۱۷۹۵۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

رونق روزافزون «جدايي ...» از نامزدي اسکار

فروش «جدایی نادر از سیمین» در آمریکا بعد از نامزدی در دو رشته اسکار حدود ۶۵ درصد افزایش یافت... این افزایش برای «آرتیست» ۴۰ درصد و برای «اولاد» ۱۷۶ درصد بود.

هفت صبح: فروش «جدایی نادر از سیمین» در آمریکا بعد از نامزدی در دو رشته اسکار حدود ۶۵ درصد افزایش یافت... این افزایش برای «آرتیست» ۴۰ درصد و برای «اولاد» ۱۷۶ درصد بود.

اعلام نامزدهای جایزه اسکار در این آخر هفته تاثیرش بر گیشه آمریکای شمالی را نشان داد و فیلم های مستقلی که در نامزدی جایزه موفق بودند، توجه تماشاگران را به خود جلب کردند.

«جدایی نادر از سیمین» از روز جمعه در ۱۱ شهر جدید آمریکا روی پرده رفت و تعداد سالن هایش به ۳۱ رسید و این گونه بود که نسبت به هفته پیش با ۶۵ درصد افزایش فروش، مجموع درآمد خود در آمریکا را به مرز ۹۰۰ هزار دلار رساند.

سیاست کمپانی سونی پیکچرز کلاسیک افزایش تدریجی سالن های فیلم فرهادی بود. پنج هفته پیش نمایش «جدایی...» در سه سالن آغاز شد و بعد از کسب جایزه گلدن گلوب، ۱۳ سالن فیلم را نمایش دادند و در آخر هفته گذشته پس از نامزدی فیلم در دو رشته اسکار، سونی، فیلم را در شهرهای جدیدی عرضه کرد.

در ابعاد بزرگ تر، این اتفاق برای «آرتیست» فیلم صامت میشل هازاناویشیوس رخ داد. بعد از نامزدی در ۱۰ رشته اسکار، پخش کننده فیلم، ۲۳۵ سالن به سینماهای نمایش دهنده افزود و به این ترتیب آرتیست با افزایش ۴۰ درصدی تماشاگر، این هفته سه میلیون و ۳۰۰ هزاهر دلار فروش کرد و مجموع درآمدش در آمریکای شمالی به ۱۶ میلیون دلار رسید.

«اولاد» ساخته الکساندر پین با اقبال بیشتری مواجه شد. این هفته بعد از نامزدی در رشته بهترین فیلم و چند بخش دیگر اسکار، تعداد سالن های نمایش دهنده فیلم از حدود ۶۰۰ به ۲۰۰۰ سینما رسید و حاصلش ۱۷۶ درصد افزایش تماشاگر و ۶/۶ میلیون دلار درآمد بود. فروش کل این فیلم بعد از ۱۱ هفته بیش از ۵۸ میلیون دلار شد.

«هوگو» مارتین اسکورسیزی که بیشترین نامزدی اسکار ۲۰۱۲ را به دست آورد، مخاطبان جدید به دست آورد و نسبت به هفته پیش با افزایش تماشاگر ۱۴۲ درصدی رو به رو شد. این فیلم هم بعد از ۱۰ هفته اکران در آمریکای شمالی حدود ۶۰ میلیون دلار فروخته است.

این سیاست همیشگی پخش کننده هاست. سه ماه اول سال، فصل رونق گیشه در آمریکا نسبت به فیلم های تجاری چندانی عرضه نمی شوند. به همین دلیل این فرصت برای فیلم های هنری و مستقل پیش می آید که باتوجه به موفقیت در جوایز سینمایی - به خصوص گلدن گلوب و اسکار - اکران شوند و تماشگاران کشف شان کنند.

موفقیت تجاری فیلمی مثل آرتیست تنها و تنها باتوجه به جوایزی که تا به حال دریافت کرده، قابل تحلیل است. با گرایش آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا به فیلم های مستقل، فرصت کسب درآمد برای این فیلم ها بیشتر شده و موفقیت در اسکار به عنوان عاملی تبلیغاتی برای این نوع فیلم ها عمل می کند.


صعود در IMDB

نامزدی در دو رشته اسکار با صعود «جدایی نادر از سیمین» در رتبه بندی سایت IMDB همزمان شده است. نماینده کشورمان در اسکار 2012 که مدت هاست در فهرست 250 فیلم برتر تاریخ سینما قرار گرفته است.

با رای کاربران این سایت تا امروز تا رده 75 این فهرست صعود کرده است. از سوی دیگر،در رتبه بندی سایت متاااسکور هم که براساس امتیازدهی منتقدان تنظیم می شود، جدایی - امتیاز شگفت انگیز 95 از 100 را به دست آورده است. منتقدان مشهوری مثل راجر ابرت، کنت توران و جومورگن استرن به فیلم فرهادی امتیاز 100 داده اند که کمیاب است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج