۱۷۹۹۷۵
۵۲۲۴
۵۲۲۴
پ

عكس شما چند تا لایك دارد؟

وقتی می‌بینید كه ژست‌های خاص در مورد یك فرد مدام تكرار می‌شود، این موضوع بهانه خوبی برای كشف لایه‌های پنهانی شخصیت اوست.

عكس شما چند تا لایك دارد؟
مجله زندگی ایده آل - نسرین خسروشاهی: عكس شما چند تا لایك دارد؟ همین لایك گرفتن بهانه خوبی برای خیلی‌هاست تا عكس‌های‌شان را با ژست‌های مختلف در شبكه‌های اجتماعی به اشتراك بگذارند. اما وقتی می‌بینید كه ژست‌های خاص در مورد یك فرد مدام تكرار می‌شود، این موضوع بهانه خوبی برای كشف لایه‌های پنهانی شخصیت اوست.

گذشت آن زمانی كه برای عكاسی یك عده با ژست‌های یكنواخت، نشسته بر صندلی یا ایستاده با چهره‌هایی جدی جلوی دوربین می‌آمدند. امروزه ثبت لحظات مختلف با دوربین یا تلفن همراه عادی شده و خیلی راحت می‌توان عكس ثبت شده را دید، در صورت تمایل پاك كرد و عكس دیگری را جایگزینش كرد. افراد مختلف آنقدر آزادی عمل دارند تا آن‌طور كه دل‌شان می‌خواهد بخندند یا حالت دست و پای‌شان را عوض كنند و... .

به این ترتیب افراد می‌توانند چیزی بیش از چهره خود را در عكس‌ها ثبت كنند اما آیا انتخاب این ژست‌ها كاملا آگاهانه است؟ مریم چترچی، كارشناس ارشد روانشناسی و مشاور، درباره ابعاد روانشناسی ژست آدم‌ها توضیح می‌دهد تا این بار به دقت بیشتری به عكس‌های دوستان‌تان نگاه كنید و شخصیت آنها را بهتر بشناسید.

راز لبخندها

عكس شما چند تا لایك دارد؟

لبخند افراد نشان می‌دهد كه تا چه حد برونگرا یا درونگرا هستند. در واقع برونگرا یا درونگرا بودن افراد در لبخندی كه جلوی دوربین می‌زنند هم آشكار است. درونگراها لبخندهایی بیشتر ملیح و كمرنگ دارند و برونگراها را با لبخندهایی باز و صورت‌هایی شكفته‌تر و بشاش‌تر می‌بینید.

ناراضی‌ها دست‌به سینه‌اند

عكس شما چند تا لایك دارد؟

اگر فردی در عكس دست‌ها را به هم گره می‌كند یا كاملا به حالت دست به سینه ژست می‌گیرد، احتمالا حالت نارضایتی و حالت تدافعی شدیدی نسبت به محیط عكس یا عكاس دارد. افرادی كه غالبا از این ژست استفاده می‌كنند، اصولا دارای شخصیتی محتاط و تدافعی هستند و در بروز احساسات و هیجانات خود راحت و رها نیستند.

لمس گردن نشانه اضطراب

عكس شما چند تا لایك دارد؟

انتخاب ژست در عكس‌ها تا حدودی ناآگاهانه است و افراد مختلف الگوی ثابتی را در انتخاب‌های خود تكرار می‌كنند. این الگو به خصوصیات شخصیتی افراد وابسته بوده و به همین دلیل نسبتا پایدار و متفاوت با دیگران است. وقتی فرد در ژست خود با دست، گردن یا صورت خود را لمس كرده باشد معمولا نشان اضطراب و نگرانی درونی فرد است. فردی كه عادت به چنین ژستی دارد معمولا احساس می‌كند كنترل كافی بر امور ندارد و همین عدم كنترل او را مضطرب كرده و باعث چنین ژستی می‌شود.

دستان باز نشانه كنترل

عكس شما چند تا لایك دارد؟

اگر سوژه عكس نشسته و دستان خود را باز كرده باشد، برخلاف فردی كه دست به گردن قرار داده از احساس تسلط و كنترل بالایی برخوردار است كه این موضوع باعث شده دستان خود را گشوده نگه دارد. چنین فردی حس قدرت بالایی دارد اما در صورتی‌كه فردی دستان باز خود را پشت سر برده و مثلا دست‌ها را پشت سر قلاب كرده باشد كمی فراتر رفته و قدرتمندترین حالت را القا می‌كند. باز بودن دست‌ها در عكس اعتماد به نفس بالایی را القا می‌كند و پشت سر بردن دست‌ها این حس را تشدید می‌كند و نشان می‌دهد این فرد تسلط زیادی دارد.

خودشیفته‌های دست به كمر!

عكس شما چند تا لایك دارد؟

افرادی كه هنگام عكاسی از ژست «ایستادن به حالت دست به كمر» زیاد استفاده می‌كنند، معمولا علاوه بر اعتماد به نفس كمی هم خودشیفتگی دارند و وجود حس خودشیفتگی آنان را به سمت این ژست هدایت می‌كند. چنانچه سوژه این ژست را در حالت سه رخ به كار ببرد بالاترین حد خودشیفتگی را بروز می‌دهد.

خجالتی‌ها دوربین را نگاه نمی‌كنند

عكس شما چند تا لایك دارد؟

نگاه نكردن به دوربین در ژست‌های مختلف می‌تواند نشان خصوصیات دیگری هم باشد. فردی كه عموما به دوربین نگاه نمی‌كند احتمالا از نوعی كمرویی اجتماعی و نگرانی رنج می‌برد، همچنین حس بی‌اعتمادی نسبت به افراد دیگر می‌تواند باعث تكرار چنین ژستی شود. افراد خجالتی را در عكس‌ها می‌توان با بدنی در خود فرورفته و فك و آرواره‌ای فشرده تشخیص داد. سوژه‌هایی كه عضلات خود را جلوی دوربین جمع می‌كنند، معمولا افرادی خجالتی و معذب هستند.

مرموزها عینک می‌زنند

عكس شما چند تا لایك دارد؟

بعضی افراد برای شكل دادن یا تكمیل ژست خود از وسایل خاصی استفاده می‌كنند كه برخی از متداول‌ترین این وسایل عینك آفتابی، عینك آینه‌ا‌ی، سیگار، پیپ یا اشیای عجیب است كه موارد نامبرده معمولا برای ایجاد حس مرموز بودن و رمزآلود بودن این شخصیت‌ها به كار می‌روند. افرادی كه معمولااز این نوع وسایل استفاده می‌كنند به جلب‌توجه از طریق رازآلود و مرموز بودن علاقه داشته و میل دارند از این راه افراد را متوجه خود كنند.

دست زیر چانه یعنی رازآلودم

عكس شما چند تا لایك دارد؟

اگر سوژه عكس دست‌ها را زیر چانه زده و به سویی دیگر نگاه می‌كند یا این ژست را در حالت سه رخ نشان می‌دهد، نه تنها با خود چندان راحت نیست بلكه تلاش می‌كند تصویری متفكر و رازآلود از خود نشان دهد. چنین ژستی معمولا نشان‌دهنده شخصیتی است كه دوست دارد نظر و توجه افراد را به خود جلب كند و نشان دهد شخصیت رازگونه و جذابی دارد.

اقتدار با تكیه دست

عكس شما چند تا لایك دارد؟

یكی دیگر از ژست‌هایی كه حس اقتدار را منتقل می‌كند، حالتی است كه فرد در عكس‌ها با كمی خم شدن دست‌ها را به میز یا صندلی تكیه می‌دهد. چنین ژستی نشان‌دهنده حس اقتدار و به خصوص جسارت فرد است. این ژست را معمولا افرادی انتخاب می‌كنند كه اطمینان بالایی به خود دارند.

نداشتن آرامش با دست و پای ضربدری

عكس شما چند تا لایك دارد؟

اگر فرد هنگام عكس گرفتن در محیطی باشد كه باعث نگرانی و اضطراب او شده باشد، این حالت را در عكس با انداختن دست و پای خود روی هم به صورت ضربدری نشان خواهد داد. فردی كه دست یا پای خود را به صورت ضربدری روی هم می‌اندازد، از محیط و موقعیتی كه در آن قرار دارد، حس آرامش نمی‌گیرد و راحت نیست.

تقلید یعنی بی‌هویتی

دسته‌ای از ژست‌ها هستند كه افراد آنها را صرفا به این دلیل كه قبلا فرد مشهوری آن را استفاده كرده، به كار می‌برند. برای مثال بازیگر یا ورزشكار مشهوری عكسی را با ژستی خاص منتشر كرده و تعدادی از طرفداران او به سرعت با همان ژست جلوی دوربین می‌روند و چندان به زیبایی یا مناسب بودن آن ژست برای خود فكر نمی‌كنند بلكه تنها برای جلب‌توجه و شبیه شدن به فلان فرد مشهور ژست وی را تقلید می‌كنند.

معمولا افرادی كه به‌شدت به‌دنبال تقلید ژست‌های افراد مشهور هستند از گونه‌ای بی‌هویتی رنج می‌برند و خودانگاره رشد یافته و مثبتی ندارند. به این ترتیب تنها ژست‌های دیگران را با این تفكر كه به فرد دیگری شبیه خواهند شد، تقلید می‌كنند. این حالت برایشان بهتر و مقبول‌تر است و بدین‌ترتیب فكر می‌كنند بیشتر دیده می‌شوند.

عكس دسته جمعی چه می‌گوید؟

ژست‌های افراد در عكس‌های دسته جمعی هم می‌تواند بیانگر خصوصیات روانشناختی متعددی باشد كه عمده‌ترین آنها نظم و طریقه نشستن یا ایستادن افراد است. افرادی كه در عكس‌های دسته جمعی -كه تعداد زیادی نشسته‌اند- به صورت ایستاده ظاهر می‌شوند، به‌طور معمول افرادی مقتدر و با اعتماد به نفس و حس كنترل بالا هستند. همچنین افراد درونگرا معمولا در عكس‌های دسته جمعی جزو نشسته‌ها هستند و برونگراها معمولا ایستاده‌اند.

عكس شما چند تا لایك دارد؟

خم شدن نشانه اعتماد به نفس پایین

بعضی افراد در اكثر یا همه عكس‌های‌شان خمیدگی دارند كه شامل خمیدگی از ناحیه شانه‌ها و گردن است. این ژست را معمولا در افرادی می‌بینیم كه از حس قدرت و اعتماد به نفس پایینی برخوردارند. اشخاصی كه معمولا اینطور عكس می‌گیرند چندان به خود مطمئن نیستند و قدرت درونی اندكی دارند.

در صورتی‌كه اگر با دستان تقریبا باز در عكس حاضر شده و به دوربین نگاه كنند و لبخند عمیقی بزنند- طوری كه باعث كشیده شدن چشمان شود- قطعا حس اعتماد و راحتی درونی خود را القا می‌كنند. چنین سوژه‌ای با خود و دنیا در آشتی است و روحیه‌ای صلح طلب و آرام دارد.

حساس‌ها فقط از یك زاویه عكس می‌اندازند

ژست‌های بسیاری وجود دارند كه برآمده از حساسیت‌های افراد نسبت به ظاهر و زیبایی صورت‌شان است. برخی افراد نسبت به زیبایی چهره خود در عكس حساسیت زیادی دارند. این افراد اكثرا دچار وسواس هستند و این وسواس را در ژست‌های خود و همواره زوایای خاصی از صورت خود را نشان می‌دهند. مثلا ممكن است همواره از یك نیمرخ خاص یا سه رخ خاص عكس بگیرند یا دوربین را بسیار بالا یا بسیار پایین ببرند كه می‌تواند نشانه تلاش برای پوشاندن یا پنهان كردن یك نقص در صورت باشد. ممكن است چنین افرادی سعی داشته باشند ناهنجاری خاص یا نامتقارن بودن صورت خود را از دوربین پنهان كنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج