۱۷۷۷۳۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

فتوای یک مرجع تقلید درباره تک خوانی زنان

یکی از مراجع تقلید گفت: در اسلام تک خوانی حرام است و نمی‌توان اجازه داد در جامعه اسلامی ترویج داده شود.

خبرگزاری فارس: آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی در دیدار با جمعی از مسئولان مرکز فرهنگی ریحانة‌النبی که پیش از ظهر امروز در دفتر این مرجع تقلید انجام شد اظهار کرد: اینکه افراد به سمت حجاب دینی هدایت شوند اقدام ارزشمندی است.

وی با بیان اینکه حجاب در اسلام دارای سه مرحله است اضافه کرد: این مراحل تاکیدهای بسیاری قرآن را نشان می‌دهد و خداوند در مرحله اول حجاب عمومی را مورد تاکید قرار داده است که این حجاب اختصاص به طبقه خاصی ندارد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: خداوند متعال مردم را به پوششی که از چشم نامحرمان در امان باشد تاکید کرده و این تاکید یک امتیاز برای افراد به ویژه زنان است زیرا مردانی که حجاب خانم‌ها را ببینند آن‌ها را آزار نخواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه در مقابل هر عملی پاسخ خاصی وجود دارد گفت: اگر حجاب را رعایت کردیم به جایگاه خاصی خواهیم رسید اما اگر حجاب را مورد توجه قرار ندهیم نگاه افراد به زنان متفاوت بوده و موجب آزارشان می‌شود.

آیت‌الله علوی گرگانی باز بودن سر و صورت را یکی از موارد بی‌حجابی دانست و تصریح کرد: صدا نیز یکی دیگر از مواردی است که زنان باید حجاب خود را نسبت به آن حفظ کنند زیرا قرآن کریم در بخشی از آیات خود به این موضوع تاکید کرده است به همین علت تک خوانی حرام است و نمی‌شود اجازه داد در جامعه اسلامی ترویج داده شود.

وی با اشاره به اینکه صدای زنان می‌تواند برای مردان تحریک کننده باشد تاکید کرد:‌ تغییر صدای زنان می‌تواند برخی از فسادها را در جامعه اسلامی دامن بزند.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه اگر احکام الهی در جمهوری اسلامی پیاده نشود در جای دیگری پیاده نمی‌شود گفت: انقلاب اسلامی برای برپایی احکام اسلامی بوده است به همین علت باید دستورات اسلام در این انقلاب اجرایی شود و حرکت کشور اسلامی باشد.

این استاد برجسته حوزه علمیه به حدیثی از امام باقر (ع) اشاره کرد و افزود: اگر زن یک جایی نشسته است مرد نباید برای لحظاتی جای او بنشیند؛ افراد آگاه باید نسبت به این تذکرات توجه داشته باشند زیرا این دستورات بدون علت بیان نشده است.

وی ادامه داد: صلاح جامعه اسلامی در ارتباط حجاب خانم‌هاست اگر خانم‌ها حجاب را رعایت کنند برخی مفاسد اجتماعی کنترل می‌شود زیرا افزایش ناهنجاری‌هایی از جمله طلاق در جامعه به علت مفاسدی است که حجاب به دنبال خود ایجاد می‌کند و ‌حجاب بیشتر رعایت شود طلاق کم‌تر و ازدواج‌ها بیشتر می‌شود.

آیت‌الله علوی گرگانی در پایان سخنان خود ضمن گرامیداشت دهه فجر ابراز کرد: امیدواریم برنامه‌هایی که در ارتباط با حجاب است در این دهه نتایج عملی بسیاری داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج