۱۷۹۷۱
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

ایرانیان عزیز! بشتابید، بشتابید رأی بدهید!

حتما شما هم هر از گاهی، ایمیلی با جملات غرورآمیز و تحریک کننده حماسی دریافت می‌کنید که ای ایرانیان سلحشور، چه نشسته‌اید که ...

تابناک: حتما شما هم هر از گاهی، ایمیلی با جملات غرورآمیز و تحریک کننده حماسی دریافت می‌کنید که ای ایرانیان سلحشور، چه نشسته‌اید که در فلان رأی‌گیری سایت، یکی از گزینه‌ها نماینده ایران کشورمان است و برای نشان دادن خودمان به جهان و جهانیان به این سایت رفته و به گزینه نامبرده رأی دهید.

این اتفاق به تازگی برای رأی‌گیری وب سایت یاهو درباره کاندیداهای موارد گوناگون اسکار امسال رخ داده و ایمیلی مبنی بر شرکت در این رأی گیری و بالا بردن شانس فیلم «جدایی نادر از سیمین» فرستاده شده است.

نتایج این دست رأی‌گیری‌ها هر جا که پای یک گزینه ایرانی در میان است، بیشتر یکسویه و غیر معمول است، چنان که در این رأی‌گیری در هر دو موردی که این فیلم کاندیدای دریافت جایزه است،سهم جدایی بیش از ۹۰ درصد آراست و دیگر گزینه‌ها نیز سهم یک رقمی از رأی دیگر کاربرها دارند.

اکنون اگر نگاهی به آرای سایر موارد اسکار امسال ـ که گزینه ایرانی در میان آنها نیست ـ بیندازیم، می‌بینیم که نتایج تا اندازه‌‌ای متوازن و حاکی از رقابتی برابر میان گزینه هاست.

تاکنون «جدایی نادر از سیمین» ۹۶ درصد آرای کاربران را برای بهترین فیلم خارجی اسکار به دست آورده و دیگر گزینه‌ها، یک یا دو درصد آرا را کسب کرده‌اند.

ایرانیان عزیز! بشتابید، بشتابید رأی بدهید!

«جدایی نادر از سیمین» 91 درصد آرا بخش بهترین فیلم نامه غیر اقتباسی را به دست ‌آورده است.

ایرانیان عزیز! بشتابید، بشتابید رأی بدهید!


نگاهی به رأی‌گیری این سایت در دیگر بخش‌ها، نشان از رقابت متوازن و معقول سایر گزینه‌ها دارد.

ایرانیان عزیز! بشتابید، بشتابید رأی بدهید!


پیش از این هم رویدادهای بسیار از این دست رخ داده بود؛ چنان که چند سال پیش در انتخاب بهترین وزنه‌بردار جهان از طریق آرای کاربران اینترنتی، هجوم ایرانیان برای انتخاب گزینه «حسین رضا زاده» را در پی داشته که در برهه‌ای، باعث از دسترس خارج شدن وب سایت فدراسیون جهانی وزنه برداری شد.

یا همین چند وقت پیش که فدراسيون بین‌المللي تاريخ و آمار فوتبال، اقدام به رأی‌گیری محبوب‌ترین بازیکن فوتبال سال ۲۰۱۱ جهان کرده بود، هجوم هواداران دو تیم رقیب پایتخت به این وب سایت، باعث شد تا این فدراسیون، کریمی و مجیدی را به دلیل تخلف هوادارانشان از فهرست نهايي این رقابت‌ها بیرون کند.

چنان که بر پایه اعلام سايت رسمي فدراسيون بين‌المللي تاريخ و آمار، حاميان دو تيم رقيب از تهران (استقلال و پرسپوليس) آراي خود را با نرم‌افزاري ويژه افزايش دادند و نتايج را به سود بازيکنان خود دستکاري کردند؛ رخدادی که باعث شد، بخش فني وب‌سايت IFFHS به منظور جلوگيري از رخ دادن اتفاقات مشابه، در آينده تغييراتي را در سيستم فني خود به کار برد.

یا برای نمونه، یک بازیگر زن ایرانی در سایت معتبر IMDB داری صفحه‌ای است که بنا به انتخاب کاربران، در میان سی بازیگر زیبای زن جهان در رتبه نهم است؛ جالب اینجاست که صفحه پروفایل این بازیگر در این وب سایت، عکسی از او ندارد و معلوم نیست، کاربران جهانی این وب سایت چگونه بدون دیدن تصویر او با توجه به عدم اکرانی جهانی فیلم‌هایش، چنین جایگاهی را برای او در نظر گرفته‌اند!

اکنون هر چه فکر می‌کنیم دلیلی جز تلاش فوق‌العاده کاربران ایرانی این سایت پیدا نمی‌کنیم که هر جا و به هر دلیلی، زمینه‌ای برای بروز و ظهور خود فراهم می‌کنند.

اما دلیل این رویکرد احساسی ایرانی‌ها به این موضوع چیست و آیا اسا این اتفاقی پسندیده است؟ آیا بیم این نمی‌رود که برای نمونه، اتفاقی که برای مجیدی و کریمی افتاد و آنها از رأی گیری بیرون شدند، به گونه‌ای دیگر برای دیگر نمایندگان ایرانی هم بیفتد؟!

آیا اتفاقی اینچنین، حیثیت جهانی فیلمی همچون «جدایی نادر از سیمین» را تهدید نمی‌کند؟ چنان که در نخستین ماه‌های اکران این فیلم، هجوم کاربران ایرانی به وب سایت IMDB باعث شده بود، کاربران این وب سایت به این کار واکنش نشان دهند.

نکته جالب دیگر آن که این رویداد در کشوری رخ می‌دهد که سرعت اینترنت و زیرساخت‌های اینترنتی آن بسیار ضعیف است و سهم سرانه اینترنت آن رقم خنده‌داری است!

با این حال، هنوز هم ایرانیان علاقه خاصی به شرکت در رأی‌گیری‌های اینترنتی و بالا کشیدن نام کشورمان در میدان‌های گوناگون در این حوزه دارند. اینکه ایرانیان از دریچه‌های اینچنینی، سعی در بروز و ظهور دارند و قصد مطرح کردن نام خود در میان دیگر کشورها دارند را باید در چه چیز جستجو کرد؟ ریشه این میل به سینه سپر کردن و بیان اینکه ما از کشور پر افتخار ایران آمده‌ایم که مهد فرهنگ و هنر و تاریخ است، در چیست؟


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج