۱۷۸۵۷۷
۲ نظر
۵۱۳۸
۲ نظر
۵۱۳۸
پ

مرباي خلال پوست پرتقال

اين مطلب براي شما طرز تهيه خلال پوست پرتقال را در نظر گرفته‌ايم. با اين روش شما علاوه بر پوست پرتقال مي‌توانيد تلخي پوست نارنج، ليموترش و كامكوات را بگيريد و از آنها در تهيه مربا، نان، دمنوش و انواع غذاهاي سنتي استفاده كنيد.

مرباي خلال پوست پرتقال
مجله سیب سبز: اين مطلب براي شما طرز تهيه خلال پوست پرتقال را در نظر گرفته‌ايم. با اين روش شما علاوه بر پوست پرتقال مي‌توانيد تلخي پوست نارنج، ليموترش و كامكوات را بگيريد و از آنها در تهيه مربا، نان، دمنوش و انواع غذاهاي سنتي مانند قيمه نثار، شيرين پلو، هويج پلو و همچنین در تزئين انواع دسر استفاده كنيد.

براي اين منظور شما به پوست سه عدد پرتقال بزرگ احتياح داريد. ابتدا پوست پرتقال را خوب بشوييد و بعد آن را پوست بگيريد. پوست‌هاي پرتقال را به مدت دو ساعت در آب سرد گذاشته و بعد آن را آبكش كنيد و با يك چاقوي تيز هر چقدر امكان دارد پوست سفيد را از پوست نارنجي پرتقال جدا كنيد، حالا اين پوست‌ها را به صورت خلال‌هاي نازك برش بزنيد.

در يك ديگ مقداري آب بريزيد و خلال‌ها را درون ديگ ريخته و زير حرارت را روشن كنيد، همين كه آب جوش آمد اجازه دهيد خلال‌ها به مدت پنج دقيقه بجوشند و بعد آنها را آبكش كنيد، اين عمل را دوبار ديگر تكرار كنيد.

مرباي خلال پوست پرتقال

موادلازم برای مربا:

  • پوست پرتقال: ۲۵۰ گرم
  • شكر: ۵۰۰ گرم
  • آب: دو ليوان
  • آبليمو تازه: یک قاشق مربا خوري

طرز تهیه:

1. ابتدا تلخي پوست پرتقال را بگيريد؛ به اين صورت كه پوست پرتقال را سه بار به مدت 5 دقيقه در آب بجوشانيد و سپس آن را آبكش كنيد. در يك ديگ لعابي دو ليوان آب بريزيد و شكر را هم اضافه كنيد و بگذاريد شربت به جوش آيد، بعد پوست‌هاي پرتقال را اضافه كنيد و منتظر بمانيد تا شربت قوام لازم را پيدا كند.

2. براي اينكه بفهميد شربت، قوام پيدا كرده يا نه! يك ليوان آب سرد كنار دست خود بگذاريد و كمي از شربت را در آب بريزيد، اگر شربت منسجم شد و به ته ليوان رفت، مربا قوام لازم را پيدا كرده در غير اين صورت اگر شربت در آب پخش شد، يعني هنوز قوام لازم را پيدا نكرده است.

3. بعد از قوام آمدن مربا، آبليمو را به آن اضافه كنيد و بعد از پنج دقيقه مربا را از روي حرارت ‌برداريد و بگذاريد در همان ظرف سرد شود، سپس در يك شيشه تميز ريخته و در يخچال نگهداري كنيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من مربا درست کردم خیلی خوشمزه شد عالی

    • بدون نام

      من مربا درست کردم خیلی خوشمزه شد عالی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج