۱۸۱۱۷۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

قطع سهمیه آرد یارانه‌ ای تمام نان فانتزی‌ها

رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه‌حجیم گفت: علی‌رغم آنکه طبق مصوبه دولت باید ۲۰ درصد نانوایی‌های سنتی‌، فانتزی و صنعتی آزادپز شوند ولی آرد یارانه‌ای همه نانوایی‌هایی حجیم از ابتدای اسفندماه قطع شد و به ما اعلام کردند تمام این نانوایی‌ها آزادپز هستند.

خبرگزاری فارس: طبق مصوبه دولت قرار است، تا در یک بازه زمانی چند ساله نانوایی‌های سنتی و صنعتی به سمت آزاد پز حرکت کنند، تا هم کیفیت بهبود یابد و هم عرضه و تقاضا و نه فشار دولت قیمت‌ها را تعیین کند.

حتی محمد‌رضا نعمت زاده وزیر صنعت،‌معدن و تجارت شب گذشته در حاشیه شورای گفت‌وگو در پاسخ به پرسش خبرنگار یکی از خبرگزاری‌ها مبنی بر حذف یارانه‌ آرد نان‌های فانتزی با رد این موضوع گفت: چنین مصوبه‌ای نداریم و همان مصوبات پیشین در این زمینه اجرا می‌شود.

وی افزود: هدف ما از آزادپز شدن ۲۰ درصد نانوایی‌ها که مدتی پیش ابلاغ شد، افزایش کیفیت بود.

اما محمدجواد کرمی رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه‌حجیم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد وضعیت اختصاص آرد به واحدهای نان فانتزی چیز دیگر می‌گوید و اینکه علی‌رغم آنکه طبق مصوبه دولت بنا بود تا در طرحی پلکانی و به تدریج ۲۰ درصد تمام نانوایی‌های سنتی و فانتزی آزادپز شوند، اما از ابتدای اسفندماه طبق مصوبه کارگروه آرد و نان تهران، آرد یارانه‌ای نانوایی‌های حجیم و فانتزی حذف شد.

وی افزود: به ما اعلام کردند که تمام نانوایی‌های فانتزی می‌توانند آرد خود را با قیمت آزاد تهیه کرده و قیمت‌گذاری هم آزاد است و خود نانوا می‌تواند قیمت را تعیین کند، این در حالی است که قیمت هر کیلو آرد یارانه‌ای ۸۲۷ تومان و هر کیلو آرد با قیمت آزاد حدود ۱۴۰۰ تومان است.

به گفته رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه‌حجیم این مسئله باعث شده تا برخی افراد با رابطه‌های خود بتوانند آرد یارانه‌ای نانوایی‌های سنتی را با قیمتی پایین‌تر از نرخ آزاد خریده تا قیمت تمام‌شده نان فانتزی آنها پایین‌تر درآید.

کرمی خاطرنشان کرد: در این فضا رقابت بسیار سخت خواهد بود و قیمت نان‌های فانتزی نسبت به نان سنتی بسیار بالاتر رفته و تا حدی مشتری‌ را از دست می‌دهیم و در کنار آن، افرادی که به رانت و دسترسی به آرد ارزان‌تر دارند، می‌توانند به راحتی قیمت خود را نسبت به دیگر واحدهای نان فانتزی که آرد آزاد تهیه می‌کنند، پایین بکشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج