۱۸۰۷۴۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

پاسخ فرمانده ناجا درباره پول‌ کثیف انتخاباتی

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به این مطلب که در مورد ورود پول‌های کثیف به حوزه انتخابات اظهارنظر نمی‌کنم، گفت: ناجا دستگاه اطلاعاتی نیست تا بر احوال کاندیداها ورود پیش هنگام کند.

خبرگزاری فارس: سردار اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه همایش تخصصی رؤسای پلیس مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران در مورد ورود پول‌های کثیف در انتخابات اظهار داشت: طبیعتا دارندگان اموال تلاش می‌کنند از مال خود در جهت اهداف استفاده کنند البته در ایران این موضوع خیلی حاد نبوده است.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: در حوزه قاچاق کالا و حتی واردکنندگان رسمی کالا هستند کسانی که تلاش می‌کنند در مراکز تصمیم‌گیری نفوذ کنند تا کالا در انحصار آنها بماند و از اموال برای اعمال نفوذ خود استفاده می‌کنند.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: من در مورد ورود پول به حوزه انتخابات اظهارنظری نمی‌کنم و پلیس مبتنی بر پرونده‌ها و اظهارنظرهای پرونده قضایی اظهارنظر می‌کند؛ البته در گذشته مواردی بوده که در قبل از انتخابات پول به نفع کسانی وارد شده که یا به مجلس رسیده یا نرسیده‌اند.

وی ادامه داد: البته این موضوع مثل کشورهایی که این پول‌ها تعیین کننده سیاست‌شان باشد در کشور ما مطرح نیست و آلوده‌سازی، تلاشش در کشور ما نیز وجود داشته است البته موارد محدودی بوده؛ اما چیزی است که اتفاق افتاده است.

این مقام ارشد انتظامی در پاسخ به سؤالی در مورد قاچاق سیگار اظهار داشت: برخورد با فروشندگان دخانیات کار ساده‌ای نیست چرا که سیگار همه جا عرضه می‌شود.

سردار احمدی‌مقدم تصریح کرد: ورود پلیس برای مبارزه با سطح خرد کف جامعه همراه با همکاری اتحادیه صنفی است و اگر اخطار صنفی شود و مؤثر نشد پلیس بعد از آن وارد می‌شود لذا مسئول‌سازی اصناف امری ضروری است.

وی تأکید کرد: اگر ناجا در این زمینه وارد شود هم حوزه مسئولیت‌هایش زیاد می‌شود و هم با بدنه جامعه برخورد پیدا می‌کند و از حوزه‌های اصلی مأموریت خود باز می‌ماند چرا که ما باید مشخص کنیم که مبارزه با فروش سیگار قاچاق اولویت است یا مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر.

این مقام ارشد انتظامی گفت: پلیسی کردن اصناف اساسا چیز مطلوبی نیست نه برای مردم و نه برای نیروی انتظامی.

فرمانده نیروی انتظامی در مورد پول‌های کثیف تصریح کرد: این مسئله بیشتر در حوزه وزارت اطلاعات است چرا که پلیس دو وظیفه دارد یکی در مواجهه با جرائم مشهود و برخورد با آنها و دیگری در مورد پرونده‌هایی که توسط دستگاه قضایی به ناجا ارجاع می‌شود.

سردار احمدی‌مقدم تأکید کرد: ناجا دستگاه اطلاعاتی نیست تا بر احوال کاندیداها ورود پیش‌ هنگام کند؛ اگر استعلامی هم صورت می‌گیرد برای صلاحیت کاندیداها بر اساس پرونده‌های موجود است.

وی در مورد وضعیت مواد مخدر و قاچاق در کشور گفت: متأسفانه ما در اینجا عذر تقصیر بر مردم شریف داریم بابت عجز و ناتوانی خودمان و بابت پاسخگویی مطلب چرا که این مسئله بسیار گسترده است و همکاری سایر دستگاه‌ها و اقدام جهادی را می‌طلبد.

سردار احمدی‌مقدم ادامه داد: ما برای سال آینده اولویت نیروی انتظامی را در امر مبارزه با سرقت، مبارزه با توزیع‌کنندگان خرد مواد مخدر و معتادان ولگرد قرار داده‌ایم؛ البته ورود تنهای ناجا مهم است اما کافی نیست و انشاؤ‌الله در سال آینده تحولی در این زمینه شاهد باشیم چرا که سرقت و مواد مخدر همپوشانی ۸۰ درصدی دارند.

فرمانده نیروی انتظامی در حوزه مواد مخدر به کنترل بیشتر مرزها و انهدام چند باند بزرگ که در مسیر دریا تردد می‌کردند اشاره کرد و گفت:‌ در حوزه مرزها تلاش داریم تا پایان سال ۹۴ جایی نماند که راه، واحد نظامی و انتظامی ثابت نداشته باشد اما برای رسیدن به وضعیت مطلوب مرزها تا پایان برنامه ششم هدف‌گذاری شده است.

وی افزود: نتیجه حضور امسال در مرزها دستگیری باندهای تروریستی و آرامش نسبی در مرزهای شرقی است.

سردار احمدی‌مقدم در پاسخ به سؤالی در مورد اینکه آیا موافق اعدام قاچاقچیان است، گفت: من موافق اجرای قانون هستم.

وی افزود: در مورد سارقین نیز گفته‌ام که پلیس سارق به عنف را می‌گیرد، دستگاه قضایی او را محاکمه می‌کند و حداکثر مجازات پیش‌بینی شده نیز اعمال می‌شود اما متأسفانه بازدارنده نیست چرا که تخفیف مجازات در قانون عامل شیوع بیشتر شده است.

فرمانده نیروی انتظامی به اعمال مجازات سختگیرانه‌تر و سریع‌تر در یکی از اسکان‌های کشور اشاره و تصریح کرد: در یک استان مرزی با این اقدامات توانسته‌ایم کاهش شدید ورود مواد مخدر و افزایش قیمت را شاهد باشیم و در این استان مرزی قیمت دو برابری مواد را شاهد بوده‌ایم.

وی در ادامه به فعالیت‌های ناجا در امر مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و خاطر نشان کرد: تا ۸- ۷ سال قبل اعتیاد جرم بود و معتادان به زندان می‌رفتند اما هم اکنون معتاد مریض است و باید برای درمان و نگهداری وی زیرساخت‌های لازم اصلاح شود؛ البته باید این نکته را متذکر شد که در این زمینه حرکت جامعی شروع شده و امروز این افتخار را داریم که رتبه اول درمان در جهان در حوزه اعتیاد را داشته باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج