۱۸۰۸۸۲
۵۰۲۲
۵۰۲۲
پ

پیش‌فروش عینک هوشمند سونی آغاز شد + فیلم

اگر متقاضی عینک هوشمند هستید، جای نگرانی نیست. چون سونی پیش‌فروش مدل آزمایشی عینک هوشمندش را شروع کرده است.

یک پزشک - احسان صنایعی: مدتی است که گوگل دیگر مدل آزمایشی عینک هوشمندش را به متقاضیان نمی‌فروشد تا وقتی‌که مدل نهایی آن آمادهٔ فروش بشود. ولی اگر متقاضی عینک هوشمند هستید، جای نگرانی نیست. چون سونی پیش‌فروش مدل آزمایشی عینک هوشمندش را شروع کرده است.

پیش‌فروش عینک هوشمند سونی آغاز شد + فیلم

این عینک که SmartEyeglass Developer Edition نام دارد در انگلستان به قیمت ۵۲۰ یورو و در آمریکا به قیمت ۸۴۰ دلار پیش‌فروش می‌شود. گفته شده این عینک در ماه مارس در ده کشور عرضه خواهد شد. عینک سونی بسیار از عینک گوگل که ۱۵۰۰ دلار بود ارزان‌تر است.

پیش‌فروش عینک هوشمند سونی آغاز شد + فیلم



تصویر نمایشگر در عینک گوگل توسط یک منشور جلوی چشم می‌آید و مانند این است که به یک تلویزیون از دور نگاه کنید ولی در عینک سونی، تمام شیشهٔ عینک نوعی نمایشگر شفاف است که نوشته‌ها و تصاویر را با رنگ سبز و با وضوح ۴۱۹ در ۱۳۸ پیکسل نمایش می‌دهد.

پیش‌فروش عینک هوشمند سونی آغاز شد + فیلم

عینک سونی ۷۷ گرم وزن دارد. یعنی وزن آن حدوداُ دو برابر عینک گوگل (۴۲ گرم) است. لنز ۳ میلی‌متری این عینک دارای شفافیت ۸۵٪ است. به این معنی که می‌توانید نوشته‌های نمایش داده‌شده بر روی آن را بخوانید و درعین‌حال اطرافتان را نیز ببینید.

پیش‌فروش عینک هوشمند سونی آغاز شد + فیلم

شرکت سونی ادعا می‌کند تک‌رنگ بودن نمایشگر باعث استفادهٔ بهینه‌تر از باتری می‌شود. گفته‌شده این عینک بدون استفاده از دوربین ۱۵۰ دقیقه و با استفادهٔ مداوم از آن ۸۰ دقیقه کار می‌کند.

البته باید توجه داشت که این عینک فعلاً در مرحلهٔ آزمایشی است و احتمالاً مدل نهایی آن باتری قوی‌تری داشته باشد.

عینک سونی همانند دیگر دستگاه‌های هوشمند پوشیدنی دارای سنسورهای شتاب سنج، ژیروسکوپ، سنسور سنجش شدت نور و قطب‌نما است. دوربین این عینک ۳ مگاپیکسل است که فیلم QVGA با سرعت ۱۵ فریم بر ثانیه می‌گیرد.

بخشی از این عینک که باتری، اسپیکر، میکروفون، چیپ NFC و قسمت لمسی و دکمه‌ها در آن قرار دارد، برخلاف عینک گوگل که جزوی از دستهٔ عینک است، در عینک سونی جدا از خود عینک است و با سیم به آن وصل می‌شود.

پیش‌فروش عینک هوشمند سونی آغاز شد + فیلم

عینک سونی با Wifi و بلوتوث به گوشی که اندروید ۴.۴ به بالا داشته باشد متصل می‌شود. هم‌اکنون برنامه‌هایی مثل Twitter, Facebook, Gmail, RSS و تقویم توسط این عینک قابل دسترسی هستند. سونی برای این عینک یک SDK نیز عرضه کرده تا برنامه نویسان بتوانند برنامه‌هایی برای این عینک هوشمند تنظیم کنند.

پیش‌فروش عینک هوشمند سونی آغاز شد + فیلم

اگر عینک طبی به چشم می‌زنید، سونی هم‌اکنون در حال کار بر روی پروژه‌ای است که عینک شمارا به عینک هوشمند تبدیل می‌کند.

پیش‌فروش عینک هوشمند سونی آغاز شد + فیلم

این دستگاه SmartEyeglass Attach نام دارد و همانند عینک گوگل تصویر را بر روی یک نمایشگر کوچک در بخشی از حوزهٔ دید شما نشان می‌دهد. باتری این دستگاه بر روی دیگر دستهٔ عینک سوار شده و توسط سیمی به نمایشگر متصل می‌شود.

پیش‌فروش عینک هوشمند سونی آغاز شد + فیلم



پیش‌فروش عینک هوشمند سونی آغاز شد + فیلم

یکی از دلایل مهمی که ما برای پوشیدن هر چیزی (ازجمله ساعت، لباس، عینک، کفش، و …) داریم، زیبایی است که برایمان به ارمغان می‌آورد. لذا در تولید دستگاه‌های پوشیدنی نیز باید به این مسئله توجه شود. عینک یا ساعت هوشمند نباید بزرگ، سنگین، زشت و یا دست‌وپا گیر باشند. ظاهراً در عینک سونی به این مسائل به‌اندازهٔ کافی توجه نشده است. این عینک بسیار بزرگ است و زیبایی چندانی ندارد، علاوه بر این یک بخش از آن با سیمی بلند به دستهٔ عینک متصل شده که نه‌تنها از زیبایی عینک کاسته، بلکه دست و پاگیر نیز هست. بااینکه عینک گوگل ازاین‌جهت خیلی بهتر از عینک سونی عمل کرده، بااین‌حال خیلی‌ها به موفقیت آن خوش‌بین نیستند. لذا شاید نتوان به آیندهٔ عینک سونی نیز، به این شکلی که الآن هست، خیلی امیدوار بود.

پیش‌فروش عینک هوشمند سونی آغاز شد + فیلم
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج