جاباما
۱۷۹۰۵۱
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

یک دقیقه بوتاکس ۸۰۰ هزار تومان!

رئیس انجمن جراحان قلب و عروق ایران، گفت: تعرفه تعیین شده برای دستمزد یک جراح قلب برای ۴ تا ۵ ساعت عمل جراحی در حالی یک میلیون تومان تعیین شده که هزینه یک دقیقه تزریق بوتاکس ۸۰۰ هزار تومان است.

خبرگزاری مهر: رئیس انجمن جراحان قلب و عروق ایران، گفت: تعرفه تعیین شده برای دستمزد یک جراح قلب برای ۴ تا ۵ ساعت عمل جراحی در حالی یک میلیون تومان تعیین شده که هزینه یک دقیقه تزریق بوتاکس ۸۰۰ هزار تومان است.

دکتر محمد علی یوسف نیا با انتقاد از اینکه به دلیل دوره طولانی رشته جراحی قلب از یک سو و از سوی دیگر عواملی چون کار و زحمت زیاد فیزیکی و روانی که همراه با استرس زیاد نیز هست و در مقابل تعرفه های خدماتی نا چیز این رشته، روز به روز از تعداد متقاضیان رشته جراحی قلب در کشور کاسته می شود، گفت: در گذشته سالانه بین ۲۰ تا ۳۰ نفر متقاضی ورود به رشته جراحی قلب بودند که در حال حاضر این تعداد به ۲ تا ۳ نفر کاهش یافته است.

وی افزود: با توجه به تغییر سبک زندگی طی سال های اخیر و پایین آمدن سن سکته در کشور و از طرف دیگر پیشرفت رشته جراحی قلب و عروق و افزایش مهارت جراحان قلب که سبب شده امکان بقای بیماران دچار عوارض قلبی و نوزادانی که با مشکلات قلبی مادرزادی متولد می شوند، بیشتر شود، نیاز به رشته جراحی قلب نیز افزایش یافته است.

یوسف نیا ادامه داد: از آنجایی که بسیاری از بیمارانی که مورد عمل جراحی قلب قرار می گیرند، طی سال های بعد نیاز به درمان های مجدد پیدا می کنند و هر روز بر تعداد بیماران قلبی افزوده می شود در آینده نیازمند تعداد بیشتری جراح قلب در کشور هستیم.

وی خاطر نشان ساخت: پزشکان جوان به دلیل درآمد ناکافی ناشی از تعرفه گذاری ها، رغبتی به این رشته نشان نمی دهند و در صورت ادامه این روند، طی چند سال آینده با کمبود جراح قلب در کشور روبرو خواهیم شد.

یوسف نیا گفت: حدود ۳۰ سال پیش، بیماران زیادی که با درد قلب مراجعه می کردند به دلیل نبود امکانات جان خود را از دست می دادند، حتی کودکانی که با مشکل بیماری مادرزادی قلب دسته و پنجه نرم می کردند به دلیل نبود امکانات به جای اتاق عمل راهی سردخانه ها می شدند.

رئیس انجمن جراحان قلب ادامه داد: در آن دوران برخی از کسانی که امکانات داشتند، برای انجام جراحی قلب به خارج از کشور می رفتند که غیر از مشکلات و مخارج سنگین، این امر سبب خروج ارز از کشور می شد. این در حالیست که به مدد جراحان قلب هم اینک تمامی اعمال جراحی قلب در داخل کشور انجام می شود و نیازی به اعزام بیماران به خارج کشور نیست.

وی اظهار داشت: یک جراح قلب می بایست، برای موفقیت در این رشته زندگی خود را فدا کند و دست آخر شاهدیم به جای تقدیر از تلاش این قشر، اسامی برخی را در لیست مافیا قرار می دهند. مجموعه این عوامل سبب شده که رشته جراحی قلب برای قشر جوانی که می خواهند، وارد این رشته شوند، جذابیتی نداشته باشد.

به گفته یوسف نیا، در حالی سالیانه ۱۵۰ تا ۱۶۰ نفر از پزشکان جوان در امتحانات ورودی فوق تخصصی جراحی پلاستیک شرکت می کنند که تعداد متقاضیان برای شرکت در رشته جراحی قلب کمتر از ۵ نفر است.

وی خاطر نشان ساخت: حتی تعداد اندکی که در رشته جراحی قلب شرکت می کنند، پس از مدتی انصراف داده، وارد رشته های درآمدزا می شوند.

رئیس انجمن جراحان قلب و عروق ایران افزود: تعرفه تعیین شده برای دستمزد یک جراح قلب برای ۴ تا ۵ ساعت عمل جراحی در حالی یک میلیون تومان تعیین شده که شاهدیم، هزینه یک دقیقه تزریق بوتاکس ۸۰۰ هزار تومان است.

سومین کنگره مشترک قلب و عروق ایران با حضور میهمانانی از امریکا، اروپا و کشورهای منطقه ۱۲ تا ۱۵ اسفند ماه امسال در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آرش

      حاجی اون پزشکای قدیم بودن که عاشق علم و فکر سلامت مردم بودن الان پزشکا شدن دلال و ارایشگر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج