۱۸۱۱۰۳
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

قیمت نان‌ های فانتزی افزایش نمی‌یابد

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره حذف آرد یارانه‌ای نان‌های فانتزی گفت: مصوبه‌ای در این‌باره نداریم و تصمیم جدیدی نگرفته‌ایم؛ دلیلی ندارد تصمیم تازه‌ای در این زمینه گرفته شود.

خبرگزاری ایسنا: وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره حذف آرد یارانه‌ای نان‌های فانتزی گفت: مصوبه‌ای در این‌باره نداریم و تصمیم جدیدی نگرفته‌ایم؛ دلیلی ندارد تصمیم تازه‌ای در این زمینه گرفته شود.

محمدرضا نعمت‌زاده شب گذشته - شنبه - در حاشیه چهل و ششمین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در پاسخ به پرسشی مبنی بر حذف یارانه‌ آرد نان‌های فانتزی گفت: چنین مصوبه‌ای نداریم و همان مصوبات پیشین در این زمینه اجرا می‌شود.

وی افزود: هدف ما از آزادپز شدن ۲۰ درصد نانوایی‌ها که مدتی پیش ابلاغ شد، افزایش کیفیت بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت هم‌چنین با اشاره به بحث صرفه‌جویی ارزی گفت: باید بکوشیم در مرحله‌ نخست، درآمد ارزی کشور را افزایش دهیم که مقام معظم رهبری و دیگر مسئولان نیز بارها به این موضوع تأکید کردند و توسعه‌ صادرات غیرنفتی مورد توجه قرار گرفته است.

نعمت‌زاده با اشاره به آمار ۱۰ ماهه صادرات غیرنفتی و افزایش میزان آن نسبت به مدت مشابه گفت: واردات صرفا از طریق اعمال تعرفه‌های مناسب و ضوابط فنی امکان‌پذیر است و دولت به تنهایی ورود کالا را منع نمی‌کند، مگر اینکه ماده‌ ۱۰۲ قانون برنامه‌ پنجم توسعه اصلاح شود که در این ماده بحث واردات مطرح شده است.

وی گفت: واردات کالاهای گروه ۱۰ که کمتر مورد نیاز جامعه است از اول امسال با دو برابر سود بازرگانی وارد شده است. حدود سه درصد واردات از گروه کالایی ۱۰ بود و این موضوع نشان می‌دهد تصمیم‌گیری دولت به‌جا و مناسب بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی دولت و کاهش قیمت نفت، برخی پروژه‌ها متوقف و محدودیت‌هایی ایجاد شده و صادرات نیز در برخی کشورها محدود شده است. بعضی صنعتگران هراس دارند که واردات در آینده افزایش یابد که در این زمینه تصمیماتی گرفتیم و به رئیس‌جمهور و تیم اقتصادی دولت ارائه کردیم.

نعمت‌زاده افزود: قرار است برخی تعرفه‌ها اصلاح شوند و نظریات اصلاحی پیرامون ۱۵۰۰ تعرفه را در هفته جاری به دولت ارائه خواهیم کرد که امید می‌رود از ابتدای سال آینده اعمال شود.

وی خاطرنشان کرد: از لحاظ ارز برخی کالاها از پارسال با ارز آزاد یا ارز متقاضی وارد می‌شد که امسال به‌ تدریج برخی اقلام را به سمت واردات با ارز آزاد بردیم و پیشنهاداتی نیز به دولت دادیم که باید در این زمینه تصمیم‌گیری شود اما معتقدیم کالاهای مصرفی حداقل باید بر مبنای ارز آزاد وارد شوند و این امر موجب رونق صادرات می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج