۱۸۰۵۰۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

روحانی کدام پروژه تهران را کلنگ می‌زند؟

در حاشیه افتتاح قطعه ۱ آزادراه حرم تا حرم که هفته آینده با حضور رییس جمهوری برگزار خواهد شد روحانی کلنگ یک پروژه دیگر را نیز به زمین خواهد شد پروژه‌ای که شرکت ساخت از آن به عنوان اصلی ترین اهرم برای کاهش ترافیک تهران نام می‌برد.

خبرگزاری ایسنا: در حاشیه افتتاح قطعه ۱ آزادراه حرم تا حرم که هفته آینده با حضور رییس جمهوری برگزار خواهد شد روحانی کلنگ یک پروژه دیگر را نیز به زمین خواهد شد پروژه‌ای که شرکت ساخت از آن به عنوان اصلی ترین اهرم برای کاهش ترافیک تهران نام می‌برد.

پروژه آزادراه کنارگذر جنوبی شهر تهران که یک طرح آزادراهی بزرگ در محدوده شهر تهران به حساب می‌آید پس از پشت سر گذاشتن مراحل دو ساله مطالعات به زودی وارد مرحله عملیات اجرایی خواهد شد.

این پروژه که به کنارگذر جنوبی تهران مشهور شد منطقه آبیک را به چرمشهر ورامین متصل می کند و به قطعه یک آزادراه حرم تا حرم متصل خواهد شد.

طبق پیش بینی های صورت گرفته با افتتاح این آزادراه که برآیند زمان اجرای آن سه سال بوده بخش عمده‌ای از بار ترافیکی جنوب تهران که بدون قصد ورود به پایتخت برای حرکت به سمت شمال شرق نزدیک به محدوده راهداری استان تهران می شوند از حومه پایتخت دور شده و به شکل مستقیم به آزادراه‌های اطراف متصل می شوند با توجه به اهمیت بالای این طرح شرکت ساخت زمان نسبتا طولانی را صرف بحث مطالعاتی این پروژه کرده تا سرانجام و با حضور رییس جمهوری کلنگ زنی آن در اوایل اسفندماه سال جاری انجام شود.

بنا به گفته مدیران وزارت راه و شهرسازی در این پروژه بخش خصوصی سهم اصلی را آورده مالی و اجرای طرح بر عهده خواهد داشت و دولت تنها به عنوان شریک بخشی از پروژه شناخته می شود.

طبق گفته رییس شرکت ساخت ۷۰ درصد از منابع مالی کنارگذر جنوبی تهران از طریق بخش خصوصی تامین می شود و ۳۰ درصد آن نیز از سوی دولت و البته نه به شکل نقدی که به صورت ارائه تسهیلات مالی انجام می گیرد.

با توجه به سرعت بالای ثبت شده از سوی قرارگاه خاتم الانبیا در اجرای پروژه قم - گرمسار انتظار می رود این پروژه نیز که از نظر کیلومتر و شرایط جغرافیایی نزدیک به قطعه یک آزادراه حرم تا حرم است نیز با سرعتی زیاد آماده سازی شود.

هرچند طبق اعلام شرکت ساخت بحث هزینه طراحی و ساخت آزادراه‌ها در سال‌های گذشته افزایش قابل توجهی پیدا کرده و برای این که طرح‌ها طبق برنامه از پیش طراحی شده آماده شوند نیاز به سرمایه‌گذاری گسترده و تامین منابع مالی متنوع است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج