۱۷۹۹۳۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

نشانه شکلات مرغوب چیست؟

دکتر آراسب دباغ مقدم می گوید چند راه ساده وجود دارد که اگر در هنگام خرید به آنها توجه کنیم، تا حدود زیادی می توانیم محصول سالم را از ناسالم تشخیص دهیم.

نشانه شکلات مرغوب چیست؟





هفته نامه سلامت: بخش عمده تخلفاتی که در صنایع غذایی انجام می شود، به وسیله مردم قابل مشاهده و شناسایی نیست و حتما باید آزمایشگاه های حرفه ای سازمان غذا و دارو آنها را رصد کنند، اما دکتر آراسب دباغ مقدم می گوید چند راه ساده وجود دارد که اگر در هنگام خرید به آنها توجه کنیم، تا حدود زیادی می توانیم محصول سالم را از ناسالم تشخیص دهیم. در این میان به 3 محصول پرمصرف که شبهات زیادی برای تشخیص سلامت وجود دارد (شکلات، عسل و روغن زیتون) اشاره می کنم:

شکلات مرغوب از کره کاکائو و پودر کاکائو درست می شود. گاهی برخی از تولیدکنندگان به جای کره کاکائو که گرانقیمت است، از روغن های گیاهی جایگزین استفاده می کنند و روی بسته بندی محصولشان درج می کنند. این کار تخلف نیست چون تولیدکننده یک محصول با کیفیت پایین تر و با قیمت ارزان تر تولید کرده و مصرف کننده می تواند آگاهانه آن را انتخاب کند.

نشانه شکلات مرغوب چیست؟

اگر تولیدکننده روی محصول خود ننویسد که از کره کاکائو استفاده نکرده، تخلف است. معمولا به شکلات های قنادی کره کاکائو نمی زنند.

تخلف بعدی به این صورت است که پودر کاکائو کم و به جای آن شکر فراوان استفاده می کنند، باید دقت داشته باشید شکلات های باز عموما کره کاکائو ندارند و شکر فراوانی در آنها به کار رفته است. راه تشخیص این است که شکلات مرغوب در دهان بلافاصله آب می شود چون کره کاکائو در دمای ۳۷ درجه ذوب می شود. درحالی که تصور عامه مردم این است که شکلات مرغوب باید سفت باشد و زود آب نشود.

بسیاری از شکلات های نامرغوب در آفتاب نیز آب نمی شود. از طرف دیگر، رنگ شکلات تقلبی کدر است ولی شکلات سالم براق است و چون شکر زیادی ندارد، باید ته مزه تلخی داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج