۱۸۰۸۵۷
۱ نظر
۵۰۱۹
۱ نظر
۵۰۱۹
پ

با این اشتباهات زود پیر می شوید!

مطالعات نشان داده است یک کار نامطلوب و غیرقابل قبول، خواه آن شغل و حرفه ای باشد که از آن خشنود نیستید، خواه طولانی بودن زمان آن باشد؛ می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهد.

با این اشتباهات زود پیر می شوید!





مجله موفقیت:

1- مصرف مواد قندی

به طور متوسط یک فرد آمریکایی سالانه میزان 75 کیلوگرم شکر، معادل 18 درصد از کالری های دریافتی را مصرف می کند. شما از پیامدهای مصرف مواد قندی برای سلامتی که موجب جاقی، اضافه وزن و دیابت نوع دوم می شود اطلاع دارید؛ همچنین مصرف این مواد می تواند به میزان قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و استعمال دخانیات، در بروز چین و چروک در پوست نقش داشته باشد؛ زیرا فرآیندی که گلایکیشن (Glycation) نامیده می شود، مولکول های قند را به مولکول های پروتئین در کُلاژن و اِلاستین متصل می کند و موجب پیری پوست می شود. اثرات پیری حاصل از مصرف بیش از اندازه شکر، حدودا در 35 سالگی نمایان می شود و پس از آن سرعت می گیرد.

با این اشتباهات زود پیر می شوید!

راهکار مناسب:

مصرف شکر را به شش و یک چهارم قاشق چایخوری، معادل ۲۵ گرم، در روز کاهش دهید و از آنجایی که فیبر سرعت جذب قند را کاهش می دهد، لازم است مواد غذایی را به طور طبیعی و کحامل مصرف کنید؛ مثلا یک پرتقال را همراه با فیبر موجود در آن میل کنید.

گاهی ممکن است در اثر تشنگی میل و اشتیاق شما به مصرف مواد قندی و شیرین بالا رود؛ بنابراین در مواقعی که میل شدید به مصرف شیرینی داشتید، سعی کنید در ابتدا یک لیوان آب بنوشید. اگر باز هم میل به شیرینی داشتید، یک قطعه کوچک شکلات سیاه و مقداری توت تازه میل کنید.

۲- انجام کار شدید

مطالعات نشان داده است یک کار نامطلوب و غیرقابل قبول، خواه آن شغل و حرفه ای باشد که از آن خشنود نیستید، خواه طولانی بودن زمان آن باشد؛ می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهد، به سرعت سلول ها را پیر و فرسوده کند و زمان انجام حرکات و تمرینات ورزشی، مصرف غذاهای سالم و نیز مدت خواب و استراحت را کاهش دهد.

استرس مزمن و بلندمدت برای افرادی که بیش از حد کار می کنند، مسئله شایعی است که به عملکرد مغز نیز آسیب می رساند.

راهکار مناسب:

اگر نمی توانید عوامل استرس زا را از خود دور کنید، فهرستی از مواردی را که موجب خوشحالی شما می شود، در فهرست کارهای روزانه تان بگنجانید؛ مثلا نوشیدن چایی گوارا یا مواردی از این دست. یادتان باشد شکایت از شغل و حرفه، استرس را شدیدتر می کند؛ بنابراین از ناله و شکایت خودداری کرده و سپاسگزاری را جایگزین آن کنید.

۳- مصرف مواد غذایی محرک

اثرات مضر قندها و چربی ها بر پروتئین ها موجب تغییر ساختار آنها به شکل جبران ناپذیری می شود و با اتصال به موارد بسیاری در بدن منجر به صدمه و آسیب به بدن خواهد شد. این واکنشی است که گلایکیشن (Glycation) نامیده می شود.

گاهی ممکن است ما با مصرف قند موجب ایجاد واکنش گلایکیشن در بدن شویم؛ مثلا ممکن است غذاهایی را مصرف کنیم که در اثر فرآوری شدن یا حرارت دیدن این واکنش در آنها صورت گرفته باشد؛ حتی برشته، تنوری کردن وس رخ کردن مواد غذایی ابعث ایجاد واکنش گلایکیشن در بدن می شود. واکنش گلایکیشن می تواند بر قلب، مغز، استخوان ها، مفاصل و کلیه ها اثر بگذارد و نیز موجب مقاومت در برابر انسولین، کم خونی و ... شود و در نتیجه می تواند التهاب و اکسیداسیون را که باعث پیری و بروز بیماری های مربوط به کهولت سن می شود، افزایش دهد.

با این اشتباهات زود پیر می شوید!

راهکار مناسب:

بهترین راه ممکن برای کاهش مصرف مواد غذایی که در بدن باعث ایجاد واکنش گلایکیشن می شوند، این است که حتی الامکان مواد غذایی را خام و کحامل مصرف کرده یا آنها را آب پز یا بخارپز طبخ کنید؛ حتی می توانید مواد غذایی را قبل از پخت، در سرکه یا آب لیمو بخوابانید. مصرف انواع آنتی اکسیدان ها و مواد ضد التهاب نیز می تواند به کحاهش التهاب و اکسیداسیون که در اثر واکنش گلایکیشن ایجاد می شود، کمک کند؛ بنابراین بهتر است انواع توت، سیب زمینی شیرین و سبزیجات سبز و پربرگ را مصرف کنید.

۴- طفره رفتن از انجام حرکات و تمرینات ورزشی استقامتی

خانم ها بعد از ۳۰ سالگی، تقریبا ۵ درصد از توده ماخهیچه ای خود را از دست می دهند و انجام حرکات و تمرینات ورزشی استقامتی، تنها راهی است که از این روند جلوگیری می کنند و همچنین موجب رشد عضلات و ماهیچه ها به میزان پیشین و حتی بیشتر از آن می شود. در حقیقت انجام تمرینات ورزشی استقامتی برای تراکم استخوان ها و افزایش انرژی و قدرت و توان بدنی بسیار خوب و مفید است.

ورزش عمل سوخت و ساز بدن را متعادل کرده و به استقامت بدن کمک می کند و برای قلب نیز مفید است. هر چه قدرت و کشش عضلات و ماهیچه ها بیشتر باشد، به همان نسبت سفتی و کشش پوست نیز بیشتر می شود.

راهکار مناسب:

در هفته سه بار و هر بار ۲۰ دقیقه را به انجام حرکات و تمرینات ورزشی اختصاص داده و همراه با این ورزش ها، در هفته پنج روز به مدت ۳۰ دقیقه حرکات و تمرینات ورزشی افزایش دهنده ضربان قلب را نیز انجام دهید.

۵- کم خوابی

خواب کافی و منظم از تجملات زندگی نیست؛ بلکه نیاز طبیعی بدن است. در حقیقت عدم خواب کافی موجب ترشح هورمون کورتیزول می شود که می تواند بدن ما را از درون و برون، پیر و فرسوده کند.

مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۱ نشان داده است کم یا زیاد خوابیدن افراد باعث می شود در اواخر سنین میانسالی، حواس شناختی - ادراکی کاهش یابد و به اندازه چهار تا هفت سال بدن پیرتر و فرسوده تر شود.

با این اشتباهات زود پیر می شوید!

راهکار مناسب:

بدن با هفت ساعت و نیم خواب مداوم و بدون وقفه در شب، می تواند خود را بازسازی کند. همچنین خواب کافی برای تقویت حافظه، مداوای اختلالات موجود در بدن، حفظ حالت انعطاف پذیری پوست و نیز میزان طبیعی ترشح هورمون کورتیزول و عمل سوخت و ساز بدن بسیار مهم است.

برای کمک به افزایش میزان خواب، لازم است دمای اتاقتان را در ۱۸ درجه سانتیگراد حفظ کنید و میزان ساعات خواب و بیداری تان را ثابت نگه دارید. دمنوش سنبل طیب یا تارت گیلاس که باعث ساخت ملاتونین می شود راهکارهای کمکی طبیعی و بسیار خوبی برای رفع مشکلات مربوط به خواب هستند.

اگر شب ها حالت گرفتگی و بی قراری پاهایتان شما را بیدار نگه می دارد، می توانید برای تسکین دادن و شُل کردن عضلات و ماهیچه ها یک تا ۲ قاشق چایخوری پودر «سیترات منیزیم» را با آب یا آب میوه مخلوط کرده و آن را میل کنید.

۶- حذف کردن چربی ها از برنامه غذایی

خانم ها معمولا با بالا رفتن سن شان ترجیح می دهند چربی ها را از برنامه و رژیم غذایی خود حذف کنند؛ چون می خواهند با این کار میزان کالری مصرفی شان را کاهش دهند؛ در حالی که مصرف چربی های سالم و مفید، مانند اسیدهای چرب اُمگا ۳، موجب نرم نگه داشتن پوست می شود و به سلامت مغز و قلب کمک می کند و حتی قادر است با بیماری دیابت مبارزه کند و عمر را افزایش دهد.

حذف اسیدهای چرب اُمگا ۳ از برنامه و رژیم غذایی، التهاب سلولی را افزایش می دهد و روند پیری را تسریع می کند و منجر به بروز اختلال در عملکرد اندام های بدن می شود و سرانجام آنها را از کار می اندازد. همچنین موجب می شود پوست پژمرده تر شود و درخشندگی و طراوت کمتری داشته باشد.

راهکار مناسب:

روغن زیبتون، بادام، آواکادو و ماهی های چرب مانند ماهی سالمون را بیشتر مصرف کنید و از مصرف روغن های نباتی جامد که سرشار از اسیدهای چرب امگا۶ هستند؛ مانند روغن ذرت، آفتابگردان و ... خودداری کرده و مصرف چبی های اشباع شده موجود در کره و پنیر را محدود کنید. در حقیقت بدن ما روزانه به ۲.۵ گرم اسیدهای چرب امگا۳ نیاز دارد که می توان آن را از طریق مصرف مکمل روغن تصفیه شده ماهی تامین کرد.

۷- قرار گرفتن بدن در وضعیت نامناسب

پس از ۴۰ سالگی، معمولا هر ۱۰ سال یک بار یک سانتیمتر از قد افراد کم می شود. بروز حالت خمیدگی در قسمت فوقانی پشت و درد در ناحیه تحتانی پشت و قرار گرفتن سر به سمت جلو، از شاخص ترین عوارض بالا رفتن سن است. نشستن، ایستادن و خم شدن به شیوه ای نادرست، نه تنها از نظر ظاهر و چهره، سن شما را بیشتر نشان می دهد، بلکه با عوارض جسمی نیز همراه است.

در حالت نشستن یا ایستادن اگر استخوان های ما در وضعیت نادرستی قرار بگیرند، عضلات و ماهیچه های ما مجبور به فعالیت بیشتر شده و در نتیجه ضعیف می شوند، در حالی که قرار گرفتن در وضعیت مناسب، به شما کمک می کند تا سالم و تندرست باشید و قوی و انعطاف پذیر بمانید؛ همچنین موجب تسکین درد می شود و ضمن جلوگیری از بروز آن، انرژی را افزایش می دهد، موجب آرامش و آسودگی بیشتر شما می شود و قدرت حرکت تا را حفظ می کند.

با این اشتباهات زود پیر می شوید!

راهکار مناسب:

بر روی بخش استخوانی بدن که در هنگام نشستن روی یک سطح سفت و سخت آن را احساس می کنید، بنشینید و در حالت ایستاده، چانه خود را به قفسه سینه نزدیک کنید و اجازه دهید سنگینی وزن تان به سمت پاشنه پاها برگردد و شانه هایتان به سمت عقب و پایین نگه داشته شود؛ سرتان را نیز بدون بالا بردن زیاد چانه، به سمت بالا نگه دارید و برای خم شدن بدنتان را از مفاصل پشت خم کنید، نه از کمر.

۸- استفاده نکردن از کرم ضد آفتاب

قطعا خطرناکترین پیامد قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور آفتاب، ابتلا به سرطان پوست است و در کنار آن، بروز چین و چروک، لک، پارگی مویرگ ها، خشکی و کدر شدن رنگ پوست نیز از عوارض بودن در معرض آفتاب به شمار می رود. در حقیقت ۸۰ درصد از علل قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، بیرون رفتن های هر روزه و بیش از حد از خانه است؛ خواه با پیاده روی و خواه در زمان رانندگی؛ چرا که اشعه ماورای بنفش از طریق پنجره اتومبیل نیز به داخل نفوذ می کند.

منابع دیگر به وجود آورنده اشعه ماورای بنفش، نور منعکس شده از شن، ماسه، آب، برف و اتاق های آینه کاری شده همراه با پنجره های بزرگ است.

راهکار مناسب:

روزانه از کرم مرطوب کننده ای با فاکتور محافظتی ۳۰ یا بالاتر مثل اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم که فاقد مواد شیمیایی هستند، برای تمام نواحی پوست تان که در معرض نور آفتاب قرار دارند، استفاده کنید. همچنین لازم است از پوشش های محافظ برای پوست مثل کلاه، در برابر نور استفاده کنید و تا حد ممکن در روزهای ابری از خانه خارج شوید و نکته آخر اینکه با استفاده از عینک هایی با فاکتورهای محافظتی ۴۰۰ یا بالاتر از چشم ها و پوست ناحیه اطراف آنها برای محافظت در برابر خورشید استفاده کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا فقط زن ها رو مخاطب قرار دادید؟! فقط خانم ها باید از پیری بترسند ؟! پیری آقایون مشکلی نیست ؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج