۱۷۸۸۵۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

حامد حدادی: از تیم ملی خداحافظی می‌کنم

ارزشمندترین بسکتبالیست آسیا با اعلام این خبر که از مهرام و پتروشیمی پیشنهاد دارد گفت: با آمادگی کامل با تیم ملی راهی جام ملت‌ها می‌شوم و بعد از این رقابت ها از تیم ملی خداحافظی می‌کنم.

خبرگزاری ایسنا: مراسم تجلیل از برترین های لیگ ملی بسکتبال شب گذشته برگزار شد که حامد حدادی ارزشمندترین بسکتبالیست آسیا نیز در این مراسم حضور داشت و مهمان ویژه بود. او که به همراه تیم بسکتبال شینگ‌دائو چین به جمع چهار تیم برتر لیگ این کشور رسیده به دلیل تعطیلات سال جدید چینی ها فرصتی پیدا کرده تا به ایران بازگردد و کمی استراحت کند؛ او از این فرصت استفاده کرد تا در جمع بسکتبالی‌ها باشد.

حدادی که در این فصل عملکردی بی نظیر داشته با خبرنگاران ایسنا، فارس و شبکه خبر به گفت و گویی مفصل پرداخت و از عملکردش در چین، برنامه‌هایش برای آینده، حضورش در بسکتبال ایران و جام ملت‌های سال آینده صحبت کرد. حامد حدادی در این گفت و گو تاکید کرد بعد از جام ملت ها از تیم ملی خداحافظی خواهد کرد و ابراز امیدواری کرد بتواند با قهرمانی در آسیا و کسب سهمیه المپیک از تیم ملی کنار برود.

مشروح گفت و گوی ارزشمندترین بسکتبالیست آسیا را در ادامه می‌خوانید:

* با شینگ‌دائو به نیمه نهایی لیگ چین رسیدید. دلیل حضور در ایران چیست؟

به همراه تیم شینگ‌دائو به جمع چهار تیم نخست رسیدیم. خب تعطیلات سال جدید چینی‌ها بود و نزدیک به ۸ روز فرصت داشتم و تصمیم گرفتم به ایران بیایم تا خانواده ام را ببینم و استراحتی داشته باشم که متوجه شدم امشب بسکتبالی‌ها کنار هم جمع می شوند و دیدم فرصت خوبی است تا در کنار دوستانم باشم. دلتنگ همه بودم و این فرصت بسیار خوبی بود.

* عملکرد خیلی خوبی در لیگ چین داشتید. وضعیت تیمتان چطور است؟

خب امسال عملکرد بسیار خوبی داشتیم و حالا در مرحله حذفی قرار داریم. ما خیلی خوب کار کردیم و به نیمه نهایی رسیده ایم. حالا کارمان در این مرحله دشوارتر است اما شانس زیادی داریم که به فینال برسیم و حتی به قهرمانی فکر می‌کنیم. ۷۰، ۸۰ درصد شانس حضور در فینال داریم. عملکرد امسال ما همه را شوکه کرده است و حالا در کنار حضور در فینال به قهرمانی هم فکر می کنیم. خود مسوولان باشگاه می گویند سال گذشته آخر شدیم و امسال می‌توانیم اول شویم.

* با این که در لیگ چین مشغول هستید صحبت های زیادی از حضورتان در لیگ برتر ایران می‌شود. آیا پیشنهادهایی شده‌است؟

بله ! صحبت هایی انجام شده که گفته‌ام تا پایان لیگ چین به من فرصت بدهند تا تمرکزم بر روی این لیگ باشد. بعد از پایان لیگ چین به طور جدی وارد مذاکره می شویم.

* کدام تیم‌ها پیشنهاد داده‌اند؟

مهرام و پتروشیمی.

* کدام تیم را انتخاب می کنید؟

طبیعتا دوست دارم در شهر خودم بازی کنم. پارسال هم دوست داشتم این اتفاق بیفتد اما یکسری اتفاق ها افتاد که نشد. تماشاگران هم از دست من ناراحت شدند. امسال هم مهرام به من پیشنهاد داده است. آقای گنجی و آقای صمدزاده از دوستان خوب من هستند و من به آنها گفته‌ام ابتدا با پتروشیمی مذاکره می کنم و اگر به توافق نرسیدم با مهرام مذاکره خواهم کرد.

* در این فصل نسبت به فصل گذشته لیگ چین عملکرد بسیار بهتری داشتید. دلیل این رشد و آمادگی چیست؟

بالاخره وقتی برای نخستین سال در لیگی جدید بازی می کنید کمی سردرگم می‌شوید. من این شرایط را داشتم و در کنار آن لیگ را با آسیب دیدگی آغاز کردم. شاید فصل گذشته تنها ۶۰ درصد حامد حدادی دیده شد چون مصدوم بودم اما در این فصل تصمیم جدی داشتم تا تمرین کنم و به آمادگی خوبی برسم. بعد از باخت در بازی‌های آسیایی خیلی جدی تمرین کردم تا آماده شوم. ۱۱ کیلوگرم وزن کم کردم و آقای تشکری کیا بدنساز خودم را نیز کنارم داشتم تا به خوبی تمرین کنم. تصمیم گرفتم امسال سال خوبی باشد و خیلی تلاش کردم. در هر مسابقه نیز سعی داشتم آمار خوبی از خودم ثبت کنم که خدا را شکر خوب بود و بازی به بازی هم بهتر شدم.

* با این عملکرد حضورت در فصل آینده لیگ چین تضمین شده اما به فکر لیگ آمریکا و اروپا هم هستید؟

خودم در این فکر هستم که به لیگ آمریکا بروم و امکانش هم وجود دارد اما با توجه به اینکه به مراحل بالاتر لیگ چین رسیده‌ایم کمی حضور در NBA دشوارتر شده است. به اروپا فکر نمی کنم چون زمان این لیگ زیاد است و اگر بخواهم در تیمی خوب نیز بازی کنم نزدیک به ۱۱ ماه از سال درگیر هستم. با این شرایط نه به تیم ملی می‌رسم و نه به خانواده ام.

* تیم ملی ایران سال آینده جام ملت ها و انتخابی المپیک را پیش‌رو دارد. این مسابقات را چطور می‌بینید؟

من امسال سعی کرده ام به خوبی تمرین کنم و آماده باشم. سعی می کنم این آمادگی را نیز حفظ کنم تا با کمک بچه ها بتوانیم به قهرمانی آسیا برسیم و سهمیه المپیک کسب کنم. بعد از جام ملت ها نیز از تیم ملی خداحافظی می کنم.

* چرا؟

خب ما چند سال است قهرمان آسیا می‌شویم اما تا کی قهرمان آسیا شویم؟ تا کی پیشرفت نداشته باشیم. من دوست دارم سال آینده با قهرمانی و کسب سهمیه المپیک از تیم ملی خداحافظی کنم.

* یکی از دغدغه‌های این روزهای بسکتبال انتخابات است. زمان برای بسکتبال از دست می‌رود و وضعیت مربی تیم ملی نیز مشخص نیست. آیا این موضوع نمی‌تواند به ضرر تیم ملی باشد؟

سیاستی است که دنبال شده و تا زمان برگزاری انتخابات نیز سرپرست در فدراسیون کار می‌کند. به هرحال مسوولان باید توجه داشته باشند که سال مهمی پیش رو داریم و اکثر کشورها مربیان تیم ملی خود را انتخاب کرده‌اند و برنامه‌های ویژه ای دارند. همه کشورها لیگشان را زودتر تمام کرده‌اند تا تیم ملی فعال شود. امسال لیگ چین قانونی داشته که در کوارتر چهارم تنها یک بازیکن خارجی می تواند بازی کند اما ما لیگ ملی برگزار کرده‌ایم و بعد از آن هم لیگ حرفه‌ای. بازیکنان را خسته‌ کرده‌ایم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج