۱۷۹۹۱۷
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

عکس: بهترین متروهای شهری جهان

با داشتن امکاناتی چون صندلی های با سیستم گرمایش داخلی، دسترسی به اینترنت بی سیم و تزیینات هنری ایستگاه ها، این سیستم های مترو سفرهای درون شهری را به یک تجربه لذت بخش و هیجان انگیز تبدیل می کنند.

مجله مهر - کیوان ابراهیمی: سفر درون شهری که برای اولین بار به آن سفر می کنید، می توانید مثل یک کابوس باشد اما اگر آن شهر دارای یک سیستم حمل و نقل زیبا و قابل اعتماد باشد، قضیه فرق خواهد کرد.اما بهترین مترو ها کجا قرار دارند؟

با داشتن امکاناتی چون صندلی های با سیستم گرمایش داخلی، دسترسی به اینترنت بی سیم و تزیینات هنری ایستگاه ها، این سیستم های مترو سفرهای درون شهری را به یک تجربه لذت بخش و هیجان انگیز تبدیل می کنند.

عکس: بهترین متروهای شهری جهان

سیستم زیرزمینی حمل و نقل لندن، قدیمی ترین در جهان است. با تاسیس در سال ۱۸۶۳، اولین خط الکتریکی آن در سال ۱۹۰۵ بکار افتاد و قطارهای آن بین ۲۰۷ ایستگاه ساخته شده با سرعت تقریبی ۲۰ مایل در ساعت در حرکت اند. مسئولان شهری لندن اکنون به فکر نوسازی این سیستم و جایگزینی ۲۵۰ قطار آن افتاده اند. متروی لندن میزبان شخصیت های معروفی چون مارک تواین (نویسنده ماجراهای هاکلبری فین و تام سایر) بوده که وی در سال ۱۹۰۰ جزو اولین مسافران مسیر مرکزی این مترو بوده است.

عکس: بهترین متروهای شهری جهان

هر چند ممکن است اهالی نیویورک از سیستم متروی شهرشان شاکی باشند، اما نیویورک یکی از برترین متروهای جهان را دارد. با این متروی ۲۴ ساعته تقریبا به هر نقطه از شهر دسترسی آسان خواهید داشت. قطار شهری نیویورک ۱۱۱ سال پیش افتتاح شد و اکنون لقب بزرگترین سیستم قطار شهری در آمریکای شمالی را یدک می کشد. مسیرهای زیرزمینی متروی نیویورک آنقدر گسترده اند که اگر آن ها را پشت سر هم قرار دهیم، فاصله بین نیویورک تا شیکاگو را پوشش خواهند داد. با داشتن ۲۱ مسیر و ۴۶۸ ایستگاه، سالانه حدود ۱.۷ میلیارد نفر با این سیستم سفر می کنند.

عکس: بهترین متروهای شهری جهان

متروی پاریس با داشتن ۲۴۵ ایستگاه و ۱۳۲ مایل مسیر در محدوده ی ۴۰ مایل مربعی پاریس، یکی از چگال ترین و فشرده ترین سیستم های حمل و نقل زیرزمینی در جهان است. با تاسیس در سال ۱۹۰۰، شهرت عمده این مترو ناشی از ورودی های هنری ایستگاه های آن است که بوسیله هنرمندی به نام هکتور گویمارد ساخته شد که البته اکنون اثر کمی از آن ها باقی مانده است. این شهر در نظر دارد تا سال ۲۰۴۰ سیستم قطار شهری خود را به گونه ای گسترش دهد که توانایی میزبانی ۱.۵ میلیارد نفر مسافر در سال را داشته باشد.

عکس: بهترین متروهای شهری جهان

سالانه ۲.۴ میلیارد نفر با متروی مسکو سفر می کنند که این موضوع آن را به شلوغ ترین سیستم قطار زیرزمینی اروپا تبدیل کرده است. ایستگاه های متروی مسکو با تزیین توسط سنگ های مرمر، مجسمه های برنزی و لوسترهای مجلل از زیباترین و هنری ترین نمونه ها در جهان هستند. نقاشی های زیبای آب رنگی کشیده شده بر روی قطارها که در سال ۲۰۰۷ به انجام رسید، زیبایی دو چندانی به این سیستم زیرزمینی داده اند. شهر مسکو قصد دارد تا سال ۲۰۲۰، ۹۰ مایل دیگر به مسیر متروی خود اضافه کند.

عکس: بهترین متروهای شهری جهان

متروی شهر استکهلم سوئد با طول ۶۸ مایل و دارا بودن مجسمه ها، نقاشی ها و دیگر طراحی های زیبا و استادانه انجام شده توسط بیش از ۱۵۰ هنرمند، عنوان طولانی ترین نمایشگاه هنری جهان را در اختیار دارد. از دیگر نکات برجسته متروی سوئد میتوان به ایستگاه Kungsträdärden اشاره کرد که شبیه به یک حفره باستان شناسی ساخته شده است.

عکس: بهترین متروهای شهری جهان

با بهره گیری از وای فای رایگان در تمام طول مسیر و ایستگاه ها و شهرت جهانی اش به پاکی، ارزان بودن و قابلیت اعتماد بالا، متروی هنگ کونگ یکی از مدرن ترین نمونه ها در جهان است. ۹۹.۹ درصد قطارهای این سیستم دقیقا راس ساعت مقرر در ایستگاه ها حاضر می شوند و ۱.۵ میلیارد نفر در هر سال از این سیستم استفاده کرده و عقیده دارند این مترو استاندارد طلایی را در جهان دارد. قطار شهری هنگ کونگ ۱۰ مسیر و ۸۷ ایستگاه داشته و در سال ۱۹۷۹ تاسیس شده است.

عکس: بهترین متروهای شهری جهان

متروی پکن هر سال ۳.۲ میلیارد مسافر را میزبانی می کند و از این جهت دومین متروی شلوغ در جهان است. هر ساله مسیرها و ایستگاه هایی بیشتری از این سیستم بهره برداری می شوند تا بتوانند پاسخگوی جمعیت رو به افزایش پکن باشند؛ برای مثال بین سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۴، ۲۳۵ مایل و سه ماه پیش حدود ۳۷ مایل جدید در این سیستم به بهره برداری رسید تا طول متروی پکن به ۳۲۷ مایل (معادل ۵۲۶ کیلومتر) برسد و آن را به عنوان دومین متروی طویل جهان مطرح کند.

عکس: بهترین متروهای شهری جهان

با تاسیس در سال ۱۹۲۷، متروی توکیو اکنون سالانه ۳.۳ میلیارد مسافر را جابجا کرده و شلوغ ترین سیستم حمل و نقل زیرزمینی در دنیاست. علی رغم این شلوغی، سیستم های ایمنی و امنیتی قطارها کیفیت بالایی دارند و هر قطار بدون خلل و بصورت آن تایم رفت و آمد می کند. این سیستم حمل و نقل ۱۰۲ مسیر داشته و بیش از ۲۰۰ مایل درازا دارد.

عکس: بهترین متروهای شهری جهان

با داشتن برخی امکانات تجملی و لوکس چون صندلی های گرمازا و صفحات تلویزیون نمایش دهنده آگهی و اخبار، متروی سئول طرفداران زیادی در سطح جهان دارد. سالانه ۲.۵ میلیارد نفر با بهره گیری از قیمت های ارزان و مناسب این مترو از آن استفاده می کنند. خط ۳ این سیستم شامل آثار مختلفی از سلسله های مختلف کره ای و آثار دیگر هنری قرض گرفته شده از موزه هنری سئول است.

عکس: بهترین متروهای شهری جهان

درهای متروی بوینس آیرس ابتدائا در سال ۱۹۱۳ گشایش یافت و این موضوع آن را به عنوان قدیمی ترین متروی آمریکای جنوبی مطرح کرده است. اگر با مسیر A این سیستم سفر کنید کماکان می توانید قطارهای قدیمی را ببینید. هم اکنون این مترو ۸۳ ایستگاه و شش مسیر دارد و سالانه ۲۵۲ میلیون نفر را جابجا می کند.

عکس: بهترین متروهای شهری جهان

وقتی سازندگان متروی آتن در سال ۱۹۹۲ کار خود را شروع کردند، آن ها در واقع در بزرگترین پروژه حفاری باستان شناسی شهری مدرن را انجام می دادند. در اثنای این حفاری ها، بیش از ۵۰ هزار قطعه تاریخی از سنخ کلاسیک یونانی، بیزانسی و رومی کشف شد که امروزه این قطعات در ایستگاه های متروی آتن به نمایش عمومی درآمده اند. سیستم حمل و نقل زیرزمینی آتن متشکل از سه مسیر و ۶۵ ایستگاه است و تعداد بیشتری مسیر و ایستگاه از آن هم اکنون در حال ساخت اند. حرکت قطارهای این سیستم با سرعت ۶۰ مایل در ساعت، به مسافران این شهر تاریخی این امکان را می دهد که با صرفه جویی قابل توجهی در زمان به مقصد خود برسند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فروزان

      متروی تهران با قطارها و ایستگاههای کثیف و همچنین قطع شدن آنتن موبایل ها در طول سفر(وای فای رایگان را نخواستیم حالا)و خرابی های پی در پی قطارها و تاخیر آنها و در پاره ای موارد با شدت گرفتن بارندگی و تبدیل شدن قطار ها به کشتی نیز لقب برترین مترو خاورمیانه و آسیا را نصیب خود نموده است.(مجله مدیونی سانسورش کنی)

    • حسین

      حرف نزنی نمیگن لالی و در ضمن دروغ حناق نیست
      متروی تهران تو رده بندی تمیزترین متروی دنیاست
      (مجله مدیونی سانسورش کنی)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج