۱۷۸۸۷۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

ستاره ایرانی که سفیر سلامت شد

مهدی مهدوی کیا را همه می شناسند. به بازی سرعتی و زیبای زمان بازیگری و البته اخلاق منحصر به فردش در تمامی دوران زندگی؛ چه در بعد ورزشی و چه غیرورزشی او از آن ورزشکارانی است که زندگی سالم و بی حاشیه اش الگوی مناسبی برای تمامی ورزشکاران جوان به حساب می آید.

ستاره ایرانی که سفیر سلامت شد





روزنامه نوآوران - علیرضا نجفی: مهدی مهدوی کیا را همه می شناسند. به بازی سرعتی و زیبای زمان بازیگری و البته اخلاق منحصر به فردش در تمامی دوران زندگی؛ چه در بعد ورزشی و چه غیرورزشی او از آن ورزشکارانی است که زندگی سالم و بی حاشیه اش الگوی مناسبی برای تمامی ورزشکاران جوان به حساب می آید.

مهدی مهدوی کیای دوست داشتنی ویژگی متمایز اخلاقی اش را همچنان حفظ کرده و این روزها که به نوعی بیرون از گود فوتبال نشسته است نیز با اقدامات انسان دوستانه و خیرخواهانه اش به تلاش برای شادی دل هموطنانش مشغول است.

او که به کمک چند تن از دوستانش به ساخت یک مرکز خیریه برای کودکان سرطانی همت گمارده است، مدتی پیش نیز به عنوان سفیر سلامت کشور انتخاب شده و تلاش های قابل توجهی نیز در این زمینه انجام داده است. پای صحبت های او نشستیم و دقایقی با موشک هامبورگی ها و مهدی دوست داشتنی ایرانی ها همکلام شدیم.

ستاره ایرانی که سفیر سلامت شد

مستقیم می رویم سراغ اصل مطلب؛ چه شد که مهدوی مهدوی کیا دغدغه سلامت پیدا کرد و در این حوزه وارد شد؟

- راستش را بخواهید وقتی در آلمان حضور داشتم و تلاش های متنوعی را در حوزه های مختلف انسان دوستانه می دیدم، تاسف می خوردم که چرا نباید این تلاش ها در کشور ما هم انجام شود. مردم کشور ما حس انسان دوستی و همنوع دوستی به مراتب بیشتری نسبت به آلمانی ها دارند. هر جا که پای امر خیر و خداپسندانه باشد، ایرانی ها داوطلبانه وبدون هیچگونه سوءنیت حاضر می شوند اما متاسفانه راهکارهای لازم برای حضور عامه مردم در جنبه های مختلف این اقدامات انسان دوستانه فراهم نبود و در واقع هنوز هم نیست.

از وقتی به ایران بازگشتیم، همیشه دغدغه این را داشتم که وظیفه خودم را در این زمینه انجام دهم و خدا را شاکرم که به لطف او و کحمک چند نفر از دوستان توانستیم مقدمات کاری هر چند کوچک را فراهم کنیم.

در موضوعات انسان دوستانه، زمینه های کاری زیادی وجود دارد. چرا حوزه درمان و سلامت را برای این موضوع انتخاب کردید؟

- چه چیز زیباتر از شاد کردن دل یک کودک یا خانواده ای که چشم به راه بازگشت سلامتی جگرگوشه اش است.

ستاره ایرانی که سفیر سلامت شد

تا به حال برای عیادت از بیماران و مشاهده وضعیت آنها به بیمارستان یا مراکز درمانی رفته اید؟

- چند بار این توفیق نصیبم شده است. البته تحمل دیدن وضعیت نابسامان و رنگ پریده هموطنانم را ندارم اما وقتی می بینم کحه آنها با دیدن من خوشحال می شوند و برای لحظاتی هم که شده برق ذوق در چشمانشان می نشیند، حضورم در این مراکز را مفید می بینم و سعی می کنم هر از چندگاهی وظیفه انسانی ام را به انجام برسانم.

از حس و حال تان در آن لحظات برایمان بگویید.

- حس آن لحظات، چیزی بین شادی و غم است. شادی و اشتیاق بیماران برای گفتگو با من و غم اینکه ناچارم حال و روز نامناسب هموطنانم را ببینم و از بیماری های صعب العلاجی که گرفتارش هستند، مطلع شوم.

و چه شد که به عنوان سفیر سلامت برگزیده شدید؟

- لطف دوستان در وزارت بهداشت شامل حال من و علی دوستی گردید. خودم را شایسته این عنوان نمی دانم اما حال که این افتخار نصیبم شده است، همه تلاشم را برای انجام وظیفه ام به کار می بندم.

ستاره ایرانی که سفیر سلامت شد

تا به حال چه کارهایی را در این عنوان جدید صورت داده اید؟

- برنامه ریزی های خوبی در حوزه های مختلف انجام داده ایم و کارهایی هم به مرحله اجرا رسانده ایم اما بگذارید حاصل این تلاش ها، فقط مختص خود بیماران باشد. به امید خداوند متعال، کارهایی که بطور کامل عملی شده و به مرحله اجرا رسید، در آینده به اطلاع تان خواهم رساند.

ایده های خاصی را هم مد نظر دارید که قصد عملی کردن آن را در آینده داشته باشید؟

- به جز برنامه هایی که در دست اجرا داریم، یکسری کارهای دیگر را هم در فاز بعدی قرار داده ایم که از جمله مهمترین آنها فرهنگ سازی مدرن برای آشنایی عموم مردم با نیازهای بیماران و تشکیل مجامعی خاص برای حمایت مادی و معنوی از این بیماران اشاره کرد.

مهمترین نیاز حوزه سلامت کشورمان را چه می دانید؟

- در حال حاضر اول همدردی و بعددارو. دارو، شرط اساسی برای بهبود بیماران است که متاسفانه در سال های اخیر، این شرط اساسی با مشکلات فراوانی به دست بیماران رسیده است. در بعضی مواقع که اصلا وجود نداشت و زمانی که وجود داشت هم با قیمت های نجومی به دست بیماران می رسید.

ستاره ایرانی که سفیر سلامت شد

در ابتدای صحبت هایمان از تاسیس یک مرکز خیریه گفتید، اهداف این خیریه چیست و هموطنان چگونه می توانند به پیشبرد اهداف آن کمک کنند؟

- در واقع یک خیریه و یک مرکز پیشرفته درمانی برای بیماران سرطانی در دست احداث داریم که به محض افتتاح و شروع روند معمولی کاری از همه هموطنان مان برای اداره آن کمک خواهیم گرفت. در حال حاضر تنها درخواست حمایت های معنوی و دعای مردم خیرخواه کشورمان برای تکمیل هر چه سریع تر این پروژه داریم.

و حرف آخر؟

- حرف آخرم را خطاب به همه بیمارانی که به هر دلیل درگیر نوعی بیماری صعب العلاج شده اند عرض می کنم؛ می خواهم به همه آنها بگویم که به فکرتان هستیم، دعایمان کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج