر است. از نظر آنها نواختن ساز مي‌تواند بر ضخامت قشر مغز تاثير بگذارد و مهارت‌هاي مغزي بچه‌ها را بيشتر كند. پژوهشگران مي‌گويند فراگيري موسيقي بر عملكرد اجرايي و پردازش احساسات، حافظه كاري و كنترل توجه تاثير مستقيم مي‌گذارد و فرزند شما را توانمندتر از بچه‌هايي كه ميانه‌اي با موسيقي ندارند، مي‌كند.

از حال و روز قلب‌تان باخبر شويد

اهمیت سلامت قلب انکار شدنی نیست، به‌همين دلیل هميشه بايد مراقب قلب‏‌تان باشید. وقتي مي‌خواهيد وزن كم كنيد، دچار بي‌تحركي شده‌ايد، زياد سيگار كشيده‌ايد، فشار خون‌تان بالاست يا در فاميل نزديك‌تان سابقه سكته يا مشكل قلبي داشته‌ايد، به یکی از این دستگاه‌ها احتیاج دارید. از اين پس وجود دستگاهي كه قادر باشد قلب شما را معاينه كند بسیار اهمیت دارد. شايد دستگاه نوار قلب بيورر بتواند پيشنهاد خوبي براي شما باشد زيرا اين دستگاه قادر است تعداد حملات يا سكته‌هاي قلبي را تحت كنترل قرار دهد.

از تازه های سلامت چه خبر؟

همچنين اين دستگاه با لمس روي قلب قادر است ECG (نوار قلب) را اندازه‌گيري كند. اندازه آن بسيار كوچك و به‌راحتي در جيب شما جا مي‏شود. اين محصول با حدود قيمت ۷۶۵هزار تومان در بازار به فروش مي‏رسد. شما از اين پس مي‏توانيد يك دستگاه نوار قلب خانگي در منزل داشته باشيد، البته ناگفته نماند در برخي شرايط نياز است اين كار به‌صورت اصولي و حرفه‏اي‏تر صورت بگيرد.

كاورهاي حلال در آب

توالت‏هاي فرنگي وسيله خوبي است براي افرادي كه از مشكل زانو رنج مي‏برند. اما براي استفاده از آنها بايد نكات بهداشتي را رعايت كرد. يكي از اين نكات استفاده از كاور روي توالت‌فرنگي است. اين كاورها قابليت اين را دارند كه در مكان‏هاي عمومي از آنها استفاده شود بدون آنكه كاربر دل نگران انتقال ميكروب و ابتلا به بيماري باشد.

از تازه های سلامت چه خبر؟

اين رويه يكبار مصرف و كاغذي خاصيت ديگري نيز دارد و آن حل شدن در آب است. بنابراين كاربر مي‌تواند با خيال راحت و بدون دل نگراني از گرفتگي لوله‌ها دستمال را درون توالت بيندازد. با پرداخت ۲هزار تومان مي‏توانيد اين كاورهاي قابل حمل، استاندارد و قابل بازيافت را به‌همراه داشته باشيد و در مواقع لزوم از آنها استفاده كنيد.

تاتي تاتي به سبك جديد

يكي از لذت‌بخش‏ترين لحظات زندگي براي پدر و مادر زماني است كه كودك‌شان نخستین قدم‏هاي خود را برمي‌دارد. اما تا اين قدم‏ها استوار شوند مسئوليت‌هاي زيادي بر دوش والدين است. يكي از اين كارها به اصطلاح قديمي‏ها «تاتي تاتي» كردن و قدم برداشتن آهسته با كودك است.

از تازه های سلامت چه خبر؟

قديم‌ترها كودك را روي پاهاي خود مي‌گذاشتند و با او قدم برمي‌داشتند تا رسم راه رفتن را بياموزد که اين كار نياز به صرف وقت و حوصله والدين داشته و شايد در جامعه امروز كه مشغله والدين زياد است جايگزين كردن ابزاري مانند واكر كودك براي تاتي تاتي كردن با كودك و آموزش راه رفتن به او خالي از لطف نباشد. اين واكر به كودك شما كمك مي‌كند تا با مديريت خود و حفظ تعادل قدم بردارد. واكر كودك را مي‌توانيد به قيمت ۱۴هزارتومان از فروشگاه‌هاي كالاي كودك تهيه كنيد.

كيسه‌اي براي لباس‏هاي ظريف

براي شستن لباس‏هاي زير يك دغدغه‌خاطر هميشه وجود دارد. خيلي از افراد با انداختن اين نوع لباس‏ها داخل ماشين لباسشويي خيال خود را راحت مي‌كنند؛ در حالي كه بهتر است لباس‏هاي زير جدا از لباس‏هاي ديگر شسته شوند. كيسه محافظ لباس ظريف در لباسشويي و خشك‌كن مي‏تواند نقش كاربردي داشته باشد به‌خصوص كه اين كيسه به در اين دو دستگاه وصل شده و جدا از لباس‌هاي ديگر شسته مي‏شود.

از تازه های سلامت چه خبر؟

به بيان ديگر مي‌توان گفت با يك تير دو نشان زده‏ايد، هم لباس زيرتان بدون دردسر شسته شده و هم نكات بهداشتي را رعايت كرده‏ايد. همچنين اين كيسه براي ساير لباس‏ها و وسايل ازجمله كفش و كلاه، لباس‌شب و تمامي لباس‏هاي ظريف مناسب است. اين محصول را مي‌توانید با قيمت ۷هزار تومان از فروشگاه‌هاي لوازم منزل تهيه كنيد.

مراقب قلب دوم‌تان باشید

پا قلب دوم انسان است و بايد افراد در حفظ و نگهداري از اين عضو نهايت تلاش خود را انجام دهند و آگاهي‌هاي لازم را براي مراقبت از آن درنظر داشته باشند. با استفاده از كفي مغناطيسي كفش‌هاي خود مي‏توانيد در حفظ سلامت اين عضو كوشا باشيد.

از تازه های سلامت چه خبر؟

اين كفي‏‎ها سبب رفع خستگي پاها و ايجاد لذت هنگام پياده‌روي‌هاي طولاني مي‏شوند. اين نوع كفي‏ها با ايجاد تهويه مانع از بوي عرق شده و باعث مي‏شوند بوي نامطبوعي از پاهاي‌تان متساعد نشود. براساس تحقيقات و مطالعات انجام شده توسط پژوهشگران رابطه ويژه‌اي بين سطح پا و ديگر اعضاي بدن وجود دارد كه با ايجاد فشار و جذب انرژي صحيح در نقاط خاص مي‌توان بر اعضای ديگر تاثير بسزايي ايجاد كرد.

اين كفي با تعبيه آهن‌ربا در نقاط خاص كفي و با توزيع متعادل و صحيح انرژي مغناطيسي، باعث تاثيرگذاري بر اعضای مرتبط و درنتيجه احساس راحتي و رفع خستگي پاها و متعاقبا كل بدن مي‌شود. قيمت اين محصول ۲۷هزار تومان است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج