جاباما
۱۷۹۲۴
۵ نظر
۵۰۵۷
۵ نظر
۵۰۵۷
پ

راه هایی استثنایی برای موفقیت خانم‌ها

راه موفقیت خانم‌ها از خواب می گذرد!

گاهي اوقات دم دستي​ترين راه حل که دقيقا به خاطر همين خصيصه​اش در عين حال دور از ذهن​ترين هم هست مي​تواند کليد کسالت روزانه شما باشد که امانتان را بريده و روي تمام کارها و رفتارهايتان تأثير گذاشته است. بهتر است گاهي هم سراغ راه حل​هاي ساده برويم. شايد آنها پيش پا افتاده باشند اما دليل نمي​شود که تأثيرگذاري شان را زيرسوال ببريم.

راه موفقیت خانم‌ها از خواب می گذرد!

راه موفقیت خانم‌ها از خواب می گذرد!

برترین ها: تا به حال فکر کرده​ايد چطور مي​توانيد از راهکارهاي بسيار کوچک اما تأثيرگذار براي شادتر بودن استفاده کنيد؟ شايد تا به حال چندين و چندبار به خودتان قول داده باشيد که بيشتر مطالعه کنيد، بيشتر به نظافت خانه برسيد و کمتر بر سر فرزندانتان داد و فرياد کنيد بلکه به اين طريق بيشتر احساس خوشحالي به سراغتان بيايد. البته که همه اين راه​ها مي​تواند ختم به خوشي بيشتر شود. با اين حال بد نيست بدانيد گاهي اوقات دم دستي​ترين راه حل که دقيقا به خاطر همين خصيصه​اش در عين حال دور از ذهن​ترين هم هست مي​تواند کليد کسالت روزانه شما باشد که امانتان را بريده و روي تمام کارها و رفتارهايتان تأثير گذاشته است. بهتر است گاهي هم سراغ راه حل​هاي ساده برويم. شايد آنها پيش پا افتاده باشند اما دليل نمي​شود که تأثيرگذاري شان را زيرسوال ببريم.


ساعت ۱۰ شب بخوابید

صبح است. از خواب بيدار شده​ايد و بدون اينکه هيچ اتفاق بدي افتاده باشد از شدت عصبانيت صداي سايش دندان​هايتان را که روي هم کليد شده​اند مي​شنويد!​ اين شروع کسالت روزانه شماست. اتفاقي که شايد براي خيلي از خانم​ها بيفتد. آنها صبح از خواب بيدار مي​شوند و بدون اينکه بدانند چرا، احساس کسالت و عصبانيت مي​کنند. خب اطرافتان را جستجو کنيد و وقتي مطمئن شديد اتفاق بدي نيفتاده سراغ علت اصلي برويد. شک نکنيد که خوب نخوابيده​ايد يا حداقل به مقدار کافي نخوابيده​ايد. غالب کسالت​هاي بدون دليل خانم​ها در طول روز متوجه شکل و ميزان خواب آنها است. محض امتحان هم که شده يک شب ساعت 10چراغ​ها را خاموش کنيد و چشمانتان را به خواب بسپاريد. به شما قول مي​دهيم صبح قبل از اينکه زنگ ساعت، شما را از خواب بيدار کند خودتان بيدار مي​شويد و ساعت را قطع مي​کنيد. دست و صورت​تان را که شستيد متوجه مي​شويد يک روز پرانرژي و شاداب راآغاز كرده‌ايد.


شادابی ثروت است

يکي از تحقيقات ويژه درباره ميزان خواب افراد نشان مي​دهد خواب شبانه ناکافي يکي از دو دليل اصلي بداخلاقي در محيط کار است. (دليل ديگر به زياد بودن ساعات کا ري مربوط مي‌شود) تحقيق ديگري در همين زمينه گواه اين مسأله است که يک ساعت خواب اضافه​تر در شبانه روز نسبت به دريافت حقوق اضافه​تر تأثيرگذاري بيشتري روي شادابي شما در طول روزهاي زندگي​تان دارد! حالا ديگر انتخاب باشماست! پول بيشتر يا شادابي بيشتر؟


تلویزیون را خاموش کنید

خواب کافي احساس خوبي به شما مي​دهد با اين حال چرا خاموش کردن چراغ​ها به قصد خوابيدن کار سختي است؟

شايد به اين خاطر که ساعات پاياني شب بسيار گرانبها هستند.

اعتياد به برنامه​هاي شبانه تلويزيون يکي از دلايل آن است. از طرف ديگر وقتي بچه​ها بالاخره رضايت مي​دهند که به تختخواب شان بروند فرصت براي پدر و مادرها مهياست تا در آرامش يکديگر صحبت کنند و حتي کارهايي را که در طول روز نتوانسته​اند انجام بدهند پيگيري کنند.

اين اتفاق به خصوص درباره مادرها مصداق پيدا مي​کند چراکه در طول روز مدام مشغول سروکله زدن با بچه‌ها هستند و شب هنگام وقتي بچه​ها خواب هستند مي​توانند زمان را براي خودشان خرج کنند.

اينجاست که مثلا کتابي را که دوست دارند در دست مي​گيرند و براي خواندن يک قسمت بيشتر يک ساعت ديرتر مي​خوابند. با اين حال فراموش نکنيد که خواب کافي، شما را شادتر مي​کند.


صبح را با بالا و پايين پريدن شروع كنيد

یک راه ساده برای سرحال شدن در صبح زود

اگر متوجه اهميت خواب مناسب در شدت خوشبختي خود شده​ايد پس شب​ها زودتر به رختخواب برويد تا صبح هم زودتر بيدار شويد. اگر زودتر بيدار شويد در نتيجه وقت بيشتري داريد تا قبل از بيدارشدن ساير اعضاي خانواده، برنامه​ريزي​هاي لازم را انجام بدهيد.

براي اينکه سرحال​تر شويد مي​توانيد آهنگ مورد علاقه​تان را زمزمه کنيد. راه بهتر هم اين است که براي چند ثانيه چندبار بالا و پايين بپريد! شايد کار عجيبي به نظر برسد اما همين حرکت انرژي مضاعفي را براي شروع يک روز فوق​العاده به شما مي​دهد. دست کم اينکه هم خواب از سرتان مي​پرد و هم از اين حرکت عجيب و غريب اينقدر خنده​تان مي​گيرد که صداي قهقهه شما بلند مي شود و بقيه اعضاي خانواده هم با صداي خنده مادر محترم از خواب بيدار مي شوند و چه چيز بهتر از اينکه روزتان را به اين ترتيب شروع کنيد.


زمان انجام كارها نيمه شب نيست

شايد خاموش کردن چراغ به قصد خوابيدن کار سختي باشد چون فکر مي​کنيد حالا وقت داريد تا کتاب مورد علاقه​تان را بخوانيد، يا الان وقت زنگ زدن به خواهرتان است که در شهر ديگري زندگي مي​کند، اما اگر اين واقعيت را بپذيريد که به موقع خوابيدن و به مقدار کافي خوابيدن سعادت را برايتان به همراه دارد قطعا تصميم مي​گيريد که کتاب را در طول روز بخوانيد و براي زنگ زدن به خواهرتان هم آخر هفته را انتخاب ​کنيد. چرا؟ چون به ضرورت خواب مناسب پي برده​ايد.

مايل هستيد از دلايل ديگر اهميت خواب کافي بدانيد؟ خستگي بيش از حد، صبح شما را طاقت​فرسا مي​کند و فراموش نکنيد که شروع يک روز در صبح مي​تواند تمام روز شما را تحت تأثير قرار بدهد. وقتي که شما خواب مناسبي نداشته​ايد طبيعي است که ترجيح مي​دهيد صبح کمي بيشتر در تختخواب​تان باقي بمانيد، خب اين نکته را هم در نظر بگيريد که اگر شما رأس همان ساعت هميشگي يعني 6:45 صبح از خواب بيدار شويد همراه خانواده صبح آرام و بي​دردسري را سپري مي​کنيد. اما اگر فقط 10دقيقه ديرتر از خواب بيدار شويد يک صبح پراسترس و با عجله در پيش داريد چون همه ديرشان شده و طبيعي است که در چنين شرايطي همه، مادر خانه را صدا مي​زنند! خب صبحي که با استرس آغاز شود مي​تواند مقدمه يک روز بد باشد. باز هم به همان نتيجه ابتدايي مي​رسيم؛ خوب و کافي بخوابيد.


راه موفقیت خانم‌ها از خواب می گذرد!

راه‌هایی برای خوابیدن

اگر به رختخواب رفته​ايد و خوابتان نمي​برد و حتي شمردن گوسفندان هم افاقه​اي نمي​کند انتخاب​هاي ديگري پيش رو داريد تا خودتان را براي يک خواب راحت آماده کنيد.

  • قبل از ساعت خواب خودتان را براي خوابيدن آماده کنيد. اگر احساس مي​کنيد اينقدر خسته هستيد که ممکن است حتي خوابتان هم نبرد اول صورت​تان را بشوييد. بعد دندان​هايتان را مسواک بزنيد، موهايتان را شانه کنيد و بعد براي يک خواب راحت آماده شويد.
  • بچه​هاي شما هميشه ساعت خواب مشخصي دارند. خب چرا شما هم ساعت خواب نداشته باشيد؟ بيشتر مردم درست نمي دانند چه ساعتي بايد بخوابند. واقع​بين باشيد، اگر بايد ساعت ۷:۳۰ صبح از خواب بيدار شويد مطمئن باشيد، اگر ساعات ۱۰:۳۰ شب را براي خوابيدن انتخاب نكنيد دچار دردسر جدي خواهيد شد.
  • اگر ذهن​تان آشفته است، ليستي از کارهايي که قرار است فردا انجام بدهيد تهيه کنيد. وقتي اين کار را انجام مي​دهيد احساس آرامشي خاص به شما دست مي‌دهد. چون مطمئن هستيد همه چيز تحت کنترل است بنابراين ذهن​تان هم در آرامش قرار مي​گيرد و خواب را فراري نمي​دهد.
  • لباس​هايتان را آويزان کنيد و براي چند دقيقه​اي هر چند کوتاه به مرتب کردن اتاق​تان بپردازيد. ايده بدي نيست اگر ۱۰دقيقه قبل از خواب کمي اتاق خود را جمع و جور کنيد چون اتاقي که به هم ريخته باشد آرامش شما را براي استراحت مي​گيرد.
  • پيش از خوابيدن از چک کردن ايميل خودداري کنيد. اجازه بدهيد خواب بر شما غالب شود. اگر هم پيش از خواب قصد انجام کاري را داريد آن کار بايد به شما آرامش بدهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بابک

      بنظر من راه موفقیت کل جهان از خواب خانم ها می گذرد چون خانمها هرچه بیشتر بخوابند صلح و امنیت هم در جهان بیشتر میشه و مردها با خیال آسوده تر جهان را اداره خواهند کرد.

    • shima

      با خوابیدن ساعت 10 سخت موافقم من چن وقتی هست ب واسطه کارم شبا خسته ام زود خوابم میبره اینجوری دیگه نه به ساعت نه ب کسی نیازه ک واسه نماز صب صدام بزنه.این عالیه

    • بیتا

      بابک جان بهتر بود اینطور می گفتی : هرچه خواب خانمها منظو تر باشه جهان با کیفیت بهتری اداره میشه چون همان مردهایی که دارن جهان رو اداره می کنن خودشون توسط خانمها اداره می شن پس جهان بطور غیر مستقیم توسط خانمها اداره می شه جانم !!!

    • solmaz

      منم ساعت 10 شب می خوابم ولی باز صبح کسل هستم

    • سمیه

      من میخوام بخوابم اما متاسفانه صدای بلند تلویزبون وخروپف بلندترازصدای تلویزیون همسرم خواب روازچشمم گرفته.تاصبح نمیتونم بخوابم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج