جاباما
۱۷۸۷۰۹
۱۰ نظر
۵۰۱۹
۱۰ نظر
۵۰۱۹
پ

سال ۹۴ عروس ‌می‌شوید اگر...

پاسخ‌هايي كه به اين تست مي‌دهيد مشخص مي‌كند آماده ازدواج كردن هستيد يا نه!

سال 94 عروس ‌می‌شوید اگر...
مجله سیب سبز - آسا ابراهيمي: انتخاب آساني نيست. چه رفتن شما به خانه بخت هميشگي باشد و چه پس از چند سال تصميم بگيريد در انتخاب‌تان تجديد نظر كنيد و از آن خانه بيرون بياييد، بايد بگوييم كه اين انتخاب تا ابد بر زندگي شما تاثير مي‌گذارد.

شايد درگير شدن احساسات‌تان، طولاني شدن دوران نامزدي يا حتي فشارهاي ديگران و قضاوت‌هاي‌شان فكر پوشيدن لباس عروسي را به سرتان انداخته باشد اما مراقب باشيد! ممكن است هنوز بي‌آنكه بدانيد، آماده ساختن يك زندگي دو نفره نباشید. براي مطمئن شدن از اينكه آماده ساختن يك زندگي مشترك هستيد يا نه، به سوالاتي كه در ادامه آورده‌ايم پاسخ دهيد. جواب‌هايي كه به اين تست مي‌دهيد، مشخص مي‌كند چقدر ازدواج كردن‌تان در هفته‌هاي باقيمانده از سال مي‌تواند به خوشبختي‌تان در آينده منجر شود.

سال 94 عروس ‌می‌شوید اگر...

به اين سوال‌ها پاسخ دهيد

۱ در هفته بارها به خاطراتي كه با نامزد قبلي خود داشته‌ام، فكر مي‌كنم.

بلي/ خير

۲ از نامزد قبلي‌ام به‌خاطر بدي‌هايي كه در حقم كرده، بيزارم.

بلي/ خير

۳ هنوز هم احساس تنهايي مي‌كنم.

بلي/ خير

۴ زندگي‌ام را دوست ندارم و راهي براي شاد بودن را پيش رويم نمي‌بينم.

بلي/ خير

۵ تصور مي‌كنم آنقدر ارزشمند نيستم كه كسي عاشقم شود.

بلي/ خير

۶ اعتياد، خصوصيات منفي اخلاقي يا عادات مخرب زندگي‌ام را هنوز كنار نگذاشته‌ام.

بلي/ خير

۷ مدت‌هاست كه احساس دوست داشتن كسي را تجربه نكرده‌ام. انگار قدرت عاشق شدن را از دست داده‌ام.

بلي/ خير

۸ آنقدر به كسي احساس نزديكي و صميميت نمي‌كنم كه بخواهم احساساتم را با او به اشتراك بگذارم.

بلي/ خير

۹ نمي‌توانم كسي را نسبت به خودم در اولويت قرار دهم و به‌خاطر او از خواسته‌هايم بگذرم.

بلي/ خير

۱۰ نمي‌توانم به‌خاطر كس ديگري خودم را به سختي مالي بيندازم.

بلي/ خير

۱۱ حاضر نيستم تنهايي‌ام را از دست دهم و تعطيلي آخر هفته‌ام را با كسي شريك شوم.

بلي/ خير

۱۲ مدام نامزدم را با مردهاي ديگر مقايسه مي‌كنم.

بلي/ خير

۱۳ مي‌ترسم با ازدواج فرصت انتخاب گزينه‌هاي بهتر را از دست دهم.

بلي/ خير

۱۴ مي‌ترسم نامزدم از نظر ديگران انتخاب خوبي به نظر نرسد.

بلي/ خير

چه نمره‌اي مي‌گيريد؟

چه جواب‌هايي به ۱۴سوال بالا داده‌ايد. اگر تعداد پاسخ‌هاي مثبت‌تان به اين سوال‌ها زياد بوده، بايد بگوييم كه رفتن‌تان به خانه بخت، ممكن است خيلي زود پشيماني را براي‌تان همراه بياورد. تعداد زياد پاسخ‌هاي بلي شما، به معناي اين خواهد بود كه چندان از انتخاب‌تان راضي نيستيد يا نشانه اين واقعيت تلخ خواهد بود كه هنوز شكست‌هاي عاطفي قديمي‌تان را فراموش نكرده‌ايد و عشقي كه مي‌تواند پشتوانه شما براي ساختن يك زندگي موفق باشد، هنوز سراغ‌تان نيامده است.

پس نه به خاطر فشارهاي ديگران، نه از ترس شكستن دل كسي كه دوست‌تان دارد و نه به دليل اينكه احساس مي‌كنيد سن‌تان براي مجرد ماندن زيادي بالا رفته است، پيشنهاد خواستگارتان براي رفتن به خانه مشترك را نپذيريد. قبول كردن اين پيشنهاد، چه از سر ترس باشد و چه به‌خاطر ترحم، مي‌تواند براي هر دوي شما پشيماني به بار بياورد.

خودتان را تنها نمي‌بينيد؟

وقتي به سال‌هاي آينده زندگي‌تان فكر مي‌كنيد و براي آينده‌تان برنامه مي‌ريزيد، در رؤياهايي كه مي‌سازيد مرد زندگي‌تان را هم كنار خودتان تصور مي‌كنيد. براي مثال اگر قرار است درس‌تان را ادامه دهيد، بعيد است كه در رؤياهاي‌تان دانشجو شدن در شهر يا كشور ديگري را تصور كنيد.

براي شمايي كه مصمم هستيد تا با اين مرد ازدواج كنيد، همه برنامه‌ها ناخودآگاه از فيلتر محدوديت‌هايي كه زندگي متاهلي قرار است براي‌تان ايجاد كند، رد مي‌شود. براي شمايي كه آماده ازدواج هستيد، همه چيز در سايه كسي كه قرار است در كنارتان باشد، تعريف مي‌شود و برنامه‌ريزي بدون در نظر گرفتن خواسته‌ها و محدوديت‌هاي او، معنايي ندارد.

از تنهايي‌تان مي‌گذريد؟

حتي اگر عاشق تنهايي باشيد، اين روزها بيشتر از هميشه به دنبال فرصتي براي بودن با او مي‌گرديد. يه ساعت مرخصي بين روز يا يك تعطيلي كه از چند هفته پيش انتظارش را مي‌كشيده‌ايد مي‌تواند تپش‌هاي قلب‌تان را سريع‌تر كرده و با قدم‌هاي تندتري شما را به سمت او هدايت كند.

براي شمايي كه حالا بيشتر از هميشه آماده ساختن زندگي مشترك هستيد، تلاش براي تنها بودن و خلوت كردن با خود، جايش را به ميل به بودن با او مي‌دهد. اگر هنوز براي ازدواج كردن آماده نباشيد، تنهايي براي‌تان حتي از بودن با او هم ارزشمندتر خواهد شد و به بهانه اينكه به فرصتي براي خلوت كردن با خود نياز داريد، از بودن در كنار او طفره خواهيد رفت.

براي سوال‌هاي ديگران جواب داريد؟

ممكن است از نظر خيلي‌ها تصميم شما در آغاز صددرصد درست به نظر نرسد و بسياري از كساني كه دوست‌تان دارند، تصميم شما را به چالش بكشند اما اگر آماده ازدواج كردن باشيد، آنقدر براي شروع اين زندگي دليل داريد كه بتوانيد به سوال‌هاي‌شان پاسخ منطقي دهيد. عشق كوري كه تنها در قلب شما ايجاد شده و در مغزتان جايي ندارد، نمي‌تواند نشانه آمادگي شما براي ازدواج باشد.

اما اگر پاي اين حس به مغزتان هم باز شده باشد و برايش به اندازه كافي دليل و منطق داشته باشيد به شما تبريك مي‌گوييم؛ شمايي كه به همه جوانب اين تصميم فكر كرده‌ايد، حالا بيشتر از هميشه آماده پوشيدن لباس عروسي هستيد.

خودتان را در لباس عروس مي‌بينيد؟

اين روزها بيشتر از قبل به عكس‌هاي عروسي ديگران خيره مي‌شويد و وقتي پشت ويترين لباس عروس‌فروشي‌ها لباسي را مي‌بينيد، اول به اين فكر مي‌كنيد كه اين لباس در تن شما زيبا مي‌شود يا نه؟

در هر مراسم عروسي كه به آن دعوت مي‌شويد به ريزه‌كاري‌هاي ‌مهمان‌داري كه قبلا نسبت به آنها بي‌توجه بوديد، توجه مي‌كنيد؛ يعني بي‌آنكه به زبان بياوريد خودتان را در جايگاه عروس آينده مي‌بينيد. انگار لحظاتي كه پيش از اين آمدن‌شان را تصور نمي‌كرده‌ايد، اين روزها بيشتر از هميشه براي‌تان به يك آرزو تبديل شده‌اند.

سال 94 عروس ‌می‌شوید اگر...

پرونده‌هاي گذشته را بسته‌ايد؟

شايد نامزدتان تنها مردي نباشد كه براي ازدواج با شما قدم برداشته و شايد سابقه شكست‌هاي عاشقانه‌اي را هم در كارنامه داشته باشيد اما اگر بي‌آنكه متوجه شده باشيد، چند وقتي است به‌خاطر شكست‌هاي قديمي‌تان عذاب نمي‌كشيد و نسبت به نامزد قبلي‌تان نه حس دلتنگي و نه حتي حس انتقام‌جويي و تنفر نداريد، يعني براي ازدواج آماده شده‌ايد. اگر عاشق نامزدتان باشيد و به ازدواج با او به‌طور جدي فكر كنيد، ديگر به‌خاطر شكست‌هاي قبلي‌تان عذاب نمي‌كشيد و حتي بدي‌هايي كه ممكن است نامزد سابق‌تان به شما كرده باشد را چندان به خاطر نمي‌آوريد.

به انتخاب‌تان مطمئنيد؟

عشق واقعي با خودش احساس خوشايند بي‌نيازي را هم مي‌آورد. اگر واقعا عاشق نامزدتان باشيد، آنقدر براي بودن در كنار او دليل خواهيد داشت كه ديگر نيازي به مقايسه او با مردان ديگر احساس نمی‌كنيد. براي شما او همين‌طور كه هست، با تمام خصوصيات منفي و مثبتش دوست‌داشتني و قابل پذيرش است.

اگر از انتخاب خود مطمئن و آماده ازدواج باشيد، حتي ديدن كامل‌ترين مرد روي زمين هم نمي‌تواند شما را به مقايسه نامزدتان با او وادار كند و ترديد را نسبت به اين انتخاب به دل شما راه دهد. گذشته از اين، درست است كه هر كسي دوست دارد احترام به انتخابش را در نگاه ديگران هم ببيند اما اگر خودتان از انتخابي كه كرده‌ايد مطمئن باشيد، ديگر نگاه‌هاي مردد ديگران هم شما را به تجديد نظر وسوسه نخواهد كرد.

مي‌خواهيد بهتر از هميشه باشيد؟

ساختن يك زندگي خوب به شما براي تغيير انگيزه مي‌دهد و از شما آدم بهتري مي‌سازد. اگر آماده ازدواج باشيد، با تمام توان‌تان براي برطرف كردن ضعف‌هاي‌تان تلاش خواهيد كرد و حتي براي ساختن زندگي‌اي آرام‌تر و مرفه‌تر بيشتر از هميشه انرژي خواهيد گذاشت.

حتي اگر مال دنيا براي‌تان چندان ارزشی نداشته باشد، براي يك شروع بهتر بيشتر از هميشه كار خواهيد كرد و از خواسته‌هايي كه پيش از اين به‌راحتي برآورده‌شان مي‌كرديد، خواهيد گذشت تا به‌اندازه كافي براي ساختن زندگي تازه پس‌انداز داشته باشيد. كار كردن بيشتر ديگر شما را عذاب نخواهد داد و به پس‌انداز نه به چشم محروم كردن خود از خواسته‌هاي‌تان، بلكه به عنوان تلاش براي هموار كردن جاده‌اي كه با همسر آينده‌تان قرار است از آن بگذريد، نگاه خواهيد كرد.

شبيه هم شده‌ايد؟

شايد خودتان ندانيد اما شمايي كه آماده ازدواج كردن هستيد، بي‌آنكه تلاشي براي شبيه شدن به نامزدتان و تقليد كردن از او كرده باشيد در بسياري از جنبه‌هاي زندگي‌تان به او شبيه شده‌ايد. اگر آماده ازدواج باشيد، از عادات غذايي گرفته تا مكان‌هاي مورد علاقه و حتي فعاليت‌هاي روزانه‌تان در بسياري از موارد به نامزدتان شبيه شده است و وقتي خود را با آدم چند سال قبل مقايسه مي‌كنيد، فردي متفاوت را مي‌بينيد؛ فردي كه نيمي از خود قبلي‌تان و نيمي از مردي كه در كنارتان است را در خود جای داده است. باور كنيد براي رسيدن به اين نقطه به تلاش و هوشيارانه رفتن از راه‌هايي كه او مي‌رود نيازي نخواهيد داشت. عشق شما را بي‌آنكه بدانيد به كسي كه عاشقش شده‌ايد شبيه مي‌كند.

دلتنگي سراغ‌تان نمي‌آيد؟

اگر آماده ازدواج شده باشيد، احساس تنهايي در زندگي شما جايي نخواهد داشت. ديگر ذهن شما پر از حرف‌هاي نگفته نخواهد بود. شما كسي را داريد كه نگفته‌هاي‌تان را با او به اشتراك بگذاريد و كسي در زندگي‌تان هست كه تنهايي‌ها و دلتنگي‌هاي‌تان را از شما بگيرد. اما در صورتي كه هنوز اين احساسات ناخوشايند را تجربه مي‌كنيد، بايد بدانيد كه يك جاي كار مي‌لنگد. اگر مردي كه در زندگي شماست هنوز نتوانسته اين آرامش را براي‌تان به ارمغان بياورد، شايد بهتر باشد مدتي جشن عروسي را به تعويق بيندازيد. شايد هنوز آماده به اشتراك گذاشتن زندگي‌تان با او نباشيد.

مي‌خواهيد مادر شويد؟

مهم نيست كه تا امروز به بچه‌دار شدن علاقه داشته‌ايد يا نه و مهم نيست اگر تا امروز حتي يك نوزاد را هم در آغوش نگرفته باشید. اگر فكر ازدواج با كسي كه دوستش داريد در ذهن‌تان حك شده باشد، از امروز بيشتر از قبل به مادر شدن فكر خواهيد كرد. شايد تصور كنيد ذهنيت‌تان عوض نشده و به اين موضوع هم فكر نمي‌كنيد اما به رفتارهاي ناخودآگاه‌تان توجه كنيد! آيا تازگي‌ها كمي پشت ويترين سيسموني‌فروشي‌ها مكث‌ نمي‌كنيد؟ شايد از نظرتان هنوز براي فكر كردن به چنين موضوعي زود باشد و در حرف‌هاي‌تان، آرزوي مادرشدن‌تان را به زبان نياوريد اما قطعا نشانه‌هاي پنهاني در رفتارها و افكارتان پيدا مي‌شود كه شما را به مادر شدن در آينده وصل مي‌كند.

خانواده‌اش را مي‌پذيريد؟

مراقب باشيد! برخلاف تصوري كه بسياري از عاشق‌ها دارند، ازدواج تنها زير يك سقف رفتن با كسي كه دوستش داريد نيست پيوند خوردن دو خانواده و دو فرهنگ با هم است. شما تنها به خواستگارتان بلكه نمي‌گوييد بلکه به مجموعه‌اي از محدوديت‌ها، فرصت‌ها، افراد، موقعيت‌ها و حتي مجموعه‌ای از روابط كه ممكن است از همه‌شان لذت نبريد بله مي‌گوييد. پس مردي كه به خواستگاري‌تان آمده را تنها نبينيد؛ دوستانش، خانواده‌اش، شغلش و آرزوهايش را هم ببينيد و خودتان را در كنار همه اجزاي اين مجموعه تصور كنيد. اگر بعد از داشتن چنين تصوري باز هم از انتخابي كه كرده‌ايد احساس رضايت مي‌كنيد يعني آماده ازدواج با او هستيد.

مي‌توانيد اعتماد كنيد؟

شايد اسم حساسيت‌هايي كه داريد و ميلي كه به كنترل كردن خواستگارتان داريد را حسادت طبيعي زنانه يا سرريز كردن عشق بگذاريد اما ما با چنين ديدگاهي موافق نيستيم بلكه معتقديم تا زماني كه قدرت اعتماد كردن به نامزدتان را پيدا كرده‌ايد، نبايد در مورد ازدواج با او فكر كنيد. نمي‌خواهيم شما را به بي‌خيالي و ناديده گرفتن نشانه‌هاي خطري كه ممكن است در هر رابطه‌اي خود را نشان دهد، وادار كنيم اما مي‌گوييم اگر چند ساعت بي‌خبري از او كلافه‌تان مي‌كند و احساس ناخوشايند ترس و ترديد را در شما ايجاد مي‌كند يا اينكه اگر براي تسلط داشتن به رابطه‌تان مدام به اي‌ميل‌هايش سرك مي‌كشيد و پيامك‌هايش را مي‌خوانيد، يعني هنوز براي ساختن يك زندگي آرام آماده نيستيد.

مي‌ترسيد؟

عاشق شدن به شما احساس امنيت مي‌دهد. اگر رابطه‌اي كه تجربه كرده‌ايد، خوشايند و آرامش‌بخش بوده، ترس از آينده‌اي كه در كنار او براي خودتان تصور مي‌كنيد، جايي نخواهد داشت. شما مي‌دانيد ساختن يك زندگي تازه كار آساني نيست و قطعا چالش‌ها و سختي‌هاي زيادي را همراه مي‌آورد، با اين وجود آنقدر براي پيش رفتن در اين رابطه دليل داريد كه از سختي‌ها نترسيد و آينده را مبهم و حتي وحشت‌آور تصور نكنيد. شما براي ساختن اين زندگي آنقدر انگيزه داريد كه براي به جان خريدن همه اين سختي‌ها انگيزه پيدا كنيد. همه چيزهايي كه گفتيم به معناي اين نيست كه نگراني نسبت به آينده نداريد. حتي گرفتن تصميمی كه به درست بودنش ايمان داريد هم مي‌تواند نگران‌كننده باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این چرت وپرت ها چیه ؟الان قحطی شوهره میدونی ؟قحطی رجل (مرد)

      پاسخ ها

      • مینا

        اگه منظورت قحطیه جنس نره که ریختن تو خیابونها آمارم میگه با زنها تعدادشون یکیه اما اگه منظورتون مرده که الان همه نامردنو و پست که واقعا قحطیه

    • بدون نام

      حالا نیست که خیلیییییی به متاهل ها خوش می گذره........

    • بدون نام

      حاضرم با دختر خانمی که شرایط مرا بپذیرد ازدواج کنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آها اونوقت شرايطتون چيه ؟
        لابد نه پول داري ، نه قيافه ، نه اخلاق، بعد دختر آفتاب و مهتاب نديده و دختر تيمسار هم ميخواي!

      • کتی

        چرا قضاوت عجولانه میکنید !؟

        سوال پرسیدید منتظر جوابش باشید ! به جای اینکه هم خودتون سوال بپرسید و هم جوابشو بدید !

    • بدون نام

      حالاشرایطت چیه اینقدر هم جرات نداری شرایطت رو بگی که

    • hastia

      مگه قراره همه ازدواج کنن ، بفکر رشد فردی باشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        +++++++++++++++
        من که همیشه میگم کاش یکم جامعه رشد کنه
        فک نکنن همه باید ازدواج کنن!

    • محم

      من زنی گرفتم که دوماه بعد درخواست مهریه کرد خاطرنداشتن یجای مهریه منو ۶ماه روانه زندان کردالان6ماهی۱سکه دارم میدم آخه با این وضعیت میشه دیگه بکسی اعتماد کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج