۱۷۷۸۰۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

قیمت نان در استان‌ ها متغیر می‌شود

مدیرکل دفتر بررسی و تعیین قیمت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان این که شیوه‌نامه تعیین قیمت انواع نان پس از بررسی‌های کارشناسی تصویب و برای اجرا به اصناف ابلاغ شده‌است، گفت: بر این اساس قیمت انواع نان در استان‌های مختلف متفاوت می‌شود.

خبرگزاری آنا: مدیرکل دفتر بررسی و تعیین قیمت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان این که شیوه‌نامه تعیین قیمت انواع نان پس از بررسی‌های کارشناسی تصویب و برای اجرا به اصناف ابلاغ شده‌است، گفت: بر این اساس قیمت انواع نان در استان‌های مختلف متفاوت می‌شود.

داوود موسوی با تشریح نحوه نرخ‌گذاری انواع نان در نانوایی‌ها گفت: هدف این شیوه‌نامه تعیین ضوابطی درخصوص ارائه وحدت رویه در تعیین قیمت نان در سراسر کشور است تا از بروز تخلفات از قبیل گران‌فروشی و کم فروشی جلوگیری کنیم.

وی با بیان این که محاسبه تمام عوامل موثر در تعیین قیمت نان از دیگر موضوعات مورد توجه در این شیوه‌نامه است، افزود: این شیوه‌نامه می‌تواند مبنای محاسبه قیمت نان در سراسر کشور قرار بگیرد و همچنین نظارت را بهتر و از بروز برخی تخلفات پیشگیری کند.

مدیرکل بررسی و تعیین قیمت سازمان حمایت در ادامه میزان مصرف هر یک از مواد اولیه در تولید یک قرص نان در این شیوه نامه را بر اساس استانداردهای تعریف شده و نظرات اتحادیه‌های ذیربط دانست و اظهارکرد: مبنای احتساب هزینه‌های حقوق و دستمزد در این واحدها نیز مطابق با اسناد و مدارک مثبت و حداکثر تا سقف میزان دستمزد تعیین شده توسط مراجع قانونی است.

موسوی با اعلام اینکه مالیات از منظر ضوابط قیمت‌گذاری جزو هزینه‌های یک واحد نانوایی محسوب نمی‌شود، خاطرنشان کرد: در این شیوه‌نامه همه هزینه‌های سربار به علاوه سایر هزینه‌ها شامل آب، برق، سوخت، عوارض و تعمیرات، قیمت نان را در سراسر کشور مشخص می‌کند.

به گفته این مقام مسئول، براساس این شیوه‌نامه فعالان این صنف موظفند قیمت‌های خود را بر اساس ضوابط قیمت‌گذاری تعیین کرده و اسناد و مدارک مثبته و قابل استناد از قبیل فاکتورهای خرید مواد اولیه، دستگاه‌ها، تجهیزات و لیست حقوق و دستمزد را همیشه برای سهولت و تسریع در ارائه در دسترس داشته باشند.

موسوی اظهارکرد: طبیعی است که با این محاسبه، قیمت نان در استانهای مختلف کشور متفاوت می‌شود و بازرسان سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استان به همراه بازرسان اتحادیه مربوط نیز در این زمینه نظارت می‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج