۱۸۱۰۵
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

قوانین جدید مقابله با استرس

به راحتي مشكلات خود را حل خواهيد كرد اگر...

اگر نفس عمیق، كلاس‌های هفتگی حركات كششي ذهن و جسم (یوگا) و معاشرت با دوستان كمكی به آرامش شما نمی‌كند، اشكال از شما نیست.

به راحتي مشكلات خود را حل خواهيد كرد اگر...

به راحتي مشكلات خود را حل خواهيد كرد اگر...

برترین ها: اگر نفس عمیق، كلاس‌های هفتگی حركات كششي ذهن و جسم (یوگا) و معاشرت با دوستان كمكی به آرامش شما نمی‌كند، اشكال از شما نیست. مطالعات جدید نشان داده، این روش‌های مقابله با استرس و اضطراب كه قاعدتا باید در كاهش این مشكلات كارساز باشند در واقع فایده زیادی ندارند. تحقیقات جدید دانشمندان حقایق جدیدی را درباره استرس و راه‌های كاهش آن مشخص كرده است. پس اگر شما هم برای كاهش استرس و اضطراب خود با مشكل روبه‌رو هستید این مقاله را از دست ندهید.


  • قبلا می‌گفتند...
  • موقع عصبانیت به تختخواب نروید
  • امروز معتقدند...
  • همان موقع بگیر بخواب!
وقتی عصبانی و ناراحت هستیم و دل‌مان می‌خواهد به هر ترتیبی كمی اعصاب‌مان آرام شود یكی از راه‌هایی كه معمولا امتحان نمی‌كنیم خوابیدن است. اغلب مردم از ترس این‌كه خواب‌شان به هم بریزد یا صبح با اعصاب خراب از خواب بیدار شوند موقع عصبانیت یا استرس از خوابیدن پرهیز می‌كنند. گرچه در بسیاری موارد استرس یا اضطراب جلوی خواب را می‌گیرد اما تحقیقات جدید نشان داده اگر خواب‌تان می‌آید و دچار استرس هم هستید خوابیدن گزینه بسیار مناسبی است.وقتی ناراحت هستید بخشی از مغز كه به آن «آمیگدالا» می‌گویند حالت برانگیختگی و آمادگی برای جنگ و گریز در بدن ایجاد می‌كند. در چنین شرایطی توانایی شما برای تصمیم‌گیری منطقی و صحیح به‌شدت كاهش می‌یابد. بنابراین خاموش كردن مغز تا زمان آرامش و سپس تصمیم‌گیری در زمان آرامش كار درستی است. مشكل اینجاست كه شما نمی‌توانید به همین راحتی از سیستم عصبی خود بخواهید آرام شود تا بتوانید درست تصمیم بگیرید. بنابراین در چنین شرایطی چند ساعت خواب خود به‌خود برافروختگی شما را كاهش می‌دهد.خواب یك پادزهر بسیار قدرتمند برای استرس است و پس از یك خواب عمیق مغز آمادگی بسیار بیشتری برای دقت و تصمیم‌گیری خواهد داشت.


  • قبلا می‌گفتند...
  • موقع استرس یك جا بنشین و ریلكس كن
  • امروزه معتقدند...
  • هر كاری كه دوست داری انجام بده
برای برخی از افراد مدیتیشن كاری پر رمز و راز برای رسیدن به آرامش و سكوت است ولی برای بسیاری دیگر این كار صرفا باعث تشدید عصبانیت و اضطراب می‌شود. شاید باوركردنش مشكل باشد ولی نتایج مطالعه‌ای كه به‌تازگي در ژورنال روان‌شناسی بالینی به چاپ رسیده نشان می‌دهد ۵۴ درصد شركت‌كنندگان در تحقیق گزارش كرده‌اند كه موقع مدیتیشن مضطرب می‌شوند. برخی متخصصان معتقدند هیچ مدرك علمی مستندی وجود ندارد كه نشان دهد مدیتیشن واكنش‌های توام با استرس بدن را بهتر از روش‌های دیگر كاهش می‌دهد. در چنین شرایطی هر كاری كه باعث شود شما از افكار خود رها شوید می‌تواند به ایجاد آرامش كمك كند. تحقیقات دانشمندان دانشگاه بوستون نشان داده یكی از این راه‌ها شكستن زنجیره افكار و كارهایی است كه شما هر روز به‌طور معمول انجام می‌دهید چون بسیاری از استرس‌های روزمره از همین افكار و برنامه‌های روتین و عادی به ما منتقل می شود. در حالی كه برای برخی از مردم مدیتیشن واقعا باعث ایجاد آرامش و كاهش استرس می‌شود. برای برخی دیگر فعالیت‌هایی كه توجه شما را از وضعیت فعلی منحرف كند مفید خواهد بود از جمله آرام دویدن، شنا، نقاشی، راه رفتن، بافتنی بافتن یا دعا كردن؛ همه این كارها می‌تواند در نهایت باعث آرامش ذهنی و كاهش استرس شود.


  • قبلا می‌گفتند...
  • خودت را كنترل كن
  • امروزه معتقدند...
  • خودت را بروز بده
به یك خانم از زمان كودكی آموزش می‌دهند كه خودش را كنترل كند و وقتی به مرحله بزرگسالی می‌رسد پیش خودش فكر می‌كند نشان دادن عصبانیت و ناراحتی كاری نادرست است و به قول معروف از یك خانم بعید است اما مطالعات جدید چیزی خلاف آن را می‌گوید. نتایج یك تحقیق منتشر شده در ژورنال روان‌پزشكی بیولوژیكی نشان می‌دهد، بروز احساسات در چهره مثل ترس و خشم ممكن است باعث شود مغز هورمون كورتیزول كمتری آزاد كند.كورتیزول كه از آن با عنوان هورمون استرس یاد می‌شود می‌تواند باعث بروز چاقی، تحلیل استخوان و بیماری قلبی شود. متخصصان متفق‌القول هستند كه خشم و عصبانیت مزمن می‌تواند باعث افزایش فشار خون و بیماری عروق كرونری قلب شود اما نتایج تحقیقات اخیر نشان داده، بروز دادن آزردگی در اثر عصبانیت‌های كوچك و كم اهمیت مثل گیر افتادن در ترافیك می‌تواند فشار و تاثیر مخرب استرس را كاهش دهد. علت این است كه خشم به نوعی باعث بروز حسی از كنترل و تسلط روی شرایطی ناخوشایند می‌شود كه باعث آزار و ناتوانی ما شده است. بنابراین بروز منطقی خشم و عصبانیت در مجموع می‌تواند به نفع ساختار فیزیولوژیك بدن باشد.


  • قبلا می گفتند....
  • هیچ وقت با غذا خودت را تسكین نده
  • امروزه معتقدند...
  • اگر ناراحتی شكلات بخور!
همه با این هشدار مهم آشنا هستند كه خوردن تنقلات شیرین و بستنی یكی از بدترین راه‌ها برای برطرف كردن ناراحتی و اضطراب ذهنی است و می‌تواند به اضطراب بیشتر منتهی شود اما برای این قانون یك تبصره شیرین وجود دارد: خوردن یك تكه كوچك شكلات واقعا می‌تواند به شما كمك كند. نتایج جدیدترین تحقیقات منتشر شده در ژورنال تحقیقات تغذیه نشان می‌دهد زمانی كه احساس ناامیدی و نگرانی دارید خوردن چند تكه شكلات تلخ می‌تواند باعث آرامش سیستم عصبی شود. خبر بد برای آن‌هایی كه عاشق شكلات شیرین هستند این است كه محققان معتقدند فلاوینوئیدهای موجود درشكلات تلخ عامل ایجاد این حالت آرامش بخش است. در این مطالعه شركت‌كنندگان تحت استرس كه به‌مدت ۲ هفته روزانه ۴۲ گرم شكلات تلخ خورده بودند با كاهش سطح هورمون‌های استرس روبه‌رو شدند. چه راهی بهتر از خوردن یك دسر شكلاتی برای كاهش استرس سراغ دارید؟!


  • قبلا می‌گفتند...
  • درباره احساست حرف بزن
  • امروزه معتقدند...
  • توی خودت بریز
در شرایطی كه همه در برنامه‌های پربیننده تلویزیونی شركت می‌كنند و با صدای بلند همه اسرار و احساسات خود را با همه دنیا در میان می‌گذارند تصور بر این است كه تنها راه مقابله با ناملایمات دنیا شریك كردن همه مردم در عواطف و احساسات است. ولی در این مورد حقیقت دقیقا برعكس است. سالیان سال است همه ما فكر می‌كردیم صحبت كردن درباره مشكلات همیشه بهتر است ولی در عین حال مدارك علمی مستندی هست كه نشان می‌دهد این روش در مورد همه افراد كارایی ندارد. در این زمینه محققان دانشگاه «كنت» وضعیت خانم‌هایی را مورد بررسی قرار دادند كه به تازگی شوهر یا فرزند خود را از دست داده بودند. هدف این بود كه ببینند این خانم‌ها چطور با این مشكل روحی كنار می‌آیند. آن‌ها متوجه شدند، افرادی كه از حرف زدن یا فكر كردن درباره ناراحتی خود خودداری می كردند(روان‌شناسان به این كار كنار آمدن سركوب شده می گویند) كمتر به مشكلات مربوط به سلامت عمومی مبتلا شدند، مثل گلودرد، اسهال و تنگی نفس. این مسئله هم در كوتاه مدت و هم بلندمدت صادق بود. از سوی دیگر، این افراد بسیار سریع‌تر از افرادی كه ناراحتی خود را با هم شریك شدند به كار و زندگی روزمره بازگشتند.متخصصان روان‌شناسی معتقدند، صحبت‌های یك نفر مسیر زندگی او را تعیین می‌كند. تحقیقات به وضوح نشان داده افرادی كه به‌طور مدام در حال صحبت و شكایت از مشكلات خود هستند بیشتر در معرض خطر ابتلا به افسردگی قرار دارند. نتیجه تحقیقات دانشمندان دانشگاه «میسوری» نشان داده، كسانی كه به‌طور مداوم ناراحتی و ناامیدی خود را بروز می‌دهند بسیار بیشتر در معرض خطر ابتلا به افسردگی و اضطراب مداوم هستند. البته این به اين معنی نیست كه شما باید هر اتفاق منفی و بدی را در خود نگه داشته و درباره آن صحبت نكنید. هیچ كس موافق انكار لحظات غم‌انگیز و اندوه بار زندگی نیست اما باید یاد گرفت توجه را از عوامل استرس‌زا منحرف كرد. این روش یك مكانیسم بسیار قدرتمند برای كنار آمدن با ناملایمات است. در واقع نباید گذاشت یك اتفاق غم‌انگیز زندگی ما را فلج كند. بنابراین بعد از سوگواری و گریستن‌های اولیه كم‌كم سعی كنید مثبت باشید، با دوستان خود معاشرت كنید و تغییرات كوچك در محل زندگی یا عادت‌های خود بدهید مثلا دیوارها را رنگ كنید یا ساعت خواب و بلند شدن را تغییر بدهید. اگر بتوانید این مهارت حیاتی را بكار ببندید بدون شك مرحله دشوار سوگواری را پشت سر خواهید گذاشت وگرنه تا مدتی نامعلوم در چنبره یاس و ناامیدی باقی خواهید ماند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • neda`

      ali bood

    • سارا

      ممنون واقعا مفید بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج