جاباما
۱۸۰۵۸۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

حمایت قاطع مراجع تقلید از دولت روحانی

محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری با سفر به قم به بیوت مراجع عظام تقلید و علما رفت تا از راهنمایی ها، رهنمودها و پیشنهادهای این بزرگان برای دولت یازدهم بهره ببرد.

خبرگزاری ایسکا نیوز: محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری با سفر به قم به بیوت مراجع عظام تقلید و علما رفت تا از راهنمایی ها، رهنمودها و پیشنهادهای این بزرگان برای دولت یازدهم بهره ببرد.

این دیدارها در حالی انجام می شود که قرار است در آینده ای نزدیک حجت الاسلام حسن روحانی طی سفری استانی به قم برود و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات مردم این شهر قرار گیرد.

نهاوندیان با آیات جوادی آملی، نوری همدانی، مکارم شیرازی، موسوی اردبیلی، صافی گلپایگانی، سبحانی، شبیری زنجانی، وحید خراسانی دیدار کرد. مراجع عظام و علما در این دیدارها از فعالیت های دولت در عرصه های مختلف تقدیر و حمایت کردند. اهتمام دولت بر مبارزه با مفاسد اقتصادی و مذاکرات هسته ای از جمله مواردی بود که مورد حمایت این بزرگان قرار گرفت.

آیت الله نوری همدانی: دولت مقتدرانه در جهات مختلف به مردم خدمات می‌دهد

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه «الحمدالله دولت محترم خدمات بسیار خوب و ارزنده‌ای به مردم کشور ارایه کرده است»، اظهار داشتند: خدا را شکر می‌کنیم که دولت امروز مقتدرانه در جهات مختلف از جمله در حوزه اقتصاد و بخصوص در موضوع سلامت و بهداشت به مردم خدمات می‌دهد.

ایشان در دیدار با رییس دفتر رییس‌جمهور با اشاره به آشنایی سی - چهل ساله خود با دکتر روحانی گفتند: ما منتظر مقدم محترم رییس‌ جمهوری به قم هستیم و این سفر را تأثیرگذار و مهم می‌دانیم.

آیت‌الله نوری همدانی سپس به موضوع مذاکرات هسته‌ای اشاره و تأکید کردند:‌ مذاکره و گفتگو بسیار لازم است، تا دنیا بداند، جمهوری اسلامی ایران اهل منطق، برهان و گفتگوست، اما باید دانست که آمریکا و غرب از طبع خباثت‌آمیز خود دست بر نداشته و نخواهند داشت.

ایشان تصریح کردند: جمهوری اسلامی ایران همانطور که رهبر معظم انقلاب تبیین فرمودند «نرمش قهرمانانه» را در برنامه‌های خود دارد، اما به هیچ وجه حاضر نخواهد شد، که زیر سیطره کشورهای سلطه‌گر قرار گیرد.

آیت‌الله نوری همدانی، نقد سازنده و منصفانه از دولت‌ها را راهگشا توصیف کردند و در عین حال خواستار پرهیز از سیاه‌نمایی‌ها و حمایت از نقاط و عملکرد مثبت دولت‌ها شدند.

ایشان به موضع‌گیری دقیق و به موقع رییس‌ جمهوری در قبال برخی حوادث اشاره کردند و افزودند: با توجه به جایگاه دولت، موضع‌گیری‌ها اگر در زمان خود اعلام شود، تأثیر بسزایی خواهد داشت.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه دادند: هر چه ارتباط دولت با حوزه‌ها بیشتر باشد، بهتر می‌توانند در برابر دشمنان و کینه‌توزان عمل کنند. ما خواهان تقویت و سربلندی آرمان امام(ره)، اسلام و نظام ولایی هستیم و باید با تعامل موجب اعتلای عزتمندانه و توأم با حکمت کشور و نظام شویم.

رییس دفتر رییس‌جمهور نیز با ابلاغ سلام رییس‌ جمهوری، به برنامه‌ها و طرح‌های دولت در اجرای زیرساخت‌های استان قم نظیر طرح آبرسانی و اجرای راه‌های مواصلاتی اشاره کرد و گفت: دولت یازدهم اهتمام بسیاری به موقعیت جغرافیایی و اتصالی کشور در مرتبط کردن چین به اروپا از یکسو و کشورهای آسیای میانه به آب‌های گرم از سوی دیگر دارد.

محمد نهاوندیان تصریح کرد: هر چه شبکه ارتباطی و مواصلاتی ایران در منطقه و قم بیشتر شود، موقعیت اقتصادی و فرهنگی کشور و این شهر تقویت می‌شود.

رییس دفتر رییس‌جمهور با بیان اینکه قم و حوزه علمیه‌اش چشمه‌سار انقلاب بوده و هست ، اظهار داشت: به برکت سفر آتی رییس‌ جمهوری به قم ارتباط و اتصال دولت و دستگاه‌های اجرایی با حوزه و مرجعیت مستحکم‌تر می شود.

نهاوندیان همچنین تصریح کرد: دولت نظر مراجع و حوزه‌ها درباره مسایل کشور را مغتنم می‌دارد.

تقدیر آیت الله جوادی آملی از عزم دولت برای مبارزه با مفاسد اقتصادی

رییس دفتر رییس جمهور اظهارداشت: دولت یازدهم با پیگیری سیاست اعلام شده از سوی رهبر معظم انقلاب درخصوص اقتصاد مقاومتی، بدنبال دستیابی به رونق و رشد اقتصادی بدون اتکا به درآمدهای نفتی است.

رییس دفتر رییس جمهور اظهارداشت: دولت یازدهم با پیگیری سیاست اعلام شده از سوی رهبر معظم انقلاب درخصوص اقتصاد مقاومتی، بدنبال دستیابی به رونق و رشد اقتصادی بدون اتکا به درآمدهای نفتی است.

محمد نهاوندیان شامگاه پنج شنبه با حضور در بیت آیت الله جوادی آملی ضمن تشریح عملکرد دولت یازدهم گفت: امروز با تلاش های انجام شده، آرامش بر اقتصاد کشور حاکم شده است و امیدواریم با استفاده از فرصتها و ظرفیتهای کشور و آماده سازی شرایط برای جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی، فضای کسب و کار تولید و اشتغال رونق یابد.

وی با ابلاغ سلام دکتر روحانی، به سفر قریب الوقوع رییس جمهوری به استان قم اشاره کرد و گفت: این سفر موجب تسریع در اجرای طرح های عمرانی این استان خواهد شد و درعین حال امیدواریم با این سفر رابطه دولت با نهاد مرجعیت ،روحانیت و حوزه های علمیه، بیش از گذشته تقویت و مستحکم شود.

آیت الله جوادی آملی نیز در این دیدار با اشاره به تلاش دنیای غرب و استکبار برای ارائه چهره خشن از اسلام، ملت و نظام جمهوری اسلامی در ۳۵ سال گذشته گفتند: ملت ایران در تمام مراحل پس از انقلاب، چهره ای معتدل، عقلانی و عزت مند از خود ارائه داده است بطوریکه امروز دنیا این ملت را با خصوصیات فوق می شناسد.

ایشان ادامه دادند: غرب اگر منصفانه نگاه کند، خواهد دید با تمام عناد و دشمنی که نسبت به اسلام به خرج داده و در ماجرای سلمان رشدی و انتشار کاریکاتورهای توهین امیز اخیر و تقویت گروه های تکفیری مشاهده شد، ملت ایران نماد اسلام رحمانی و اعتدال است.

آیت الله جوادی آملی از دولت خواست تا از همه ظرفیتها برای رونق در تولید استفاده کند و تصریح کرد: کشوری که سرشار از منابع مختلف است باید از همه ظرفیت ها برای توسعه اقتصادی بهره مند شود.

ایشان با تقدیر از عزم دولت برای مبارزه با مفاسد اقتصادی اظهارداشتند: این مبارزه باید با شدت بیشتری دنبال شود تا نظام اقتصادی کشور اصلاح گردد.

آیت الله جوادی آملی ضمن ابلاغ سلام به دکتر روحانی، سفر رییس جمهوری کشورمان را به استان موجب آبادانی بیش از پیش این استان دانستند.

آیت‌الله صافی گلپایگانی : دولت نسبت به مسایل مردم اهتمام، دغدغه و دلسوزی دارد

آیت‌الله صافی گلپایگانی با اشاره به زحمات و برنامه‌های دولت برای حل مسایل و مشکلات مردم تصریح کردند:اطلاع داریم که دولت نسبت به مسایل مردم اهتمام، دغدغه و دلسوزی دارد.

آیت‌الله صافی گلپایگانی با اشاره به زحمات و برنامه‌های دولت برای حل مسایل و مشکلات مردم تصریح کردند:اطلاع داریم که دولت نسبت به مسایل مردم اهتمام، دغدغه و دلسوزی دارد.

ایشان در دیدار رییس دفتر رییس جمهوری، با بیان اینکه مردم مطلع هستند که دولت با چه مشکلاتی دست به گریبان است، گفت: برخی از مسایل و مشکلاتی که امروز مطرح می‌شود، از سابق برای این دولت باقی مانده و گرفتاری‌های دولت را زیاد کرده است، اما نباید نسبت به حل آنها ناامید بود و باید با انگیزه کسب رضایت ائمه معصومین(ع) و امام زمان(عج) نسبت به مرتفع کردن آنها همت کنیم.

آیت‌الله صافی گلپایگانی همچنین توجه و اهتمام به تقویت دینی و جهات اسلامی و کمک به عظمت دین را ضروری دانستند و با بیان اینکه همه ما باید در این خصوص فعالیت کنیم، اظهار امیدواری کردند با توفیقات الهی و کمک حضرت حق، ان‌شاء الله بتوانیم هم در زمینه حل مشکلات و هم در جهت اعتلای دین مبین اسلام گام برداریم.

نهاوندیان با ابلاغ سلام دکتر روحانی به سفر قریب‌الوقوع رییس‌ جمهوری به استان قم اشاره کرد و گفت: برنامه‌ها و طرح‌های ویژه‌ای برای توسعه استان در نظر گرفته شده که در سفر رییس‌ جمهوری اعلام خواهد شد.

دیدار با آیت الله شبیری زنجانی

رییس دفتر رییس جمهور شامگاه پنجشنبه با حضور در بیت آیت الله شبیری زنجانی، با ایشان درخصوص مسایل جاری کشور گفت و گو کرد.در این دیدار محمد نهاوندیان با بیان اینکه دولت نظر همه مراجع را در تصمیم گیری های خود لحاظ می کند، به سفر آتی رییس جمهوری کشورمان به استان قم اشاره کرد و گفت: در این سفر طرح های عمرانی که منجر به حل مشکلات معیشتی مردم می شود، آغاز خواهد شد.

آیت الله شبیری زنجانی نیز در این دیدار ، با ابلاغ سلام به رییس جمهور کشورمان گفت: اگر در کارها اخلاص وجود داشته باشد و از خداوند برای حل مشکلات کمک بخواهیم،ان شاءاالله مسایل و مشکلات مرتفع می شود.

آیت الله وحید خراسانی: نیت رییس جمهوری برای خدمت به مردم ایران خیر است

آیت الله وحید خراسانی در این دیدار گفتند: اسلام دین رحمت است و خداوند رحمان و رحیم بر همه کائنات حاکم است و پیامبر بزرگ اسلام نیز رحمه للعالمین می باشد.

ایشان گفتند: دستور شرع این است که باید با زبان مجامله با دشمتان سخن گفت و در نظر داشت که نباید به مقدسات دیگران تعرض کرد.

آیت الله وحید خراسانی با ابلاغ سلام متقابل به رییس جمهوری، خدمت به مردم و کشور را خدمت به ائمه معصومین(ع) دانستند و افزودند: نیت رییس جمهوری برای خدمت به مردم ایران خیر است من می دانم که دولت مسیر دشواری پیش رو دارد و برای شما و تمامی خدمتگزاران که خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار داده اید همواره دعا می کنم و این کشور مملکت امام زمان (عج) است و خدمت به این مردم و کشور خدمت به امام زمان (عج) است.

ایشان با ابراز خرسندی از سفر رییس جمهوری به قم گفتند: امیدوارم این سفر منشاء خیر و برکت برای استان و در عین حال موجب تقویت بیش از پیش رابطه دولت با مرجعیت ، روحانیت و حوزه های علمیه شود.

آیت الله وحید خراسانی ضمن تقدیر از فعالیت های استاندار قم برای وی و مدیریت اجرایی این استان آرزوی موفقیت کردند.

دیدار با آیت الله سبحانی

رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به رسوا شدن تفکر سلفی در حوادث اخیر منطقه گفت: گروه های تروریستی نظیر داعش گر چه خسارات و تلفات جانی و مالی بسیاری به وجود آورده اند اما باعث نفرت جهانی نسبت به تفکر سلفی شده اند.

محمد نهاوندیان بعداز ظهر پنج شنبه با حضور در بیت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام در قم خواستار تبیین مسایل روز و روشنگری نسبت به این حوادث به منظور شناخت بهتر تفکر سلفی در منطقه و جهان شد.

رییس دفتر رییس جمهوری با ابلاغ سلام رییس جمهوری به آیت الله سبحانی اظهار امیدواری کرد: سفر قریب الوقوع رییس جمهوری به استان قم موجب برکت و آبادانی بیش از پیش استان شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ، دکتر نهاوندیان با تاکید بر اینکه دولت نظرات و دیدگاه های روحانیت و مرجعیت را در تصمیم گیری های خود لحاظ می کند، گفت: سفر رییس جمهوری به استان قم موجب تقویت و تحکیم مناسبات بیش از پیش دولت و مراجع خواهد شد.

آیت الله سبحانی نیز در این دیدار تاکید کردند که گروه های تروریستی نظیر داعش همان جریان تکفیری در شکل اجرایی است که رحمی در دلشان نیست و متاسفانه جهان شاهد بود که آنها چگونه انسانی را در قفس آتش می زنند.

ایشان با بیان اینکه اگر دول غربی طرفدار این گروه های تروریستی نیستند چرا ارتباطات آنها را برای ارسال پیام قطع نمی کنند، از تربیت افرادی در حوزه برای تبیین تفکر تکفیری و سلفی خبر دادند.

آیت الله موسوی اردبیلی: در دولت یازدهم افراد خوش فکر زحمت می کشند و تلاش می کنند و باید نتایج عملکرد آنان برای جامعه بازگو شود

رییس دفتر رییس جمهوری گفت:دولت یازدهم از آغاز فعالیتش ، گام های بلندی در عرصه اقتصادی و بازگرداندن آرامش به اقتصاد برداشته است و امیدواریم رونق بخش های اقتصادی و رشد صادرات با شتاب بیشتری ادامه یابد.

محمد نهاوندیان عصر پنج شنبه با حضور در بیت آیت الله عبدالکریم موسوی اردبیلی و دیدار و گفت و گو با ایشان،دستاوردهای دولت را در عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تشریح کرد.

نهاوندیان با ابلاغ سلام رییس جمهوری به آیت الله موسوی اردبیلی اظهار امیدواری کرد: سفر قریب الوقوع رییس جمهوری به استان قم، موجب برکت و آبادانی بیش از پیش استان شود.

رییس دفتر رییس جمهور با تاکید بر اینکه دولت نظرات و دیدگاه های روحانیت و مرجعیت را در تصمیم گیری های خود لحاظ می کند، گفت: سفر رییس جمهوری به استان قم موجب تقویت و تحکیم مناسبات بیش از پیش دولت و مراجع خواهد شد.

نهاوندیان همچنین با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران با ۱+۵ بر انجام توافق عزتمندانه تاکید و اظهار امیدواری کرد دولت با پشت سر گذاشتن این موضوع،گام های بلند تری در حل مسائل کشور نظیر اشتغال جوانان بردارد.

آیت الله موسوی اردبیلی نیز با تاکید بر ضرورت تشریح و تبیین دستاوردهای دولت برای مردم به منظور جلوگیری از فضاسازی ها گفتند: خوشبختانه در دولت یازدهم افراد خوش فکر زحمت می کشند و تلاش می کنند و باید نتایج عملکرد آنان برای جامعه بازگو شود.

ایشان همچنین تصریح کردند: دولت می تواند با تقویت رابطه اش با مرجعیت، حاشیه سازی های بی مبنا و دروغین علیه خود را بی اثر کند.

آیت الله موسوی اردبیلی بر ارتباط مستحکم تر دولت با مراجع و حوزه های علمیه تاکید کردند.

ایشان ضمن پرسش در خصوص آخرین تحولات مذاکرات هسته ای ابراز امیدواری کردند این مسائل به خیر و روشنایی و نفع ملت ایران منجر شود.

آیت الله مکارم شیرازی با تمجید از عملکرد دولت: پیشرفت های دولت در زمینه های اقتصادی، درمانی و پزشکی مؤثر و ملموس است/ مذاکرات هسته ای تا به حال به صورت آبرومند پیش رفته است/ یارانه‌ها آثار سوئی بر اقتصاد کشور داشته است، دولت و مجلس با هم حل کنند

آیت‌الله مکارم شیرازی با ابراز رضایت از روند مذاکرات هسته‌ای، تصریح کردند: مسأله مذاکرات تا به حال به صورت آبرومند پیش رفته و دعا می‌کنیم این مذاکرات به صورت آبرومند ادامه یابد، چه این مذاکرات به موفقیت برسد، چه موفقیتی حاصل نشود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با ابراز رضایت از روند مذاکرات هسته‌ای، تصریح کردند: مسأله مذاکرات تا به حال به صورت آبرومند پیش رفته و دعا می‌کنیم این مذاکرات به صورت آبرومند ادامه یابد، چه این مذاکرات به موفقیت برسد، چه موفقیتی حاصل نشود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ،ایشان در دیدار با رییس دفتر رییس‌جمهوری ضمن تمجید از عملکرد دولت گفتند: کارهای خوبی در دولت یازدهم انجام شده است، در مسایل اقتصادی گام‌های مؤثر و مفیدی برداشته شده و در زمینه مسایل درمانی و پزشکی پیشرفت‌ها مؤثر و ملموس است، البته مشکلاتی نیز وجود دارد که امیدواریم با همت دولتمردان، مرتفع شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مخالفتش با پرداخت یارانه نقدی از ابتدای شروع این طرح افزودند: دولت و مجلس باید دست در دست هم بدهند تا بتوانند معضل یارانه‌ها را که آثار سوئی بر اقتصاد کشور داشته است، حل کنند.

ایشان با تأکید بر حفظ و صیانت از ارزش‌های اسلامی، خاطر نشان ساختند: اگر پسوند «اسلامی» از «جمهوری» گرفته شود دشمنان به راحتی ایران را خواهند بلعید. لذا باید در مسایل فرهنگی ارزش‌های اسلامی را همواره مد نظر قرار داد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به برگزاری کنگره ضدتکفیری با حضور صدها اندیشمند از کشورهای اسلامی در قم برای مواجهه با خطر گروه‌های تروریستی نظیر داعش، تصریح کردند: ریشه تفکر تکفیری با کار فرهنگی و فکری خشکانده می‌شود و باید در این زمینه فعال بود.

ایشان با ابلاغ سلام به رییس‌ جمهوری، از استان قم به عنوان مرکز دینی فراکشوری و پناهگاه شیعیان و خاستگاه انقلاب ، یاد کرده و پرسش‌هایی پیرامون طرح‌های عمرانی استان نظیر طرح‌آبرسانی به این شهر مطرح کردند.

رییس دفتر رییس‌جمهور با اشاره به برگزاری کنگره ضدتکفیری در قم ، انجام فعالیت‌های فرهنگی و فکری را در شناسایی تفکر سلفی و تکفیری، نیاز امروز جامعه بشری دانست و از عملکرد حوزه علمیه قم در این زمینه تجلیل کرد.

نهاوندیان همچنین با اشاره به تأکید دولت بر رعایت نظر مراجع و حوزه‌های علمیه در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌سازی‌ها، آمادگی دولت برای شنیدن نظر روحانیت و حوزه‌های علمیه و مراجع در همه زمینه‌ها را اعلام کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج