۱۷۹۲۶
۴۶ نظر
۱۴۸۱۲
۴۶ نظر
۱۴۸۱۲
پ

وقتي حرفي باهم نداريم چه كنيم؟

زندگي‌تان پر شده از سكوت و ديگر هيجاني براي صحبت‌كردن با هم نداريد؟ اين‌بار نوبت شماست كه پيش‌قدم شويد.

مجله زندگی ایده آل: زمان نامزدي‌ تان را به ياد بياوريد. آيا در قرار هاي آن روزهايتان لحظاتي پيش مي‌ آمده كه احساس كنيد حرفي براي گفتن نداريد؟ قطعا نه. قطعا در آن روز ها بعد از هر ملاقات باز هم احساس مي‌كرديد كه يك عالمه حرف ناگفته برايتان باقي مانده و هنوز به خانه نرسيده، با پيامك يا تلفن زدن باقي حرف‌هايتان را به يكديگر مي‌گفتيد اما بعد از ازدواج اوضاع براي همه اينطور نمي‌ماند.
خيلي از زن و شوهرها از اين‌كه ديگر حرفي براي گفتن به هم ندارند احساس نارضايتي مي‌كنند؛ گرچه آن‌ها احساس مي‌كنند اين يك اتفاق طبيعي است اما حرف‌نزدن در زندگي زناشويي مي‌تواند يكي از بزرگ‌ترين تهديدها براي ارتباط زن و شوهر باشد. ما به شما از اهميت اين موضوع مي‌گوييم و سعي مي‌كنيم با يادآوري چند نكته به شما در صحبت كردن با همسرتان كمك كنيم.
وقتي حرفي باهم نداريم چه كنيم؟

همه مشكلات حل مي‌شود با...

اگر مي‌خواهيد موافقت همسرتان را نسبت به موضوعي كه مي‌دانيد، مخالفش است جلب كنيد به راه‌هاي ناجوانمردانه متوسل نشويد. همسرتان را‌گير نيندازيد و براي رسيدن به نتيجه مطلوب‌ او را غافلگير نكنيد. گرچه ممكن است او به دليل خارج شدن از شرايطي كه آزارش مي‌دهد به شما پاسخ مطلوب‌ را بدهد اما زياد خوشحال نشويد چون آن جواب چندان هم واقعي نخواهد بود.
سعي كنيد زماني براي گفت‌وگو پيش قدم شويد كه هر دوي شما شرايط برابري داريد و همچنين از آمادگي كامل براي حرف زدن برخورداريد. مي‌توانيد در اين مورد با هم توافق كنيد كه قبل از شروع يك گفت‌وگوي جدي از او بپرسيد كه آيا زمان مناسبي هست يا خير؟ انتظار نداشته باشيد كه همسرتان هر زمان كه شما مي‌خواهيد و در مورد هر موضوعي كه دلخواه شماست، صحبت كند. وقتي موضوعي را مطرح مي‌كنيد درصورت نياز، به او زماني براي فكر كردن بدهيد اما قرار نيست اين فرصت زياد هم طولاني شود پس به او يادآوري كنيد، دوست داريد در همين يكي، ۲ روزه در مورد آن موضوع با هم صحبت كنيد.

وقتي شما يك گفت‌وگوي موفق با همسرتان داريد در واقع اهميتي كه براي او و حرف‌هايش قائليد و همچنين زيبايي او درنظرتان را ثابت مي‌كنيد. گفت‌و‌گو خيلي جاهاي خالي را در زندگي زن و شوهرها پر مي‌كند، از جمله:

  • حس ارتباط داشتن و نزديك بودن به يكديگر
  • احساس اين‌كه عقايدمان مورد توجه و احترام قرار مي‌گيرد
  • امكان يادگرفتن چيزهاي تازه از يكديگر
  • امكان به بحث گذاشتن مشكلات و صحبت كردن در موردشان
  • امكان پيدا كردن بهترين راه‌ها براي حل كردن مشكلات به كمك يكديگر
  • امكان درك كردن يكديگر و گفت‌وگو در مورد احساسات

همه آنچه مي‌توانيد در مورد آن صحبت كنيد

يك نويسنده فرانسوي معروف مي‌گويد: يك ازدواج موفق، پر است از صحبت‌هايي طولاني‌ كه به‌نظر زن و شوهرها كوتاه مي‌رسد اما براي بعضي‌ها پيدا كردن موضوعي براي صحبت چندان آسان نيست. صحبت كردن با شريك زندگي موضوع خاصي نمي‌خواهد. شما مي‌توانيد از جزء جزء وقايع زندگي‌تان موضوعات نابي براي صحبت كردن بسازيد. شما مي‌توانيد يك گفت‌وگوي زن و شوهري را با چنين موضوعاتي شروع كنيد:

  • عادت‌هاي همسرتان و به ياد آوردن عقايدش
  • برنامه‌ريزي براي يك برنامه تفريحي مشترك يا مسافرت
  • خاطرات دوران كودكي‌تان
  • فيلم‌ها يا برنامه‌هاي تلويزيوني
  • تجربه‌هايي كه دوست داريد به دست بياوريد يا جاهايي كه دوست داريد ببينيد
  • تجربه‌هايي كه در آن روز به دست آورده‌ايد يا تفاوت‌هايي كه در كارهاي روزتان ايجاد كرده‌ايد
  • احساسات و عقايدتان در روزي كه گذشت و نظرات‌تان در مورد زندگي
  • پرسيدن سوالاتي كه اينگونه شروع مي‌شوند: اگر مي‌توانستي... ؛ آيا تا به حال...؛ آيا به‌نظر تو... و...
وقتي حرفي باهم نداريم چه كنيم؟

علاوه بر اين موضوعات شما مي‌توانيد در مورد اخبار، وضعيت هوا، فرزندان‌تان، شغل‌تان، مسائل مالي، مسائل خانه و خانه داري، وضعيت سلامت‌تان، دوستان و... هم صحبت كنيد. يادتان نرود اين موضوعات بايد شروعي براي گفت‌وگوي شما باشد پس سعي نكنيد تنها خودتان در موردشان صحبت كنيد. بعد از بيان نظرتان چند لحظه‌اي مكث كنيد و نظر همسرتان را هم بپرسيد يا گاهي بعد از بيان نظرتان سوالي را مطرح كنيد كه او را درگير اين بحث كند. اگر مدت‌هاست از چنين تجربه‌اي دور بوده‌ايد شايد شروع اين گفت‌وگو‌ها براي‌تان دشوار باشد و در آغاز به نتيجه‌اي كه دل‌تان مي‌خواهد نرسيد اما نااميد نشويد و يادتان نرود كه موفقيت زندگي مشترك‌تان ارزش تمامي اين تلاش‌ها را دارد.

اين ريزه‌كاري‌ها را رعايت كنيد

صحبت كردن با شريك زندگي، شرايط پيچيده‌اي ندارد اما با وجود اين، كارنامه بسياري زن و شوهر‌ها پر است از ارتباطات ناموفق و صحبت‌هايي كه به سوء‌تفاهم و بحث ختم مي‌شوند. نبايد فراموش كرد كه در زندگي زن و شوهرها هم مثل باقي ارتباط‌ها، آداب و رسوم و ريزه كاري‌هايي وجود دارد كه شايد كوچك و ساده به‌نظر برسند اما وجودشان شرط لازم يك ارتباط موفق است.

چه انتظاري داريد؟

اگر انتظار داريد، صحبت‌هاي‌تان به دعوا ختم شود، مطمئن باشيد كه مي‌شود. اگر انتظار داريد، پس از چند دقيقه صحبت، روزها از همسرتان دور شويد، مطمئن باشيد كه مي‌شويد. انتظار شما از گفت‌وگوهاي‌تان تا حد زيادي مي‌تواند نتيجه آن را مشخص كند. پس سعي كنيد، مثبت‌انديش باشيد و قبل از وارد ميدان شدن انتظاري مثبت را در خودتان تقويت كنيد.

چرا حرف مي‌زنيد؟

آيا در مورد يك موضوع مهم با همسرتان حرف مي‌زنيد تا نگاهش را نسبت به آن موضوع عوض كنيد؟ آيا دوست داريد با اين گفت‌وگو‌ها به هم نزديك‌تر شويد و آرامش بيشتري به دست بياوريد؟ شما مي‌توانيد براي يك مكالمه كوتاه كه ساده هم به‌نظر مي‌رسد، هدف‌هاي مختلفي داشته باشيد. اين هدف‌ها تا حدودي مي‌توانند آخر و عاقبت مكالمه شما را مشخص كنند، پس بيشتر مراقب انتخاب كردن‌شان باشيد.

نگوييد ما بايد حرف بزنيم

موضوع صحبت شما هرچه باشد بايد طوري آغاز شود كه يك گفت‌وگوي 2 نفره به‌نظر برسد نه تلاش شما براي به كرسي نشاندن حرف‌تان. شما قرار است با يكديگر در مورد يك موضوع گفت‌وگو كنيد و با همديگر براي حل كردن مشكلات‌تان اقدام كنيد. پس سعي كنيد در شرايطي كه براي هر‌دوي شما مناسب است و درصورت تمايل‌تان اين گفت‌وگو را آغاز كنيد.
وقتي حرفي باهم نداريم چه كنيم؟

پيشنهاد يك گفت‌وگو را بدهيد

مي‌توانيد با جملاتي مانند داشتم فكر مي‌كردم كه... ؛ تو در اين مورد چه فكر مي‌كني... ؛ دوست دارم در اين مورد صحبت كنيم... و... مكالمه‌تان را آغاز كنيد. اين گفت‌وگو مي‌تواند در مورد هر موضوعي باشد و موجب مي‌شود كه صحبت‌هاي‌تان به مسيري 2 نفره وارد شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • كتايون كيا

      همسر من دائما خسته است و هميشه بمحض رسيدن به منزل شام مي خورد و به محض شام خوردن مي خوابد و صبح بلافاصله بعد از بيداري به حمام رفته و دوباره به سر كار مي رود و هيچ وقت شرايطي براي صحبت نيست و هيچ كدام از راه هاي بالا به درد ما نمي خورد. و من تقريبا تمام پاسخ هايش به تمام مسائل را مي دانم. حتي حركات سر و دست و بدنش را هم پيش بيني مي كنم. و در خيلي موارد ترجيح مي دهم حرفي نزنم تا بي توجهي او بيشتر آزارم ندهد.

      پاسخ ها

      • ^

        عزیزم درکت میکنم من الان نه ماهه که عقد کردم ولی هنوز بانامزدم یک کلمه حرفم نزدیم خودم فکر میکنم که نامزدم منو دوس نداره الان سربازه بعده یک ماه از سربازی برگشته اصلا منو حساب آدم نمی کنه وقتی هم میخوام یه کلمه باهاش حرف بزنم یا جوابت نمیده یاهم به زور جواب میده وقتی هم ازش سوال میپرسم میخواد به زور جواب بده من الان نه ماهه مشکلم همینه دیگه نمیدونم چیکار کنم

    • maha

      اخه مردا حوصله شنیدن اون ریزه کاریا که گفتین رو دارن؟؟؟؟؟؟یا نیستن وقتی هم هستن یا دارن فوتبال میبینن یا نود میبینن یا اخبار تماشا میکنن یا تو اینترنت اخبار ورزشی و نود رو دنبال میکنن...بعد همه اینا هم که دیگه چند ساعتی میشه از وقت خواب گذشته با سرعت 200kl رختخواب...دیگه وقت برا دعوا هم نمیمونه چه برسه به صحبت و....

    • queen

      به نظر من این گوش دادن اولین چیزیه که مرد و زن به خصوص مردها باید موقع ازدواج لحاظ کنند چون وقتی حرفی برای زدن نداشته باشند یا به حرف هم واقعا گوش ندهند دیگه زندگی بی معنی میشه نمیشه گفت دارن زندگی می کنن باید گفت فقط زنده هستن

    • بدون نام

      به نظر من همه مردها بد نيستند و وقتي كه عشق و دوست داشتن از بين بره ديگه هيچ حرف مشتركي نميمونه هرچقدر هم تلاش كنيم كه همه چي رو درست كنيم ، بي فايده است
      فقط يه پيام براي همه دارم از سر دلسوزي ازدواج نكنيد كه بعد از بچه دار شدن كاري از دستتون برنياد

    • سوزان

      مطالب واقعا عالی بود
      من مشکل صحبت کردن با همسرم دارم
      ولی الان کلی ایده برای صحبت کردن دارم
      لطفا درمورد اینکه چطور شوهر کم حرف را بحرف بیاریم مطلب بزارین
      ممنون از مطالب خوبتون

    • بدون نام

      من عاشق حرف زدن با همسرمم .

    • رضا

      ما که خانممون هرچی بگه سرپا گوشیم همینطور ایشون احترام به هم یعنی حداقل اینکه به حرفهای هم گوش بدیم خیلی سادس ولی تاثیر گذار

    • هدی

      شوهر من با من حرف میزنه و کل زمانی که داره حرف میزنه من میشم سراپا گوش ولی وقتی من حرف میزنم فقط نگاهم میکنه که در نهایت میگم درسته میگه وای حواسم نبود.واسم تحمل این نوع رفتارش خیلی سخته و ترجیح میدم دیگه باهاش حرفی نزنم

    • بدون نام

      خیلی خوب ولی من بیشتر راهنمای کنید

    • بدون نام

      90 درصد زن و شوهرای ایرانی حرف مشترکی برا هم ندارن و همدیگه رو تحمل میکنند یا عادت کردن به وجود هم.

    • علی

      من بازنشسته ام وازهمسرم جداشدم و تصمیم دارم دو باره ازدواج کنم ایا می توانم با همسر اینده ام شرط بگذارم بعد از فوتم حقوقم 2/3 به مادر و خواهر و برادرم بدهد این شدنی است

    • بدون نام

      نه این شدنی نیست وتو حق نداری این کار رو بکنی

    • بدون نام

      نه این شدنی نیست وتو حق نداری این کار رو بکنی

    • ....

      خوب بود .فقط بگین چه ایده هایی دارین واسه شروع حرف زدن

    • بدون نام

      خوب بود ولی چند تا چیز نگفتین

    • مطهره

      خیلی مطالب خوبی بودند ولی کاش نمونه هایی میزاشتین که ما از همسران خود بپرسیم

    • مرجان

      همسرم دوست داره باهاش حرف بزنم اما من خیلی کم صحبتم بلد نیستم حرف بزنم اگرم یه حرفی بزنم جوری میشه تا دعوامون شده و من پشیمون میشم که چرا یه کلمه حرف زدم

    • آرمین

      سلام . ببخشید مشکل من بزرگتر از این‌چیزاس من قبل این که به کسی که دوسش دارم برم سر قرار کلی حرف دارم اما وقتی میرم پیشش و چشمم بهش می افته لعنتی نمیتونم حرف بزنم همش میگم چهدخبر یا اینجور چیزای مسخره چون نمیدونم چی بگم و یه سکوت بدی هس اونم از من بدتر خجالتیه میشه یه راه حلی واسه این مشکل من پینهاد کنین؟؟؟

    • نگار

      میشه لطفا راهنمای کنید من الان دو سه ماهه ک عقد کردم با پسر عموم وقتی باهم تنهاییم نمیدونم بهش چی بگم اصلا مثلا ما وقتی میریم بستنی بخوریم با میریم لب دریا سکوت فضای اونجارو پر کرده واقعا نمیدونم باید چی بهش بگن ک یکم احساس صمیمی تر بکنیم

    • بدون نام

      کمکم کنید من نمیتونم رو در رو صحبت کنم تازه بدتر از همخ اینکه روزای اول رابطمونه چیکار کنم...
      مثلا ازم میپرسه از خودت بگو من همینجوری زل میزنم تو چشماشو هیچی نمیگم شاید اوایل مشکلی نباشه ولی ب مرور زمان خسته کننده و کسالت اور میشه

    • م

      شاید باورتون نشه ولی شما از حرف نزدنه شوهرتون ناراحتین ولی من از حرف نزدنه خانمم ناراحتم. ما اول زندگیمونه ۱۵ روزه که ازدواج کردیم ولی وقتی از سر کار خونه میام اصلا حرفی با من نداره هر چی هم میگم میگه خب چی بگم. یه لبخند خیلی سرد هم میزنه وقتی نگاهش میکنم. نمیدونم چطورشه اصلا چیزی نمیگه ما ۵سال تلاش کردیم تا بهم رسیدیم اونوقت الان هیچی نداریم بگیم. تمام ذوق منو هم ازم میگیره منم دارم سرد میشم. همش تو دلم اشوبه مثلا ما تازه ازدواج کردیم نمیدونم چیکار کنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ببین چی براش کم گذاشتی شاید از دستت ناراحته یا دلش گرفته بیشتر برو سمتش اگه گارد میگیره ب حریمش احترام بذار شاید نیاز به زمان داره. تو شروع کننده ی صحبت باش شاید دلش میخواد بفهمه دلت براش تنگ میشه شاید میخواد بشنوه بهش بگی دوسش داری شاید از ی چیزی اذیته

      • مریم

        شما یه زحمت بکش روزها زودتر از سر کار بیا یکمم فکر کن ببین تو اون پنج سال کجاهارو که میرفتین بیشتر دوست داشته بره ببرش همونحاها یا مثلاً ازش بپرس کجا دوست داری بری یا از سرکار فقط اس ام اس بده زنگ نه بگو امروز آماده باش من تو نمیام میخاییم بریم گردش یه بازاری برید یه شامی بوخورید حرف نزن بزار خودش خودشو پیدا کنه شاید غمگین شاید دلش برای روزهای گذشته تنگ شده شاید خسته شده از این همه تلاش برای رسیدن و الان به آرامش رسیده و میخاد فقط آروم بشه نگران نباشید درست میشه ولی به شرطی شما گاو پوست نکنید تا دمش و بعد یهو خسته بشید ولش کنید.راه درازی پیش رو هست پس ارزشو داره بجنگید برای خوشی همسرتون چون وقتی خوب شد صد برابرش بهتون میده این حکم پس انداز داره برای گرفتن یه وام بلاعوض موفق باشید.

    • ....

      سلام من عاشق حرف زدن با نامزدم هستم اما نمیدونم در چ مورد صحبت کنم ینی حرفی ندارم ک بزنم

    • بدون نام

      سلام من تا حالا با هیچ پسری قرار نذاشتم فردا قرار دارم نمی دونم چی بگم تو رو خدا‌کمکم کنین اصلا روبروش خجالتیم نمی تونم حرف بزنم

    • Asal Banoo

      سپاسگذارم بابت مطالب مفیدتون❤

    • ...

      من با یه دختر حدود دو ماه هست آشنا شدم ولی الان نمیدونم چه حرفی بزنم بهش لطفا کمک کنین

    • مریم

      دقیقا منم مشکل ۹۹٪ خانمهارو دارم الان پنج سال از زندگیمون میگذره و تقریبا دیگه من هرچی میگم مثل اون اوایل با اشتیاق گوش نمی‌ده و حتی بعضا شده گفته ولم کن بابا من چمیدونم هرکار دوست داری بکن بعدم شاکی شده که چرا این کارو کردی می‌پرسی آخرم کار خودتو میکنی یعنی آدم میمونه به چه سازشون برقصه خوب من که پرسیدم یه کلام جواب بده که بعد طلبکار نشی.

    • ملیکا

      سلام من یک ساله نامزد بودم و سه ناهی میشع عقد کردیم ما اصلا حرفی نداریم بزنیم اون همس عشقش فوتبالع چیکار کنم ترک کنه همشم بی خوصله هس

      پاسخ ها

      • احمد

        سلام
        نه ببین چرا بخاطر یه فوتبال میخواهی زندگیتون خراب کنید فوتبال چیه مگه بهش میدن پولش میدن بهش اصلا بخار فوتبال زندگتون از نپاشید وقت هایی که اقاتون سرش خلوت تو فوتبال نیس باهش صحبت کن با ارمی بدون دعوا زود عصبی نشو اگه دیدی بهت محل ندا بگو
        عزیزم من یافوتبال مگه تو من نمیخواستی اگه دوستم نداری عشقت فوتبال برو بااون ازدواج کن
        اما سعی کن زندگیتون خراب نکنید
        من کسی نیستم بزرگتر از خود نصیحت کنم

      • احمد

        اگه میخوای ترک کند فوتبال را درست بی حوصله
        با مهربانی ملایمت باهاش حرف بزنی نمیدونم مثل عزیزم عشقم ببا رفتن بیرون سرشگرم کن مثل پارک خونه اشنایی برین موقع فوتبال من خودم فوتبال دوست دارم اما فقط تیم محبوبم می بینم اما پسرا بعضی هاشون فوتبال دوست دارن اما بعد از فوتبال خلی علاقه به خانوداش دارد ..

    • سبحان

      سعی کنید درک کنید همچیز رو و از او بخواین ک شما رو درک کنه اونچی ک اذیتتون میکنه رو با مهربونی بهم بگین

    • سبحان

      سعی کنید درک کنید همچیز رو و از او بخواین ک شما رو درک کنه اونچی ک اذیتتون میکنه رو با مهربونی بهم بگین

    • Ali

      شناخت.آقایان باید اینو بدونن.که زن همیشه محبت شوهرشو میخواد.(دوست دارم )(چه زیبای تو عزیزم )(باتوبودن بی نظیره)یامثلا باید اینو بدونه بعد از یه دعوا بهترین هدیه واسه یه زن عذرخواهی بموقعست.(متاسفم عزیزم ).یا اینکه خانما از هدیه گرفتن خیلی خوشحال میشن هرچند کوچک باشه(یه شاخه گل ) خرید کردنو هم دوس دارن..زنا دوس دارن واسه اینکه یه موضوع حل بشه درموردش بحث کنن تا اینجوری مشکلاتشونو وخستگی روز مره را بیرون ریخته باشن..پس یه وقت واسش بزارنیازشه میفهمی

    • زهرا

      سلام.منو عشقم بعد از یک سال با کلی سختی و مخالفت تونستیم نامزد کنیم.ولی الان حس میکنم هرچی میخام باهاش صحبت کنم نمیتونم.یعنی نمیدونم راجع به چی حرف بزنم.خجالتی هم نیستم.بیشتر بحث هارو خودش شروع میکنه ولی از این موضوع واقعا ناراحته که چرا من چیزی نمیگم.خودم دارم داغون میشم حس میکنم رابطمون داره سرد میشه.ولی انگار من هیچ تلاشی نمیتونم برای نجات رابطمون کنم.توروخدا اگه کسی چیزی میدونه راهنماییم کنه

    • عسل

      بهش چی بگم چطوری موضوع. شروع کنم

    • عسل

      بهش چی بگم چطوری موضوع. شروع کنم

    • عسل

      بهش چی بگم چطوری موضوع. شروع کنم

      پاسخ ها

      • نازنین

        من تازی به شما پیبستم لتفن کمکم کنید من چطورباشوهرم از چی موضوع شروه کنم

    • نازنین

      خوب بودخوشم اومد من دوست دارم باسی شوهرم همینکاراربکنم

    • بدون نام

      من با نمزدم بلد نیستم حرف بزنم

    • بدون نام

      من با نمزدم بلد نیستم حرف بزنم

    • فافا

      عالی بی نظیره

    • بدون نام

      سلام.من خیلی کم حرفم اصلا حرفی برا گفتن پیدا نمیکنم واین باعث ناراحتی میشه همش میگه حرف نمیزنی آدم اعصابش خورد میشه تلفنی خیلی کم حرفم یا میرم پیشش نمیدونم درمورد چی حرف بزنم ولی تو پیام دادن بهترم میتونم راحت حرف بزنم میشه بگین چیکار کنم درمورد چی حرف بزنم

    • مممم

      روزای اول خیلی خوب بودیم
      مدام حرف میزدیم و اون خیلی مشارکت داشت ولی الان خیلی کم حرف میزنه
      واکنشش نسبت به حرفام کم شده
      نمیدونم من کاری کردم که ازم دور شده یا چیزایی که مربوط به خودشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج