۱۸۰۴۱۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

موج جدید بارش برف و باران در کشور

بارش باران و برف در بیشتر مناطق کشور از بامداد امروز در حالی آغاز شده است که که کارشناسان هواشناسی تداوم این بارش ها را تا روز دوشنبه پیش بینی می کنند.

واحد مرکزی خبر: بارش باران و برف در بیشتر مناطق کشور از بامداد امروز در حالی آغاز شده است که که کارشناسان هواشناسی تداوم این بارش ها را تا روز دوشنبه پیش بینی می کنند.

بنابر پیش بینی سازمان هواشناسی بارش ها که از بامداد امروز در بیشتر مناطق کشور آغاز شده است تا سه روز آینده ادامه دارد و از این رو اختلال در تردد جاده‌‌ای و آبگرفتگی معابر عمومی در برخی از استان‌ ها پیش‌ بینی می‌شود.

روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور گزارش داد، در برخی مناطق جنوب‌ غرب، جنوب، دامنه‌ های جنوبی و مرکزی زاگرس، نواحی مرکزی، شرق و شمال شرق و به تدریج جنوب شرق و دامنه‌های جنوبی البرز ابری، بارش باران، گاهی با وزش باد، در مناطق سردسیر بارش برف و در مناطق جنوبی رعد و برق پیش‌ بینی می‌شود و شدت بارش‌ در استان‌ های کهگیلویه و بویراحمد و شمال فارس بیشتر خواهد بود.

بر اساس پیش بینی این سازمان از بعدازظهر امروز (پنج‌ شنبه) علاوه بر مناطق یاد شده در شمال غرب و غرب نیز بارش باران و برف شروع می شود و بتدریج تا روز جمعه اغلب مناطق کشور به جز جنوب شرق را فرا می گیرد.

بنا بر این گزارش؛ برف و سرما مدارس تمام مقاطع تحصیلی چهارمحال و بختیاری را تعطیل کرد.

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: امدادگران در بارندگی های ۲۴ساعت گذشته تاکنون به ۴۰۰ مسافر گرفتار در برف درمحورهای مواصلاتی این شهرستان به استان خوزستان وکهگیلویه و بویراحمد امدادرسانی کردند.

مرکز مدیریت راههای خراسان رضوی نیز اعلام کرد: هم اکنون باران در محورهای مشهد - تربت حیدریه ، مشهد - نیشابور و مشهد - سرخس ، فریمان ، درگز ، تربت جام و صالح آباد در حال بارش است.

همچنین بارش برف در گردنه های تیوان در محور قوچان - درگز و گوجگی در محور مشهد-کلات آغاز شده است.

مسئول مرکز مدیریت راه های اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان نیز امروز گفت: بارش دوباره برف از ساعاتی پیش محور فریدونشهر - پشتکوه، خوانسار- دامنه ، سمیرم ، یاسوج را لغزنده کرده است.

در این حال ۳۰ نفر از مسافران و افراد مانده در جاده های برفگیر استان اصفهان با کمک امدادگران از برف نجات یافتند.

محورهای ارتباطی استان همدان نیز به علت بارش پراکنده باران و برف لغزنده است.

هواشناسی استان اردبیل نیز در مورد کاهش شدید دما و بارش برف هشدار داد.

کارشناس هواشناسی استان اردبیل با اشاره به کاهش ۱۵ درجه ای دما افزود: این وضع جوی تا یکشنبه هفته آینده ادامه دارد و بارش باران و برف نیز از فردا اغلب مناطق استان اردبیل را فرا می‌گیرد.

رئیس پلیس راه استان گیلان از رانندگانی که قصد عبور از جاده های کوهستانی و برف گیر این استان را دارند خواست زنجیرچرخ و وسایل گرمایشی همراه داشته باشند.

غلامی سرپرست اداره پیش بینی و هشدار هواشناسی گیلان با اعلام اینکه آب گرفتگی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها دور از انتظار نیست از مردم به خصوص روستاییان خواست از تردد در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.

بارش شدید برف در ارتفاعات استان البرز موجب تعطیل شدن پیست بین المللی اسکی دیزین شد.

مدیر مجموعه پیست دیزین گفت: بارش برف که از دیشب در ارتفاعات البرز آغاز شده در پیست دیزین به شدت ادامه دارد و در ۲۴ ساعت گذشته بیش از چهل سانتیمتر برف در این منطقه به زمین نشسته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج